Uitvaart regelen

09-06-2026 13:51 70 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Binnenkort moeten wij na een kort ziekbed afscheid nemen van mijn moeder op vrij jonge leeftijd. Ik wil haar graag het afscheid geven dat zij verdient en ben daarom op zoek naar ervaringen, mooie ideeën en bijzondere toevoegingen van anderen.

Wat heeft tijdens het afscheid van jullie vader, moeder, partner, vriend of ander dierbaar persoon echt indruk gemaakt? Zijn er dingen waarvan je achteraf dacht: "Wat ben ik blij dat we dat hebben gedaan"?

Ik wil graag zoveel mogelijk inspiratie verzamelen, zodat ik later niet het gevoel heb dat ik kansen heb gemist. Ideeën waar ik zelf al aan denk:
- Een manier om veel fotos te delen
- Een plek waar mensen herinneringen etc. kunnen achterlaten.

Maar ik zoek juist ook naar originele of persoonlijke ideeën die misschien minder voor de hand liggen.
Alle ervaringen, groot of klein, zijn welkom. Alvast bedankt voor het meedenken.
diana_1 wijzigde dit bericht op 09-06-2026 20:30
Reden: Tekstfout
0.11% gewijzigd
Mijn vader is een paar maanden geleden heel plotseling overleden.
Wat ik heel mooi vond is dat we alle aanwezigen hadden gevraagd één onverpakte bloem mee te nemen en die in grote vazen te plaatsen.
Daardoor hadden we 2 enorme ‘veldboeketten’ voor in de zaal staan waar mijn moeder, zus en ik allemaal een deel van mee naar huis konden nemen.
Butterfly_fly schreef:
09-06-2026 15:12
Andere invalshoek wellicht. Bij de uitvaart van mijn ouder was de optie om alles op te nemen. Daar is niet voor gekozen en heb ik spijt van. Ik heb van de hele uitvaart niks meegekregen en die herinnering mis ik.

Wat ik ook mis zijn de herinneringen die andere mensen aan mijn ouder hadden. Wellicht zijn hier oplossingen voor te bedenken?
Wij hadden kaartjes bij de rouwkaart zitten waarop mensen in alle rust thuis iets konden opschrijven en meenemen naar de uitvaart.
Terug van weggeweest
Bij ons kwam het overlijden onverwacht maar mijn zwager kende toevallig een uitvaartondernemer. Die hebben we gebeld en ze kwam diezelfde dag nog langs. Het was een heel fijne dame die al het regelwerk uit handen heeft genomen. We hoefden alleen maar de keuzes te maken, kist, muziek, foto’s verzamelen, wel of geen condoleance etc. Ze heeft ook het overbrengen van mortuarium naar het crematorium geregeld, zelfs uitgezocht of er nog een verzekering was. Na afloop kregen we nog een klein fotoboekje van de condoleance en uitvaart (niet besteld maar hoorde bij haar standaard werkwijze). Mijn zus heeft zelf nog foto’s gemaakt van mijn moeder in de kist maar die heb ik na twee jaar nog steeds niet bekeken. Desondanks fijn dat ze er zijn voor als ik daar nog eens behoefte aan zou hebben.
Sterkte TO.

Fijne sprekers zijn een must. Bij mijn vader sprak een oud studiegenoot en deed zijn neef de dienst. Verder las mijn broer een gedicht voor en hield ik ook een toespraak. Zijn zus hield nog een grafrede. Zijn kleindochters hielden een korte toespraak en hadden een rol.

Beetje afhankelijk van de vraag of het een crematie wordt of een begrafenis, maar als het een begrafenis wordt, dan wil ik je meegeven dat wij het wegdragen door dragers van de kist heel mooi en waardig vonden.

Zorg dat je een beetje idee hebt over de muziek die je ten gehore wil brengen. Mijn vader hield van jazz en klassiek en wij hebben daar een fijne keuze uit kunnen maken.

Achteraf gezien hadden we een adressenlijst moeten maken in een bestand. Dat was fijner dan alle enveloppen moeten schrijven.

Zorg dat je iemand hebt die het rouw drukwerk nog een keer nakijkt voordat het de deur uit gaat. Bij ons stonden er twee fouten in (een was echt verschrikkelijk slordig) en mijn moeder heeft de post bij TNT in Nieuwegein moeten ophalen.

En… dit klinkt heel erg gek: maar onderteken de offerte niet blind. Er valt over te praten. Voor het voorbereiden en opmaken van de dienst werd een vast bedrag van bijna €3000 in rekening gebracht. Omdat de neef van mijn vader de dienst deed en wij zelf spraken hebben wij over die kosten wel gecommuniceerd en een reductie gehad op de kosten van de totale uitvaart.

Wij hebben zelf een fotoboek samengesteld. Mijn vader lag eigenlijk heel mooi (als in vredig) in de kist. Vond dat ook niet eng. Het was de bedoeling dat de dienst zou worden opgenomen, maar dat waren ze heel slordig vergeten. Is netjes opgelost overigens. Mijn moeder vindt dat fotoboek heel fijn.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
himalaya schreef:
09-06-2026 15:34
In plaats van dure rouwstukken kun je ook vragen of iedereen 1 onverpakte bloem mee wil nemen. Die kunnen dan in een band (met lussen) rond de kist worden gespannen.
Misschien de lievelingsbloemem van je moeder, of een bloem die aan je moeder doet denken.

En rouw- en bedankkaarten kun je ook zelf ontwerpen, dat hoeft niet per sé via de uitvaartverzorger.
Alles wat je de uitvaartbezorger laat doen kost een vermogen. ( foto in een lijst op de kist, bijvoorbeeld ; je kunt ook zelf een foto uit laten printen en een Action fotolijst kopen )
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yildizlar2 schreef:
09-06-2026 15:38
Wij hadden een koffietafel/borrel vooraf met de genodigden en daarna alleen met ons ouderlijk gezin plus kinderen en kleinkinderen in besloten kring het werkelijke afscheid . Daarna zijn we gezamenlijk gaan eten .
Wij hadden een uitgebreide koffietafel met soep en broodjes. Omdat we ook familie hebben in het buitenland en lieve vrienden van mij en mijn broer ook voor ons kwamen zijn we daarna gaan borrelen in Lage Vuursche. Dat was heel fijn om even na te praten. En daarna waren we allemaal zo moe…

Het zijn echt dagen waarin je geleefd wordt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
blijfgewoonbianca schreef:
09-06-2026 22:50
Alles wat je de uitvaartbezorger laat doen kost een vermogen. ( foto in een lijst op de kist, bijvoorbeeld ; je kunt ook zelf een foto uit laten printen en een Action fotolijst kopen )
Klopt!
€25 voor een schaal koekjes in rouwkamer bijv. op de dag van de uitvaart
Frankly my dear, I don"t give a damn
KamilleT schreef:
09-06-2026 22:29
Bij ons kwam het overlijden onverwacht maar mijn zwager kende toevallig een uitvaartondernemer. Die hebben we gebeld en ze kwam diezelfde dag nog langs. Het was een heel fijne dame die al het regelwerk uit handen heeft genomen. We hoefden alleen maar de keuzes te maken, kist, muziek, foto’s verzamelen, wel of geen condoleance etc. Ze heeft ook het overbrengen van mortuarium naar het crematorium geregeld, zelfs uitgezocht of er nog een verzekering was. Na afloop kregen we nog een klein fotoboekje van de condoleance en uitvaart (niet besteld maar hoorde bij haar standaard werkwijze). Mijn zus heeft zelf nog foto’s gemaakt van mijn moeder in de kist maar die heb ik na twee jaar nog steeds niet bekeken. Desondanks fijn dat ze er zijn voor als ik daar nog eens behoefte aan zou hebben.
Dit is de procedure toch?
Overleden en dan bellen. Zij zijn degene die de overledene ophalen thuis (in ons geval)
Met die van ons hebben we gelijk de kist en kaart besteld.
Als je moeder er nog toe in staat is, zou ze haar eigen laatste rustplaats willen uitkiezen?

In geval van mijn vader werd het in het familiegraf en naast zijn directe familie (ze hebben 2 keer een plot), maar hij vond dat ergens een aangename gedachte om dichtbij zijn voorouders te liggen. Voor mijn tante en moeder zijn daar ook al plaatsen”gereserveerd” - al hoop ik dat dit nog lang duurt natuurlijk.

Als je moeder het nog kan, zou zij dit dan “prettig” vinden om dit zelfs te doen (als ze begraven of bijgezet wordt)? Ik zet prettig even tussen aanhalingstekens, want het is natuurlijk een enorm verdrietige situatie. Sterkte nogmaals TO. En koester wat er nog is nu ze nog hier bij jullie is :hug:
Voor de rouwkaarten.
Je kan de rouwkaart al ontwerpen en aan je moeder laten zien. Goed controleren. Er gaat (in de haast en in de rouw) zo vaak iets mis. De ene keer was men mij 'vergeten' te vermelden bij de nabestaanden. De andere keer klopte de geboortedatum niet (01-07 1 juli in plaats van 07-01 7 januari).
Beslis wie er op de rouwkaart moet. Soms moet de kat van de overledene er ook op, met een pootafdruk erbij.

Je kan nu al zelfklevende etiketten kopen en daar alle adressen opschrijven. (Met de hand schrijven is teringveel werk en de helft van de kinderen heeft een onleesbaar handschrift, dus dan komt alles op jou neer.) Of alle adressen in Excel zetten en afdrukken op de etiketten. Echt, nu al doen.

Je kan een foto uitprinten en inlijsten.

Welke kleding aan in de kist.
Open kist/ dichte kist.

Denk aan de trouwring. De trouwring van een familielid was opeens verdwenen in het verpleeghuis.

Time management. Niet te veel muziek of te lange sprekers. Wij moesten vanwege uitloop enorm bijbetalen aan de uitvaartondernemer.

Een uitvaartondernemer is niet verplicht hè. Je kan ook alles zelf regelen.
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Oh en nog iets voordat ik het vergeet: ik heb de vrienden van mijn vader zelf gebeld en hen voorafgaand al geïnformeerd. Dat hebben ze heel fijn gevonden. Zijn overlijden zag iedereen wel aankomen (en al heel erg lang), maar het was ook prettig om mensen even te spreken voordat ze een kaart kregen.
Explorista schreef:
09-06-2026 23:06
Voor de rouwkaarten.
Je kan de rouwkaart al ontwerpen en aan je moeder laten zien. Goed controleren. Er gaat (in de haast en in de rouw) zo vaak iets mis. De ene keer was men mij 'vergeten' te vermelden bij de nabestaanden. De andere keer klopte de geboortedatum niet (01-07 1 juli in plaats van 07-01 7 januari).
Beslis wie er op de rouwkaart moet. Soms moet de kat van de overledene er ook op, met een pootafdruk erbij.
Dit!

Bij mijn vader stond er bedroeft met een ‘t’ als in bedroefd delen wij u mede @(
Mijn vader zou dat echt heel erg pijnlijk gevonden hebben en ik was even woedend op mijn broer. Goddank zag een lieve bekende dat, maar toen moest de treurende weduwe wel naar het distributiecentrum van de TNT om de post te onderscheppen… :facepalm:

Achteraf konden we er wel om lachen, maar in de snelkookpan waarin we zaten was het horror. Dus inderdaad: zorg dat je het drukwerk goed nakijkt!
Wij hadden trouwens op de rouwkaart gezet:
Geen bloemen. In plaats daarvan graag een donatie voor Wensambulance Brabant.
(Goed doel waar overledene achterstond.)

Twee neefjes gecharterd die over de collectebussen gingen.
Zo hoefde tante uit Grollo geen onverpakte gerbera mee te nemen naar Mierlo.
Explorista schreef:
09-06-2026 23:18

Zo hoefde tante uit Grollo geen onverpakte gerbera mee te nemen naar Mierlo.

Maar als ze wist dat de overledene erg van gerbera’s hield had ze dat waarschijnlijk ook met liefde gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wij hebben met de kinderen, kleinkinderen en aanhang mijn moeder zelf de kerk in gedragen aan het begin van de dienst. Mijn vader liep ervoor. Dat was heel mooi, wel zwaar (figuurlijk maar ook letterlijk :-D ) We hebben haar ook weer uit de kerk gedragen naar de auto die buiten klaar stond. Buiten stonden ook nog heel veel mensen. Bij de begraafplaats hadden alle aanwezigen op verzoek van de uitvaartleider een erehaag gemaakt, dat was ook heel mooi.
Het is heel eeg persoonsgebonden. Ik heb allea door de uitvaartondernemer laten regelen. Dat heeft een fiks kostenplaatje opgeleverd maar ik stond er ook behoorlijk alleen voor. Afgezien van wat praktische hulp van mijn man moest ik alles alleen beslissen en regelen. Ik had echt geen energie om dan ook nog mensen te gaan bellen, een eigen drukker te regelen enz.

Achteraf vind ik de rekening wel heel hoog. Zo moesten we na de crematieplechtigheid en nadat we met mijn gezin de kist tot aan het crematorium hadden gebracht zelf met 2 enorme vazen met bloemen naar de auto wandelen voor de nazit in een restaurant.

Dar vond ik echt armoedig zeker gezien de vette rekening. Het bloemstuk dat op de kist lag heb ik ook niet meer teruggezien. Verder is er een kaart kwijtgeraakt die bij de condoleance werd afgegeven. En ik moest de volgende dag zelf de sleutel van de rouwkamer terug gaan brengen.

Ook het vervoer in de nacht dat mijn moeder overleed vind ik extreem duur. Ze werd naar een plek 30 km verder gebracht waar je dan geen invloed op hebt, maar wel voor moet betalen. De verzorging vond daar ook plaats dus de volgende dag moest ik zelf ook daarheen. En toen moest ze weer terug. Kassa!

Dit zijn wel dingen waarvan ik me achteraf afvraag of het niet anders had gekund. Maar aan de andere kant, ik moest me wel overgeven aan dit soort dingen, het was onmogelijk om alles zelf te doen.
Baggal schreef:
09-06-2026 23:14
Dit!

Bij mijn vader stond er bedroeft met een ‘t’ als in bedroefd delen wij u mede @(
Mijn vader zou dat echt heel erg pijnlijk gevonden hebben en ik was even woedend op mijn broer. Goddank zag een lieve bekende dat, maar toen moest de treurende weduwe wel naar het distributiecentrum van de TNT om de post te onderscheppen… :facepalm:

Achteraf konden we er wel om lachen, maar in de snelkookpan waarin we zaten was het horror. Dus inderdaad: zorg dat je het drukwerk goed nakijkt!
Het is al gezegd, maar nogmaals: kijk niet alleen de rouwkaart nog eens goed door, maar spreek ook de hele uitvaart en jullie wensen een keer extra goed door. Op de uitvaart van m'n schoonvader werd zijn naam alsmaar verkeerd uitgesproken door degene die de dienst leidde (er was een wissel geweest en dat was bij de overdracht blijkbaar niet goed gegaan) en de livestream liep te lang door. De afspraak was dat de opname nog even door zou bijven lopen als de gasten de aula uit waren en de directe familieleden naar de kist gingen, maar de livestream zou op dat moment afgekapt worden – dan zouden we als familie wel de opname hebben, maar was dat moment privé. Uiteindelijk hebben mensen van over de hele wereld dat moment dus wel meegekregen, wat niet de bedoeling was.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
eeka schreef:
10-06-2026 08:53
Wij hebben met de kinderen, kleinkinderen en aanhang mijn moeder zelf de kerk in gedragen aan het begin van de dienst. Mijn vader liep ervoor. Dat was heel mooi, wel zwaar (figuurlijk maar ook letterlijk :-D ) We hebben haar ook weer uit de kerk gedragen naar de auto die buiten klaar stond. Buiten stonden ook nog heel veel mensen. Bij de begraafplaats hadden alle aanwezigen op verzoek van de uitvaartleider een erehaag gemaakt, dat was ook heel mooi.
Heel mooi. Ik vind de kist op zo'n karretje altijd ontzettend suf; het doet me altijd aan een koffiekarretje denken en het is te praktisch of zo. Een vriend is door zijn basketbalteam gedragen, dat vind ik zo veel waardiger als afscheid.
Bij mijn schoonvader hebben de kleinkinderen opa een moment tijdens de dienst tekeningen op de kist gemaakt en vooraf gemaakte stickers van tekeningen erop geplakt.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
10-06-2026 09:11
Heel mooi. Ik vind de kist op zo'n karretje altijd ontzettend suf; het doet me altijd aan een koffiekarretje denken en het is te praktisch of zo. Een vriend is door zijn basketbalteam gedragen, dat vind ik zo veel waardiger als afscheid.
Bij mijn schoonvader hebben de kleinkinderen opa een moment tijdens de dienst tekeningen op de kist gemaakt en vooraf gemaakte stickers van tekeningen erop geplakt.
Bij ons werd mijn vader door 6 mannen van de uitvaardverzorging gedragen op hun schouder en wij er achter.
Ook heel statig en respectvol. Keurig in pak
calvijn1 schreef:
10-06-2026 09:40
Bij ons werd mijn vader door 6 mannen van de uitvaardverzorging gedragen op hun schouder en wij er achter.
Ook heel statig en respectvol. Keurig in pak
Ja - bij mijn vader ook. Waren keurige studenten die daarvoor ingehuurd waren.

Overigens over kosten: ook daar valt wel over te praten. Rouw en trouw diensten zijn nou eenmaal big business en het is niet gek om bezwaar te maken tegen een offerte of iets in eigen hand te houden. Als iemand veel geld vraagt voor het “voorbereiden en aanvaarden van de uitvaart” ben ik wel zo iemand die vraagt wat voor dienst (als in service) dat nou precies inhoudt. Zo’n zinsnede: aanvaarden van de uitvaart is nl. een beetje gebakken lucht om een rekening op te kloppen. Ja: ze zijn op de dag van overlijden thuis geweest en hebben 2 uur met mijn moeder gesproken, maar verder weinig hoeven voorbereiden. De muziek moesten wij ook zelf aandragen en de neef van mijn vader haalde zelf de sprekers naar voren. Gelet daarop is een bedrag van enkele duizenden euro’s niet gerechtvaardigd. Mocht er t.z.t. weer een rouwdienst zijn die ik deels moet regelen zou ik vooraf over dit soort kosten steggelen.

De begrafenis van mijn vader lag uiteindelijk rond de EUR 8500 geloof ik. Daar zat zijn verblijf in een rouwcentrum en het afleggen, etc. bij. Echter niet de kosten van het graf - dat laatste was erg prijzig. Maar omdat een aantal zaken niet goed verlopen waren o.a. rouw drukwerk, vergeten opnames te maken, etc. hebben wij een significante reductie gehad van de eindafrekening. Dat werd uiteindelijk meer dan keurig opgelost.
DG2015 schreef:
10-06-2026 09:02
Het is al gezegd, maar nogmaals: kijk niet alleen de rouwkaart nog eens goed door, maar spreek ook de hele uitvaart en jullie wensen een keer extra goed door. Op de uitvaart van m'n schoonvader werd zijn naam alsmaar verkeerd uitgesproken door degene die de dienst leidde (er was een wissel geweest en dat was bij de overdracht blijkbaar niet goed gegaan) en de livestream liep te lang door. De afspraak was dat de opname nog even door zou bijven lopen als de gasten de aula uit waren en de directe familieleden naar de kist gingen, maar de livestream zou op dat moment afgekapt worden – dan zouden we als familie wel de opname hebben, maar was dat moment privé. Uiteindelijk hebben mensen van over de hele wereld dat moment dus wel meegekregen, wat niet de bedoeling was.
Wat verschrikkelijk slordig zeg. Hebben jullie daar naderhand nog over geklaagd? En zo ja is dat een beetje netjes opgelost?
Over de tekst op de rouwkaart.
Mijn buurvrouw stond midden in het leven, ging dansen op het dorpsfeest, genoot van kinderen en kleinkinderen, snoeide haar heg met de hand.
Ze werd ziek.

Bovenaan de rouwkaart stond:
Cornelia heeft het gevecht met kanker verloren.

Ik vond dat dit geen recht deed aan een actieve, goedlachse vrouw.
Baggal schreef:
09-06-2026 23:14

Dus inderdaad: zorg dat je het drukwerk goed nakijkt!
DIT!
Laat iemand anders (die niet zijn of haar hoofd vol heeft met het regelen van de uitvaart) het drukwerk controleren. Bij het overlijden van een van mijn ouders stond er een schrijffout in waar wij allemaal overheen hadden gelezen. Buitenstaanders zagen het wel meteen.
Baggal schreef:
10-06-2026 09:50
Ja - bij mijn vader ook. Waren keurige studenten die daarvoor ingehuurd waren.

Overigens over kosten: ook daar valt wel over te praten. Rouw en trouw diensten zijn nou eenmaal big business en het is niet gek om bezwaar te maken tegen een offerte of iets in eigen hand te houden. Als iemand veel geld vraagt voor het “voorbereiden en aanvaarden van de uitvaart” ben ik wel zo iemand die vraagt wat voor dienst (als in service) dat nou precies inhoudt. Zo’n zinsnede: aanvaarden van de uitvaart is nl. een beetje gebakken lucht om een rekening op te kloppen. Ja: ze zijn op de dag van overlijden thuis geweest en hebben 2 uur met mijn moeder gesproken, maar verder weinig hoeven voorbereiden. De muziek moesten wij ook zelf aandragen en de neef van mijn vader haalde zelf de sprekers naar voren. Gelet daarop is een bedrag van enkele duizenden euro’s niet gerechtvaardigd. Mocht er t.z.t. weer een rouwdienst zijn die ik deels moet regelen zou ik vooraf over dit soort kosten steggelen.

De begrafenis van mijn vader lag uiteindelijk rond de EUR 8500 geloof ik. Daar zat zijn verblijf in een rouwcentrum en het afleggen, etc. bij. Echter niet de kosten van het graf - dat laatste was erg prijzig. Maar omdat een aantal zaken niet goed verlopen waren o.a. rouw drukwerk, vergeten opnames te maken, etc. hebben wij een significante reductie gehad van de eindafrekening. Dat werd uiteindelijk meer dan keurig opgelost.
Mijn uitvaartondernemer had een vast tarief van ongeveer 2500 euro. Staat ook op de website vermeld. Ik vind het ook makkelijk verdiend hoor. Maar ja, wat moet je. Het is take it or leave it. Het is ook niet dat je even verschillende offertes op kan vragen. En ik was dolblij dat ik niet midden in de nacht nog moest zoeken naar een uitvaartondernemer.

Ik heb bijv voor drukwerk bijna 8 euro per kaart betaald, wel inclusief verzending en ik hoefde alleen de adrssen aan te leveren. Maar ja mijn moeder overleed donderdagnacht en op vrijdag moest de kaart verzonden worden. Ik had de tekst al klaar maar de passages over wanneer en waar nog niet natuurlijk.

Het ontwerp werd die ene dag die ik had na nog wat heen en weer gesteggel definitief, papiersoort niet over gehad, formaat ook niet, viel allemaal vrij duur uit met dubbele postzegel. Ondertussen had ik nog te dealen met een vervelende discussie vanwege zeer ellendige familieverhoudingen over wel/niet op de kaart. Maar zeg je dan, nou doe foto van moeder maar wat kleiner anders wordt de kaart te duur. Ik heb er niet eens bij stil gestaan. Sowieso zag ik pas achteraf wat het kostte.
PoesMinoes schreef:
10-06-2026 10:16
DIT!
Laat iemand anders (die niet zijn of haar hoofd vol heeft met het regelen van de uitvaart) het drukwerk controleren. Bij het overlijden van een van mijn ouders stond er een schrijffout in waar wij allemaal overheen hadden gelezen. Buitenstaanders zagen het wel meteen.
Heb je de kaarten nog terug kunnen halen toen?

Precies zo bij ons. Extra gênant was dat we na de schrijffout toch mijn vader’s titulatuur hadden opgenomen (ook omdat de kaart naar ex collega’s ging en universiteiten). En dan zo’n stomme fout! Mijn vader had dat echt verschrikkelijk gevonden en kafferde in zijn werkzame leven zijn studenten uit als die de d/dt’s niet goed gebruikte. Een vriendin (die ik overigens via Viva heb leren kennen) zag het meteen toen ik een foto van de kaart stuurde. Vandaar dat mijn moeder en broer met spoed naar het distributiecentrum zijn gereden om die post te onderscheppen :proud: . Daar zeiden ze ook dat ze het wel vaker meemaakte dat mensen de post kwamen halen.

En er zat ook een fout in de tweede naam van mijn vader, maar die had vrijwel niemand opgemerkt - daar hadden we nog wel mee weg kunnen komen vermoed ik ;-) .

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven