Durf te vragen.

04-06-2026 21:21 1142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een nieuw topic, deel 25!
We komen van overig/durf-te-vragen-deel-24/list_messages/514381/121

vorige post:

Topic is vol!
Open jij de nieuwe?

Ja, ik dus. (hoop dat het goed is gegaan)

Heb jij iets in je leven waar je heel zuinig op bent? (behalve dierbare mensen)
majadeb wijzigde dit bericht op 04-06-2026 21:33
29.62% gewijzigd
Water of thee.
Drink jij genoeg
Nee ben niet een super goede drinker. Maar ik doe mijn best.

Bremen is trouwens een leuke stad hoor!!

Wat drink jij het liefst op het terras?
Glas koude cola :)

Geef jij altijd iemand een 2e kans? Als hij of zij er een potje van gemaakt heeft?
Voor iedereen een groene tuin
Ja, ik ben heel vergevingsgezind.

En jij?
Ik ook! Ik zal niet snel iemand definitief afwijzen. Tenzij diegene het heel bont maakt natuurlijk.

Heb jij een schoonmaker? En zo ja is diegene ook op vakantie? :@@: :P
Nee, heb ik hier niet meer. Alles gelijkvloers en vooral buiten leven. In Nederland had ik die wel zij ging in de zomer 3 weken op vakantie en tussen kerst en Nieuwjaar was ze vrij. Helemaal prima.
Heb jij een grote tuin
Ja mega! Veel werk maar ook erg mooi 🪴 🪏

Heb jij een tuin en groene vingers?
vr26 wijzigde dit bericht op 14-07-2026 17:35
Reden: Vraag vergeten
25.33% gewijzigd
Ja
Nee

Jij?
Pieremachochel
Ja - nee :)

Ga je Frankrijk-Spanje kijken?
Ik denk het wel…
Edit: haha ik was in gedachten al bij de finale! Maar de wedstrijd staat hier op hoor!

En wie denk jij dat er zal winnen? ⚽️
vr26 wijzigde dit bericht op 14-07-2026 21:48
Reden: Foutje!
45.82% gewijzigd
Mijn zoon zegt 2-0 voor Frankrijk. Daar ga ik maar in mee.

Wanneer ben je voor het laatst gestoken door een wesp?
Gelukkig lang geleden!

Ben jij ergens allergisch voor?
Pleisters. Die bruine.

Pak jij regelmatig een vrije dag zonder dat het nodig is ( dus niet voor een uitje, vakantie, bruiloft etc) gewoon een lummeldagje.
Nee nooit, vind ik zonde van mijn dagen.

Lopen jullie thuis makkelijk in je blootje? Bijv van douche naar slaapkamer?
Nee, dat doe ik mijn huisgenoten niet aan. En de overburen ook niet. Mijn kamer heeft aan één kant (de grootste kant) alleen maar raam. En dat gordijn staat open, want ik hou van licht en zon in mn kamer. Heerlijk. Maar niet handig voor bloot.

Ik las vandaag op een pagina op Instagram, kids & kurken, het verhaal van een dame van 48 die wel weer eens met haar man op vakantie wilde, en dus zonder haar kinderen. Haar jongste zoon van 18 was er eigenlijk van uitgegaan dat hij gewoon mee mocht op vakantie. Zij wil dat pertinent niet, houdt voet per stuk, en wil alleen met haar man. Ze vindt hem oud genoeg om thuis te blijven. Ik vind hier wat van. En jij? Wat vind jij?
Ik vind het zielig voor zoon, maar snap die vrouw ook wel. Maak er dan een weekendje weg van zonder zoon, en de grote vakantie gewoon nog met z’n allen tot hij niet meer mee gaat. Beetje cru nu, wat jij beschrijft.

Ga je graag lunchen buiten de deur?
Ja heel graag lunchen buiten de deur! Gezellig!

Voor die zoon vind ik het ook sneu. Hij zal het heus allemaal kunnen maar als je kind nog gezellig mee wil op vakantie, dan zou ik dat gewoon doen.

Kijk jij graag naar ‘Een Huis Vol’?
Nee, niet echt.

Kijk jij B&B vol liefde (wanneer begint het eigenlijk weer?)?
Nee maar dit zou ik wel leuk kunnen vinden.

Wat zou je doen met een miljoen?
Een hele vette reis rond de wereld maken met mijn man, een vakantiehuis aan zee kopen (groot genoeg, waar familie en vrienden ook naar toe kunnen komen in NL/Belgie) en een groot zomerfeest geven. De rest gaat naar beleggingen voor later.

Leuke vraag, wat zou jij doen?
Stoppen met werken en gaan uitzoeken waar ik de rest van mijn leven wil wonen /overwinteren en daar een huis kopen.

Doe jij mee aan loterijen of beleg jij geld of spaar je?
Ik spaar. En soms vraag ik me af of ik mijn geld op andere manieren niet sneller kan laten groeien en of ik me daar wat meer in zou moeten verdiepen. Dat neem me ik dan voor en daarna vergeet ik het weer.

Hoe is jouw financiële situatie?
We hebben het goed, met een mooi huis en alles wat we nodig hebben aanwezig of binnen bereik. We kunnen ook goed sparen en we zijn beide geen big spenders. Ook beseffen we dat dit alles niet vanzelfsprekend is, de situatie in mijn jeugd was in elk geval heel anders qua financiën.

Ik geef de vraag nog eens door.
Hier hetzelfde. Maar begin dit jaar door verschillende redenen een spannende keuze gemaakt door mijn baan op te zeggen en veel inkomen in te leveren dus ik leef momenteel bewust en zuinig. Op dit moment voelt rust en weinig inkomen beter dan altijd druk & stress en een goed salaris.

Bekijk jij folder van supermarkten voor aanbiedingen en bezoek je dan meerdere winkels voor die aanbiedingen?
Nee dat doe ik nooit. Nooit gedaan ook. Ik kijk in de winkel wat er in de aanbieding is en of ik dat nodig heb.

Heb jij een wasrek / droogmolen buiten staan?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven