Temperatuur in huis
donderdag 25 juni 2026 om 22:55
donderdag 25 juni 2026 om 23:46
Midea portsplit airco zou ik eens bekijken als ie straks weer verkrijgbaar is. Zie voor hoe goed die werkt mijn lofzang in een ander topic (even loepen).Mijniebelle schreef: ↑25-06-2026 13:40Ik volg dit topic niet, want ik ben té jaloers op mensen die er koel bij zitten (of zelfs airco hebben).
Serieus, mijn leven in de zomer zou 100% beter zijn met een vaste airco, maar we wonen in een (koop)appartement waar dat niet mag/kan/whatever.
Sowieso is de binnenhuistemperatuur met dit soort weken echt een soort ongezonde obsessie voor me.
vrijdag 26 juni 2026 om 10:07
Wij hebben een warmtepomp en die kan je ook als airco gebruiken. Die zetten we op 25 graden en daardoor valt het reuze mee in huis. Alleen de slaapkamer van dochter op het zuiden blijft behoorlijk heet.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
vrijdag 26 juni 2026 om 10:29
Waarom zet je hem op zo'n hoge temperatuur? Mijn airco staat op 21 en in de slaapkamer nog koeler.
vrijdag 26 juni 2026 om 10:38
vrijdag 26 juni 2026 om 10:42
Met de ventilator is het nog net te doen. Maar vannacht ga ik denk ik halfnatte sokken aantrekken. Ik had afgelopen nacht enorme broeivoeten.
vrijdag 26 juni 2026 om 10:52
vrijdag 26 juni 2026 om 10:54
Een airco werkt het best als het temperatuurverschil met buiten niet groter is dan 6 graden. Een te lage stand zorgt voor onnodig hoog energieverbruik, snellere slijtage, en kan resulteren in gezondheidsklachten zoals hoofdpijn, stijve spieren of een 'airco-verkoudheid' door de koude shock bij het naar buiten lopen.
Bij ons staat ie op 24 graden, blazer op de laagste stand en dat is heel aangenaam.
Trust me... Nobody cares.
vrijdag 26 juni 2026 om 11:06
Het is inmiddels 29 graden in de woonkamer op het zuiden waar ik werk, maar ik heb mijn ventilator. Vanmiddag heb ik vrijgenomen, ik ga nog even boodschappen doen en dan verhuis ik met de katjes en een boek naar de slaapkamer. Ik heb nog een watercooler airco, dus die gaat aan. Gisteravond laat en vanochtend was het nog goed te doen op het dakterras, maar dat zal vanavond en morgen wel anders zijn.
Als die voorspelde regenbuien vanavond hier in het zuid oosten doorgaan, dan ga ik zeker een regendansje doen
Als die voorspelde regenbuien vanavond hier in het zuid oosten doorgaan, dan ga ik zeker een regendansje doen
vrijdag 26 juni 2026 om 11:37
Advies is om binnen- en buitentemperatuur niet meer dan een graad of 5 te laten verschillen. Anders is de klap voor je lijf elke keer enorm.
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
Week 26 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 26 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 26 juni 2026 om 11:53
Maar als het straks dan 39°C is buiten? Zet je de airco dan op 33°C?Isabellaa schreef: ↑26-06-2026 10:54Een airco werkt het best als het temperatuurverschil met buiten niet groter is dan 6 graden. Een te lage stand zorgt voor onnodig hoog energieverbruik, snellere slijtage, en kan resulteren in gezondheidsklachten zoals hoofdpijn, stijve spieren of een 'airco-verkoudheid' door de koude shock bij het naar buiten lopen.
Bij ons staat ie op 24 graden, blazer op de laagste stand en dat is heel aangenaam.
Ik zet 's ochtends vroeg als het buiten nog niet zo heet is alle airco's in huis op 22°C op de zachtste stand. Dan is het nog niet warm in huis.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in