Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 466 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Poeszie schreef:
18-06-2026 16:01
Misschien waren haar sigaretten op, was ze daarom ongeduldig en chagrijnig. :lol:
:HA:
Blondie5 schreef:
18-06-2026 15:17
Ik kreeg gisteren een melding dat ik een pakketje kon ophalen. Na een uurtje moest ik even boodschappen doen en ik liep ook gelijk maar even langs het pakketpunt.
Binnen 5(!) minuten na het ophalen (daar krijgt de verkoper bericht van) kreeg ik een bericht van de verkoper of ik het pakketje inderdaad had opgehaald en of ik ook gelijk het geld kon vrijgeven???

:facepalm:
Oh wauw, die is ook wel next level zeg. Bizar.
Ik kreeg van de week ook al binnen 2 minuten na bericht van vinted dat het pakketje op het afhaalpunt een berichtje van de verkoper dat ik het pakketje kon ophalen (duhuh, die melding had ik zelf natuurlijk ook wel gehad van vinted) en of ik na ontvangst alsjeblieft een recensie achter wilde laten. Dat vond ik ook al een klein beetje opdringerig, maar daar heb ik maar mijn schouders over opgehaald en netjes op gereageerd, maar dit zou mij ook wat te ver gaan zeg.
Meestal gaat het goed bij Vinted. Verkoopt vaak beter dan Marktplaats en vaak is de sfeer er toch wat gemoedelijker. Tot deze keer dan.

Ik had een jurk van een merk gekocht, omdat ik iets specifieks nodig had. In de advertentie en de foto's zie ik geen bijzonderheden. Was niet extreem goedkoop, ook niet voor het merk zelf. Ik ontvang het pakket, zit er een giga scheur in de achterkant van de jurk, op een te opvallende plek. Er zijn grenzen aan mijn handigheid! Er was ook omheen gefotografeerd. Nou, ik mag het retouren op mijn eigen kosten. Ik krijg eerst nog een vaag verhaal over een beschadiging waar ik echt geen chocola van kan maken.
Heeft ze het terug ontvangen, krijg ik gewoon de schuld dat ik het zelf heb gedaan (waarom zou ik?) omdat het niet naar mijn zin was (wat voor mensen doen dit?) en wat voor intens slecht mens ik ben (dank je, ik zit al zo lekker in mijn vel deze week). Wat een bizarre beschuldiging!
Af en toe tref je helaas een verkoper (of een koper) de je probeert te besodemieteren. Heel vervelend dat soort mensen. Ik heb ook weleens zoiets gehad, kreeg bijvoorbeeld een doorgestikte jas waarvan heel veel stiksels kapot waren. Toen ik daarvan foto’s stuurde kreeg ik de opmerking terug dat ik het zelf gedaan had. Zo stom! Gelukkig kreeg ik m’n geld terug nadat ik het retour had gestuurd, maar de retourkosten zijn dan bij Vinted helaas wel voor jezelf, ook al voldoet het product niet aan de door de verkoper gegeven beschrijving. Maar liever de retourkosten betalen dan dat de verkoper geld van me krijgt voor iets dat niet in orde is!
Gelukkig heb ik ook heel veel goede ervaringen met Vinted, als koper en als verkoper.
Ik zag net een hoedje voor mijn dochter op vinted, waren de verzendkosten ineens €1,00. Dus ik helemaal enthousiast zoeken naar hoedjes, bleek dat andere vergelijkbare hoedjes gewoon 2,60 verzendkosten hadden of zelfs nog meer als ik ze uit Duitsland kocht.
Weet iemand waar dit aan ligt? Hoe kan ik artikelen met lage verzendkosten vinden?
Groetjes!
Ik weet niet hoe je ze kunt vinden, maar dan heeft of een deel van de NL verkopers weer een actie met goedkoper verzenden voor artikelen onder de 5 euro of of ze proberen nieuwe of inactieve verkopers zo te promoten, denk ik ?
Ik zie het inderdaad ook af en toe toevallig bij een artikel langskomen. Net mazzel dus als het net is wat je zoekt.

Ik wilde eigenlijk een boek voor mijn dochter kopen maar dat staat er maar 1x op en helaas in Belgie, dus wel gewoon verzendkosten dus per saldo kan ik het dan net zo goed op bol bestellen.
Oh dat is balen, maar misschien kan je een lager bod doen dan de nieuwprijs in de winkel? Dan denk ik dat je uiteindelijk toch wel wat goedkoper uit bent. Succes!
Groetjes!
Ja dat was ik ook al aan het denken en dat kan ik zeker nog proberen, maar deze verkoper vraagt al bijna de nieuwprijs helaas, dus ik denk eigenlijk niet dat we daar echt uit gaan komen. En dan moet ik eigenlijk al echt laag gaan bieden tov de vraagprijs en dat wordt vaak niet zo gewaardeerd 🤣🫣
happyapple schreef:
20-06-2026 23:15
Ja dat was ik ook al aan het denken en dat kan ik zeker nog proberen, maar deze verkoper vraagt al bijna de nieuwprijs helaas, dus ik denk eigenlijk niet dat we daar echt uit gaan komen. En dan moet ik eigenlijk al echt laag gaan bieden tov de vraagprijs en dat wordt vaak niet zo gewaardeerd 🤣🫣
Ligt er ook aan denk ik hoe lang het boek al te koop staat
als hij er al 4/5 maanden op staat zou ik als verkoper op een gegeven moment echt wel akkoord gaan met een lager bod
Ja volgens mij stond het er al 3 maanden op, maar ze wilde maar 1 euro zakken, dus dan gaat het toch bol worden, want dat is dan nog 50 cent goedkoper 🫣
Ik heb mazzel, denk ik, het boek dat ik zocht, werd er net voor 2.50 opgezet door iemand dus dat heb ik nu gekocht. :)
happyapple schreef:
21-06-2026 19:40
Ik heb mazzel, denk ik, het boek dat ik zocht, werd er net voor 2.50 opgezet door iemand dus dat heb ik nu gekocht. :)
Leuk!
Ik erger me weer eens aan de zogenaamde klantenservice van Vinted.

Had een tijd geleden een pakje uit Spanje waarbij ik kon kiezen voor thuislevering met SEUR - nooit van gehoord, het bleek in Nederland overgenomen te worden door DPD. Ik koop al zelden meer iets via Vinted omdat de bezorging (via alle bezorgdiensten eigenlijk) al meer dan een half jaar chaotisch verloopt en dingen telkens bij andere pakketpunten ver weg geleverd worden. Maar thuislevering leek me wel wat.

Goed, op een gegeven moment bericht op Vinted dat dit pakje toch weer kilometers verderop geleverd was bij een pakketpunt (echt heel ver weg terwijl er drie DPD-punten redelijk bij mij in de buurt zitten). Ik was zogenaamd niet thuis geweest op het moment dat ze zogenaamd bij me aangebeld hadden. Ik was wel degelijk thuis (bij toeval want er was geen enkele indicatie geweest dat ze die dag zouden proberen te leveren), en ik had ook nog eens héél goed opgelet of er aangebeld was, omdat er die dag toevallig ook een ander pakketje zou komen, met PostNL. Er was echt niet aangebeld.

Bij DPD klagen heeft dan geen zin, die zeggen dan 'Vinted heeft met ons afgesproken dat zij zelf alles oplossen dus klaag bij Vinted'. Dus ik klaag bij Vinted, dwz ik vraag Vinted om bij DPD te klagen. Krijg het bekende bericht dat ze binnen 48 uur zullen reageren. Dat doen ze niet. Na drie dagen denk ik tja, dit schiet niet op zo, ik weet dat ik het pakje terug kan laten sturen naar Spanje maar vind dat zielig voor de verkoper, die hier allemaal niks aan kan doen. (Ik heb zelf toevallig net een pakje dat aan mij als verkoper is teruggestuurd om een vergelijkbare reden en dat was heel veel gedoe). Dus ik ga het toch maar halen. (Met de bus want het was te ver om te fietsen). Er stond bij het pakketpunt nog een vrouw te vloeken die precies hetzelfde had, behalve dat zij inderdaad niet thuis was geweest op het moment dat DPD thuis zou leveren. Ik keur de bestelling goed, want het item is prima in orde en de verkoper kan er niks aan doen dat DPD er een zootje van maakt.

Vanochtend, ruim twee weken nadat Vinted beloofd had binnen 48 uur te reageren, eindelijk een reactie van Vinted. Dat ze niks kunnen doen omdat het al zo lang geleden is (huh, zij zijn zelf toch degenen die er zo lang over gedaan hebben) en dat ik het zelf maar met de verkoper moet oplossen. Echt hoor. Stuur dan helemaal geen reactie. Die automatisch gegenereerde reacties die niet ingaan op wat je zelf geschreven had, ik vind dat zó bloedirritant.

Voor mij voorlopig geen Vinted meer! Ik heb de laatste tijd vrij veel verkocht via Marktplaats - alleen versturen, met 'direct kopen', en voornamelijk brievenbuspakjes, en dat gaat veel soepeler. Ik was al tien jaar niet meer op Marktplaats geweest omdat er zoveel idioten rondlopen, maar die zijn er op Vinted inmiddels ook volop, helaas, dus dat is geen reden meer om voor Vinted te kiezen.
Oh vervelend zeg, dat ze zo traag reageren, dat is niet mijn ervaring. Heb met alle pakketdiensten wel gehad dat ik zogenaamd niet thuis zou zijn, terwijl ik genoeg thuiswerk en in de gaten houd of en wanneer bezorgers komen. Met als toppunt dat een pakje teruggestuurd werd (niet eens naar een punt gebracht) omdat ik er niet zou wonen :facepalm:

Nou zeg, heb hier op 12 juni geklaagd dat mn MR pakketje toch echt kwijt is, maar ik wel mn geld heb gekregen. Komt vandaag de koper hierover met berichten aan mij, wanneer het verzonden is en of ik T&T heb voor haar. Lekker op tijd!
Ze heeft het blijkbaar totaal niet in de gaten gehouden en berichten gemist over dat het vertraagd en uiteindelijk kwijt was. Ik heb mn geld gehad, geen idee of zij het nou terug heeft gehad maar je moet binnen 2 dagen klagen dus dat zal wel niet. Heb niet echt zin om nog te helpen, had ze maar op moeten letten.
Nou doen mensen dat sowieso niet, vh weekend nog een koper die ook met MR wil verzenden, terwijl er duidelijk bij staat dat ik dat niet doe. Na n berichtje gelukkig opgelost, maar 3 regels lezen is toch niet zo moeilijk?
Ik snap daar ook niks van dat mensen zo slecht lezen. Ik kijk eigenlijk altijd even of er iets staat over een vervoerder die wel of niet gebruikt kan worden, maar bij iets dat ik heel graag wil en waarvan ik denk dat het snel weg is, dan zou ik het ook kunnen vergeten 🤣🤣🤣

Hier een verzoek gehad of ik snel kan versturen want koper heeft het snel nodig. Nu is dat inderdaad geen probleem maar wat denk je... dan kiest de koper vervolgens vinted go... ik snap dat serieus niet hoor als je het echt zo graag snel wil, maar prima, ik verstuur wel met vinted go dan..
Die optie om VintedGo uit te schakelen is ook maar een wassen neus he. Ik heb hem uitstaan, maar er wordt vrijwel uitsluitend voor die vervoerder gekozen. Hij is zogenaamd alleen beschikbaar als kopers geen andere mogelijkheid hebben, maar laatst ook weer iemand die niet goed gelezen had (het stond aan het begin van de tekst met rode uitroeptekens dat ik dit item niet met VG verstuurde) die het opnieuw kocht en wel een andere vervoerder kon kiezen.

En idd, alles met VG is weer vertraagd.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
23-06-2026 06:43
Die optie om VintedGo uit te schakelen is ook maar een wassen neus he. Ik heb hem uitstaan, maar er wordt vrijwel uitsluitend voor die vervoerder gekozen. Hij is zogenaamd alleen beschikbaar als kopers geen andere mogelijkheid hebben, maar laatst ook weer iemand die niet goed gelezen had (het stond aan het begin van de tekst met rode uitroeptekens dat ik dit item niet met VG verstuurde) die het opnieuw kocht en wel een andere vervoerder kon kiezen.

En idd, alles met VG is weer vertraagd.

Wat ik heb begrepen is dat je als verkoper zonder negatieve review een transactie kan annuleren als de koper heeft gekozen voor Vinted go, terwijl je dat hebt uitgezet.

Zelf merk ik dat als ik iets wil kopen, ook al is het een boek met tegenwoordig gratis verzending voor elke verzender, Vinted standaard Vinted Go aangeeft al verzender. En in mijn contact met kopers merk ik ook dat sommigen niet weten dat ze dat kunnen wijzigen naar een andere verzender. Als het toch gratis is, kun je beter altijd voor DHL kiezen vind ik, dan is het er het snelst. Vinted Go duurt bij mij altijd het langst, ik heb een verkocht item dat nu al weer 10 dagen onderweg is.
Ja, dat annuleren heb ik al een paar keer gedaan, met een duurder item. Met een boek vind ik het prima, maar is idd teringlang onderweg. Misschien hebben ze idd niet door dat je een andere vervoerder kunt kiezen. Maar irritant is het wel.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Jeetjejee schreef:
24-06-2026 13:10

Zelf merk ik dat als ik iets wil kopen, ook al is het een boek met tegenwoordig gratis verzending voor elke verzender, Vinted standaard Vinted Go aangeeft al verzender. En in mijn contact met kopers merk ik ook dat sommigen niet weten dat ze dat kunnen wijzigen naar een andere verzender. Als het toch gratis is, kun je beter altijd voor DHL kiezen vind ik, dan is het er het snelst. Vinted Go duurt bij mij altijd het langst, ik heb een verkocht item dat nu al weer 10 dagen onderweg is.
Ja maar omgekeerd dus ook. Af en toe staat er 0.99 verzendkosten bij een artikel en dan moet ik goed opletten dat ik daarvoor wel vinted go selecteer, want anders dan wordt het ineens dhl voor 4,29. En dat verschil vind ik dan toch wat groot, eerlijk gezegd
hebben jullie al gelezen op FB dat er blijkbaar een vinted kast is waar zoekgeraakte items verkocht worden??? Allemaal vinted go pakketjes....
is een pro account - rescuedvalue heet het

sommige mensen hebben daar inderdaad al hun zoekgeraakte items gevonden
fanatic schreef:
24-06-2026 17:23
hebben jullie al gelezen op FB dat er blijkbaar een vinted kast is waar zoekgeraakte items verkocht worden??? Allemaal vinted go pakketjes....

Ja zoiets zag ik inderdaad ook op Facebook langskomen, maar ik had nog niet gezien dat daar mensen echt dingen herkenden. Bizar eigenlijk he.

Nu had ik vandaag trouwens ook weer een pakketje ontvangen dat half open was. Gelukkig was er niks van de inhoud beschadigd.
happyapple schreef:
24-06-2026 15:25
Ja maar omgekeerd dus ook. Af en toe staat er 0.99 verzendkosten bij een artikel en dan moet ik goed opletten dat ik daarvoor wel vinted go selecteer, want anders dan wordt het ineens dhl voor 4,29. En dat verschil vind ik dan toch wat groot, eerlijk gezegd

Dat vind ik ook hoor, ik kies alleen bij de boeken voor DHL nu de verzending gratis is, maar anders kies ik voor een goedkopere verzender. Je moet bij Vinted gewoon geen haast hebben als je iets koopt, en bij Vinted Go moet je heel veel geduld hebben.
fanatic schreef:

Even gekeken. Er staan 10.000 artikelen op, hoe vind je daar je item tussen?!
MarindaH schreef:
25-06-2026 07:46
Even gekeken. Er staan 10.000 artikelen op, hoe vind je daar je item tussen?!
Haha, ja dat is een goede vraag. Je kunt het account volgen, dan krijg je melding van de nieuwe artikelen, maar dan denk ik dat je helemaal gek wordt, en ik las net al een klacht dat iemand geblokkeerd was door dat account, dus misschien mag het niet eens gevolgd worden?
fanatic schreef:

Misschien domme vraag, maar hoe komt diegene daaraan dan?

Ik vind het sowieso opmerkelijk dat er zoveel pakketjes kwijtraken. Als er iets bij een sorteercentrum op de grond valt, dan wordt dat toch gezien? En ze worden in zakken vervoerd naar de uitgiftepunten, dus dat er eentje uit een bus valt, dat lijkt me ook sporadisch. Of worden er gewoon hele zakken vervreemd? Is toch ook raar; 2ehands kleding is nou niet het meest lucratieve om te stelen. Heeft iemand een verklaring?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven