Temperatuur in huis
maandag 29 juni 2026 om 11:10
Het is hier nu 24 graden en ik vind het zalig aanvoelen. Hoop dat ik er deze week nog een paar graden vanaf kan krijgen. Volgende week lopen de temperaturen helaas al weer op 
In de meeste appartementencomplexen kan/mag je niet eens airco aanleggen. We moeten als land echt nog een hoop doen om dit soort zomers aan te kunnen.
In de meeste appartementencomplexen kan/mag je niet eens airco aanleggen. We moeten als land echt nog een hoop doen om dit soort zomers aan te kunnen.
maandag 29 juni 2026 om 13:09
maandag 29 juni 2026 om 13:57
margreetder schreef: ↑29-06-2026 13:09Het is een nichemarkt maar er zijn airco's die je zonder toestemming van de VvE kan plaatsen.
Welke dan? Ze hebben allemaal een buitenunit nodig toch? En dat mag dus niet. En die mobiele airco's werken voor geen meter is mijn ervaring.
maandag 29 juni 2026 om 14:09
Een watergekoeld airco systeem. Werkt even goed als een normale airco met buitenunit maar deze koelt met leidingwater. https://www.invisibleairco.com/nl/nl-home/
maandag 29 juni 2026 om 14:31
Daarmee gebruik je extreem veel drinkwater.margreetder schreef: ↑29-06-2026 14:09Een watergekoeld airco systeem. Werkt even goed als een normale airco met buitenunit maar deze koelt met leidingwater. https://www.invisibleairco.com/nl/nl-home/
dinsdag 30 juni 2026 om 09:32
dinsdag 30 juni 2026 om 09:52
dinsdag 30 juni 2026 om 12:02
Ik heb juist gelezen dat dat niet zo goed werkt als een normale airco of mobiele airco en ik zit er niet op de wachten om de luchtvochtigheid in huis bewust nog meer te verhogen. Die was vorige week zowiezo aan de hoge kant omdat al het vocht van het zweten, douchen etc meer in huis bleef hangen.margreetder schreef: ↑29-06-2026 14:09Een watergekoeld airco systeem. Werkt even goed als een normale airco met buitenunit maar deze koelt met leidingwater. https://www.invisibleairco.com/nl/nl-home/
Ik had dat gelezen over mobiele airco's zonder slang naar buiten.
dinsdag 30 juni 2026 om 20:38
Nou precies dit! Heb nergens puf voor.
Volgens mij al een week geen stofzuiger door de toko geslingerd...
De was staat al keurig opgevouwen in een mand.
24,5 in de woonkamer, in de winter zet ik de thermostaat nooit hoger dan 18...
83km met de auto, 79km met de fiets en hemelsbreed 57km noord van Zelhem
dinsdag 30 juni 2026 om 23:09
Voor de mensen die menen dat je aan een temperatuur in huis kan wennen en dus claimen dat de thermostaat prima op 18 graden kan "want je went er wel aan": Nee dus.
Ik denk dat die mensen dat nu wel snappen nu die bij 24-26 graden liggen dood te gaan binnen. Bij mij is het 24 graden binnen en dat vind ik juist lekker. In de winter stook ik het zelf op naar 20 tot 22 afhankelijk van hoe verkleumd ik ben (ik wil eigenlijk hoger maar dat wordt wel heel duur), maar eigenlijk is dat nog te koud dus zit ik hele dagen onder een (electrische) deken. Hoe vaak ik wel niet naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen dat ik gewoon zou moeten kunnen wennen aan 17-18 graden in huis is niet op één hand te tellen.
woensdag 1 juli 2026 om 00:18
Je hebt ook nog zoiets als een monoblock airco, dan heb je geen buitenunit (wel ventilatiegaten).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
woensdag 1 juli 2026 om 06:40
Ugli schreef: ↑30-06-2026 23:09Voor de mensen die menen dat je aan een temperatuur in huis kan wennen en dus claimen dat de thermostaat prima op 18 graden kan "want je went er wel aan": Nee dus.Ik denk dat die mensen dat nu wel snappen nu die bij 24-26 graden liggen dood te gaan binnen. Bij mij is het 24 graden binnen en dat vind ik juist lekker. In de winter stook ik het zelf op naar 20 tot 22 afhankelijk van hoe verkleumd ik ben (ik wil eigenlijk hoger maar dat wordt wel heel duur), maar eigenlijk is dat nog te koud dus zit ik hele dagen onder een (electrische) deken. Hoe vaak ik wel niet naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen dat ik gewoon zou moeten kunnen wennen aan 17-18 graden in huis is niet op één hand te tellen.
Dit heb ik precies hetzelfde. Het is hier nu 24 graden en ik vind het lekker, precies goed. Tegen die heel hoge temperaturen kan ik ook niet goed, maar die kou in de winter vind ik nog veel erger. Bij 17-18 graden kom ik tot niets meer, ik zit alleen maar te rillen en ik probeer me warm te houden. Niets gewenning, hoe langer het duurt, des te kouder ik me voel.
woensdag 1 juli 2026 om 08:19
Werkt hier prima en merk het verschil niet met een normale airco. Maar het is een nichemarkt als een buitenunit niet mogelijk is.Graze schreef: ↑30-06-2026 12:02Ik heb juist gelezen dat dat niet zo goed werkt als een normale airco of mobiele airco en ik zit er niet op de wachten om de luchtvochtigheid in huis bewust nog meer te verhogen. Die was vorige week zowiezo aan de hoge kant omdat al het vocht van het zweten, douchen etc meer in huis bleef hangen.
Ik had dat gelezen over mobiele airco's zonder slang naar buiten.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in