Advies nodig!
zondag 28 juni 2026 om 08:47
Lang getwijfeld of ik dit zou plaatsen maar ik heb echt onafhankelijk advies nodig hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Mijn relatie loopt al langere tijd niet lekker, we zijn al 20 plus jaar samen en hebben twee kids.
Iedere keer heeft het te maken met cadeaus krijgen en de verwachtingen hierbij. We hadden daarom afgesproken niks meer voor elkaar te halen, echter eindigde dat afgelopen kerst in 2 maanden te worden genegeerd en dat ik van alles aan mezdlf moet doen.
Ik ben naar de poh geweest die zegt je probleem zit op de bank en je zult samen iets moeten doen anders werkt het niet. Hij staat hier niet voor open.
Nu was het vaderdag, en je raad het al. Boos, ik had wel wat gehaald maar niet goed genoeg, niet wat hij wilde en hij heeft de hele dag niks gezegd en niks gedaan. Cadeaus terug gebracht ook.
Nu zit ik dus voor in de zoveelste negeer cyclus en im fed up. Dit kan mn leven niet zijn, ongezond ook voor de kids een slecht voorbeeld. Straks staat de vakantie gepland en wat moet ik. Knopen moeten worden doorgehakt hoe pak ik het aan, voor de vakamtie of er na. Vervolgens zal ik ergens heen moeten hij heeft hier geen netwerk ondanks dat t mijn huis is. Uhg
Dit is overigens niet het enige waar ik tegen aanloop in de relatie, alcohol gebruik, thuis niks doen terwijl ik werk en hij niet, niks met de kids doen. Alles ligt bij mij
Mijn relatie loopt al langere tijd niet lekker, we zijn al 20 plus jaar samen en hebben twee kids.
Iedere keer heeft het te maken met cadeaus krijgen en de verwachtingen hierbij. We hadden daarom afgesproken niks meer voor elkaar te halen, echter eindigde dat afgelopen kerst in 2 maanden te worden genegeerd en dat ik van alles aan mezdlf moet doen.
Ik ben naar de poh geweest die zegt je probleem zit op de bank en je zult samen iets moeten doen anders werkt het niet. Hij staat hier niet voor open.
Nu was het vaderdag, en je raad het al. Boos, ik had wel wat gehaald maar niet goed genoeg, niet wat hij wilde en hij heeft de hele dag niks gezegd en niks gedaan. Cadeaus terug gebracht ook.
Nu zit ik dus voor in de zoveelste negeer cyclus en im fed up. Dit kan mn leven niet zijn, ongezond ook voor de kids een slecht voorbeeld. Straks staat de vakantie gepland en wat moet ik. Knopen moeten worden doorgehakt hoe pak ik het aan, voor de vakamtie of er na. Vervolgens zal ik ergens heen moeten hij heeft hier geen netwerk ondanks dat t mijn huis is. Uhg
Dit is overigens niet het enige waar ik tegen aanloop in de relatie, alcohol gebruik, thuis niks doen terwijl ik werk en hij niet, niks met de kids doen. Alles ligt bij mij
zondag 28 juni 2026 om 12:01
Als hij niet werkt waar haalt hij dan het geld om voor jou een kado te kopen van €500?
En die Drone van 1200 en bbq van 1600 wat bedoel je daarmee? Dat jij dat voor hem koopt? En nadien spijt van hebt? En je vindt dat hij voor jou dan ook een kado van +1000 moet kopen? Van welk geld als hij niet werkt?
Waarom werkt hij niet?
En die Drone van 1200 en bbq van 1600 wat bedoel je daarmee? Dat jij dat voor hem koopt? En nadien spijt van hebt? En je vindt dat hij voor jou dan ook een kado van +1000 moet kopen? Van welk geld als hij niet werkt?
Waarom werkt hij niet?
zondag 28 juni 2026 om 12:37
Kanonne zeg, wat een bedragen!Motherof2 schreef: ↑28-06-2026 10:09Ik had een t shirt gekocht omdat hij nieuwe kleding wilde en een parfum die hij al heel lang wilde proberen maar nooit kocht.
Hij had iets voor vissen gewild.
Cadeaus bij hem zijn altijd over de top een bbq van 1600 een drone van 1200. En mijn verjaardagscadeaus houdrn bij 500 wel op en dan zijn het geen eens dingen die ik wil/nodig heb.
Hij werkt niet dus jij betaalt gewoon je eigen cadeau, en dan ook nog een cadeau die je niet een wil?
Wat is er eigenlijk wél leuk aan deze man? Bij het lezen van je OP vind ik hem maar een akelig, veeleisend, chronisch ontevreden menneke die ook nog volledig op jou teert.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 28 juni 2026 om 12:45
Dat hij niet werkt wil natuurlijk niet zeggen dat hij geen inkomen of spaargeld heeft. Verder helemaal eens.Grobbekuiken_ schreef: ↑28-06-2026 12:37Kanonne zeg, wat een bedragen!
Hij werkt niet dus jij betaalt gewoon je eigen cadeau, en dan ook nog een cadeau die je niet een wil?
Wat is er eigenlijk wél leuk aan deze man? Bij het lezen van je OP vind ik hem maar een akelig, veeleisend, chronisch ontevreden menneke die ook nog volledig op jou teert.
zondag 28 juni 2026 om 12:54
Ik denk dat TO die zin in de openingspost anders bedoelt: als zij aan het werk is buitenshuis en hij niet op dat moment, dan doet hij thuis niks en niks met de kinderen.
Where is my mind?
zondag 28 juni 2026 om 12:58
Ah ja. Die heb ik idd niet goed begrepen.SurferRosa schreef: ↑28-06-2026 12:54Ik denk dat TO die zin in de openingspost anders bedoelt: als zij aan het werk is buitenshuis en hij niet op dat moment, dan doet hij thuis niks en niks met de kinderen.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 28 juni 2026 om 13:03
Ik weet het niet zeker hoor! Verder eens met iedereen, TO’s leven wordt vast een stuk makkelijker zonder deze klaphark/manbaby.
surferrosa wijzigde dit bericht op 28-06-2026 13:05
1.62% gewijzigd
Where is my mind?
zondag 28 juni 2026 om 13:22
Als hij nog niet ingeschreven staat bij een woningbouw vereniging zou hij zomaar aan kunnen voeren dat 10 jaar een heel reeel ultimatum is.
zondag 28 juni 2026 om 13:38
Als je geen keuzes voor jezelf durft te maken, denk dan aan je twee kinderen.
Opvoeden is voorleven. Is dit het voorbeeld wat je wilt stellen? Dat je dit maar moet accepteren in een relatie?
Als jij geen grenzen trekt is de kans groot dat je kinderen later ook in zulke relaties terecht komen. ‘ Normaal’ is wat er thuis gebeurt.
Overigens is het niet helemaal zo dat als het huis van jou is, jij er automatisch mag blijven, omdat het nu de gezamenlijke woning is. Het huis blijft van jou, maar vaak wordt tijdelijk gebruik van de gezamenlijke woning toegewezen aan degene die de meeste zorg voor de kinderen draagt en dus met de kinderen blijft wonen.
Nou, dat lijkt me een inkoppertje hier.
En voor hem een uitkoppertje.
Opvoeden is voorleven. Is dit het voorbeeld wat je wilt stellen? Dat je dit maar moet accepteren in een relatie?
Als jij geen grenzen trekt is de kans groot dat je kinderen later ook in zulke relaties terecht komen. ‘ Normaal’ is wat er thuis gebeurt.
Overigens is het niet helemaal zo dat als het huis van jou is, jij er automatisch mag blijven, omdat het nu de gezamenlijke woning is. Het huis blijft van jou, maar vaak wordt tijdelijk gebruik van de gezamenlijke woning toegewezen aan degene die de meeste zorg voor de kinderen draagt en dus met de kinderen blijft wonen.
Nou, dat lijkt me een inkoppertje hier.
En voor hem een uitkoppertje.
zondag 28 juni 2026 om 13:54
Snel de sloten veranderen als hij vissen is ergens. Hopelijk vangt hij wat en heeft hij dan nog wat te eten, de rest zelf uitzoekenaanschouwer schreef: ↑28-06-2026 11:08Wanneer je het toch wil volhouden tot na de vakantie, zou ik hem alsnog dat visspul geven. Dan is hij in ieder geval weer even het huis uit om te gaan vissen.
zondag 28 juni 2026 om 14:03
Dit gaat natuurlijk niet (alleen) over het cadeau. Vaak ligt daar een diepere onvrede onder, zoals het gevoel niet gezien of gehoord te worden. Als hij het gesprek daarover blijft ontwijken en geen therapie wil overwegen, dan is dit waarschijnlijk een patroon dat je of zult moeten accepteren, óf achter je moet laten.
zondag 28 juni 2026 om 14:26
Daar kan je toch helemaal niks mee? Deze man is volwassen en heeft kinderen, hij gaat maar ergens anders zijn frustraties uitleven omdat hij niet gezien wordt.chessnut schreef: ↑28-06-2026 14:03Dit gaat natuurlijk niet (alleen) over het cadeau. Vaak ligt daar een diepere onvrede onder, zoals het gevoel niet gezien of gehoord te worden. Als hij het gesprek daarover blijft ontwijken en geen therapie wil overwegen, dan is dit waarschijnlijk een patroon dat je of zult moeten accepteren, óf achter je moet laten.
zondag 28 juni 2026 om 14:33
Hij wil dit niet, hij wil dat niet…
Jij mag ook dingen willen hoor. Je vraagt echt niet veel. Beetje normaal contact is toch wel het minimale in een relatie.
Dus eens met iedereen die zegt dat je leven waarschijnlijk een stuk lichter en vrolijker gaat worden als je dat emotionele black hole de deur uitzet.
Jij mag ook dingen willen hoor. Je vraagt echt niet veel. Beetje normaal contact is toch wel het minimale in een relatie.
Dus eens met iedereen die zegt dat je leven waarschijnlijk een stuk lichter en vrolijker gaat worden als je dat emotionele black hole de deur uitzet.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
zondag 28 juni 2026 om 15:23
En jij niet bij hem weg.
6 maanden geleden, met kerst werd je 2 maanden lang genegeerd. Wat heb je van kerst tot en met nu ondernomen om bij hem weg te gaan? NIKS, want je bent er nog steeds en vervolgens koop je met vaderdag nog cadeaus voor hem. Je voedt hem zelf om jou zo te behandelen en dan ga je nu klagen?
Jij hebt dit al 20 jaar geaccepteerd en heb in die 20 jaar ook geen stappen ondernomen om weg te gaan, anders was je allang bij hem weg.
chloej wijzigde dit bericht op 28-06-2026 15:37
42.35% gewijzigd
zondag 28 juni 2026 om 15:27
Je kunt er juist wel wat mee en het is alleen maar bevorderlijk voor een liefdevol functionerend gezin als beide zich gezien voelen. Alleen als hij nergens aan wil meewerken maar wel blijft mokken, wordt het natuurlijk wel lastig. Ik zou daar als TO uiteindelijk ook mijn eigen conclusies uit trekken.
zondag 28 juni 2026 om 15:38
Het gaat wel verder dan mokken. Iemand negeren valt gewoon onder mishandeling. De moeder van zijn kinderen ook nog eens.chessnut schreef: ↑28-06-2026 15:27Je kunt er juist wel wat mee en het is alleen maar bevorderlijk voor een liefdevol functionerend gezin als beide zich gezien voelen. Alleen als hij nergens aan wil meewerken maar wel blijft mokken, wordt het natuurlijk wel lastig. Ik zou daar als TO uiteindelijk ook mijn eigen conclusies uit trekken.
Wat denk je dat die kinderen leren?
Everything is possible for the one who believes.
zondag 28 juni 2026 om 15:41
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in