Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 565 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Jeetjejee schreef:
12-06-2026 17:37
Wel met DPD, toen kreeg ik weken later - inmiddels had zowel de verkoper als ik het bedrag al lang vergoed gekregen van Vinted - een mail van DPD dat het pakketje was afgeleverd. De koper had het pakketje toen dus gratis, want ze heeft het wel opgehaald.
Ik vond het wel jammer dat het net bij deze koper was, want het was een vreselijke zeurpiet die het mij kwalijk nam dat het pakketje maar niet kwam. Alsof ik daar wat aan kan doen! Ze wilde zelfs de bestelling daardoor annuleren, want inmiddels had ze niet meer nodig zei ze. Maar ja, wel meteen het pakketje ophalen toen het alsnog kwam en houden, dus blijkbaar kon ze het toch wel gebruiken toen het gratis was.
Oh ja dat zul je ook altijd zien he. Frustrerend.

Ik heb er ook al gehad bij vinted go die er 3 a 4 weken over deden maar uiteindelijk toch nog wel aankwamen.
MarindaH schreef:
12-06-2026 14:12
Nou is een heel zeldzaam moeilijk te verkrijgen boek dat ik uit Spanje gekocht heb net gescand als afgeleverd - maar ik heb het nog niet opgehaald @(
Oh ben je al naar het afhaalpunt kunnen gaan? Misschien verkeerd gescand en ligt het we nog wel gewoon?
happyapple schreef:
12-06-2026 20:29
Oh ben je al naar het afhaalpunt kunnen gaan? Misschien verkeerd gescand en ligt het we nog wel gewoon?

Nee, kan vandaag pas gaan kijken. Ben benieuwd.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Eberesche schreef:
12-06-2026 12:33
even een tegenhanger: ik heb 2 items in frankrijk gekocht. dit is 9 juni met mondial verzonden en ik krijg net bericht dat het er al is!

Ja hier ook al zo snel vanuit Frankrijk. Balen, want ik kan pas volgende week afhalen en dacht met Mondial veilig te zitten. Zijn ze een keer snel :@@:
Ik heb een probleem. Dat pakket uit Frankrijk wat niet opgehaald is, is eindelijk na een maand(!) retour gekomen. Kreeg donderdag een mail dat ik het tot 16 juni kan ophalen. Ik zag die mail een kwartier voordat het pakketpunt dicht ging. Net er heen gefietst zit er een briefje op de deur dat ze van vrijdag t/m maandag een paar dagen weg zijn en 16 juni weer open zijn vanaf 9:00.

Kortom ik kan het helemaal niet op tijd ophalen. En ik vind het zo stom, de koper heeft een maand gekregen om het op 4 punten op te halen en ik had het dus eigenlijk meteen die donderdag op de fiets moeten springen om het snel snel nog op tijd op te kunnen halen?! Klote Mondial Relay, waarom droppen dat uberhaupt bij een punt dat de volgende dag een paar dagen dicht gaat?! Weet nu even niet waar ik moet klagen en waar gaat het uberhaupt heen als ik niet op tijd ben?!
Wat ontzettend irritant Graze. Ik gok dat ie er de 16e nog wel ligt hoor. Heb je tijd om er dan heen te gaan?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Wat onhandig voor je Graze, zal je inderdaad net zien. Ik denk net zoals Marinda ook dat hij 16e er nog ligt, want als hij dicht is kan mondial zelf ook niets ophalen of brengen....

Als je zelf niet de 16e kan gaan, zou ik er op de 16e een belletje aan wagen.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Stom dat zo’n punt gewoon dicht is.
Graze schreef:
13-06-2026 12:04
Ik heb een probleem. Dat pakket uit Frankrijk wat niet opgehaald is, is eindelijk na een maand(!) retour gekomen. Kreeg donderdag een mail dat ik het tot 16 juni kan ophalen. Ik zag die mail een kwartier voordat het pakketpunt dicht ging. Net er heen gefietst zit er een briefje op de deur dat ze van vrijdag t/m maandag een paar dagen weg zijn en 16 juni weer open zijn vanaf 9:00.

Kortom ik kan het helemaal niet op tijd ophalen. En ik vind het zo stom, de koper heeft een maand gekregen om het op 4 punten op te halen en ik had het dus eigenlijk meteen die donderdag op de fiets moeten springen om het snel snel nog op tijd op te kunnen halen?! Klote Mondial Relay, waarom droppen dat uberhaupt bij een punt dat de volgende dag een paar dagen dicht gaat?! Weet nu even niet waar ik moet klagen en waar gaat het uberhaupt heen als ik niet op tijd ben?!
Ja wat bizar dat jij dan in verhouding maar zo kort de tijd krijgt. 🙄
Maar ik kan me inderdaad niet voorstellen dat het de 16e meteen bij openingstijd al retour gaat, maar ik zou er of vroeg heen gaan of ze even bellen, denk ik.
Als het weer retour gaat, gaat het nog een keer naar de koper en krijgt de koper ook het geld terug, dus dat zou ik zeker proberen te voorkomen
Ja ik kan gelukkig dinsdag wel langs gaan dus ik zorg dat ik er in de ochtend ben. Zal wel druk zijn bij dat punt dan want het lijkt me niet dat ik de enige ben met dit probleem.

Als ik het niet ophaal of te laat ben dan gaat het naar een depot waar je het niet kan ophalen en wordt het vernietigd.

Ik baal erg gewoon van dat ik allemaal snel snel moet zijn terwijl de koper een maand de tijd kreeg.
MarindaH schreef:
12-06-2026 10:07
Oke, pakketje van Vintedgo dat sinds 26 mei nog steeds in Breda ligt heeft nu een verlengde afleverdatum, tot 25 juni. Iemand ooit meegemaakt dat het nog afgeleverd werd? Ik niet namelijk.
Ja heel vaak de afgelopen weken. Tot nu toe altijd nog aangekomen bij de koper.
"After all this time?" "Always."
O ik baal zo.. dat pakje dat wel/niet is opgehaald bij het pakketpunt.. ik was er gisteren. Eerst bijna 10 minuten staan wachten in een lege winkel omdat hij achter aan het inscannen was, toen kwamen er meer mensen achter me in de rij en kwam hij eraan. Ik gaf de code en zei dat ik hoopte dat het er nog was, maar hij kon het zo snel niet vinden. En hij had geen tijd om nu te zoeken omdat ie aan het inscannen was, next!

Nu weet ik nog niks.
Zomaar1987 schreef:
08-06-2026 17:11
Jaaaaah die zag ik ook. Bij dit soort dingen denk ik dan wel.... daar mag de belastingdienst wel iets van vinden.

Lekker bijverdienen. Prima natuurlijk maar daar is het toch gewoonweg niet voor bedoeld.
tja, niet voor bedoeld...
sommige mensen willen graag van hun kleding af en verkopen het dan idd voor een prikkie aan een reseller.
Anders gaat het naar de kringloop en verdwijnt het uiteindelijk ook op de grote kledingberg in afrika.
Waar ze echt op onze kleding dump zitten te wachten (not)

Ik heb een keer aan de kringloop bij mij in de buurt (van een groot concern) gevraagd wat ze gingen doen met alle boeken/spelletjes/speelgoed wat niet verkocht.
Nou omdat het aanbod zo groot was en ze het ook niet meer naar andere filialen konden sturen zou het dus naar de stort gaan he..

sorry, maar daar vind ik echt wat van. Mensen brengen het weg met het idee dat het naar een ander huis gaat maar nee het belandt op de stort.
Dus is het dan erg dat ik het koop en daarna doorverkoop voor een eurootje meer?
dan komt het tenminste nog wel in een ander huis terecht
MarindaH schreef:
14-06-2026 09:36
O ik baal zo.. dat pakje dat wel/niet is opgehaald bij het pakketpunt.. ik was er gisteren. Eerst bijna 10 minuten staan wachten in een lege winkel omdat hij achter aan het inscannen was, toen kwamen er meer mensen achter me in de rij en kwam hij eraan. Ik gaf de code en zei dat ik hoopte dat het er nog was, maar hij kon het zo snel niet vinden. En hij had geen tijd om nu te zoeken omdat ie aan het inscannen was, next!

Nu weet ik nog niks.
Weet je inmiddels al meer?
fanatic schreef:
14-06-2026 12:02
tja, niet voor bedoeld...
sommige mensen willen graag van hun kleding af en verkopen het dan idd voor een prikkie aan een reseller.
Anders gaat het naar de kringloop en verdwijnt het uiteindelijk ook op de grote kledingberg in afrika.
Waar ze echt op onze kleding dump zitten te wachten (not)

Ik heb een keer aan de kringloop bij mij in de buurt (van een groot concern) gevraagd wat ze gingen doen met alle boeken/spelletjes/speelgoed wat niet verkocht.
Nou omdat het aanbod zo groot was en ze het ook niet meer naar andere filialen konden sturen zou het dus naar de stort gaan he..

sorry, maar daar vind ik echt wat van. Mensen brengen het weg met het idee dat het naar een ander huis gaat maar nee het belandt op de stort.
Dus is het dan erg dat ik het koop en daarna doorverkoop voor een eurootje meer?
dan komt het tenminste nog wel in een ander huis terecht
Ik vind het toch anders als mensen bij de kringloopwinkel voor 3 euro een shirt kopen en deze daarna voor 5 euro verkopen.
Dit was iemand die echt aan het bedelen was om kinderkleding voor max 25 cent per artikel, en dan grote bundels daarvan wilde kopen via Vinted, en het daarna zelf voor 1 euro of meer per stuk weer doorverkopen, via Vinted.

Dus dan heeft iemand al de moeite gedaan om alles op Vinted te zetten, fotos te maken, omschrijving erbij..
Heel irritant trouwens, dat veel lagere bieden

Gisteren bij een broek van 10 euro een bod van 8 euro, ik dacht, prima, dat is goed, totdat ik een bericht kreeg "hihi, ik wilde lager bieden" ( :bonk: )
Uiteindelijk bood ze 6 euro.. Daar ben ik dus niet op ingegaan, het stond ook echt net op Vinted. Heb het ook zojuist voor de vraagprijs verkocht.

En vanmorgen iemand die een bericht stuurde, of ik een product van 9 euro voor 3 euro wilde verkopen. Dusdanige laag dat Vinted niet eens die optie bied als je een bod wilt doen.
happyapple schreef:
16-06-2026 10:43
Weet je inmiddels al meer?

Gister teruggeweest. Hij heeft het per ongeluk in de zak voor terugsturen gedropt, het is nu weer retour naar de verzender. En geen sorry of excuus, gewoon 'dit is waarschijnlijk gebeurd'. Via de tracking op Mondial zelf zag ik vervolgens dat het retour gaat. Opnieuw kopen heeft geen zin, want ik had het nu nodig :(
Lemon_Pledge schreef:
16-06-2026 11:04

Gisteren bij een broek van 10 euro een bod van 8 euro, ik dacht, prima, dat is goed, totdat ik een bericht kreeg "hihi, ik wilde lager bieden" ( :bonk: )
Uiteindelijk bood ze 6 euro.. Daar ben ik dus niet op ingegaan, het stond ook echt net op Vinted. Heb het ook zojuist voor de vraagprijs verkocht.

En vanmorgen iemand die een bericht stuurde, of ik een product van 9 euro voor 3 euro wilde verkopen. Dusdanige laag dat Vinted niet eens die optie bied als je een bod wilt doen.

Op zulke biedingen reageer ik niet eens.
MarindaH schreef:
16-06-2026 11:11
Gister teruggeweest. Hij heeft het per ongeluk in de zak voor terugsturen gedropt, het is nu weer retour naar de verzender. En geen sorry of excuus, gewoon 'dit is waarschijnlijk gebeurd'. Via de tracking op Mondial zelf zag ik vervolgens dat het retour gaat. Opnieuw kopen heeft geen zin, want ik had het nu nodig :(
Oh wat vervelend zeg. :(
Lemon_Pledge schreef:
16-06-2026 11:04

Oh ja, van die biedingen per berichtje, omdat ze onder het minimum van vinted zijn, die vind ik ook extra irritant.
En ook biedingen als een artikel er echt net op staat en al veel likes krijgt, vind ik irritant.
Maar goed, zelf bied ik ook wel eens en dan vind ik het eigenlijk stiekem ook stom als iets er al lang op staat en je gewoon alleen 'geweigerd' terug krijgt. ;)
happyapple schreef:
16-06-2026 11:22
Oh ja, van die biedingen per berichtje, omdat ze onder het minimum van vinted zijn, die vind ik ook extra irritant.
En ook biedingen als een artikel er echt net op staat en al veel likes krijgt, vind ik irritant.
Maar goed, zelf bied ik ook wel eens en dan vind ik het eigenlijk stiekem ook stom als iets er al lang op staat en je gewoon alleen 'geweigerd' terug krijgt. ;)
Als ik zulke lage biedingen krijg mail ik altijd terug: Mijn prijzen zijn vast.
Het is al regelmatig voor gekomen dat diegene het alsnog voor mijn prijs aankoopt.

Als er bij mij iets lang opstaat dan ligt het eraan wat diegene biedt, als het realistisch is dan ga ik er op in maar anders weiger ik het ook.
Bijvoorbeeld, ik heb er Dolce and Gabbana laarzen opstaan, 2x gedragen omdat ze me toch te hoog zijn. Nieuwprijs was 800 euro, die staan er nu op voor 100 euro en dan krijg ik een bod van 25 euro! Nou, die weiger ik direct.
Vanmorgen snel pakketje opgehaald, het lag er gelukkig nog maar ze konden het eerst niet vinden omdat het apart lag. Had de klantenservice van Mondial ook nog benaderd maar daar heb je dus weinig aan. De verzendzak van Wibra is toch steviger dan verwacht, was nog helemaal heel na een maand zwerven in Frankrijk. Meteen een bericht van Vinted of ik het goed wil keuren. De koper wacht nog maar even...
C_est_elle schreef:
16-06-2026 12:14
Als ik zulke lage biedingen krijg mail ik altijd terug: Mijn prijzen zijn vast.
Het is al regelmatig voor gekomen dat diegene het alsnog voor mijn prijs aankoopt.

Als er bij mij iets lang opstaat dan ligt het eraan wat diegene biedt, als het realistisch is dan ga ik er op in maar anders weiger ik het ook.
Bijvoorbeeld, ik heb er Dolce and Gabbana laarzen opstaan, 2x gedragen omdat ze me toch te hoog zijn. Nieuwprijs was 800 euro, die staan er nu op voor 100 euro en dan krijg ik een bod van 25 euro! Nou, die weiger ik direct.
Met een berichtje dat de prijzen vast zijn, heb ik geen problemen hoor. Maar ik zou ook niet snel 25 bieden op iets wat er voor 100 opstaat.
Ik had 8 geboden op iets van 10. En dat werd dus geweigerd zonder verdere communicatie en dat terwijl het artikel er al 3 maanden op stond. Tja... Dat mag maar dan is het aan mij om het of voor 10 te kopen of om verder te zoeken. Bij alleen een weigering, neig ik dan toch wel iets sneller naar verder zoeken, dan wanneer iemand terugstuurt dat 10 de vaste prijs is, of me bijv. een tegenbod van 9 terugstuurt.
Ik doe soms ook maar 1x een bod en als de verkoper niet akkoord gaat kijk ik gewoon verder. Even goede vrienden. Soms doe ik dan nog een iets hoger bod maar sommige verkopers vragen gewoon te veel of is het verschil zo minimaal met alle kosten erbij dat ik denk ik haal het wel nieuw in de winkel. Kan ik het passen en retourneren indien nodig.
happyapple schreef:
16-06-2026 13:15
Met een berichtje dat de prijzen vast zijn, heb ik geen problemen hoor. Maar ik zou ook niet snel 25 bieden op iets wat er voor 100 opstaat.
Ik had 8 geboden op iets van 10. En dat werd dus geweigerd zonder verdere communicatie en dat terwijl het artikel er al 3 maanden op stond. Tja... Dat mag maar dan is het aan mij om het of voor 10 te kopen of om verder te zoeken. Bij alleen een weigering, neig ik dan toch wel iets sneller naar verder zoeken, dan wanneer iemand terugstuurt dat 10 de vaste prijs is, of me bijv. een tegenbod van 9 terugstuurt.
ja doe ik ook. je zet het op een platform dus communiceer aub. en dat kan zijn "mijn prijs is vast" of je weigert met een tegenbod, maar met simpelweg weigeren kan ik niets.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven