Vriend in het buitenland heeft contact met andere vrouw
zondag 17 mei 2026 om 00:14
Vorig jaar heb ik mijn vriend ontmoet in een land ver weg. Gelukkig kent hij Nederland al waardoor we plannen hebben om hier samen te gaan wonen. We hebben een hele fijne tijd samen gehad en over 3 maanden zou ik weer naar hem toe gaan als hij dan nog niet in Nederland is.
Nu kreeg ik vorige week een bericht van een andere vrouw, zij zou ook een langeafstandsrelatie hebben met hem. Hij zegt dat hij een paar maanden geleden al aangegeven heeft tegen haar dat hij niet meer met haar verder wil. Echter hebben ze wel contact nog. Ze heeft enkele gesprekken doorgestuurd. Zij lijkt bijna ieder gesprek te initiëren en het gaat vooral over seks. Zij stuurt ook overal foto’s van, dat vertelde ze zelf. Ook vraagt ze hem vaak om te bellen. Vaak neemt hij niet op maar soms hebben ze ook gesprekken van een half uur.
Even samengevat hij is naar mij toe erg respectvol en liefdevol in de communicatie en naar haar toe vooral op seks uit.
Ik heb hem geconfronteerd hiermee en hij zegt dat hij dom is geweest en met mij verder wil en van me houdt en dat hij nooit meer zoiets zal doen. Hij zegt dat hij heel serieus is met mij en daarom mij laatst ook met zijn kinderen heeft laten kennismaken via de telefoon. Over 3 weken is de planning dat ik naar hem toe zou gaan en kennis zou maken met zijn kinderen en andere familie maar ik weet nu niet wat ik moet doen. De tickets heb ik een paar weken geleden geboekt. Ik heb hem verder nooit betrapt op leugens en we bellen soms wel 3 uur op een dag. Ik ben echt in de war hiervan. Hij komt erg oprecht over. Wat moet ik nu?
Nu kreeg ik vorige week een bericht van een andere vrouw, zij zou ook een langeafstandsrelatie hebben met hem. Hij zegt dat hij een paar maanden geleden al aangegeven heeft tegen haar dat hij niet meer met haar verder wil. Echter hebben ze wel contact nog. Ze heeft enkele gesprekken doorgestuurd. Zij lijkt bijna ieder gesprek te initiëren en het gaat vooral over seks. Zij stuurt ook overal foto’s van, dat vertelde ze zelf. Ook vraagt ze hem vaak om te bellen. Vaak neemt hij niet op maar soms hebben ze ook gesprekken van een half uur.
Even samengevat hij is naar mij toe erg respectvol en liefdevol in de communicatie en naar haar toe vooral op seks uit.
Ik heb hem geconfronteerd hiermee en hij zegt dat hij dom is geweest en met mij verder wil en van me houdt en dat hij nooit meer zoiets zal doen. Hij zegt dat hij heel serieus is met mij en daarom mij laatst ook met zijn kinderen heeft laten kennismaken via de telefoon. Over 3 weken is de planning dat ik naar hem toe zou gaan en kennis zou maken met zijn kinderen en andere familie maar ik weet nu niet wat ik moet doen. De tickets heb ik een paar weken geleden geboekt. Ik heb hem verder nooit betrapt op leugens en we bellen soms wel 3 uur op een dag. Ik ben echt in de war hiervan. Hij komt erg oprecht over. Wat moet ik nu?
zondag 17 mei 2026 om 09:24
Dat geloof je toch niet echt hè?Anno-niem schreef: ↑17-05-2026 00:23Hij is gewoon open over mij en heeft haar en familie over mij verteld. Hij heeft geen code op zijn telefoon en vermoedelijk heeft zijn ex (moeder van zijn kinderen) mijn telefoonnummer uit zijn telefoon gehaald en naar haar gestuurd toen hij zijn telefoon daar had liggen omdat zijn kinderen bij haar wonen en hij daar wel eens is. Familie woont allemaal dicht bij elkaar.uh
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
zondag 17 mei 2026 om 09:26
Op zich prettig dat je er nu achter bent gekomen. Dit is dus geen betrouwbare leuke lieve fijne man. Dat zie je namelijk aan gedrag, niet aan woorden. Ook al zijn het heel veel woorden (my god, 3 uur per dag….)
Deze man ga je nooit kunnen vertrouwen. De vraag is of jij dat wil in een relatie. Ik zou het wel weten
Deze man ga je nooit kunnen vertrouwen. De vraag is of jij dat wil in een relatie. Ik zou het wel weten
zondag 17 mei 2026 om 09:32
Jij hebt een geweldige leuke periode gehad, hier ver vandaan. Met een leuke man. Hou dit vast.
Je geeft aan dat hij Nederland kent en dat jullie een toekomst in Nederland zien. Dit is toch een alarmbel. Er zijn toch meer mannen en vrouwen die een relatie met een buitenlander zien als een ticket om in een ander land een betere toekomst op te bouwen. Familieleden zijn hier vaak ook van op de hoogte.
Denk dus heel goed na of dat je dit als een mooie herinnering moet bewaren en het daar bij laat.
Je geeft aan dat hij Nederland kent en dat jullie een toekomst in Nederland zien. Dit is toch een alarmbel. Er zijn toch meer mannen en vrouwen die een relatie met een buitenlander zien als een ticket om in een ander land een betere toekomst op te bouwen. Familieleden zijn hier vaak ook van op de hoogte.
Denk dus heel goed na of dat je dit als een mooie herinnering moet bewaren en het daar bij laat.
zondag 17 mei 2026 om 09:32
Ik zou het cancellen TO. Wil je dit gedoe, terwijl hij smoorverliefd op jou zou moeten zijn!
Wat is zijn reden om zo graag naar Nederland te komen en om alles inclusief zijn kinderen achter te laten? Ben jij dat? Waarom chat/sext hij dan met een andere vrouw? Dan heeft hij geen zuivere motieven.
En in die 3 uur per dag kan hij jou natuurlijk helemaal omlullen.
Ik ben benieuwd wat je vrienden en familie je adviseren.
Wat is zijn reden om zo graag naar Nederland te komen en om alles inclusief zijn kinderen achter te laten? Ben jij dat? Waarom chat/sext hij dan met een andere vrouw? Dan heeft hij geen zuivere motieven.
En in die 3 uur per dag kan hij jou natuurlijk helemaal omlullen.
Ik ben benieuwd wat je vrienden en familie je adviseren.
Het is wat het is.
zondag 17 mei 2026 om 09:41
Ik vroeg me al af waar die viva-vlag bleef! Want ik heb hem zelden roder gezien dan hier. Misschien werd hij niet benoemd omdat het zo vanzelfsprekend is dat hij flink wappert?
Soms komen hier van die verhalen voorbij die ik haast niet kan geloven. Bestaan er écht mensen die zó naïef zijn??
TO, of je er nou over 3 maanden (alinea 1) of 3 weken (alinea 3) heen gaat, gebruik dat moment om te zeggen dat je het niet ziet zitten en maak er een eindje verderop nog een fijne vakantie van voor jezelf.
Aan de andere kant geeft het wel leuk leesvoer straks als hij hier is, hij niet werk en alleen de hele dag in jouw huis zit te gamen, niks doet in het huishouden want vrouwenwerk, ineens een week verdwenen maar hij wil niet zeggen waarheen, een van zijn kinderen ineens op de stoep staat want in NL zijn betere scholen, etc etc.
(Een vent die zijn kinderen achterlaat zou voor mij alleen al genoeg zijn om te snappen dat dit geen goed plan is )
zondag 17 mei 2026 om 09:47
zondag 17 mei 2026 om 09:48
Goede vragen, zeker als blijkt dat hij op jouw geld moet gaan leven.Xantileppe schreef: ↑17-05-2026 07:21Ik begrijp je brein niet helemaal geloof ik. Je wordt gewaarschuwd en nog is het niet genoeg.
Is het een "rijk" of "arm" land. Wordt hij beter van wonen in Nederland? Komen zijn kinderen mee? Zijn het zijn kinderen of is het tijdelijk inlenen voor oplichting?
Ga je garant staan, ga je kosten maken of regelt hij alles zelf?
Heeft hij op meerdere paarden ingezet en pakt hij de rijkste?
Een lange afstandsrelatie begin je namelijk niet zo makkelijk. De meeste mensen blijven het liefst in hun eigen omgeving. Tenzij je andere motieven hebt.
Lik je wonden en blokkeren die hap.
zondag 17 mei 2026 om 10:22
Bestaat de kans dat jij garant moet staan voor hem en dat hij jou gebruikt voor een visum? Of komt hij vanuit een goed gesitueerde positie waardoor hij hier als expat aan de slag kan en brengt hij zelf een zak geld mee om wonen te bekostigen? Zie maar dat je hem niet bij je thuis inschrijft zodat je je woning niet op het spel zet!
zondag 17 mei 2026 om 10:22
En dat is erg waarschijnlijk.margreetder schreef: ↑17-05-2026 09:48Goede vragen, zeker als blijkt dat hij op jouw geld moet gaan leven.
zondag 17 mei 2026 om 10:29
Wat voor werk doet hij en kan hij daarmee in Nederland een goedbetaalde baan krijgen?
Als je dit toch doorzet laat hem dan eerst een baan als expat regelen en op zichzelf gaan wonen zodat jullie elkaar op een gelijkwaardige manier verder kunnen leren kennen. Als hij van goede wil is komt hij niet op jouw zak teren en dat moet je ook zeker nooit toestaan!
zondag 17 mei 2026 om 10:44
Ja, echt enorm hé?!
En telkens wanneer ik het zie denk ik: "dit kan níet écht zijn! Dit is gespeeld!"
Één echte ontmoeting gehad, paar maanden beeldbellen en voila! Ze zijn verloofd en natuurlijk moet er dan ook alvast geld overgemaakt worden.
En ja! Hij/zij is 100% procent de ware.
Green card? Welnee! Dit is échte liefde.
Het is zo ongelooflijk onnozel dat het gewoon moeilijk te geloven is.
Maar ze schijnen toch echt te bestaan!
zondag 17 mei 2026 om 10:58
https://studenttheses.uu.nl/bitstream/h ... sAllowed=yHallodaar schreef: ↑17-05-2026 10:44Ja, echt enorm hé?!
En telkens wanneer ik het zie denk ik: "dit kan níet écht zijn! Dit is gespeeld!"
Één echte ontmoeting gehad, paar maanden beeldbellen en voila! Ze zijn verloofd en natuurlijk moet er dan ook alvast geld overgemaakt worden.
En ja! Hij/zij is 100% procent de ware.
Green card? Welnee! Dit is échte liefde.
Het is zo ongelooflijk onnozel dat het gewoon moeilijk te geloven is.
Maar ze schijnen toch echt te bestaan!![]()
Hele lap tekst, maar het verklaart een hoop.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 17 mei 2026 om 11:02
Mijn startbericht was samengevat.
Ik geef hem het voordeel van de twijfel omdat hij 13 jaar in Nederland heeft gewoond en getrouwd is geweest hier. Maar inmiddels weer 20 jaar in Latijns-Amerika woont.
Hij heeft zijn Nederlandse paspoort niet tijdig verlengd en is daarom zijn nationaliteit inmiddels verloren. Hij was er de laatste jaren ook niet echt mee bezig omdat hij inmiddels een gezin had en niet meer verwachtte om terug te keren naar Nederland.
Ik heb ook de e-mail van zijn Nederlandse ex want hij had haar gevraagd of ze documenten van hem had omdat hij opnieuw naar Nederland wil. Deze had ze niet bewaard. Ze had voor hem een mail gestuurd naar de gemeente of zij nog documenten van hem hebben en deze mail had hij naar mij doorgestuurd. Ik heb ook zijn oude paspoort en echtscheidingspapieren gezien.
Hij werkt in toerisme en in Nederland destijds in de techniek. Ik zou zijn ticket naar Nederland betalen en de kosten zouden we delen wanneer hij een baan heeft.
Als hij nog samen was met zijn ex en het om het geld te doen was dan zou die ex meespelen lijkt me.
Ik geef hem het voordeel van de twijfel omdat hij 13 jaar in Nederland heeft gewoond en getrouwd is geweest hier. Maar inmiddels weer 20 jaar in Latijns-Amerika woont.
Hij heeft zijn Nederlandse paspoort niet tijdig verlengd en is daarom zijn nationaliteit inmiddels verloren. Hij was er de laatste jaren ook niet echt mee bezig omdat hij inmiddels een gezin had en niet meer verwachtte om terug te keren naar Nederland.
Ik heb ook de e-mail van zijn Nederlandse ex want hij had haar gevraagd of ze documenten van hem had omdat hij opnieuw naar Nederland wil. Deze had ze niet bewaard. Ze had voor hem een mail gestuurd naar de gemeente of zij nog documenten van hem hebben en deze mail had hij naar mij doorgestuurd. Ik heb ook zijn oude paspoort en echtscheidingspapieren gezien.
Hij werkt in toerisme en in Nederland destijds in de techniek. Ik zou zijn ticket naar Nederland betalen en de kosten zouden we delen wanneer hij een baan heeft.
Als hij nog samen was met zijn ex en het om het geld te doen was dan zou die ex meespelen lijkt me.
zondag 17 mei 2026 om 11:09
Anno-niem schreef: ↑17-05-2026 11:02Mijn startbericht was samengevat.
Maar hoe vaak heb je hem nu in het echt gezien?
zondag 17 mei 2026 om 11:11
Waarom zou jij zijn ticket betalen? Als hij dat zelf al niet eens voor elkaar kan krijgen dan kun je op je vingers natellen dat hij hier op jouw zak komt teren. Iemand die nu al platzak is zou ik een te groot risico vinden.
Als hij in de techniek werkt en engels spreekt kan hij vast vanuit het buitenland al solliciteren. En verder gewoon netjes laten sparen voor zijn ticket en verblijf hier.
Als hij in de techniek werkt en engels spreekt kan hij vast vanuit het buitenland al solliciteren. En verder gewoon netjes laten sparen voor zijn ticket en verblijf hier.
zondag 17 mei 2026 om 11:13
“ Even samengevat hij is naar mij toe erg respectvol en liefdevol in de communicatie en naar haar toe vooral op seks uit.”
Lees: zij is voor de digitale neuk en jij bent de naïeve geldautomaat.
“ Ik zou zijn ticket naar Nederland betalen en de kosten zouden we delen wanneer hij een baan heeft”
Waarom kan deze man niet zelf een ticket betalen? En ‘wanneer hij in NL een baan heeft? Iemand uit Zuid Amerika kan niet hier zomaar werken. En hij laat dus een gezin achter en bedriegt je met andere vrouwen. Nou, echt een pareltje.
Lees: zij is voor de digitale neuk en jij bent de naïeve geldautomaat.
“ Ik zou zijn ticket naar Nederland betalen en de kosten zouden we delen wanneer hij een baan heeft”
Waarom kan deze man niet zelf een ticket betalen? En ‘wanneer hij in NL een baan heeft? Iemand uit Zuid Amerika kan niet hier zomaar werken. En hij laat dus een gezin achter en bedriegt je met andere vrouwen. Nou, echt een pareltje.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
zondag 17 mei 2026 om 11:16
Anno-niem schreef: ↑17-05-2026 11:02Mijn startbericht was samengevat.
Okee. Veel plezier ermee en hou ons op de hoogte.
zondag 17 mei 2026 om 11:17
Dus jij betaalt zijn emigratie en je betaalt zijn levensonderhoud tot hij een baan heeft. Hoe groot is de kans dat deze man hier een goedbetaalde baan vindt? In Nederland was hij dus ook al getrouwd??? Hoeveel exen heeft die man? Als je graag een onbetrouwbare man wilt kan je die beter in Nederland zoeken, er zijn er genoeg en dat zal in the end een stuk goedkoper zijn.Anno-niem schreef: ↑17-05-2026 11:02Mijn startbericht was samengevat.
zondag 17 mei 2026 om 11:19
Hij heeft nu te weinig werk en weinig te besteden. Vanuit hier kan hij zijn kinderen beter financieel ondersteunen. Als we samenwonen kan hij hier gewoon een baan zoeken.
Hij is 13 jaar getrouwd geweest en daarna samengeweest met de moeder van zijn kinderen. Toen die andere vrouw ontmoet, gezegd dat hij niet met haar verder wil maar wel contact gehouden en toen kwam ik in beeld.
Hij is 13 jaar getrouwd geweest en daarna samengeweest met de moeder van zijn kinderen. Toen die andere vrouw ontmoet, gezegd dat hij niet met haar verder wil maar wel contact gehouden en toen kwam ik in beeld.
anno-niem wijzigde dit bericht op 17-05-2026 11:21
38.41% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in