Disneyland Parijs

25-05-2026 11:15 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Man en ik denken erover na om met de kinderen naar Disneyland Parijs te gaan. Er ligt nog niets vast: we weten nog niet wanneer en hoe lang. Wel weten we dat als we gaan, het dan met de trein zal zijn.

Alle nuttige tips voor Disneyland Parijs zijn welkom!
ow zo leuk!

wij gaan dit jaar met de kids voor de 2de keer (4 en 7 jaar) en hebben besloten om naar davy crocket te gaan. zodat we daar ook kunnen zwemmen en ontbijten en eventueel avondeten, en af en toe wat rust pakken. wij gaan heerlijk 4 dagen.

voorheen met de kids naar seqoia lodge geweest. was ook heerlijk lekker op loopafstand van disnye. nooit de shutllebussen gebruikt want heerlijk om door disney village te lopen.

voorheen ook in new york nu marvel hotel gezeten dat is nog net een paar stappen dichterbij als seqoia lodge.

qua drukte geen pijl op te trekken. 2 jaar terug in de zomervakantie op zaterdag en zondag geweest en toen was het echt rustig.... (kwam wss door de olympische spelen) dit jaar in november doordeweeks op maandag en dinsdag geweest buiten de schoolvakantie en park was vol ......

ik zou geen mealplan of iets erbij nemen. want zeker met kids je weet nooit hoe de dag loop en wanneer ze trek hebben. en er zitten ook heerlijke makkelijke restaurantjes in de village zoals vapianos..

ontbijt in de hotels (naar mij idee te prijzig) .... wij namen een ontbijtje bij de starbucks of in disney bij een soort bakkerijtje.

ik zou zowieso 3 dagen gaan .maar met 4 dagen heb je net wat meer rust en hoef je het park niet door te vliegen.

zelf zou ik eerder met de auto gaan dan met de trein als die mogelijkheid er is ;) zodat je wat vrijer ben met wanneer je weggaat of iets
Wij gaan of in herfstvakantie of begin 2027. We willen naar Marvel Hotel, tenminste dat is de wens van man en kinderen.

Wij houden de aanbiedingen van de anwb in de gaten, die zijn doorgaans gunstig en komen in de zomer weer beschikbaar.
You can only succeed when there is room to fail.
Appletje schreef:
25-05-2026 13:46
De Fransen zijn wel oprechter denk ik. Zij menen het.
Of ze het menen of niet, ik verwacht wel dat je gewoon lacht, zelfs al vind je je baan stom. Ik werk heel veel met Fransen binnen mijn werk en Mon Dieu (pun intended), soms is het net alsof ze opnieuw de Franse revolutie willen starten :-D .

TO: aan 3-4 dagen heb je echt genoeg en vergeet niet dat het ook wel een werk vakantie is in de zin dat je loopt, wacht, slentert, etc. Er is in ieder geval genoeg te zien/doen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
En nog een tip: de lichtshow en het vuurwerk! Echt een belevenis!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ushuaia schreef:
25-05-2026 18:24
Ik sta zeker open voor suggesties hoor, dank je wel.

Ik zie dat het met OV minder makkelijk te bereiken is dan Disney. Het kan wel, maar met meer overstappen. (We kunnen niet met de auto)
Wij gaan zelf inderdaad altijd met de auto. Maar heb wel begrepen dat de trein prima te doen is. Ken best veel mensen die het gedaan hebben en beviel bij iedereen goed. Dus misschien toch het uitzoeken waard. Ik denk echt dat je in EP een leukere tijd (zeker als je kijkt naar prijs/kwaliteitverhouding) hebt dan in Disneyland als je kijkt naar het complete resort :)
Baggal schreef:
25-05-2026 13:28
Sequoia Lodge is prima prijs vs. kwaliteit verhouding. Ik heb daar ook geslapen en echt een aanrader. New Port Bay is net een hogere prijsklasse. Of het verschil het waard is, betwijfel ik.
Ik denk dat ze allebei prima zijn, en de prijzen zijn soms ineens nagenoeg gelijk voor bepaalde dagen en daarom boekte ik new port bay. Dit jaar zijn ze sequoia in etappes aan het verbouwen. Waarschijnlijk beginnen ze met new port bay als sequoia klaar is. Ze zeggen dat je er geen last van hebt, maar dat risico wilden wij niet nemen dus die berichten zou ik wel in de gaten houden.
Irregular_Choice schreef:
26-05-2026 00:19
Wij gaan zelf inderdaad altijd met de auto. Maar heb wel begrepen dat de trein prima te doen is. Ken best veel mensen die het gedaan hebben en beviel bij iedereen goed. Dus misschien toch het uitzoeken waard. Ik denk echt dat je in EP een leukere tijd (zeker als je kijkt naar prijs/kwaliteitverhouding) hebt dan in Disneyland als je kijkt naar het complete resort :)
Dan is de beleving toch heel anders? Ik ga niet voor de achtbanen naar Disney, maar voor de hele sfeer. EP wil ik best eens proberen maar ik zie dat niet als gelijke van Disney.
Foutje
Moiren schreef:
25-05-2026 21:06
Ze vroeg om Disneyland Paris, niet die nakkige Efteling.
Ik hoor van velen dat de efteling leuker/mooier/beter is qua personeel,wachtrijen etc is. Ook van mensen die heel enthousiast waren om naar Disney te gaan. Maar inderdaad, Disney is wel andere beleving en leuk om eens geweest te zijn. Wel andere prijsklasse dan dagje Efteling...
KamilleT schreef:
26-05-2026 07:34
Dan is de beleving toch heel anders? Ik ga niet voor de achtbanen naar Disney, maar voor de hele sfeer. EP wil ik best eens proberen maar ik zie dat niet als gelijke van Disney.
Je bent nooit in EP geweest? Want het is echt zoveel meer dan achtbanen hoor. Ook in EP heb je sfeer natuurlijk. Dat hele resort is gewoon heerlijk om te zijn qua sfeer en beleving. Zeker wel vergelijkbaar met Disney als je alleen over sfeer praat. Maar in mijn optiek is het beter dan Disney, alleen al omdat ze niet het hele jaar door open zijn en onderhoud dus doen buiten de openingstijden. Tijdens je verblijf is in principe dus alles geopend, tenzij er een onverwachte storing is. In EP loop je niet tussen de schuttingen en bouwterreinen door die de hele sfeer en beleving verpesten. Momenteel staat in Disneyland het kasteel weer tussen de schuttingen. Dat is toch wel een ander beeld als je aan komt lopen helaas. Gelukkig duurt het maar tot september 😬
Daarnaast zijn de operations in EP een stuk sneller, dus de wachttijden zijn over het algemeen korter. En ik vind persoonlijk het attractieaanbod veel gevarieerder.
Irregular_Choice schreef:
26-05-2026 08:08
Je bent nooit in EP geweest? Want het is echt zoveel meer dan achtbanen hoor. Ook in EP heb je sfeer natuurlijk. Dat hele resort is gewoon heerlijk om te zijn qua sfeer en beleving. Zeker wel vergelijkbaar met Disney als je alleen over sfeer praat. Maar in mijn optiek is het beter dan Disney, alleen al omdat ze niet het hele jaar door open zijn en onderhoud dus doen buiten de openingstijden. Tijdens je verblijf is in principe dus alles geopend, tenzij er een onverwachte storing is. In EP loop je niet tussen de schuttingen en bouwterreinen door die de hele sfeer en beleving verpesten. Momenteel staat in Disneyland het kasteel weer tussen de schuttingen. Dat is toch wel een ander beeld als je aan komt lopen helaas. Gelukkig duurt het maar tot september 😬
Daarnaast zijn de operations in EP een stuk sneller, dus de wachttijden zijn over het algemeen korter. En ik vind persoonlijk het attractieaanbod veel gevarieerder.
Ik heb er wel eens naar gekeken, maar hun website vind ik heel onoverzichtelijk. Welk hotel zou jij daar aanraden?
Afgelopen weekend zijn we een dagje naar de Efteling geweest. Was niet zo druk, ik vermoed door het weer. De langste wachttijd die we hadden was drie kwartier, dat vind ik nog wel te doen. Bij Disney hebben we eens vier dagen lopen plannen om in de Crush’s Coaster te kunnen en hebben uiteindelijk maar die anderhalf uur getrotseerd.
KamilleT schreef:
26-05-2026 08:52
Ik heb er wel eens naar gekeken, maar hun website vind ik heel onoverzichtelijk. Welk hotel zou jij daar aanraden?
Afgelopen weekend zijn we een dagje naar de Efteling geweest. Was niet zo druk, ik vermoed door het weer. De langste wachttijd die we hadden was drie kwartier, dat vind ik nog wel te doen. Bij Disney hebben we eens vier dagen lopen plannen om in de Crush’s Coaster te kunnen en hebben uiteindelijk maar die anderhalf uur getrotseerd.
Ja voor die crush coaster ellenlange rijen altijd, blijkbaar weinig capaciteit. Hij is wel leuk.

Ik vind het niet zoveel uitmaken in welk hotel je zit, het is overal commercieel en massaal. De goedkopere hotels zitten alsnog een aardig eindje lopen van de ingang, in ieder geval te ver om meerdere keren op een dag heen en weer te gaan vind ik.

Ik vond Davey Crocket nog het beste. Voelt iets minder massaal en je kan zelf koken, groot pluspunt. Maar zonder auto geen optie.

Wij liepen wel heen en weer tussen beide parken. Disney heeft meer sfeer zo met mainstreet en in het Studio's park staat mijn favoriete attractie allertijden, de tower of terror. Gek genoeg heb ik daar nog nooit een superlange rij gehad. Verder vind je daar het Marvelgebeuren.

Bereid je voor op veel commercie en op grote mensenmassa's overal waar je gaat en staat. Die massaliteit doet wel af aan de Disneysfeer, maar ja zonder veel bezoekers kan het park niet draaien. Als je een beetje gunstig plant, dan kun je de wachtttijden voor de meeste attracties wel wat beperken. Behalve voor de crushcoaster dan.

Veel plezier!
KamilleT schreef:
Hun website is inderdaad niet heel duidelijk. Wij zaten zelf afgelopen jaar in Castillo Alcázar en dat vonden wij een heerlijk hotel. De hotels liggen aan de achterkant van het park (dus niet bij de hoofdingang) en hebben een eigen ingang in het Spaanse gebied. Bij deze ingang liggen 3 hotels, Santa Isabel, Castillo Alcázar en El andaluz. Dan heb je een weg die je over moet steken en daar ligt hotel Colosseo. Achter dit hotel ligt Bell rock en bij het waterpark ligt nog Kronasar. Maar dit hotel is te ver om te lopen, dan kan je de gratis shuttlebus nemen. Wij vonden het bij ons hotel heel fijn dat je echt meteen de deur uitloopt en zo het park in. Tussendoor even naar de kamer of bijvoorbeeld een vestje halen is geen probleem, ben je zo. Bij bijvoorbeeld Colosseo of Bell rock moet je alweer wat verder lopen. Ontbijtbuffetten zijn echt heel goed in elk hotel. Heel uitgebreid met pancakes, wafels, verschillende soorten vis, salades, Engels ontbijt, veel keus in beleg en broodsoorten enz. Ze hebben ook een camp resort met camping, huisjes en er is inmiddels ook een western lodge die binnenkort opent. Enige nadeel is dat het camp resort wat verder van de hoofdingang ligt en je dus wel daar binnen komt ook. Maar de sfeer die daar hangt is echt heel gezellig!
Zelf gaan wij eigenlijk altijd 3 dagen naar het park en 1 dag waterpark. Nog een voordeel, wij kwamen aan op zondag en hadden pas voor maandag tickets. Bij het inchecken in het hotel krijg je dan een gratis toegangsticket voor het laatste uur dat ze open zijn die dag. Wij hebben in dat uurtje al 4 attracties gedaan, omdat het dan een stuk rustiger is al. Je mag als hotelgast ook in de ochtend eerder naar binnen en doordat je aan de andere kant van het park binnen komt is het ook daar dan nog rustig. Langste wachtrij die wij in de meivakantie hadden was 70 minuten bij de nieuwste achtbaan. Maar alle andere attracties waren hooguit 45 minuten voor de grote achtbanen en de rest was rond de 20 minuten of 5 voor de echt kleine attracties. Prima te doen qua drukte vonden wij. In de herfstvakantie was het rustiger, maar toen zat het weer ook niet mee. Met 3 dagen park kan je lekker rustig aan doen, keer wat uitgebreider gaan lunchen of even ergens op een terras wat drinken. Je hebt dan genoeg tijd om alles te doen in ieder geval. Qua eten kan je in het park eten. Ze zijn elke dag van 9-18 open en rond 1 uur in de middag wordt de definitieve sluitingstijd van die dag gecommuniceerd dmv bordjes in het park en in de app. Het hangt van de drukte af tot hoe laat ze open zijn. Vaak in de vakanties is dit tot 19/19:30 of zelfs tot 20:00. Je kan dan nog wel in het park eten als je al ergens zit, restaurants blijven vaak langer open. Ook kan je in de restaurants van de hotels eten of bij het camp resort. En vanaf het park loop je ook zo het dorp in waar veel restaurants zitten. Alles is dus lopend te doen en dat vind ik heel prettig. Wij blijven vaak nog in een hotelbar hangen tot ‘s avonds laat. Ze hebben een fantastische cocktailbar ook 😁
Nou ja, ik kan echt blijven door gaan over hoe geweldig het is 🙈 mocht je nog wat willen weten dan hoor ik het wel!
Tulpje22 schreef:
26-05-2026 08:05
Ik hoor van velen dat de efteling leuker/mooier/beter is qua personeel,wachtrijen etc is. Ook van mensen die heel enthousiast waren om naar Disney te gaan. Maar inderdaad, Disney is wel andere beleving en leuk om eens geweest te zijn. Wel andere prijsklasse dan dagje Efteling...
Dat het duurder is weet je vooraf.
Ik heb helemaal niets met de Efteling.
Europapark vind ik geweldig, maar niet de sfeer van Disney en vanaf ons toch echt wel een stukje verder rijden.
Everything is possible for the one who believes.
KamilleT schreef:
Haha voor de crush coaster heb ik uiteindelijk op de laatste dag maar kaartjes gekocht voor de 2 personen (van de 6) die er graag in wilden. Die rij was te bizar.
De trein gaat niet elke dag direct naar Marne na vallee, mocht dat nog uitmaken.

Wij betalen minder per nacht in Disney dan als we naar de Efteling of Europapark zouden gaan. Probeer zo lang mogelijk vooruit te boeken, 1 september gaan de boekingen voor de volgende periode open (aankomsten vanaf 1 april 2027 geloof ik).

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven