Formaat rugzak middelbare school
woensdag 8 juli 2026 om 12:54
Hoi!
Mijn kind gaat na de zomervakantie naar de middelbare school. We zoeken nu een rugzak die geschikt is, met laptopvak, drinkflesvak aan zijkant en een waterafstotende stof, ivm lange fietstocht. Kind wil een beige tas, lijkt me niet handig, maar wie ben ik..
Ik twijfel even over de inhoud van de tas, we zien een aantal leuke tassen, van eastpak bijvoorbeeld maar de inhoud is 24l. Het lijkt mij redelijk klein voor een laptop, boeken, eten, etui, enz. Kind krijgt de boeken na de vakantie, worden op school verstrekt. Ik heb geen idee of je tegenwoordig nog veel boeken mee moet sjouwen.. Iemand die hier iets over kan zeggen? Zou een 24l tas groot genoeg zijn?
Mijn kind gaat na de zomervakantie naar de middelbare school. We zoeken nu een rugzak die geschikt is, met laptopvak, drinkflesvak aan zijkant en een waterafstotende stof, ivm lange fietstocht. Kind wil een beige tas, lijkt me niet handig, maar wie ben ik..
Ik twijfel even over de inhoud van de tas, we zien een aantal leuke tassen, van eastpak bijvoorbeeld maar de inhoud is 24l. Het lijkt mij redelijk klein voor een laptop, boeken, eten, etui, enz. Kind krijgt de boeken na de vakantie, worden op school verstrekt. Ik heb geen idee of je tegenwoordig nog veel boeken mee moet sjouwen.. Iemand die hier iets over kan zeggen? Zou een 24l tas groot genoeg zijn?
woensdag 8 juli 2026 om 13:20
woensdag 8 juli 2026 om 13:20
Deze rugzak is de rugzak waar iedere brugklasser mee rondloopt, en ze maken het wel passend.
Verder hebben ze een kluisje, dus ze lopen niet de hele dag te sjouwen met al hun boeken.
Probeer er even achter te komen of ze alle boeken in 1x krijgen of dat ze in de les worden uitgereikt.
De eerste 3 jaar werd het hier thuisbezorgd, en waren dat behoorlijke pakketten. Als je dat op school in 1x meekrijgt is het een uitdaging om dat in 1 rugzak te vervoeren.
Verder hebben ze een kluisje, dus ze lopen niet de hele dag te sjouwen met al hun boeken.
Probeer er even achter te komen of ze alle boeken in 1x krijgen of dat ze in de les worden uitgereikt.
De eerste 3 jaar werd het hier thuisbezorgd, en waren dat behoorlijke pakketten. Als je dat op school in 1x meekrijgt is het een uitdaging om dat in 1 rugzak te vervoeren.
woensdag 8 juli 2026 om 13:41
woensdag 8 juli 2026 om 13:48
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik toch voor minimaal 30 liter ga. De eerste schooldag komt het sowieso goed qua meenemen van alle boeken. Die eerste schooldag duurt maar 2 uurtjes en ouders zijn er dan ook bij omdat school het belangrijk vind dat ouders weten bij wie hun kind in de klas zit en wie de andere ouders zijn. Ben benieuwd!
woensdag 8 juli 2026 om 14:27
Mijn dochter heeft een eastpak van 28 liter. 24 liter was echt te klein. Ze moet elke dag haar laptop meenemen en ongeveer 4 boeken + schriften. Tel daarbij haar broodtrommel, drinkfles, agenda en etui. En dan zit haar rugzak vrij vol. Ze kan haar boeken niet op school laten ivm huiswerk.
Bij haar op school lopen er geen meiden met een handtas.
Bij haar op school lopen er geen meiden met een handtas.
woensdag 8 juli 2026 om 14:36
Ik heb zelf voor het werk de kapten en Son Bergen Pro rugzak. Ik neem daar dus een aantal dagen per week een 15 inch laptop mee. Wat mapjes met papieren op a4 formaat en ontbijt en lunch. Dan nog best plek over. Ik weet dat deze ook door middelbare scholieren wordt gebruikt. Waterflessen kunnen aan de zijkant van de tas in aparte vakken.
Deze is te koop in veel kleuren.
Mijne is nu na ruim een jaar in gebruik nog in perfecte staat zonder vlekken. Ik heb een heel lichte kleur.
Maar goed wellicht ga ik er zorgvuldiger mee om dan een scholier.
Deze zijn als je dat zou willen ook genoeg te vinden op Vinted.
Deze is te koop in veel kleuren.
Mijne is nu na ruim een jaar in gebruik nog in perfecte staat zonder vlekken. Ik heb een heel lichte kleur.
Maar goed wellicht ga ik er zorgvuldiger mee om dan een scholier.
Deze zijn als je dat zou willen ook genoeg te vinden op Vinted.
woensdag 8 juli 2026 om 15:40
Dochter heeft voor elk vak nog werkboeken. Ze hebben ook een laptop, maar heel veel gaat nog via de boeken.
Heb in het begin een simpele Adidas rugzak gekocht. Gewoon zo’n soort eastpak model. Na de kerst kwam er inderdaad een handtas en sindsdien ligt de rugzak te verstoffen
woensdag 8 juli 2026 om 15:49
Dat vind ik dan wel weer hopeloos getrut.Redvelvet schreef: ↑08-07-2026 13:48Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik toch voor minimaal 30 liter ga. De eerste schooldag komt het sowieso goed qua meenemen van alle boeken. Die eerste schooldag duurt maar 2 uurtjes en ouders zijn er dan ook bij omdat school het belangrijk vind dat ouders weten bij wie hun kind in de klas zit en wie de andere ouders zijn. Ben benieuwd!
woensdag 8 juli 2026 om 16:38
woensdag 8 juli 2026 om 18:55
Hier ook nog veel boeken en een laptop. 24 was te klein. Maar hangt echt van de school af.
Zowel zoon als dochter hebben een eastpak day office (28 liter) dat past precies. Ook voor dochter niet getwijfeld om meteen deze aan te schaffen, we konden al wel inschatten dat zij echt geen handtas zou willen, dat is terecht gebleken
Zowel zoon als dochter hebben een eastpak day office (28 liter) dat past precies. Ook voor dochter niet getwijfeld om meteen deze aan te schaffen, we konden al wel inschatten dat zij echt geen handtas zou willen, dat is terecht gebleken
woensdag 8 juli 2026 om 18:57
Ik vind er ook niks mis mee, maar voor sommigen is geloof ik elke betrokkenheid van ouders bij school te veel, zeker als het om de middelbare gaat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 8 juli 2026 om 20:07
Is bij ons ook niet gebruikelijk. Ik zie eigenlijk overal dat de brugklasleerlingen al voor de zomervakantie een kennismakings(mid)dag met de klas en mentor hebben. Ouders zijn daar niet bij aanwezig. Die zien elkaar tijdens de eerste ouderavond. Maar dat is dan weer zonder leerlingen.
Ik koop ook een eastpak voor zoon. Dus ik lees even mee. Hier ook combi van laptop en boeken.
woensdag 8 juli 2026 om 20:09
Of het gebruikelijk is of niet, zoveel maakt het toch niet uit? Daar weten de leerlingen niet beter. Het is niet dat die leerlingen er nou veel minder zelfstandig door worden als de school dit combineert. Na die ochtend gaan ze gewoon zelf naar school.Tulpje22 schreef: ↑08-07-2026 20:07Is bij ons ook niet gebruikelijk. Ik zie eigenlijk overal dat de brugklasleerlingen al voor de zomervakantie een kennismakings(mid)dag met de klas en mentor hebben. Ouders zijn daar niet bij aanwezig. Die zien elkaar tijdens de eerste ouderavond. Maar dat is dan weer zonder leerlingen.
Ik koop ook een eastpak voor zoon. Dus ik lees even mee. Hier ook combi van laptop en boeken.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 8 juli 2026 om 21:31
werk-studie/welke-schoolrugzak-voor-mid ... lit=Rugzak
Mijn tip uit het vorige topic hierover: koop de eerste rugzak tweedehands, gebruik die tot jouw kind weet wat hij/zij wil, welke mores er op school gelden, waar je mee gezien kunt worden.
Zeg ik als moeder van een kind dat de rugzak die hij in de brugklas uitzocht (https://www.fjallraven.com/nl/nl-nl/tas ... 3450786236, 28L) volgend jaar gewoon meeneemt naar de vervolgopleiding
Mijn tip uit het vorige topic hierover: koop de eerste rugzak tweedehands, gebruik die tot jouw kind weet wat hij/zij wil, welke mores er op school gelden, waar je mee gezien kunt worden.
Zeg ik als moeder van een kind dat de rugzak die hij in de brugklas uitzocht (https://www.fjallraven.com/nl/nl-nl/tas ... 3450786236, 28L) volgend jaar gewoon meeneemt naar de vervolgopleiding
vrijdag 10 juli 2026 om 18:55
Hier ook een eastpack rugzak. Ruimte voor laptop en diverse vakjes voor fietssleutels, pasjes etcetera.
Ze gaat nu naar de 2e maar de rugzak blijft. Kind is van de praktisch en ze moet ermee op de fiets. Ze heeft een monkeymee rekje dat erg handig is.
Voor gym moet er wel een aparte tas mee, want sportschoenen passen er niet bij. Die kunnen niet op school blijven, want zijn ook nodig voor haar hobby.
Ze gaat nu naar de 2e maar de rugzak blijft. Kind is van de praktisch en ze moet ermee op de fiets. Ze heeft een monkeymee rekje dat erg handig is.
Voor gym moet er wel een aparte tas mee, want sportschoenen passen er niet bij. Die kunnen niet op school blijven, want zijn ook nodig voor haar hobby.
donderdag 16 juli 2026 om 15:43
https://www.paradisio-online.be/kantoor ... /p-1597397
Deze heeft mijn zoon, prima rugzak. Hij gaat inmiddels naar de derde en rugzak gaat mee
Het is inderdaad een 33 liter.
Hij is nu net voor de tweede keer lekker gewassen en (ruikt) weer als nieuw.
Deze heeft mijn zoon, prima rugzak. Hij gaat inmiddels naar de derde en rugzak gaat mee
Hij is nu net voor de tweede keer lekker gewassen en (ruikt) weer als nieuw.
zaterdag 18 juli 2026 om 10:42
Hier een grote, stevige rugzak aangeschaft. Van merk dakine.
Laptop en overige meuk pasten goed.
Is misschien 1 hjaar gebruikt.
Daarna wilde kind liever een tas. (Oudste is een meid). En dat is al 7 jaar lang hoe ze alles vervoerd. Een mooie grote tas met laptopvak.
Lijkt mij niet prettig, dat gewicht aan 1 schouder, maar dat moet ze zelf weten.
Laptop en overige meuk pasten goed.
Is misschien 1 hjaar gebruikt.
Daarna wilde kind liever een tas. (Oudste is een meid). En dat is al 7 jaar lang hoe ze alles vervoerd. Een mooie grote tas met laptopvak.
Lijkt mij niet prettig, dat gewicht aan 1 schouder, maar dat moet ze zelf weten.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in