Japan!

11-10-2025 22:48 204 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie wil er mee praten over Japan als vakantiebestemming.

Ik ben afgelopen mei samen met mijn volwassen gezin naar Japan geweest, en ik ben verliefd geworden op het land.

Het is dat het zo ver weg is, en dat je er heen moet vliegen, maar anders zou ik ieder jaar wel willen gaan.
daantje75 schreef:
27-05-2026 19:24
Varen jullie dan van Busan naar Fukuoka? Ik vond Kyushu echt te gek. Helaas waren we daar maar 4 dagen, vooral op jacht naar de standbeelden van one piece. Zou nog weleens naar Kyushu willen om te fietsen. En dan eventueel eerst van Seoul naar Busan fietsen en dan oversteken met de boot naar Fukuoka.

Vermoedelijk ken je dit al, maar even voor de zekerheid; er heeft iemand een boek geschreven over zijn fietstocht op Kyushu. Sowieso leuk boek om te lezen; Japanners komen nooit te laat
bartjes schreef:
27-05-2026 19:13
Een kindje is ook leuk Rouge. Gefeliciteerd!
Maar met een kindje kun je ook gaan toch?
Wij nemen ook een kindje mee, van bijna een half jaar.
Perfecte leeftijd denken wij.

Wij gaan eerst naar Zuid-Korea en dan naar Japan. We vliegen vanuit Tokio naar huis.

En wat je zegt: ik heb ook nog niet eens de helft van Tokio gezien.
Ook niet van Osaka en Kyoto.

(Ik ben jaloers op iedereen die naar Japan gaat, of ik ze nu ken of niet. Ik zou bijna aan Girasole vragen of ze hier elke dag een update wil geven en of ze polarsteps bij gaat houden en of ik die dan mag volgen 😂)
dank je wel :$

nah zowel vriend als ik zien het niet zitten om te vliegen met een baby, en dan ook zo ver :-? heb echt bewondering voor mensen die het wel doen. tijdens de laatste trip zag ik ook aardig wat baby's.

dat lijkt me ook gaaf, een Japanse collega vertelde me ooit dat de meeste japanners vaak voor een ''weekendje'' naar Zuid-Korea gaan, net als hoe wij naar België of Duitsland gaan.
Zuid-Korea is een stuk kleiner dan Japan dat heb je volgens haar binnen 2 weken gezien
had toen ook gekeken om de oversteek te maken maar het duurt bijna een halve dag o_o

whahahahahahah zou wel leuk zijn idd,
Osaka & Kyoto hoef ik opzich niet nog een keer heen, maar als ik in de buurt ben why not?
ja maar blijf het zeggen Tokio is belachelijk groot is even groot als NL dus is niet zo gek

heb de laatste keer wel echt geprobeerd om andere stukken te ontdekken, maarja is niet helemaal gelukt denk dat je dan echt of dik 3 maanden moet gaan en dan een volle week of 2 in Tokio en dan door.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Poeszie schreef:
27-05-2026 20:15
Vermoedelijk ken je dit al, maar even voor de zekerheid; er heeft iemand een boek geschreven over zijn fietstocht op Kyushu. Sowieso leuk boek om te lezen; Japanners komen nooit te laat
Bedankt voor de tip, ik kende het boek niet. Heb het gelijk besteld.

Het heeft me een tijdje gekost om onze reis naar Japan te verwerken. Ik denk dat we het te druk vonden: zoon en ik zijn allebei autistisch. We hebben ons zeker vermaakt maar Kyoto en Tokio hoeven we niet meer heen. Hiroshima en Miyajima vonden we wel indrukwekkend en mooi. En Kyushu dan natuurlijk, daar wil ik meer van zien. We zijn nu rond Kumamoto gebleven met uitstapjes naar Aso en een roadtrip met gehuurde auto langs de one piece standbeelden. Ook dagje Kagoshima/Sakurajima.
daantje75 schreef:
28-05-2026 05:48
Bedankt voor de tip, ik kende het boek niet. Heb het gelijk besteld.

Het heeft me een tijdje gekost om onze reis naar Japan te verwerken. Ik denk dat we het te druk vonden: zoon en ik zijn allebei autistisch. We hebben ons zeker vermaakt maar Kyoto en Tokio hoeven we niet meer heen. Hiroshima en Miyajima vonden we wel indrukwekkend en mooi. En Kyushu dan natuurlijk, daar wil ik meer van zien. We zijn nu rond Kumamoto gebleven met uitstapjes naar Aso en een roadtrip met gehuurde auto langs de one piece standbeelden. Ook dagje Kagoshima/Sakurajima.

Aah! Dan ben ik toch blij dat ik het genoemd heb, ben benieuwd wat je er van vindt. Paulien Cornelissen heeft ook een leuk boek geschreven over Japanse gebruiken; Japan in 100 stukjes heet het dacht ik. Erg vermakelijk ook.

Last hebben vna de drukte herken ik wel. Wat voor mij scheelde is dat Japanners niet dringen en netjes zijn en mensen hun ruimte laten.

Wij hebben ivm het weer (slagregens) helaas te weinig van Kyushu gezien. Mount Aso was ook dicht ivm de nog niet geborgen helikopter

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven