Extremen zijn voor dramaqueens, geef ons gewoon 18-24°C, 2

30-06-2026 20:23 1926 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Omdat het eerste topic vol is, en we nog aan het bijkomen zijn van de afschuwelijke hitte de laatste tijd, maar ons ongetwijfeld nog meer te wachten staat, gaan we hier weer verder.

Vorige deel: viewtopic.php?t=512714&p=35951974&start=#p35951974

Een topic voor liefhebbers van gematigde temperaturen en licht. Niet te koud in de winter en niet warm in de zomer, liefst met een fijn briesje waar nodig (en wel een nazomer en een lente met zon en soms tot 20 graden :heart: ).

Tekst met dank aan S-Groot, idee met dank aan Solomio. Een topic dus voor degenen die niks met extreem warm weer hebben en ook niks met natte, kille net-niet-winters hebben. Die het best gedijen bij, zoals de titel zegt, weer waar de temperaturen gematigd zijn.

Nog even dit: dit topic gaat dus niet over energiebesparing-/kosten.

Nog een toevoeging: laten we elkaar niet gek maken met allemaal noodscenario's en rampspoed waar mensen zich nóg rotter door gaan voelen.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 09-07-2026 07:10
14.45% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
noglangnietjarig schreef:
01-07-2026 15:52
Geen onweer, maar wel onderweg op de fiets zonder jas toen het ging regenen.

Edit: Een zwembadje voor de hondjes bij Action gehaald, voor de hittegolf van volgende week.
Ga je mond spoelen!
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.

Edit: Een zwembadje voor de hondjes bij Action gehaald, voor de hittegolf van volgende week.
Sorry, het is niet leuk natuurlijk maar ik moest hier toch even om lachen :lol:
Mijn airco wordt gelukkig deze week gerepareerd :cheer2:
Bah, weer zon. :| Wolken wil ik!

Ik heb bij Action een wit katoenen dekbedovertrek gehaald. Daarvan ga ik hoezen maken die ik makkelijk van binnen uit aan de buitenkant van mijn ramen boven kan bevestigen. Ik maak ze op maat en op een manier dat de ramen dicht en op slot kunnen als de hoezen er om zitten. Vond ik wel een goede investering :)
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
01-07-2026 16:16

Ik heb bij Action een wit katoenen dekbedovertrek gehaald. Daarvan ga ik hoezen maken die ik makkelijk van binnen uit aan de buitenkant van mijn ramen boven kan bevestigen. Ik maak ze op maat en op een manier dat de ramen dicht en op slot kunnen als de hoezen er om zitten. Vond ik wel een goede investering :)
Werkt ook goed! Ik heb ter hoogte van mijn slaapkamer een grote paravent (8 panelen) op het balkon tegen de borstwering aan gezet. Die houdt de zon én de warmte redelijk goed tegen. In de woonkamer heb ik een megagroot zonnescherm dat de warmte ook goed tegenhoudt. Het is hier in huis aangenaam. Ik ben zelfs een shirt met lange mouwen en sneakers aan gaan doen omdat ik het een beetje fris had en vooral mijn voeten koud werden. Prima.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2026 16:08
Sorry, het is niet leuk natuurlijk maar ik moest hier toch even om lachen :lol:
:proud:

Verder, ik zag toch echt vanaf midden vlg week 30 gr. enz staan op weeronline, maar nu niet meer.
Nahja liever wat het nu wordt, die 30+ gr graag met een zee voor de deur.
Waar zouden we zijn zonder beroepsgeheim.

Als het op de terugweg was lijkt me dat geen straf met deze warmte.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Sabeltandcavia schreef:

Lijkt mij ook een goede investering maar kunnen alle ramen bij jou open dan? Ik heb aan voorkant ( zuidkant) zes ramen waarvan maar één open kan.
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Verd#mme, nog steeds wat regen voorspeld morgen, op verkeerde tijdstippen, voor ons dan :-[
There is always something happening, and it's usually right now
Joppie schreef:
01-07-2026 19:11
Lijkt mij ook een goede investering maar kunnen alle ramen bij jou open dan? Ik heb aan voorkant ( zuidkant) zes ramen waarvan maar één open kan.
Boven wel. Beneden kan alleen het keukenraam niet open, maar die is op het noordoosten en er staan bomen voor. Achter op het zuidwesten heb ik wel een pui met openslaande deuren, zijramen en bovenlichten. Daar moet ik me helaas behelpen met gewone overgordijnen.
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
01-07-2026 19:40
Boven wel. Beneden kan alleen het keukenraam niet open, maar die is op het noordoosten en er staan bomen voor. Achter op het zuidwesten heb ik wel een pui met openslaande deuren, zijramen en bovenlichten. Daar moet ik me helaas behelpen met gewone overgordijnen.
Misschien parasols buiten voor het raam zetten? Doe ik ook zo op m'n balkon, scheelt ook weer een paar graden.
De groeten en de tering.
Hier was het vandaag een aangename 22 graden. Bootje varen was hurlek! Op weg naar en van hun (ouders) huis vond ik het toch weer warmer voelen. Zal aan de vochtigheid hebben gelegen.

Posts over 30 graden volgende week negeer ik.

Ik vind het wel lastig hoor allemaal. Vorige week misselijk van de hitte, vandaag zo koud gehad in de morgen dat ik heet moest douchen en een paar uur later weer zweten. Kakklimaat dit. En niet alleen voor mezelf kak; alle flora en fauna en mensen die hier moeite mee hebben hebben het moeilijk. En dit als je bedenkt dat dit de koelste zomer voorlopig is :-?
Sabeltandcavia schreef:

Goed plan. Ik ga bij de Action grote, witte katoenen lakens kopen, en deze met haarklemmen vastmaken aan de gordijnroedes. Ik wil ze op de slaapkamer hangen. Ik heb dat bedacht n.a.v. jouw idee. Dus dankjewel!
Djessy schreef:
01-07-2026 19:54
Misschien parasols buiten voor het raam zetten? Doe ik ook zo op m'n balkon, scheelt ook weer een paar graden.
Dit doe ik ook en dat scheelt echt.
MajadeB schreef:
01-07-2026 21:26
Hier was het vandaag een aangename 22 graden. Bootje varen was hurlek! Op weg naar en van hun (ouders) huis vond ik het toch weer warmer voelen. Zal aan de vochtigheid hebben gelegen.

Posts over 30 graden volgende week negeer ik.

Ik vind het wel lastig hoor allemaal. Vorige week misselijk van de hitte, vandaag zo koud gehad in de morgen dat ik heet moest douchen en een paar uur later weer zweten. Kakklimaat dit. En niet alleen voor mezelf kak; alle flora en fauna en mensen die hier moeite mee hebben hebben het moeilijk. En dit als je bedenkt dat dit de koelste zomer voorlopig is :-?
Bootje varen met de huidige temperatuur lijkt me heel fijn. Ik zat weer te puffen op kantoor, met een oververmoeid hoofd.
Ik probeer maar niet teveel vooruitkijken te denken.
Ik denk dat ik ziek word, mijn voeten zijn warm.
O_O
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Djessy schreef:
Ook een goed idee! Voor mij wordt dat te kostbaar maar misschien heeft iemand anders iets aan die tip. :)
Ik vind hier dingen van.
Hebben jouw voeten misschien voorspellende gaven Solo?
koude voeten -> hitte
warme voeten -> normaal weer ?
Ik vind hier dingen van.
Sabeltandcavia schreef:
01-07-2026 22:41
Hebben jouw voeten misschien voorspellende gaven Solo?
koude voeten -> hitte
warme voeten -> normaal weer ?
Ik zal er eens op gaan letten.
Ze zijn iig bijzonder.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Djessy schreef:
Doe ik ook ja. Ik klap hem niet in tenzij het regent. De katten, die toch graag buiten liggen zijn er ook blij mee.
Solomio schreef:
01-07-2026 22:45
Ik zal er eens op gaan letten.
Ze zijn iig bijzonder.
:couple: Ik heb een voorspellende elfde teen. Nou ja, had. Maar hij voorspelt nog steeds.
Sabeltandcavia schreef:
01-07-2026 22:38
Ook een goed idee! Voor mij wordt dat te kostbaar maar misschien heeft iemand anders iets aan die tip. :)
Schaduwdoek iets misschien? Zijn nog best betaalbaar.
Brunella schreef:
01-07-2026 21:46
Goed plan. Ik ga bij de Action grote, witte katoenen lakens kopen, en deze met haarklemmen vastmaken aan de gordijnroedes. Ik wil ze op de slaapkamer hangen. Ik heb dat bedacht n.a.v. jouw idee. Dus dankjewel!

Je bedoelt dat je dan een soort dubbel gordijn krijgt? Dus dat je de lakens voor of achter de gordijnen hangt?

Ik probeer ook al iets te bedenken om bij een volgende hittegolf (die hopelijk nooit komt |-) ) mijn huis wat koeler te kunnen houden, maar ik woon in een bovenwoning en even snel aan de buitenkant iets ophangen gaat niet en het moet low budget zijn.
Dus ik lees graag mee met jullie creatieve ideeën in de hoop wat inspiratie op te doen.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
Volgens mij begint mijn lijf te wennen aan warmte. 24 graden binnen en ik heb kippenvel. Koekoek :roll:
De groeten en de tering.
Sabeltandcavia schreef:
01-07-2026 22:38
Ah jammer. Maar schaduwdoek misschien dan? Volgens mij hebben ze die ook bij action.
De groeten en de tering.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven