Pakketleed

13-07-2026 21:20 104 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een specifiek probleem nu met een leeg pakket voor de deur, maar vind het wel een topic waard geloof ik om je grieven te delen omtrent bezorging van je bestelde spul. Want het gaat er soms bijzonder aan toe.

Dus, vertel.
Ik laat nooit bezorgen bij een pakketpunt. Ik heb namelijk geen auto en de meeste pakketten die ik bestel zijn te groot/te zwaar voor op de fiets. Altijd thuisbezorgen dus en zoals ik al eerder noemde, gelukkig nooit problemen daarmee. Ook niet dat het een dag later wordt geleverd dan ik heb aangegeven. Blijkbaar heb ik de beste bezorgers van het land en daarnaast zal het een voordeel zijn dat ik aan een doodlopende weg woon.
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Verderop in de straat zit een vintage winkel waar ze ook “nooit bezorgde pakketjes “ verkopen. Daar betaal je dan voor het gewicht ofzo.
Dat vind ik ook zo stom!
Ik kies het liefst een pakketpunt. Maar fie optie is er niet altijd.
Nu komt er een bezorgmoment voorbij (en dan heb je geluk als je kunt kiezen) en probeer ik thuis te zijn of het moment aan te passen.
Ik werk, dus kan niet overdag thuis zijn.
Dan komt er een moment (b.v. tussen 18.00 en 20.00). Vervolgens komt het om 21.00. Of pas de volgende dag.
Ik vind het vervelend, omdat mijn buurvrouw al erg op leeftijd is.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Carola_456 schreef:
13-07-2026 22:14
Wat voor gewicht staat er bij T&T? Is dat het gewicht van een lege doos?
Dank voor deze tip! Dit is dus het geval en heb er een mail met foto's aan gewaagd naar Bol.
Kijken wat ze gaan zeggen nu.
MajadeB schreef:
14-07-2026 21:47
Dank voor deze tip! Dit is dus het geval en heb er een mail met foto's aan gewaagd naar Bol.
Kijken wat ze gaan zeggen nu.
Graag gedaan. Het is mijn ervaring dat Bol dergelijke zaken netjes oplost. Ik hoop dat het bij jou ook zo gebeurd.
Calamitycat schreef:
14-07-2026 19:28
Ik laat nooit bezorgen bij een pakketpunt. Ik heb namelijk geen auto en de meeste pakketten die ik bestel zijn te groot/te zwaar voor op de fiets. Altijd thuisbezorgen dus en zoals ik al eerder noemde, gelukkig nooit problemen daarmee. Ook niet dat het een dag later wordt geleverd dan ik heb aangegeven. Blijkbaar heb ik de beste bezorgers van het land en daarnaast zal het een voordeel zijn dat ik aan een doodlopende weg woon.
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met bezorgers of gestolen pakketten. Behalve dat er zonder aanbellen voor de deur wordt ' bezorgd'. En dan wel mail krijgen dat ik niet thuis was terwijl ik dat wel was.

Rare bij mijn pakketje gisteren was dat ik om 16:50u een tikje tegen mijn voordeur dacht te horen (ik stond toevallig een tijdje te panikeren in de gang omdat een wesp in de keuken mij terroriseerde.. ) maar ik dacht dat het wss iets bij de buren was omdat er geen bel ging bij mij. Achteraf is dit het exacte aflevertijdstip van mijn pakket gebleken.
Zou de koerier iets hebben willen zeggen tegen mij ( leeg pakket) ?
Ik blijf het dan wel raar vinden dat je een open/leeg pakket voor de deur zet. Had dan aangebeld?

Maar goed, ben benieuwd hoe Bol hier op gaat reageren.
Geen pakketleed, maar een zeer attente DHL bezorger. Die hier ook al echt jaren komt. Ik bestel altijd zware zakken kattenvoer en grit, en laat dat thuis bezorgen, want ik heb geen auto. Met de avondlevering, want dan ben ik thuis. Ik had per abuis aangevinkt " ophalen pakketpunt", en kon dat niet meer wijzigen. Want was een paar uur voor levering. Om half vier gaat de bel, staat DHL voor de deur, en zegt, moeten de zware dozen echt naar het pakketpunt of hier?
Ik kon hem wel zoenen!
Brooklyn28 schreef:
14-07-2026 22:11
Geen pakketleed, maar een zeer attente DHL bezorger. Die hier ook al echt jaren komt. Ik bestel altijd zware zakken kattenvoer en grit, en laat dat thuis bezorgen, want ik heb geen auto. Met de avondlevering, want dan ben ik thuis. Ik had per abuis aangevinkt " ophalen pakketpunt", en kon dat niet meer wijzigen. Want was een paar uur voor levering. Om half vier gaat de bel, staat DHL voor de deur, en zegt, moeten de zware dozen echt naar het pakketpunt of hier?
Ik kon hem wel zoenen!
Wat heerlijk, van die mensen die echt meedenken! :heart:
Carola_456 schreef:
14-07-2026 21:52
Graag gedaan. Het is mijn ervaring dat Bol dergelijke zaken netjes oplost. Ik hoop dat het bij jou ook zo gebeurd.
:) Ik laat het zeker weten.
Brooklyn28 schreef:
Ik kon hem wel zoenen!
Goud waard dit soort mensen :heart:
Onkruit schreef:
14-07-2026 19:25
Hier ook alleen pakketpunt.
Als ik die keuze niet heb, bestel ik niet bij betreffende webshop.

Zelfs dan gaat het nog soms mis. DHL zou bezorgen bij pakketpunt, die waren dicht. Toen is het alsnog bezorgd in mijn brievenbus. Klopt, brievenbus stond open en was leeg. Leeggehaald aan de buitenkant. Vandaar dat pakketpunt.
Er wordt hier gejat uit brievenbussen..

Soms lees ik dat mensen de nieuwste iPhone aan huis laten bezorgen.
Hoe dan?
Ik neem aan aangetekend verzonden, dat zou ik ook wel aandurven.

Ik heb een keer toen ik op vakantie was de bezorger "betrapt" op camera dat hij een pakketje op een random plaats in de achtertuin legde. Ik heb vervolgens het filmpje doorgestuurd naar de buurvrouw met de vraag: kun jij zoeken waar het is? Ze moest twee pogingen doen, toen kwam het verlossende woord "gevonden!" Ik heb onwijs lieve buren.
Brooklyn28 schreef:
Ik kon hem wel zoenen!
:heart:
MajadeB schreef:
14-07-2026 22:04
Ik heb ook nog nooit problemen gehad met bezorgers of gestolen pakketten. Behalve dat er zonder aanbellen voor de deur wordt ' bezorgd'. En dan wel mail krijgen dat ik niet thuis was terwijl ik dat wel was.

Rare bij mijn pakketje gisteren was dat ik om 16:50u een tikje tegen mijn voordeur dacht te horen (ik stond toevallig een tijdje te panikeren in de gang omdat een wesp in de keuken mij terroriseerde.. ) maar ik dacht dat het wss iets bij de buren was omdat er geen bel ging bij mij. Achteraf is dit het exacte aflevertijdstip van mijn pakket gebleken.
Zou de koerier iets hebben willen zeggen tegen mij ( leeg pakket) ?
Ik blijf het dan wel raar vinden dat je een open/leeg pakket voor de deur zet. Had dan aangebeld?

Maar goed, ben benieuwd hoe Bol hier op gaat reageren.
Anders ik wel. Flinke cliffhanger dit, waarvan ik hoop dat het voor jou goed afloopt :)
Deze week 2 pakketjes.
Bij 1 was ik niet thuis. Geen briefje. Wel digitaal een berichtje dat het is afgegeven bij de buren....
Maar welke he? We wonen aan een rond stuk waar je kunt keren.

Gisteren 1 pakket. Ik zat in de woonkamer, de bel ging, ik sta meteen op en loop naar de deur.
Er was niemand.
Leek wel belletje trekken!
Pakketje stond achter mijn plant.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Onkruit schreef:
14-07-2026 19:29
Verderop in de straat zit een vintage winkel waar ze ook “nooit bezorgde pakketjes “ verkopen. Daar betaal je dan voor het gewicht ofzo.
Dat vind ik ook zo stom!
Vorig jaar heb ik een keer een hele doos met niet bezorgde pakketjes besteld. Leek me leuk voor een keertje. Mijn tip: DOE HET NIET!
Er zat voornamelijk Temu-troep in, waar je echt niks aan hebt. Zelfs niet als je er behoefte aan zou hebben, wat ik niet had.

Gebitjes om over je eigen tanden heen te plaatsen zodat het er netjes recht & wit uitziet. Maar die gebitjes pasten totaal niet. Je kon er helemaal niks mee. En dan niet 1 zo'n gebitje, maar 4.
Een tondeuze die direct stuk was.
Beschermfolie voor laptop of mobieltje, wat niet plakte en ook niet passend te maken was.
Etc, etc, etc.

Op zich wel leuk om alles uit te pakken, maar er zat eigenlijk maar 1 leuk ding in: een adventskalender puzzel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Onkruit schreef:
Hoe dan?
Ik heb een paar maanden terug een I phone laten bezorgen. Dat ging heel veilig. Je kiest zelf een tijdblok waarin ze dan ook echt komen. Je krijgt daarna tot op de minuut een indicatie hoe laat ze komen. Verder kreeg ik een pincode die ik moest noemen voordat ik hem in handen kreeg.

Verder stuur ik alles naar een pakketpunt dus dit is hier ook het enige pakje wat ik dit jaar aan huis heb ontvangen.
Carola_456 schreef:
14-07-2026 09:21
Dat bed heeft je vader dan waarschijnlijk niet bij Bol maar bij een externe partner van Bol gekocht. Dergelijke grote pakketten worden nooit gratis op de verdieping geleverd, maar standaard op de begane grond (achter de 1e deur). Bij Ikea kost het bijv. al zo'n 75,- euro om een pakket op de zoveelste verdieping te bezorgen.
Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Feit blijft wel dat hij geen bericht heeft gekregen dat het onderweg was en later dat het bezorgd was.
Het stond overigens bij de lift op de 6e etage. 4 Meter van zijn voordeur vandaan.
Onkruit schreef:
Hoe dan?

Door het online te bestellen en te kiezen voor "bezorgen aan huis".
Protocol schreef:
14-07-2026 14:22
Ook wel eens bewest hoge bezorgkosten betaald om een zwaar pakket aan huis te laten bezorgen (naar pakketpunt was gratis). Dus bewust thuis, was mooi weer, ik zat in de voortuin. Ineens een bericht in de app, we hebben u niet thuis aangetroffen en het pakket gaat naar het pakketpunt! Zo vervelend. Ik had geen vervoer en kon het onmogelijk op de fiets meekrijgen.
maar klacht e.d. had geen enkele zin, werd niet eens in behandeling genomen.
Gelukkig hebben we onze vaste bezorger van Post NL weer terug, die is fantastisch.

Klacht bij de bezorgdienst? Daar moet je niet zijn want jij bent hun klant niet en dit is iets tussen jou en de verkoper, waar jij speciaal voor het aan huis bezorgen betaald had. Dus daar moet je dan zijn, zij kunnen het dan met de vervoersdienst verder uitzoeken en zorgen dat het pakket bij jou thuis bezorgd wordt.

Maar het is wel een hoop gedoe en dan is het afwegen wat meer gedoe is: langer wachten op je spullen en heen en weer mailen met de verkoper, of zorgen voor iemand die het bij het pakketpunt op wil halen voor je.
S-Groot schreef:
15-07-2026 18:59
Door het online te bestellen en te kiezen voor "bezorgen aan huis".
:rofl:
tonkje schreef:
15-07-2026 14:34
Vorig jaar heb ik een keer een hele doos met niet bezorgde pakketjes besteld. Leek me leuk voor een keertje. Mijn tip: DOE HET NIET!
Er zat voornamelijk Temu-troep in, waar je echt niks aan hebt. Zelfs niet als je er behoefte aan zou hebben, wat ik niet had.

Gebitjes om over je eigen tanden heen te plaatsen zodat het er netjes recht & wit uitziet. Maar die gebitjes pasten totaal niet. Je kon er helemaal niks mee. En dan niet 1 zo'n gebitje, maar 4.
Een tondeuze die direct stuk was.
Beschermfolie voor laptop of mobieltje, wat niet plakte en ook niet passend te maken was.
Etc, etc, etc.

Op zich wel leuk om alles uit te pakken, maar er zat eigenlijk maar 1 leuk ding in: een adventskalender puzzel.
Bijzonder dat dan blijkbaar alle troep in zo'n pakket terecht komt en ze de waardevollere pakketjes waarschijnlijk toch op een of andere manier eruit weten te filteren 🙄
Breek me de bek niet open over slordig afgeleverde pakketten. Onze buurt-app is ook een verzameling berichten over wie welk pakket heeft aangenomen etc.

Alleen de post.nl bezorger is fantastisch!
Veel ellende komt uiteindelijk gewoon doordat bezorgen "gratis"/heel goedkoop moet en dat daardoor de bezorgbedrijven m.n. door de grote webwinkels vreselijk worden uitgeknepen. Als je als bezorger dan zo goed als niets krijgt voor een pakket dan wil je er ook zo snel mogelijk vanaf. Netjes, zeker niet. Maar wel menselijk. Misschien moeten we toch over naar een realistisch bedrag om een pakket te laten bezorgen. Naar een stenen winkel gaan kost ook geld, dus waarom moet bezorgen vaak gratis of onder de kostprijs?

"Sorry, we missed you" (film) zou iedereen eigenlijk een keer gezien moeten hebben.
Protocol schreef:
14-07-2026 14:22
Hier vorig jaar de schoolboeken van zoon zo aangetroffen. Ze hadden het pakket (waarvan wij niet wisten wanneer het bezorgd zou worden, want ging via school, dus ik heb nooit een melding gekregen) midden in de vakantie een beetje achter een grote plant in ons voortuintje (5 bij 1 meter) gezet. een paar weken later kwamen wij thuis en waren alle boeken compleet verregend... Heeft nog heel wat voeten in de aarde gehad om nieuwe boeken te krijgen, zoon heeft weken zonder gezeten, heel vervelend!
buiten dat het achterlijk is dat zo te bezorgen; heb je dan geen buren die weten dat je weg bent en de doos binnenhalen en jou even appen dat ze dat gedaan hebben? zo zou dat hier gaan gok ik
Eberesche schreef:
16-07-2026 10:21
buiten dat het achterlijk is dat zo te bezorgen; heb je dan geen buren die weten dat je weg bent en de doos binnenhalen en jou even appen dat ze dat gedaan hebben? zo zou dat hier gaan gok ik

Ik ga toch echt niet dagelijks in de struiken van de buren kijken voor het geval er een pakket ligt waarvan de buren zelf niet weten dat het bezorgd zal worden. Bijzonder dat je en jouw buren dat wel doen, ik zie het al voor me dat iedereen bij elkaar de struiken aan het uitkammen is :proud: .

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven