Temperatuur in huis

25-06-2026 12:35 227 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
:O Wat raar dat dit topic er nog niet is!

Edit: Laat ook gerust weten wat de temperatuur op je werk is natuurlijk.
edda wijzigde dit bericht op 25-06-2026 12:37
47.44% gewijzigd
Het is hier nu 24 graden en ik vind het zalig aanvoelen. Hoop dat ik er deze week nog een paar graden vanaf kan krijgen. Volgende week lopen de temperaturen helaas al weer op :-(
In de meeste appartementencomplexen kan/mag je niet eens airco aanleggen. We moeten als land echt nog een hoop doen om dit soort zomers aan te kunnen.
Ik ben gisteren thuisgekomen van vakantie. Alles zat potdicht dus het was 27 graden binnen, meteen alles open gegooid en nu is het weer 25. Voor mij prima, ik heb alweer ijspootjes.
Charlotta schreef:
29-06-2026 11:10
In de meeste appartementencomplexen kan/mag je niet eens airco aanleggen. We moeten als land echt nog een hoop doen om dit soort zomers aan te kunnen.
Het is een nichemarkt maar er zijn airco's die je zonder toestemming van de VvE kan plaatsen.
margreetder schreef:
29-06-2026 13:09
Het is een nichemarkt maar er zijn airco's die je zonder toestemming van de VvE kan plaatsen.

Welke dan? Ze hebben allemaal een buitenunit nodig toch? En dat mag dus niet. En die mobiele airco's werken voor geen meter is mijn ervaring.
Charlotta schreef:
29-06-2026 13:57
Welke dan? Ze hebben allemaal een buitenunit nodig toch? En dat mag dus niet. En die mobiele airco's werken voor geen meter is mijn ervaring.
Een watergekoeld airco systeem. Werkt even goed als een normale airco met buitenunit maar deze koelt met leidingwater. https://www.invisibleairco.com/nl/nl-home/
margreetder schreef:
29-06-2026 14:09
Een watergekoeld airco systeem. Werkt even goed als een normale airco met buitenunit maar deze koelt met leidingwater. https://www.invisibleairco.com/nl/nl-home/
Daarmee gebruik je extreem veel drinkwater.
Gisteravond was het hier afgekoeld tot 22,8.

Toen ik vanochtend opstond: 24,2.

Al die warmte die nog in de muren en de meubels zit.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Hier ook, 25 graden. Ondanks dat ik al sinds 3 uur de balkondeuren open heb. Maar, geen wind, dus echt doorluchten lukt ook niet.

Vandaag lijkt het de hele dag max 22 graden te worden, dus het zal vanavond vast wel wat koeler zijn.
Afgekoeld tot 23,5 graden 🥳

Morgen is de verwachte buitentemperatuur 5 graden hoger dan vandaag. Ik vrees dat de binnentenperatuur morgen weer gaat stijgen

Vandaag genieten van de koelte :cheer2:
wanneer was de laatste x dat je iets voor het eerst deed?
margreetder schreef:
29-06-2026 14:09
Ik heb juist gelezen dat dat niet zo goed werkt als een normale airco of mobiele airco en ik zit er niet op de wachten om de luchtvochtigheid in huis bewust nog meer te verhogen. Die was vorige week zowiezo aan de hoge kant omdat al het vocht van het zweten, douchen etc meer in huis bleef hangen.
Ik had dat gelezen over mobiele airco's zonder slang naar buiten.
Volgens mij is 24,5 het nieuwe normaal...
Hopelijk koelt het vannacht wat verder af :hyper:
83km met de auto, 79km met de fiets en hemelsbreed 57km noord van Zelhem
Hier is het nu 25 graden in huis. Opvallend is dat ik dat eerder warm had gevonden, maar nu, na de hittegolf, vind ik het aangenaam. De tuindeur staat open en het regent een beetje buiten. Prima zo.
Beneden een graad of 25. In mijn slaapkamer tussen de 26 en 27. Vind ik niet erg, want ik slaap het liefst zonder iets over me heen en dat gaat het beste bij die temperatuur.
27 graden in de woonkamer. We komen van 31.5
Pluviofiel|Firm believer of Karma
25 graden in huis. Ik voel me echt totaal leeggezogen, hitte wil niet echt uit mij.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Joppie schreef:
30-06-2026 20:08
25 graden in huis. Ik voel me echt totaal leeggezogen, hitte wil niet echt uit mij.
Nou precies dit! Heb nergens puf voor.
Volgens mij al een week geen stofzuiger door de toko geslingerd...
De was staat al keurig opgevouwen in een mand.

24,5 in de woonkamer, in de winter zet ik de thermostaat nooit hoger dan 18...
Voor de mensen die menen dat je aan een temperatuur in huis kan wennen en dus claimen dat de thermostaat prima op 18 graden kan "want je went er wel aan": Nee dus. :P Ik denk dat die mensen dat nu wel snappen nu die bij 24-26 graden liggen dood te gaan binnen. Bij mij is het 24 graden binnen en dat vind ik juist lekker. In de winter stook ik het zelf op naar 20 tot 22 afhankelijk van hoe verkleumd ik ben (ik wil eigenlijk hoger maar dat wordt wel heel duur), maar eigenlijk is dat nog te koud dus zit ik hele dagen onder een (electrische) deken. Hoe vaak ik wel niet naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen dat ik gewoon zou moeten kunnen wennen aan 17-18 graden in huis is niet op één hand te tellen.
Charlotta schreef:
29-06-2026 13:57
Je hebt ook nog zoiets als een monoblock airco, dan heb je geen buitenunit (wel ventilatiegaten).
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Hier is het nog ruim 25 graden omdanks dat vandaag alles bijna de hele dag tegen elkaar open stond en gisteren ook voor een groot deel. De warmte wil gewoon niet weg!
Ugli schreef:
30-06-2026 23:09
Voor de mensen die menen dat je aan een temperatuur in huis kan wennen en dus claimen dat de thermostaat prima op 18 graden kan "want je went er wel aan": Nee dus. :P Ik denk dat die mensen dat nu wel snappen nu die bij 24-26 graden liggen dood te gaan binnen. Bij mij is het 24 graden binnen en dat vind ik juist lekker. In de winter stook ik het zelf op naar 20 tot 22 afhankelijk van hoe verkleumd ik ben (ik wil eigenlijk hoger maar dat wordt wel heel duur), maar eigenlijk is dat nog te koud dus zit ik hele dagen onder een (electrische) deken. Hoe vaak ik wel niet naar mijn hoofd geslingerd heb gekregen dat ik gewoon zou moeten kunnen wennen aan 17-18 graden in huis is niet op één hand te tellen.

Dit heb ik precies hetzelfde. Het is hier nu 24 graden en ik vind het lekker, precies goed. Tegen die heel hoge temperaturen kan ik ook niet goed, maar die kou in de winter vind ik nog veel erger. Bij 17-18 graden kom ik tot niets meer, ik zit alleen maar te rillen en ik probeer me warm te houden. Niets gewenning, hoe langer het duurt, des te kouder ik me voel.
Heee het is 22,5 binnen :-D
Ugli schreef:
29-06-2026 14:31
Daarmee gebruik je extreem veel drinkwater.
Dat valt reuze mee.
Graze schreef:
30-06-2026 12:02
Ik heb juist gelezen dat dat niet zo goed werkt als een normale airco of mobiele airco en ik zit er niet op de wachten om de luchtvochtigheid in huis bewust nog meer te verhogen. Die was vorige week zowiezo aan de hoge kant omdat al het vocht van het zweten, douchen etc meer in huis bleef hangen.
Ik had dat gelezen over mobiele airco's zonder slang naar buiten.
Werkt hier prima en merk het verschil niet met een normale airco. Maar het is een nichemarkt als een buitenunit niet mogelijk is.
Hier 22,5 in de woonkamer (was 30) en 24,9 in de slaapkamer (was 34,6). Dit is prima zo.
21 graden in de woonkamer. Zalig!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven