Welke ventilator?
woensdag 24 juni 2026 om 11:04
woensdag 24 juni 2026 om 15:13
Je hoeft geen Duux voor de 26 standen, maar voor de blaaskracht die zo’n ding geeft op de hogere standen. En een dure goede ventilator maakt wel echt verschil qua blaaskracht (en ook geluid, maar dat maakte voor TO niet uit). En ik vind het zelf wel lekker dat alles gewoon goed werkt en een tijd meegaat en niet snel krakkemikkig word.
Maar er zit ook heel erg veel zooi in het lage en tussensegment die idd echt net zo prima blazen als de Action ventilator.
We hebben nu zelf een dyson ventilator, met 10 standen en in ons geval met luchtreiniger, is ook wel handig. Bevalt heel goed maar begint wel pas bij 250 euro.
En als ik hier toch ben doe ik nog even een airco tip: ik heb altijd mobiele airco’s gehad met zo’n dikke slang naar buiten, die hielden ons zeer slecht geïsoleerde huis met mega ramen op het zuiden altijd enigszins koel (25-27 graden afhankelijk van de buitentemperatuur, maar zonder werd het wel 34 graden ook binnen op dagen zoals dit). We hebben sinds vorige week de Midea portasplit 12.000 btu en wát een topper: het is hier elke dag gewoon 21 graden binnen zonder moeite (alleen even de deur achter je dicht doen zodat de frisheid binnen blijft).
En deze is her en der nog te koop. Wie weet heeft iemand wat hieraan.
Maar er zit ook heel erg veel zooi in het lage en tussensegment die idd echt net zo prima blazen als de Action ventilator.
We hebben nu zelf een dyson ventilator, met 10 standen en in ons geval met luchtreiniger, is ook wel handig. Bevalt heel goed maar begint wel pas bij 250 euro.
En als ik hier toch ben doe ik nog even een airco tip: ik heb altijd mobiele airco’s gehad met zo’n dikke slang naar buiten, die hielden ons zeer slecht geïsoleerde huis met mega ramen op het zuiden altijd enigszins koel (25-27 graden afhankelijk van de buitentemperatuur, maar zonder werd het wel 34 graden ook binnen op dagen zoals dit). We hebben sinds vorige week de Midea portasplit 12.000 btu en wát een topper: het is hier elke dag gewoon 21 graden binnen zonder moeite (alleen even de deur achter je dicht doen zodat de frisheid binnen blijft).
En deze is her en der nog te koop. Wie weet heeft iemand wat hieraan.
woensdag 24 juni 2026 om 15:21
Offtopic maar toch: koelen tot 21C als het buiten 35C is, is heel onverstandig. Het temperatuurverschil is veel te groot voor je lichaam, het kost heel veel energie en je airco moet (te) hard werken.Juneberry schreef: ↑24-06-2026 15:13En als ik hier toch ben doe ik nog even een airco tip: ik heb altijd mobiele airco’s gehad met zo’n dikke slang naar buiten, die hielden ons zeer slecht geïsoleerde huis met mega ramen op het zuiden altijd enigszins koel (25-27 graden afhankelijk van de buitentemperatuur, maar zonder werd het wel 34 graden ook binnen op dagen zoals dit). We hebben sinds vorige week de Midea portasplit 12.000 btu en wát een topper: het is hier elke dag gewoon 21 graden binnen zonder moeite (alleen even de deur achter je dicht doen zodat de frisheid binnen blijft).
En deze is her en der nog te koop. Wie weet heeft iemand wat hieraan.
woensdag 24 juni 2026 om 15:23
Niet als je verder toch niet van plan bent om naar buiten te gaan toch?
Wim is weg.
woensdag 24 juni 2026 om 15:25
En je energierekening? Of hebben jullie zonnepanelen?Juneberry schreef: ↑24-06-2026 15:13Je hoeft geen Duux voor de 26 standen, maar voor de blaaskracht die zo’n ding geeft op de hogere standen. En een dure goede ventilator maakt wel echt verschil qua blaaskracht (en ook geluid, maar dat maakte voor TO niet uit). En ik vind het zelf wel lekker dat alles gewoon goed werkt en een tijd meegaat en niet snel krakkemikkig word.
Maar er zit ook heel erg veel zooi in het lage en tussensegment die idd echt net zo prima blazen als de Action ventilator.
We hebben nu zelf een dyson ventilator, met 10 standen en in ons geval met luchtreiniger, is ook wel handig. Bevalt heel goed maar begint wel pas bij 250 euro.
En als ik hier toch ben doe ik nog even een airco tip: ik heb altijd mobiele airco’s gehad met zo’n dikke slang naar buiten, die hielden ons zeer slecht geïsoleerde huis met mega ramen op het zuiden altijd enigszins koel (25-27 graden afhankelijk van de buitentemperatuur, maar zonder werd het wel 34 graden ook binnen op dagen zoals dit). We hebben sinds vorige week de Midea portasplit 12.000 btu en wát een topper: het is hier elke dag gewoon 21 graden binnen zonder moeite (alleen even de deur achter je dicht doen zodat de frisheid binnen blijft).
En deze is her en der nog te koop. Wie weet heeft iemand wat hieraan.
Ik vraag dit niet om lullig te doen overigens, ben er echt benieuwd naar wat dat kost aan stroom.
Blond hair, don't care.
woensdag 24 juni 2026 om 17:03
Nee dan niet. Maar de hitte houdt nog een tijdje aan en de meeste mensen zullen toch wel eens naar buiten gaan.Lady*Voldemort schreef: ↑24-06-2026 15:23Niet als je verder toch niet van plan bent om naar buiten te gaan toch?
woensdag 24 juni 2026 om 17:52
Ik heb sinds enkele uren de Whisper 3 en wil mijn zetel niet meer uit
woensdag 24 juni 2026 om 18:23
Die 26 standen hè. Dat doet het 'emFourtysomething schreef: ↑24-06-2026 18:22Wil alleen maar even zeggen dat de Duux een super ventilator is![]()
Blond hair, don't care.
woensdag 24 juni 2026 om 18:34
Absoluut! En het geluid, die er dus bijna niet is
woensdag 24 juni 2026 om 18:47
Ook dat ja. Het ding is zó stil dat het bijna irritant is
Blond hair, don't care.
woensdag 24 juni 2026 om 19:19
Ja we hebben idd panelen dus we kunnen het nu tegen elkaar wegstrepen. Overigens is deze airco wel 2x zo zuinig als die met die ouderwetse slang naar buiten, dus dat scheelt. Je kunt ook uitrekenen aan de hand van wattage wat het je kost, er zijn ook vrij veel reviews. Ook als ik geen panelen zou hebben is het hier helaas een must en dan kun je ook berekenen wat het je extra gaat kosten per dag dat die aanstaat. In ons oude huis zonder panelen had ik die kosten er wel voor over.Calamitycat schreef: ↑24-06-2026 15:25En je energierekening? Of hebben jullie zonnepanelen?
Ik vraag dit niet om lullig te doen overigens, ben er echt benieuwd naar wat dat kost aan stroom.
En op de andere reactie over 21 graden niet gezond: klopt als je de hele tijd in en uitloopt. Je kunt hem natuurlijk ook wat minder koud zetten, maar ik bedoelde het ook als signaal dat hij iig heel erg goed werkt. Ik heb hem wegens chronische ziekte op deze temperatuur en zit dus idd de hele dag binnen. Als ik wel naar buiten moet zet ik hem op 25 oid die dag. Dan heb je wel ff een klap voor je kop, maar dan kan mn lichaam tussendoor wel afkoelen (wat ik echt nodig heb).
woensdag 24 juni 2026 om 20:08
Flandrien schreef: ↑24-06-2026 17:52Ik heb sinds enkele uren de Whisper 3 en wil mijn zetel niet meer uitHeerlijk en erg stil! Ook al verkoelt hij de ruimte niet (wanneer ik ga rondlopen voelt de 28 graden hier idd meteen weer erg warm aan) als ik er enkele meter voor ga zitten heb ik het niet te warm meer. Benieuwd voor deze nacht!
Hij koelt niet, maar de lucht die verspreidt voelt wel heerlijk koel
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
donderdag 25 juni 2026 om 09:57
donderdag 25 juni 2026 om 10:53
Voor mijn plekje op de bank staat een bladloze ventilator. Die was vorig jaar in de aanbieding bij Lidl, prima ding.
In de kamer van Pieter, mijn kat, staat een simpele tafelventilator op de krabton.
In mijn slaapkamer hangt al jaren een plafondventilator. Ook lekker.
Mijn appartement is op het Zuidoosten en alle ramen en gordijnen zijn overdag dicht. Het is hier binnen nu 29 graden.
Airco is hier geen optie.
In de kamer van Pieter, mijn kat, staat een simpele tafelventilator op de krabton.
In mijn slaapkamer hangt al jaren een plafondventilator. Ook lekker.
Mijn appartement is op het Zuidoosten en alle ramen en gordijnen zijn overdag dicht. Het is hier binnen nu 29 graden.
Airco is hier geen optie.
Je hoeft niet zo te SCHREEUWEN! Ik ben niet blind.
(Finkers)
(Finkers)
donderdag 25 juni 2026 om 12:12
Nu kom ik even zuur doen over mijn Duux
want uiteraard net een paar dagen geleden besloot de onze niet meer zijwaarts op en neer te willen gaan. Nog net geen twee jaar oud. Nu moet ik 'm terug gaan sturen, maar de oorspronkelijke doos heb ik niet meer en een andere grote doos vinden is een uitdaging. Maar heb sowieso besloten de melding en terugsturen pas te doen vlak voor onze vakantie, want nu zonder (een verder nog functionerende) ventilator te gaan doen, dat doen we natuurlijk niet. Hopelijk kunnen ze 'm maken, of krijgen we een nieuwe. Want dat is dan wel heel jammer, van zo'n dure aankoop.
donderdag 25 juni 2026 om 12:35
Als ik deze google, zie ik op de foto's toch nog een slang naar buiten. Begrijp ik jou verkeerd dan? Ik zie die slang door het raam niet echt zitten.Juneberry schreef: ↑24-06-2026 15:13Je hoeft geen Duux voor de 26 standen, maar voor de blaaskracht die zo’n ding geeft op de hogere standen. En een dure goede ventilator maakt wel echt verschil qua blaaskracht (en ook geluid, maar dat maakte voor TO niet uit). En ik vind het zelf wel lekker dat alles gewoon goed werkt en een tijd meegaat en niet snel krakkemikkig word.
Maar er zit ook heel erg veel zooi in het lage en tussensegment die idd echt net zo prima blazen als de Action ventilator.
We hebben nu zelf een dyson ventilator, met 10 standen en in ons geval met luchtreiniger, is ook wel handig. Bevalt heel goed maar begint wel pas bij 250 euro.
En als ik hier toch ben doe ik nog even een airco tip: ik heb altijd mobiele airco’s gehad met zo’n dikke slang naar buiten, die hielden ons zeer slecht geïsoleerde huis met mega ramen op het zuiden altijd enigszins koel (25-27 graden afhankelijk van de buitentemperatuur, maar zonder werd het wel 34 graden ook binnen op dagen zoals dit). We hebben sinds vorige week de Midea portasplit 12.000 btu en wát een topper: het is hier elke dag gewoon 21 graden binnen zonder moeite (alleen even de deur achter je dicht doen zodat de frisheid binnen blijft).
En deze is her en der nog te koop. Wie weet heeft iemand wat hieraan.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
donderdag 25 juni 2026 om 15:36
Ja maar deze bestaat uit 2 delen, een buiten unit met een binnen unit. Bij een monoblock zit het herrie component in je huis, bij de portasplit zit het herrie component buiten en heb je dus minder pleuris herrie binnen. Dat scheelt heel veel. Niet dat ik uit eigen ervaring spreek, ik heb zelf alleen een monoblock.MrsNiceGuy schreef: ↑25-06-2026 12:35Als ik deze google, zie ik op de foto's toch nog een slang naar buiten. Begrijp ik jou verkeerd dan? Ik zie die slang door het raam niet echt zitten.
donderdag 25 juni 2026 om 16:02
Ik heb er nog nooit behoefte aan gehad. Het probleem is niet zozeer dat het hier binnen zo heet is maar wel dat ik werk in temperaturen tussen 30 en 35 graden en dan thuis in 27-28 niet genoeg recupereer.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in