Temperatuur in huis

25-06-2026 12:35 223 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:O Wat raar dat dit topic er nog niet is!

Edit: Laat ook gerust weten wat de temperatuur op je werk is natuurlijk.
edda wijzigde dit bericht op 25-06-2026 12:37
47.44% gewijzigd
29 graden beneden,pfffffff
Nu bij mijn vriend, 29,1 graden. Thuis was het beneden 27,4, boven 31+. Mijn dochter is vannacht beneden gaan slapen. Haar kamer is warmer dan de mijne.
Op mijn werk was het rond de 22, goed te doen.
Was 27 beneden, nu met tuindeuren open 25 beneden.
Boven voelt het met de ramen open zelfs een beetje fris...

En wat iemand anders ook zei, ik kan me ook niet voorstellen dat het morgen zo warm wordt...
83km met de auto, 79km met de fiets en hemelsbreed 57km noord van Zelhem
Hier waait een heerlijk briesje. Ik heb alles tegen elkaar open gezet. Het koelt mooi (een klein beetje) af zo. In de woonkamer is het nu 26 graden, boven een graadje minder.
28.5, ik heb nu alles opengezet maar erg veel helpt het nog niet.... Buitentemperatuur is 26 graden nu.
In mijn werkkamer is het nu 30,8% en de luchtvochtigheid stijgt heel snel. Rond 20.00 was die 46%, nu 59%. Lekker klam.
Mijniebelle schreef:
25-06-2026 13:40
Ik volg dit topic niet, want ik ben té jaloers op mensen die er koel bij zitten (of zelfs airco hebben). :@@:

Serieus, mijn leven in de zomer zou 100% beter zijn met een vaste airco, maar we wonen in een (koop)appartement waar dat niet mag/kan/whatever.

Sowieso is de binnenhuistemperatuur met dit soort weken echt een soort ongezonde obsessie voor me.
Midea portsplit airco zou ik eens bekijken als ie straks weer verkrijgbaar is. Zie voor hoe goed die werkt mijn lofzang in een ander topic (even loepen).
On topic: 21 graden met portasplit airco. Zonde is het hier de hel (sowieso rond de 30)
Hier in het noorden nu 21 graden in huis. Geen airco. Het is hier gewoon niet heel heet vandaag, ons huis blijft langer koel ivm rij bomen ernaast en we hebben alles tegen elkaar open staan.
Wij hebben een warmtepomp en die kan je ook als airco gebruiken. Die zetten we op 25 graden en daardoor valt het reuze mee in huis. Alleen de slaapkamer van dochter op het zuiden blijft behoorlijk heet.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Sfinx schreef:
26-06-2026 10:07
Wij hebben een warmtepomp en die kan je ook als airco gebruiken. Die zetten we op 25 graden en daardoor valt het reuze mee in huis. Alleen de slaapkamer van dochter op het zuiden blijft behoorlijk heet.
Waarom zet je hem op zo'n hoge temperatuur? Mijn airco staat op 21 en in de slaapkamer nog koeler.
Afgelopen nacht 33,1 in de slaapkamer :|
Alle ramen tegen elkaar open, maar geen zuchtje wind. Nu staat er iets van een windje, temperatuur gezakt naar 31,8.
Nimue schreef:
26-06-2026 10:32
Afgelopen nacht 33,1 in de slaapkamer :|
Alle ramen tegen elkaar open, maar geen zuchtje wind.
Wat erg.
Heb je niets verkoelends wat je mee in bed kan nemen? Ik heb in een andere zomer wel eens zo'n coldpack mee in bed genomen.
Edda schreef:
26-06-2026 10:38
Wat erg.
Heb je niets verkoelends wat je mee in bed kan nemen? Ik heb in een andere zomer wel eens zo'n coldpack mee in bed genomen.

Met de ventilator is het nog net te doen. Maar vannacht ga ik denk ik halfnatte sokken aantrekken. Ik had afgelopen nacht enorme broeivoeten.
26 hier, het is nog te doen. Vanochtend was het 23 graden. Straks breng ik de hond naar vrienden, want vanmiddag moet ik buitenshuis aan het werk.
24,5 beneden.
Boven, tsjah.... Warm?
Denk dat ik tussen 15u en 19u de rolluiken helemaal dicht doe ipv ventilatiestand.

Vogelbadjes voorzien van vers water en in de schaduw gezet.
83km met de auto, 79km met de fiets en hemelsbreed 57km noord van Zelhem
OhMellie schreef:
26-06-2026 10:29
Waarom zet je hem op zo'n hoge temperatuur? Mijn airco staat op 21 en in de slaapkamer nog koeler.

Een airco werkt het best als het temperatuurverschil met buiten niet groter is dan 6 graden. Een te lage stand zorgt voor onnodig hoog energieverbruik, snellere slijtage, en kan resulteren in gezondheidsklachten zoals hoofdpijn, stijve spieren of een 'airco-verkoudheid' door de koude shock bij het naar buiten lopen.

Bij ons staat ie op 24 graden, blazer op de laagste stand en dat is heel aangenaam.
Trust me... Nobody cares.
Ik zit nu nog buiten in de schaduw. Zal vanmiddag wel niet meer kunnen dus ik neem het er nog eventjes van.
Trust me... Nobody cares.
Woonkamer; 30,3 graden
Slaapkamer; 31 graden :'-(
Komende nacht maar even alles openzetten, dat zal wel al iets doen om het te laten afkoelen..
Het is inmiddels 29 graden in de woonkamer op het zuiden waar ik werk, maar ik heb mijn ventilator. Vanmiddag heb ik vrijgenomen, ik ga nog even boodschappen doen en dan verhuis ik met de katjes en een boek naar de slaapkamer. Ik heb nog een watercooler airco, dus die gaat aan. Gisteravond laat en vanochtend was het nog goed te doen op het dakterras, maar dat zal vanavond en morgen wel anders zijn.

Als die voorspelde regenbuien vanavond hier in het zuid oosten doorgaan, dan ga ik zeker een regendansje doen :jump:
26,7 graden in de woonkamer en vandaag voor het eerst een ventilator aangezet. Ik vind het hier prima te doen.
OhMellie schreef:
26-06-2026 10:29
Advies is om binnen- en buitentemperatuur niet meer dan een graad of 5 te laten verschillen. Anders is de klap voor je lijf elke keer enorm.
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
Week 26 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik heb vaak meegemaakt op kantoor dat zoveel gekoeld wordt bij warm weer dat je daar speciaal een vest voor moet meenemen. Los van de klap voor je lijf vind ik dat energieverspilling.
Isabellaa schreef:
26-06-2026 10:54
Een airco werkt het best als het temperatuurverschil met buiten niet groter is dan 6 graden. Een te lage stand zorgt voor onnodig hoog energieverbruik, snellere slijtage, en kan resulteren in gezondheidsklachten zoals hoofdpijn, stijve spieren of een 'airco-verkoudheid' door de koude shock bij het naar buiten lopen.

Bij ons staat ie op 24 graden, blazer op de laagste stand en dat is heel aangenaam.
Maar als het straks dan 39°C is buiten? Zet je de airco dan op 33°C?
Ik zet 's ochtends vroeg als het buiten nog niet zo heet is alle airco's in huis op 22°C op de zachtste stand. Dan is het nog niet warm in huis.
Hier is het 27 graden beneden, boven een stuk warmer. Met de ventilator aan vind ik het te doen maar voelt wel benauwd. M'n dochter (15) ligt nog lekker in bed uit te slapen, vind het knap, haha!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven