Raamrobot
donderdag 2 juli 2026 om 12:03
donderdag 2 juli 2026 om 12:35
donderdag 2 juli 2026 om 13:35
Ik wilde het navragen, maar ik zie dat ze vakantie heeft.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 2 juli 2026 om 23:57
Ja ik heb er een! Een Ecovacs winbot.
Overgenomen van de vorige bewoners, dus geen bewuste keuze, maar ik vind het een fijn ding en hij maakt goed en streeploos schoon. Ik gebruik wel altijd het speciale reinigingsmiddel.
Ik woon in een appartement met rondom veel grote ramen, daarvoor is het ideaal. Ben vaak wel ff bezig om de robot goed te plaatsen, dus voor kleine ramen loont her niet echt, in die tijd had je zelf al kunnen zemen. Ik heb ook buitenramen waar ik niet helemaal.bijkan, ook daarvoor natuurlijk erg handig - al ben ik altijd bang dat hij een keer midden op zo'n raam.strandt en niet meer terugkomt
Tot nu toe is dat nooit gebeurd.
Het is wel een apparaat wat je niet vaak gebruikt, en eigenlijk ideaal is om te delen met anderen. Een keer per 1-2 maanden een dagdeel in gebruik en dan is het weer klaar. Ik leen hem dus ook vaak uit aan familie en vrienden. Ik zou dus ff rondvragen, misschien kun je hem zo ook een keertje uitproberen.
Overgenomen van de vorige bewoners, dus geen bewuste keuze, maar ik vind het een fijn ding en hij maakt goed en streeploos schoon. Ik gebruik wel altijd het speciale reinigingsmiddel.
Ik woon in een appartement met rondom veel grote ramen, daarvoor is het ideaal. Ben vaak wel ff bezig om de robot goed te plaatsen, dus voor kleine ramen loont her niet echt, in die tijd had je zelf al kunnen zemen. Ik heb ook buitenramen waar ik niet helemaal.bijkan, ook daarvoor natuurlijk erg handig - al ben ik altijd bang dat hij een keer midden op zo'n raam.strandt en niet meer terugkomt
Het is wel een apparaat wat je niet vaak gebruikt, en eigenlijk ideaal is om te delen met anderen. Een keer per 1-2 maanden een dagdeel in gebruik en dan is het weer klaar. Ik leen hem dus ook vaak uit aan familie en vrienden. Ik zou dus ff rondvragen, misschien kun je hem zo ook een keertje uitproberen.
vrijdag 3 juli 2026 om 09:23
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/samako-robo ... 181368657/
Heb erkers waarvan ik niet overal bij kan, en ik vind dit de ideale oplossing. Alleen ik zelf maak het beter schoon, dus ik ben een kritische klant
Maar heb ook een keer een glazenwasser laten komen en die liet het veel slechter achter dan de robot.
Ik snap nooit waarom dit niet net zo bekend en geliefd is als een robotstofzuiger.
Heb erkers waarvan ik niet overal bij kan, en ik vind dit de ideale oplossing. Alleen ik zelf maak het beter schoon, dus ik ben een kritische klant
Ik snap nooit waarom dit niet net zo bekend en geliefd is als een robotstofzuiger.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
vrijdag 3 juli 2026 om 09:45
S7rin schreef: ↑03-07-2026 09:23Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/samako-robo ... 181368657/
En die heb ik nadat jij me vorig jaar deze tip gaf, ook gekocht. Ik ben er enorm tevreden over: hij maakt misschien niet 100% streeploos schoon maar ik vind het (bijna) perfect. Weinig herrie, weinig gedoe - ik zet de robot op het raam en blijf wel in de buurt maar kan gewoon in de tussentijd iets anders doen. Morgen ga ik 'm weer aan het werk zetten
vrijdag 3 juli 2026 om 10:18
vrijdag 3 juli 2026 om 10:38
nou ja zeg.... ik wil zoveel mogelijk ervaringenCalamitycat schreef: ↑02-07-2026 17:44Ben je zo wanhopig op zoek dat je hetzelfde topic bent gestart op twee verschillende fora?
vrijdag 3 juli 2026 om 12:10
Voor mensen die al zo'n ding hebben:
- Hoeveel ramen (en heb je grote of kleine ramen) kan hij doen voor hij leeg is?
- Hoeveel ramen kan hij doen voor het doekje zo vies is dat je die moet vervangen?
- Hoe lang doet hij over 1 raam (en hoe groot is dat raam)?
- Werkt het met gewoon schoonmaakmiddel of moet je iets speciaals doen?
- Is hij weleens van het raam gepleurd?
- Hoeveel ramen (en heb je grote of kleine ramen) kan hij doen voor hij leeg is?
- Hoeveel ramen kan hij doen voor het doekje zo vies is dat je die moet vervangen?
- Hoe lang doet hij over 1 raam (en hoe groot is dat raam)?
- Werkt het met gewoon schoonmaakmiddel of moet je iets speciaals doen?
- Is hij weleens van het raam gepleurd?
vrijdag 3 juli 2026 om 16:08
Ik heb een Samako. Hij is nooit leeg, want werkt gewoon op stroom. Er zit een idioot lange stroomkabel bij, dus dat is zelfs voor hoge of zeer brede ramen voldoende. Hij werkt met water, daar kun je misschien nog je eigen schoonmaakmiddel aan toevoegen maar dat doe ik niet. Hoeveel ramen hij kan doen voordat het doekje vies is, hangt uiteraard af van hoe vies je ramen zijn, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen. En nee, hij is nog nooit van het raam gevallen (daar was ik ook bang voor), dankzij de enorme zuigkracht. Bovendien zit er een veiligheidskabel bij (maar die gebruik ik niet meer, ik vertrouw erop dat-ie niet valt).
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in