Handdoeken

29-05-2026 10:49 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Na 17 jaar intensief gebruik beginnen de Hema handdoeken slecht te worden. Wij drogen de handdoeken aan de lijn en gebruiken geen wasverzachter.

Wat zijn nu nog handdoeken die lang mee gaan?
Nog steeds die van de Hema, onze handdoeken van 4 jaar oud (incl droger) zien er nog bijna als nieuw uit.
Ik heb een aantal jaar geleden al mijn hemahanddoeken tot poetsdoeken gemaakt, omdat ze zo onwijs sleten. Na een jaar of 4 al rafels.

Ikea idem.
Everything is possible for the one who believes.
Ik heb echt al jaren ook die van de HEMA, en dat gaat prima. Sommige beginnen wat verwassen te raken, maar dat zijn degene die bovenop liggen en (dus) veel gebruikt en gewassen worden.
Vandaag ben ik gaan lopen.
Walra heeft goede handdoeken. De handdoeken die de HEMA nu heeft zijn van veel mindere kwaliteit dan dat ze vroeger waren.
De hotel kwaliteit van Hema doet het hier heel goed. Geen rafels, verkleuring of dunne plekken. Ik ben een luie wasser, gaat vaak in de droger.
Die van de Walra heb ik vorige week meegenomen bij een mooie aanleiding van de AH. In vergelijking met die van de Hema zijn die van de Walra dunne vodjes.
Vroeger ook die van de HEMA gehad, maar vind ik toch niet meer zo.
Heb tegenwoordig die van Walra, prima dingen! Kleuren blijven mooi, kunnen prima in de droger en gaan lang mee.
Albert Heijn heeft inderdaad vaak mooie aanbiedingen.
Action heeft goede handdoeken!
Ik heb nu ook Walra handdoeken die ik bij Appie heb gekocht. Geen idee of ze 17 jaar mee gaan, dat hoeft voor mij ook niet want ik doe er maar een paar jaar mee. Dan wil ik echt weer andere kleuren. Met mijn oude handdoeken maak ik altijd anderen weer blij.

Heb ze ook wel eens van de Action gehad, maar die gaan echt geen jaren mee. Voordeel vond ik wel dat ze lekker dun waren, dus niet zwaar en snel droog.

De kwaliteit van de Hema handdoeken is t.o.v. 17 jaar geleden echt achteruit gegaan. Zelfs de etiketten zijn nu flut.
Ik heb ook de Walra van de Alberthein maar die zijn echt flut. We hebben ze nog geen jaar en ze zijn heel dun geworden. Ze gaan wel in de droger, mogelijk slijten ze daardoor sneller. Dus ik lees graag mee voor tips voor handdoeken die wel langer meegaan. Ik doe ze wel graag in de droger omdat ze daar lekker zacht van worden.
Action inderdaad!
Ik zat wat krap in de voorraad handdoeken en kon dezelfde handdoeken als die ik al had niet meer aankomen. Heb er toen een paar bij Action gekocht en vind ze veel fijner dan de duurdere handdoeken die ik heb. Die van de Hema zijn bij mij ook niet lang meegegaan en de levensduur van de Action handdoeken moet ik ook nog maar afwachten maar voor 2,99...
De Lidl heeft aardig wat keus in de webshop. Wij hebben er een paar van hun huismerk (Livarno) en van het wat duurdere merk Gözze. Allebei fijn en van "Duitse degelijkheid".
Die van Walra vind ik fijn maar ik was ze niet heet (max 40 graden) en doe ze niet in de droger. Heb sommige al een jaar of 8 in gebruik en ze zien er nog goed uit.
Wij hebben ook die van de action.
Wij hebben van de HEMA de goedkopere optie, die beginnen na 10 jaar hier en daar te rafelen (zeker niet allemaal), en de wat chiquere (hotel), daar is na 5 jaar nog helemaal niks mis mee. Ik was op 60 graden en handdoeken gaan altijd in de droger.
17 jaar met een handdoek doen is best wel lang. Ik ben bang dat het lastig word om zulke kwaliteit te vinden. Alles is toch minder.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Handdoeken van HEMA, Jysk, Walra en Action hier in huis. Grootste tegenvaller waren die van Walra, zagen er al snel armoedig uit. Action (hotelkwaliteit) met stip bovenaan! Blijven mooi, ook na veelvuldig wassen en gaan in de droger.
wolkie schreef:
29-05-2026 20:20
Action heeft goede handdoeken!
Die vind ik juist niet goed drogen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik kies bij Action wel voor hotelkwaliteit.
Ik heb al jaren handdoeken van IKEA. Zijn nog steeds heel netjes en drogen goed af. Ik was ze altijd op 90 graden. Ik heb de Vägsjön.
Helaas is de kwaliteit erg achteruitgegaan. Ik vind zowel die van de HEMA als die van Walra (via de Albert Heijn) fijn om te gebruiken. Van Walra werd vroeger gezegd dat het een leven lang meeging. Maar die nu worden verkocht, slijten vrij snel. Ook van de HEMA slijten ze nu eerder.
Ik doe al jaren met handdoeken van de Kik. Die van mij hebben een soort ‘nopjes-patroon’ er op, geen idee of ze die nu nog hebben.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Irregular_Choice schreef:
30-05-2026 06:55
Ik heb al jaren handdoeken van IKEA. Zijn nog steeds heel netjes en drogen goed af. Ik was ze altijd op 90 graden. Ik heb de Vägsjön.
Deze hebben wij ook. Ik vind ze heel fijn en ze blijven goed.
Ik heb de hotelkwaliteit van de HEMA. Met een verjaardag gevraagd en toevallig was het toen 60% korting op handdoeken. Man was de week daarop jarig en vroeg hetzelfde dus we kunnen heel wat jaar vooruit (ook qua grapjes van familie en vrienden over hoe burgerlijk we zijn omdat we handdoeken vroegen)
Ik heb al tientallen jaren Walra, maar de laatste jaren zijn die enorm achteruit gegaan in kwaliteit.

Nu toch weer gezwicht voor de AH actie, maar een waarschuwing voor anderen: als je ze de eerste keer wast en in de droger doet komt er een ongekende berg pluis af. Zoveel dat je pluizenfilter te vol raakt en er dus meer brandgevaar is.
Ik zet dus een timer om die pluizen tussendoor steeds te verwijderen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven