WK Voetbal 2026
donderdag 4 juni 2026 om 13:51
Ik wil mee kletsen, ik ga het toernooi wel volgen. Ik heb laatst alle wedstrijden in mijn agenda genoteerd, mamma mia wat een waslijst. En midden in de nacht, en 's morgens vroeg, en 's middags, en 's avonds...
De nederlaag gisteren van Nederland voorspelt wellicht weinig goeds. Ik heb er overigens niets van gezien want ben op reis en het werd hier niet uitgezonden.
De nederlaag gisteren van Nederland voorspelt wellicht weinig goeds. Ik heb er overigens niets van gezien want ben op reis en het werd hier niet uitgezonden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 4 juni 2026 om 16:42
Och. In 1988 verloor Nederland de eerste wedstrijd in het hoofdtoernooi van de Sovjet-Unie en zaten we allemaal al in zak en as, en twee weken later stonden er een miljoen mensen langs de Amsterdamse grachten woonbootjes kapot te stampen ter ere van de kampioenen, na de door Oranje gewonnen finale tegen diezelfde Sovjet-Unie. Dus ik wacht het allemaal nog wel even af.Yella78 schreef: ↑04-06-2026 13:51Ik wil mee kletsen, ik ga het toernooi wel volgen. Ik heb laatst alle wedstrijden in mijn agenda genoteerd, mamma mia wat een waslijst. En midden in de nacht, en 's morgens vroeg, en 's middags, en 's avonds...
18,3 km ten NW van Zelhem (hemelsbreed)
donderdag 4 juni 2026 om 16:53
Twaalf jaar geleden was er ook zo'n topic. Ik schreef mee. Beetje als outsider, dat dan weer wel. Maar het was leuk. Ik zou best nu ook weer willen meeschrijven, maar dan wel vanuit mijn gezichtspunt (dat valt onder andere zaken).
Ik ben namelijk als het op voetbaal aankomt hartstochtelijk fan (al sinds 1990) van het Duitse elftal (waar ik dus in 2014 over meeschreef).
Dus als jullie tegen een beetje tegengas kunnen (wat in 2014 in ieder geval wel zo was; het was - ook met mijn bijdrage - een leuk topic zonder kwaad bloed), en ik beloof dat ik geen boe roep bij een Nederlands elftal, dan schrijf ik graag mee.
Ondertussen hoop ik dan wel op een herhaling van 1990. En van 2014 overigens ook.
donderdag 4 juni 2026 om 17:04
Waarom ben je fan van het Duits elftal? En juich je ook voor Nederland als ze niet tegen Duitsland moeten of dat niet?Grasgevoerd schreef: ↑04-06-2026 16:53Twaalf jaar geleden was er ook zo'n topic. Ik schreef mee. Beetje als outsider, dat dan weer wel. Maar het was leuk. Ik zou best nu ook weer willen meeschrijven, maar dan wel vanuit mijn gezichtspunt (dat valt onder andere zaken).
Ik ben namelijk als het op voetbaal aankomt hartstochtelijk fan (al sinds 1990) van het Duitse elftal (waar ik dus in 2014 over meeschreef).
Dus als jullie tegen een beetje tegengas kunnen (wat in 2014 in ieder geval wel zo was; het was - ook met mijn bijdrage - een leuk topic zonder kwaad bloed), en ik beloof dat ik geen boe roep bij een Nederlands elftal, dan schrijf ik graag mee.
Ondertussen hoop ik dan wel op een herhaling van 1990. En van 2014 overigens ook.
donderdag 4 juni 2026 om 17:18
Oh jaaaa, dat zou zo leuk zijn!
Mocht het zo ver komen dat Nederland tegen Curacao moet weet ik echt niet voor wie ik nou harder moet juichen hoor
18,3 km ten NW van Zelhem (hemelsbreed)
donderdag 4 juni 2026 om 17:27
Ik heb niks met voetbal maar heb wel een paar collega's die hartstochtelijk fan zijn, ook een van Curaçao en iemand van Iran. Met mijn Iraanse collega heb ik bij een eerder WK nog een wedje gelegd dat als ze de kwartfinale zouden halen, dat ik dan een hele dag in een Iraans voetbalshirt zou rondlopen. Dat voetbal was niet om aan te zien, maar we hebben wel veel lol gehad. Jammer dat die onschuld er dit jaar een stuk minder zal zijn.
Ik vind verder vooral de volksliederen leuk
Ik vind verder vooral de volksliederen leuk
Tjezus, wat vals
donderdag 4 juni 2026 om 17:30
Leukste editie was toen ik nog studeerde trouwens. Ik volgde een opleiding die heel internationaal was, en veel wedstrijden waren overdag. Groot scherm in de kantine, en van de meeste landen waren wel studenten aanwezig, zo'n leuke sfeer was dat, inclusief vriendelijke rivaliteit en trashtalk over en weer uiteraard
Tjezus, wat vals
donderdag 4 juni 2026 om 17:41
donderdag 4 juni 2026 om 18:33
Oh leuk, een WK-topic! Ik heb er zin in, maar baal wel van die idiote tijdschema's. Kan niet anders natuurlijk, maar maakt het toch minder leuk. Ik heb sowieso het idee dat het nog niet zo leeft allemaal. Maar misschien komt het pas echt op gang als het eenmaal begonnen is, en Nederland de eerste wedstrijd wint (want dat gebeurt zeker weten
)
Nothing happens for a reason
donderdag 4 juni 2026 om 18:37
Ik ook niet dus gewoon dubbel juichen dan maarLady*Voldemort schreef: ↑04-06-2026 17:18Oh jaaaa, dat zou zo leuk zijn!
Mocht het zo ver komen dat Nederland tegen Curacao moet weet ik echt niet voor wie ik nou harder moet juichen hoor![]()
Ik ga eens aan chat vragen of het speelschematechnisch kan dat we elkaar tegenkomen
donderdag 4 juni 2026 om 18:54
Dat kun je ook gewoon in het speelschema zelf zien. Curaçao zit in poule E, Nederland in poule F. In de zestiende finale zou het kunnen dat de winnaar van poule F moet spelen tegen de nummer 3 van poule E, als die hoort bij de beste nummers 3. Dus het is in elk geval dan al mogelijk.
Tjezus, wat vals
donderdag 4 juni 2026 om 20:16
Waarom: Het is ooit begonnen als geintje. Een van mijn ouders was in 1990 hardstikke pro-Oranje. Ik had toentertijd (ik was een jonge puber) een grafhekel aan die ouder. Maar durfde mijn mond niet open te trekken (ouder was nogal autoritair). Behalve een keer tijdens een wedstrijd van Oranje. "Je kan nou wel juichen, maar Duitsland wordt wereldkampioen." Dat wist ik uiteraard niet op het moment dat ik het zei, maar ik kreeg wel gelijk.
Elke twee jaar erna dacht ik: "Laat ik nu maar gewoon gaan doen en voor Oranje juichen." Maar dat lukte niet. En al helemaal niet in 1996 en 2014.
En ja, ik ben dus net zo fanatiek als Oranjefans. Alleen wat meer binnenskamers.
Juichen: Nee, ik juich niet voor Nederland. Ik heb totaal geen oranje-gevoel. En wil liever geen wedstrijd Nederland - Duitsland dus wat mij betreft mogen ze er ook snel uit (maar dat zal ik hier niet benoemen*).
Als Duitsland er snel uit ligt, ben ik eigenlijk altijd voor de underdog.
* Als ik hier ga mee schrijven, doe ik dat op dezelfde manier als in 2014. Je zult geen
donderdag 4 juni 2026 om 20:53
Jazeker ga ik kijken!
2 WK wedstrijden al op een groot scherm buiten op het plein. De wedstrijd om 01.00 thuis op de bank, of mss laat ik me overhalen naar de kroeg te gaan...
Ik heb wel het idee dat de Oranjekoorts nog niet echt op gang is gekomen, een juichjack van Jumbo en dat was het wel zo'n beetje... jaren geleden had ik alles vol staan met wuppies/beesies en de Bavariajurkjes klaarhangen. Ik hoop op een mooi en succesvol toernooi voor Nederland, een herhaling van 2010 zou heel welkom zijn maar dan met een gewonnen finale! Het wordt tijd!
Maar ik zie Frankrijk wel weer als favoriet, misschien ook Argentinië weer. We gaan het zien! Als het allemaal maar gezellig is en blijft!
2 WK wedstrijden al op een groot scherm buiten op het plein. De wedstrijd om 01.00 thuis op de bank, of mss laat ik me overhalen naar de kroeg te gaan...
Ik heb wel het idee dat de Oranjekoorts nog niet echt op gang is gekomen, een juichjack van Jumbo en dat was het wel zo'n beetje... jaren geleden had ik alles vol staan met wuppies/beesies en de Bavariajurkjes klaarhangen. Ik hoop op een mooi en succesvol toernooi voor Nederland, een herhaling van 2010 zou heel welkom zijn maar dan met een gewonnen finale! Het wordt tijd!
Maar ik zie Frankrijk wel weer als favoriet, misschien ook Argentinië weer. We gaan het zien! Als het allemaal maar gezellig is en blijft!
donderdag 4 juni 2026 om 21:38
Ja, 01.00 uur 's nachts gaat me ook nog wel lukken op een van die twee manieren. Maar na de groepsfase zijn er ook wedstrijden om 03.uur he. Maar goed, als Nederland al zover komt, dan heb ik dat er natuurlijk met liefde voor over. Ik vraag me trouwens af het het zit met kijken in de kroeg op die late tijdstippen. Zouden daar extra vergunningen voor afgegeven zijn dan?SirDidymus schreef: ↑04-06-2026 20:53Jazeker ga ik kijken!
Nothing happens for a reason
donderdag 4 juni 2026 om 22:42
In mijn gemeente niet.juliet64 schreef: ↑04-06-2026 21:38Ja, 01.00 uur 's nachts gaat me ook nog wel lukken op een van die twee manieren. Maar na de groepsfase zijn er ook wedstrijden om 03.uur he. Maar goed, als Nederland al zover komt, dan heb ik dat er natuurlijk met liefde voor over. Ik vraag me trouwens af het het zit met kijken in de kroeg op die late tijdstippen. Zouden daar extra vergunningen voor afgegeven zijn dan?
Ik sta er niet voor op, dat trekt mijn gezondheid niet. Wel echt heel jammer, bij het zwak ben ik naar diverse wedstrijden geweest.
Voetbal is op de tribune het leukst, vooral clubvoetbal.
Everything is possible for the one who believes.
donderdag 4 juni 2026 om 23:18
Ik zie ook wel een beetje tegen die tijden op. Mijn ervaringen van de afgelopen 36 jaar is dat er altijd wel iemand loco gaat als er een doelpunt wordt gemaakt. En je dus om 2.45 uur wakker schikt als de halve buurt begint te gillen. Het is maar een paar weekjes. Maar als niet-Oranje fan zit ik er niet echt op te wachten.
donderdag 4 juni 2026 om 23:59
Als je wel had gekeken, had je gezien dat Nederland de betere ploeg was. Verder was het een oefenwedstrijd, die zijn bedoeld om dingen uit te proberen. Zo verliest Frankrijk van Ivoorkust en Spanje speelt gelijk tegen Irak. Spanje is en blijft toch een van de favorieten.Yella78 schreef: ↑04-06-2026 13:51Ik wil mee kletsen, ik ga het toernooi wel volgen. Ik heb laatst alle wedstrijden in mijn agenda genoteerd, mamma mia wat een waslijst. En midden in de nacht, en 's morgens vroeg, en 's middags, en 's avonds...
vrijdag 5 juni 2026 om 00:02
Alleen in de 1/16 finales, dus hooguit 1 wedstrijd.juliet64 schreef: ↑04-06-2026 21:38Ja, 01.00 uur 's nachts gaat me ook nog wel lukken op een van die twee manieren. Maar na de groepsfase zijn er ook wedstrijden om 03.uur he. Maar goed, als Nederland al zover komt, dan heb ik dat er natuurlijk met liefde voor over. Ik vraag me trouwens af het het zit met kijken in de kroeg op die late tijdstippen. Zouden daar extra vergunningen voor afgegeven zijn dan?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in