Entertainment alle pijlers

Oude tv-programma's online

26-05-2026 21:26 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beeld en Geluid zet alle oude tv-meuk (gemaakt tussen 1920 en 2020) gratis online. Wie gaat er mee schatgraven en jeugdherinneringen ophalen?

https://schatkamer.beeldengeluid.nl/
The impossible only takes a little longer
Leuk, alleen jammer dat het nummer van een aflevering (als het een serie programma betreft) er niet bij staat.
fretra schreef:
26-05-2026 23:45
Theo en Thea :-D vooral als ze aan het knutselen waren.
Dan vind je Creatief met kurk ook leuk. Ik vond dat vroeger zo saai, maar de hele humor en satire ontging mij volledig. Ik begreep maar niet waarom mijn vader er zo enorm moest lachen.

Docu's vind ik ook leuk. Ik weet geen precieze namen meer maar inderdaad docu's die een tijdsbeeld geven van hoe kinderen en tieners hun schooltijd beleven, de relatie tot hun ouders, denken over de toekomst etc. En gewoon het tijdsbeeld ook.

Wat mij gisteren al opviel is hoe traag ik veel programma's vind gaan. Ik heb vaak commentaar op mijn kinderen dat ze nog geen 5 minuten naar een filmpje kunnen kijken naar ben zelf ook gewend geraakt aan snellere televisie. Apart om te merken.
dreuvel schreef:
27-05-2026 05:31
Misschien zijn een hoop programma's niet zo leuk als ik mij herinner.

Maar ik zag laatst wat afleveringen van Tita Tovenaar (er is een nieuwe serie gekomen) en ik wil nog wel wat originele afleveringen zien.

Met een chimpansee (dat mocht toen nog.... gelukkig mag dat niet meer) en de grobbebollen.
Tita Tovenaar is helaas niet gratis te zien, die zocht ik ook meteen op.

Theo en Thea ook niet. Creatief met kurk wel, en 30 minuten.

Ik heb gister de hele avond gekeken. Er staan ook oude sterreclames op. En niet te vergeten de EO Kinderkrant uit de jaren 70: hilarisch.
Heerlijk! Ik heb gisteravond een stukje Q&Q gekeken.
Fort boyard ook even opzoeken, met Bas Westerweel.

Helaas niet beschikbaar ivm ontbrekende licentie.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
Ik heb gisteren een familielid terug gevonden , fragment van meer dan 60 jaar geleden.
Zo blij mee!
Ik heb er al vaker naar gezocht, maar eerder niet kunnen vinden.
Top actie van beeld en geluid
Mus* schreef:
26-05-2026 21:39
Ah shit, ik zie het probleem al... Je kunt alleen vanuit Nederland kijken... Jammerdebammer...
Ja helaas, ik krijg ook alleen maar schermen vol code te zien...
Ik zocht ook gelijk naar Fort Boyard, maar helaas.
cognac schreef:
27-05-2026 07:56
Dan vind je Creatief met kurk ook leuk. Ik vond dat vroeger zo saai, maar de hele humor en satire ontging mij volledig. Ik begreep maar niet waarom mijn vader er zo enorm moest lachen.

Docu's vind ik ook leuk. Ik weet geen precieze namen meer maar inderdaad docu's die een tijdsbeeld geven van hoe kinderen en tieners hun schooltijd beleven, de relatie tot hun ouders, denken over de toekomst etc. En gewoon het tijdsbeeld ook.

Wat mij gisteren al opviel is hoe traag ik veel programma's vind gaan. Ik heb vaak commentaar op mijn kinderen dat ze nog geen 5 minuten naar een filmpje kunnen kijken naar ben zelf ook gewend geraakt aan snellere televisie. Apart om te merken.
Nog niet gekeken, maar ik zag wel vorige week Beverly Hills 90210 op tv. Oh wat was ik smoor op Dylan! Dochter keek en vroeg zich af waarom de intro zo langg was, 'Gaat er nog iets gebeuren??' Het was inderdaad zoveel trager dan de high school series nu. Maar wel weer even smullen.

(En kun je nagaan hoe opgejaagd we in de basis zijn, als alles zoveel sneller gaat...)
Leuk! Ik ga eens kijken naar De Stratemakeropzeeshow, mijn moeder was daar destijds lyrisch over maar ik was nog veel te klein om het te snappen.
Ja ik ben op zoek naar een aflevering van zomaar een zomeravond met Edwin Rutten als presentator .
Ga van het weekend kijken of ik hem kan vinden .
Mijn broer en zus zaten daar in en ik was nog piepjong dus geen herinnering aan .
Ik zie dat De legende van de Bokkenrijders er op staat. Dat vond ik als kind zo spannend. Maar ik durf het nu niet te kijken. Ik ben bang dat het tegen valt en dat mijn mooie herinnering dan verpest raakt 🙈
IBIopviva schreef:
26-05-2026 22:25
Oooh “de uitdaging” staat erop die ga ik zeker kijken!
Dat vond ik vroeger ook geweldig! Totdat ze een keer bij ons in de buurt kwamen en het hartstikke nep bleek. Iedereen werd een maand van tevoren al benaderd met een brief of ze mee wilden doen en iets doneren. En dan deden ze alsof die mensen zich allemaal spontaan meldden in de loop van 2 dagen. Ik was boos toen ik daar achter kwam!
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Ah jammer, ik had Fort Boyard ook leuk gevonden.

Ik ga nu op zoek naar dat andere fort: Fort Alpha! Wat een sterrencast was dat.

Edit: gevonden! Ik ga heerlijk herinneringen ophalen
martje55 wijzigde dit bericht op 27-05-2026 10:50
17.31% gewijzigd
Je kunt wel de sleutels van Ford Boyard kijken. Ik heb net een stukje gekeken van de aflevering met Martijn Krabbe.
Toppop!

https://schatkamer.beeldengeluid.nl/ser ... 431/toppop
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
cognac schreef:
Creatief met kurk is briljant. Die heerlijk beschaafde stem van Tosca en dan Arjan Ederveen die de meest sullige creaties maakt. "Peter, met wat voor basismateriaal gaan we vandaag werken?'

Een topper vond ik 'De Spaanse les'. ;-D
Op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Raicuc2I2rM
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
pepexx schreef:
27-05-2026 09:10
Fort boyard ook even opzoeken, met Bas Westerweel.

Helaas niet beschikbaar ivm ontbrekende licentie.
ow das spijtig! Hopelijk komt dat nog
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Sfinx schreef:
27-05-2026 10:19
Dat vond ik vroeger ook geweldig! Totdat ze een keer bij ons in de buurt kwamen en het hartstikke nep bleek. Iedereen werd een maand van tevoren al benaderd met een brief of ze mee wilden doen en iets doneren. En dan deden ze alsof die mensen zich allemaal spontaan meldden in de loop van 2 dagen. Ik was boos toen ik daar achter kwam!
Ja? Tja ergens wel logisch dat we destijds ook al “bedonderd” werden toch spijtig. Nou ja ga toch eens een aflevering terug kijken in de hoop dat de oude magie er ergens nog wel in zit.

Dat is wel het risico met oude programma’s terugkijken het kan zo tegenvallen. Heeft met de tijdsgeest en je eigen en landelijke ontwikkelingen en veranderde inzichten te maken ook natuurlijk.
Tijdje terug zag ik dat “samsam” op videoland stond en heb gelijk aangezet. Nou ja zeg! Wat stigmatiserend vond ik dat tenenkrommend om naar te kijken. Na 10 minuten afgezet.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
girasole3 schreef:
26-05-2026 22:20
Misschien Q en Q en duel in de diepte eens opzoeken om te kijken of het echt zo mega spannend en eng was
Niet doen!
Ik heb eens 1 aflevering gekeken maar het viel zo tegen.
Hou liever je herinnering die je nu hebt.
SweetFirefly schreef:
27-05-2026 10:55
Creatief met kurk is briljant. Die heerlijk beschaafde stem van Tosca en dan Arjan Ederveen die de meest sullige creaties maakt. "Peter, met wat voor basismateriaal gaan we vandaag werken?'

Een topper vond ik 'De Spaanse les'. ;-D
Op Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=Raicuc2I2rM
Jaaa als volwassene vind ik dit nu ook briljant. Maar als kind snapte ik die humor dus nog niet en dacht ik: hoe saai kun je het hebben met die giraffen van kurk...
Een hele schep geld zou ik willen terugkijken maar ik denk dat die ook in Villa Achterwerk zat en volgens mij een Zweedse productie. Daar zullen dus andere rechten voor gelden. Zo spannend was dat met die ontvoering en dat zwaar slechtziende meisje waarvan haar bril werd afgepakt.

Verder heb ik de docu-serie " Spelen met kinderen" ontdekt. Daar heb ik geen herinneringen aan want eigenlijk net van voor mijn tijd maar wie rond 1978/1979 een kleuter was zal daar zijn of haar kindertijd misschien goed in herkennen.
cognac schreef:

Jazeker. Geweldig was dat. De manier waarop het verteld werd. Alsof het hogere wiskunde was.
granny71 schreef:
27-05-2026 13:04
Niet doen!
Ik heb eens 1 aflevering gekeken maar het viel zo tegen.
Hou liever je herinnering die je nu hebt.
Heel verstandig, Had ooit n discussie met n vriend. Volgens hem zou Swiebertje nog steeds leuk zijn. Ik zei van niet. Aflevering teruggekeken via YouTube. : Koffie drinken bij Saartje, ruzie tussen Swiebertje en Bromsnor. Ruzie wordt opgelost en het eindigt met koffie bij Saartje. En dat duurt dan n half uur
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven