Welke ventilator?

24-06-2026 11:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben al 2 ventilators maar zitten maar 3 standen op. Iemand hier ervaring/tips of er betere ventilators zijn? En dan vooral vwb verplaatsing van lucht, of het dus frisser aanvoelt. Geluid is geen issue
jannie wijzigde dit bericht op 24-06-2026 11:45
25.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hoeft geen Duux voor de 26 standen, maar voor de blaaskracht die zo’n ding geeft op de hogere standen. En een dure goede ventilator maakt wel echt verschil qua blaaskracht (en ook geluid, maar dat maakte voor TO niet uit). En ik vind het zelf wel lekker dat alles gewoon goed werkt en een tijd meegaat en niet snel krakkemikkig word.

Maar er zit ook heel erg veel zooi in het lage en tussensegment die idd echt net zo prima blazen als de Action ventilator.

We hebben nu zelf een dyson ventilator, met 10 standen en in ons geval met luchtreiniger, is ook wel handig. Bevalt heel goed maar begint wel pas bij 250 euro.

En als ik hier toch ben doe ik nog even een airco tip: ik heb altijd mobiele airco’s gehad met zo’n dikke slang naar buiten, die hielden ons zeer slecht geïsoleerde huis met mega ramen op het zuiden altijd enigszins koel (25-27 graden afhankelijk van de buitentemperatuur, maar zonder werd het wel 34 graden ook binnen op dagen zoals dit). We hebben sinds vorige week de Midea portasplit 12.000 btu en wát een topper: het is hier elke dag gewoon 21 graden binnen zonder moeite (alleen even de deur achter je dicht doen zodat de frisheid binnen blijft).

En deze is her en der nog te koop. Wie weet heeft iemand wat hieraan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juneberry schreef:
24-06-2026 15:13
En als ik hier toch ben doe ik nog even een airco tip: ik heb altijd mobiele airco’s gehad met zo’n dikke slang naar buiten, die hielden ons zeer slecht geïsoleerde huis met mega ramen op het zuiden altijd enigszins koel (25-27 graden afhankelijk van de buitentemperatuur, maar zonder werd het wel 34 graden ook binnen op dagen zoals dit). We hebben sinds vorige week de Midea portasplit 12.000 btu en wát een topper: het is hier elke dag gewoon 21 graden binnen zonder moeite (alleen even de deur achter je dicht doen zodat de frisheid binnen blijft).

En deze is her en der nog te koop. Wie weet heeft iemand wat hieraan.
Offtopic maar toch: koelen tot 21C als het buiten 35C is, is heel onverstandig. Het temperatuurverschil is veel te groot voor je lichaam, het kost heel veel energie en je airco moet (te) hard werken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nova schreef:
24-06-2026 15:21
Offtopic maar toch: koelen tot 21C als het buiten 35C is, is heel onverstandig. Het temperatuurverschil is veel te groot voor je lichaam, het kost heel veel energie en je airco moet (te) hard werken.
Niet als je verder toch niet van plan bent om naar buiten te gaan toch?
Wim is weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juneberry schreef:
24-06-2026 15:13
Je hoeft geen Duux voor de 26 standen, maar voor de blaaskracht die zo’n ding geeft op de hogere standen. En een dure goede ventilator maakt wel echt verschil qua blaaskracht (en ook geluid, maar dat maakte voor TO niet uit). En ik vind het zelf wel lekker dat alles gewoon goed werkt en een tijd meegaat en niet snel krakkemikkig word.

Maar er zit ook heel erg veel zooi in het lage en tussensegment die idd echt net zo prima blazen als de Action ventilator.

We hebben nu zelf een dyson ventilator, met 10 standen en in ons geval met luchtreiniger, is ook wel handig. Bevalt heel goed maar begint wel pas bij 250 euro.

En als ik hier toch ben doe ik nog even een airco tip: ik heb altijd mobiele airco’s gehad met zo’n dikke slang naar buiten, die hielden ons zeer slecht geïsoleerde huis met mega ramen op het zuiden altijd enigszins koel (25-27 graden afhankelijk van de buitentemperatuur, maar zonder werd het wel 34 graden ook binnen op dagen zoals dit). We hebben sinds vorige week de Midea portasplit 12.000 btu en wát een topper: het is hier elke dag gewoon 21 graden binnen zonder moeite (alleen even de deur achter je dicht doen zodat de frisheid binnen blijft).

En deze is her en der nog te koop. Wie weet heeft iemand wat hieraan.
En je energierekening? Of hebben jullie zonnepanelen?
Ik vraag dit niet om lullig te doen overigens, ben er echt benieuwd naar wat dat kost aan stroom.
Blond hair, don't care.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven