Wakker maken?

16-07-2026 23:15 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik stap in de trein en naast mij ligt een man diep te slapen, telefoon ligt op tafel. Waar ik instap is een groot station en de trein gaat nog 1,5 uur verder rijden (komt ook van 1,5 uur hier vandaan maar gaat dus nog veel verder). Zouden jullie hem wakker maken of laten slapen?

Geen diep dilemma, gewoon nieuwsgierig

Wat zou je doen?

Totaal aantal stemmen: 42

Wakker maken (29%)
Laten slapen (71%)
Zijn telefoon jatten Geen stemmen
Laten slapen maar zijn telefoon in zijn tas doen of een jaszak of iets waar het niet zo voor het grijpen ligt
Zijn telefoon in bewaring nemen en een paar wagons verder gaan zitten
Ik zou 'per ongeluk' tegen hem aan stoten zodat hij oepsie wakker wordt.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Wakker maken en hem erop attenderen dat zijn telefoon voor het grijpen ligt.
Ademt ie nog?
Die telefoon was niet het eerste wat me opviel. Misschien moet hij er wel uit.
Ik twijfelde heel erg, vooral vanwege de redelijke kans dat hij de trein uit zou moeten eerder dan het eindpunt over 1,5 uur reizen. Aanstoten geprobeerd, nul reactie. Ik had lichte twijfel of hij überhaupt leefde, maar hij haalde wel adem.
Ik gebruik mijn telefoonwekker in de trein, en dat zullen wel meer mensen doen. slapende mensen laat ik slapen. Alleen die telefoon op tafel, daar zou ik iemand voor wekken
Ik zou denken; die heeft vast zn wekker gezet. Weet je hoe het is afgelopen?
Hmmmm nu ik het tijdstip van je topic zie zou ik denk ik toch wakker hebben gemaakt. Omdat hij, als hij er wel uit had gemoeten, waarschijnlijk geen trein meer kan pakken en de nacht op het station doorbrengt. En het op dit tijdstip misschien ook wel logisch is dat hij per ongeluk in een diepe slaap is beland (of een paar drankjes op de do-mi-Bo heeft gehad ;))
S-Groot schreef:
16-07-2026 23:24
Zijn telefoon in bewaring nemen en een paar wagons verder gaan zitten
Mooi euphemisme voor jatten.
Lastig vast te stellen van wie de telefoon is misschien. Ik denk wakker maken vanwege de telefoon.
Ik neem aan dat hij een wekker gezet heeft voor wanneer hij er ongeveer uit moet, heb ik zelf ook eens gedaan bij een lange treinreis. Toen ik met de trein naar huis ging vanuit Berlijn lag iemand schuin tegenover mij ook te slapen en heb hem gewoon laten liggen.
En? Wat heb je nou gedaan?
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ik zou hem even wakker maken om te vragen of hij zijn telefoon niet wil opbergen.
Ik moet denken aan toen ik echt extreem slaaptekort had door een half jaar niet langer dan 2 uur aaneengesloten kunnen slapen door een baby en toen ik op vakantie een middagdutje deed. EINDELIJK sliep ik lekker.

En toen kwam iemand me wakker maken om iets onzinnigs te vragen, wat achteraf ook nog eens nier nodig was. Ik was zoooooo wanhopig toen, ik had die man echt bijna wat aangedaan. Zo extreem kwaad.

Natuurlijk echt helemaal niet relevant voor dit verhaal en deze situatie. Maar ik ga echt nooit in mn leven meer iemand zomaar wakker maken. De wanhoop die ik toen voelde kan ik me nog zo voor de geest halen
Ik zou hem laten slapen.
Ik hoop voor hem dat hij zijn wekker gezet heeft.
Ik heb echt geen idee wat ik zou doen maar ik ben natuurlijk wel heel benieuwd hoe dit verder ging.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven