Vrouwenmars Loosdrecht

03-05-2026 15:02 386 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemiddag allemaal,

Ik zag de afgelopen dagen filmpjes voorbij komen van vrouwen die meededen aan de zogenoemde ''Vrouwenmars'' in Loosdrecht. Hiermee willen zij protesteren tegen het aankomende AZC.

Er werden voorafgaand aan de mars ingesproken voicememo's afgespeeld waarin banggemaakte kinderen zich afvroegen of ze straks nog wel veilig buiten konden spelen. Daarnaast gaven meerdere vrouwen aan doodsangsten uit te staan als het ging om hun eigen veiligheid, en de veiligheid van hun dochter en andere vrouwen.

Ik ben van mening dat het allemaal onnodig dramatisch gemaakt wordt en ben het er als 30-jarige vrouw ook niet mee eens dat dit onder de noemen van feminisme plaatsvindt. Vind het hypocriet, aangezien er in het verleden wel meer dan 100 aanleidingen zijn geweest voor zo'n soort protest, maar deze - zeker uit deze specifieke hoek altijd zijn uitgebleven.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Terechte zorgen en een goede ontwikkeling of juist niet?
Solomio schreef:
13-05-2026 08:37
Ik las dat er gisteren in Hillegom een anti-azc-demonstratie was, terwijl daar helemaal geen plannen zijn voor een azc.
https://www.leidschdagblad.nl/regio/dui ... 62133.html
Ja maar, ja maar, we moeten verbinden met deze bezorgde burgers.

Wat een pannenkoeken.
Where is my mind?
SurferRosa schreef:
13-05-2026 08:42
Ja maar, ja maar, we moeten verbinden met deze bezorgde burgers.

Wat een pannenkoeken.
Ik zit net op FB in zo'n discussie: verbinden, kijken welke angsten en zorgen er bij deze mensen leven, enz. enz.

Ik moet er een beetje van spugen. :pukey:
Your job is safe. No one wants to do your work.
Week 23 van de Extremely Demotivational Calendar
Maar wat niet is kan nog komen! ‘We’ kunnen het beter voor zijn! Voordat je het weet komen ze naast je wonen!

Wat een triest volk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gisteravond zag ik kort vraaggesprekje met een toeschouwer in Loosdrecht. De man zag er op het eerste gezicht vriendelijk uit, maar op de vraag van de verslaggever hoe angstig het voor de mensen in de opvang op dat moment zou moeten zijn, zei hij: ik heb er geen medelijden mee. Wat??? Hij reageerde alsof het criminelen waren, geen asielzoekers. Geen enkel gevoel van medeleven. Waarom?
Kuzu schreef:
13-05-2026 08:32
In Apeldoorn (dichtbij mijn woonplaats) zijn nu ook dagelijks 'demonstraties' tegen een azc.
Oftewel een groep relschoppers die een rotonde bezet houden, gezellig in het zwart gekleed met vlaggen en rare leuzen.
Veel buurtbewoners geven aan dat ze zich erg onveilig voelen door het gedrag van deze groep maar wie zich uitspreekt wordt alleen maar verder geintimideerd.
Ik vind deze relschoppers veel gevaarlijker voor de veiligheid in onze samenleving (en voor vrouwen) dan de asielzoekers. Bij zo'n rotonde neem ik liever een omweg, een AZC loop ik zonder angst langs.

Ik heb echt te doen met politie en ME.
Phlox24 schreef:
13-05-2026 08:52
Ik vind deze relschoppers veel gevaarlijker voor de veiligheid in onze samenleving (en voor vrouwen) dan de asielzoekers. Bij zo'n rotonde neem ik liever een omweg, een AZC loop ik zonder angst langs.

Ik vraag me af wat er gebeurt als je met een vlag met de tekst "vluchtelingen en asielzoekers welkom in Nederland" langs komt rijden. Je bent denk ik je leven niet zeker.
Phlox24 schreef:
13-05-2026 08:52

Zolang de politiek en de media dit niet benoemd zoals het is, gaat het alleen maar aangewakkerd worden.
Vuurwerk bij synagoge = terroristische aanslag.
Vuurwerkbom bij D66 wordt pas terroristisch genoemd als het OM zegt dat de verdachte een terroristisch oogmerk had.
Antifa (Antifascisme) is verboden en deze relschoppers zijn alleen maar bezorgde burgers.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Okernoot schreef:
13-05-2026 09:06
Ik vraag me af wat er gebeurt als je met een vlag met de tekst "vluchtelingen en asielzoekers welkom in Nederland" langs komt rijden. Je bent denk ik je leven niet zeker.
Er zijn wel tegengeluiden maar die mensen worden stijf gescholden inderdaad.
Echt een hele nare sfeer.

Het zou zo'n normaal gesprek kunnen opleveren als mensen hun mening op een respectvolle manier zouden delen.
Okernoot schreef:
13-05-2026 09:06
In Loosdrecht (dacht ik) stonden er mensen met borden met 'vluchtelingen welkom'.
Die zijn belaagd.
A: Ze moeten met ons in gesprek!
B: Laat ik eens verbinding zoeken

A: Flikker op, tyfushoer
B: Ik zie dat je bezorgd bent. Vertel daar eens wat meer over.
A. Er moet een piemel in je k**bek.
Het is welbeschouwd een wonder dat het leven als geheel/ wel indruk maakt, zo’n zonneklare afdruk achterlaat
Lieke Marsman
Solomio schreef:
13-05-2026 08:47
Ik zit net op FB in zo'n discussie: verbinden, kijken welke angsten en zorgen er bij deze mensen leven, enz. enz.

Ik moet er een beetje van spugen. :pukey:
Ik las op nos.nl in een artikel over een opvang in Coevorden die niet doorging:

"De Drentse stad wilde vorig jaar juli veertien vluchtelingen van 15 tot 18 jaar huisvesten in vijf rijtjeswoningen in de wijk Tuindorp. De gemeente benadrukte dat het om meisjes ging, maar omwonenden vreesden dat er ook 'getraumatiseerde jongens' zouden komen."

Veertien minderjarige meisjes! In een stadje van ruim 15 duizend inwoners.
Appletje schreef:
12-05-2026 22:11
Zullen we gaan stoppen met het bezorgde burgers te noemen en gewoon zeggen wat ze zijn: terroristen.

Van NCTV:

Kernkenmerken van terrorisme:

Doelgericht geweld: Het gaat om illegaal geweld (zoals moord, gijzeling, aanslagen) vaak gericht tegen burgers. --> CHECK

Psychologisch effect: Terroristen willen een klimaat van angst creëren. --> CHECK

Ideologisch motief: Aanslagen worden gepleegd om politieke, religieuze of ideologische veranderingen af te dwingen. --> CHECK

Ondermijning: Het doel is de overheid te dwingen tot handelingen of juist het ontwrichten van de samenleving. --> CHECK
Misschien tijd om ze ook als terroristen te gaan behandelen. Qua opsporing en berechting. Zo'n Keet Meines die op televisie verschijnt als een soort woordvoerder van Defend Netherlands: keihard aanpakken.
DebbieHerrie schreef:
13-05-2026 10:26
A: Ze moeten met ons in gesprek!
B: Laat ik eens verbinding zoeken

A: Flikker op, tyfushoer
B: Ik zie dat je bezorgd bent. Vertel daar eens wat meer over.
A. Er moet een piemel in je k**bek.
Exact dit.

Aan de ene kant heb ik bewondering voor mensen die proberen het gesprek aan te gaan, maar aan de andere kant denk ik dat je het daarmee in stand houdt.

Gewoon oppakken en berechten als terroristen.
https://nos.nl/artikel/2614129-brandsti ... weer-tegen

Allemaal oprecht bezorgde burgers natuurlijk. Daar moeten we toch begrip voor op kunnen brengen?
Graftak!
Lady*Voldemort schreef:
13-05-2026 10:49
https://nos.nl/artikel/2614129-brandsti ... weer-tegen

Allemaal oprecht bezorgde burgers natuurlijk. Daar moeten we toch begrip voor op kunnen brengen?
Ga verbinden.
Goed dat de AIVD deze rellen gaat onderzoeken. Of er bijvoorbeeld sprake is van georganiseerd geweld, of er buitenlandse invloed is enz. enz.

Deze rellen zagen wij o.a. ook bij de coronaprotesten en ook oud- en nieuw afgelopen jaar waren er niet vrij van. De relschoppers gaat het om het rellen, niet perse over de komst van een AZC. Is een mooie aanleiding.

Ook nu weer minderjarige opgepakt die niet in Loosdrecht wonen. Kunnen die ouders ook niet aangepakt worden?
Solomio schreef:
13-05-2026 10:41
Exact dit.

Aan de ene kant heb ik bewondering voor mensen die proberen het gesprek aan te gaan, maar aan de andere kant denk ik dat je het daarmee in stand houdt.

Gewoon oppakken en berechten als terroristen.
Eens.
Ik ga niet meer in gesprek.
Probeer op een andere manier (politiek dus) een tegengeluid te laten horen, alleen heeft dat een lange adem nodig en iets meer tact dan ik normaal gesproken in me heb.
Phlox24 schreef:
13-05-2026 11:12
Goed dat de AIVD deze rellen gaat onderzoeken. Of er bijvoorbeeld sprake is van georganiseerd geweld, of er buitenlandse invloed is enz. enz.

Deze rellen zagen wij o.a. ook bij de coronaprotesten en ook oud- en nieuw afgelopen jaar waren er niet vrij van. De relschoppers gaat het om het rellen, niet perse over de komst van een AZC. Is een mooie aanleiding.

Ook nu weer minderjarige opgepakt die niet in Loosdrecht wonen. Kunnen die ouders ook niet aangepakt worden?
Fijn dat ze het eens echt gaan onderzoeken, dan kunnen ze het misschien ook beter aanpakken. Vaak geven de asielzoekers en statushouders echt 0,0 overlast maar nu worden mensen bang gemaakt en opgejut. Het gaat echt van kwaad tot erger. En wanneer stopt het?! Tot er veel doden vallen?!

En wat moet een kind daar? In wat voor milieu groeit die op? Hopelijk worden de ouders ook aangepakt al is het maar om een signaal af te geven aan andere ouders dat ze hun kind fatsoenlijk moeten opvoeden.
Van Ongehoord Nieuws, onze enige echte waarheidszender:

Volgens Raisa Blommestijn is het collectief framen van AZC-demonstranten een manier om het maar niet te hebben over waarom deze mensen de straat op gaan.

“Incidenten worden aangegrepen om de zorgen die spelen bij bezorgde burgers over de massale migratie, omvolking en het feit dat ze niet maar over straat durven maar niet te hoeven onderkennen en bespreken.”

ON staat denk ik voor Omgekeerd Nieuws.
Sun.lover schreef:
13-05-2026 09:07
Zolang de politiek en de media dit niet benoemd zoals het is, gaat het alleen maar aangewakkerd worden.
Vuurwerk bij synagoge = terroristische aanslag.
Vuurwerkbom bij D66 wordt pas terroristisch genoemd als het OM zegt dat de verdachte een terroristisch oogmerk had.
Antifa (Antifascisme) is verboden en deze relschoppers zijn alleen maar bezorgde burgers.
Volgens mij zijn dat vooral bepaalde rechtse politici en media, niet "de" media. Ik herken je generalisering in ieder geval niet van wat ik lees. Vanmorgen op radio 1 ging het er nog over dat de term "relschoppers" eigenlijk te mild is voor wat er in Loosdrecht gebeurt.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Over ongehoord nieuws van ON:
https://nos.nl/artikel/2613968-onderzoe ... j-omroepen

Fijne omroep.
Paradise schreef:
13-05-2026 10:34
Misschien tijd om ze ook als terroristen te gaan behandelen. Qua opsporing en berechting. Zo'n Keet Meines die op televisie verschijnt als een soort woordvoerder van Defend Netherlands: keihard aanpakken.
Ik had nog nooit van Keet 'devent Nederland en devent vrouwen' gehoord:

https://www.nieuwsvandedag.nl/nieuws/ma ... raties-opv

Kind, ga toch iets dóen met je leven.
Het is welbeschouwd een wonder dat het leven als geheel/ wel indruk maakt, zo’n zonneklare afdruk achterlaat
Lieke Marsman
Phlox24 schreef:
13-05-2026 13:25
Over ongehoord nieuws van ON:
https://nos.nl/artikel/2613968-onderzoe ... j-omroepen

Fijne omroep.
Jaaaa, maar dat is onderzocht door de NPO, de extreemlinkse censuurmachine.
:roll:
Solomio schreef:
13-05-2026 14:22
Jaaaa, maar dat is onderzocht door de NPO, de extreemlinkse censuurmachine.
:roll:
O ja, natuurlijk :bonk:
DebbieHerrie schreef:
13-05-2026 14:16
Ik had nog nooit van Keet 'devent Nederland en devent vrouwen' gehoord:

https://www.nieuwsvandedag.nl/nieuws/ma ... raties-opv

Kind, ga toch iets dóen met je leven.
https://pointer.kro-ncrv.nl/jordy-en-de ... etherlands

https://nos.nl/artikel/2606585-tientall ... chtbaarder

Leuk clubje!
Where is my mind?