Losbladig digitaal fotoalbum-systeem?

18-07-2026 18:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry, de peiler vond ik een lastige.... misschien was ergens anders beter?

Ik ben op zoek naar iets maar ik heb eigenlijk geen idee of het bestaat. Ik heb eigenlijk altijd gedacht van niet, maar wie weet weten jullie iets!

Ik begin altijd enthousiast aan een digitaal fotoalbum. Maar halverwege (vaak al eerder) ... haak ik af en komt het dus nooit af.
Dat afhaken gaat niet veranderen, ik moet dus iets anders veranderen. In dit geval zet ik in op de manier van werken. Wie weet levert dat iets op?

Ik vraag me dus af of er een site is waar je mooie losbladige albums kunt maken. Misschien als het steeds in kleine porties komt en ik ze in handen heb, ik mezelf kan motiveren een volgend deel te maken!
En wat ik dan het allerfijnst zou vinden (en dat is dus het geen waar ik naar op zoek ben!) : een andere manier van bij elkaar houden dan een ringband of snelhechter. Ik heb nl de voorkeur voor die digitale albums en geen ouderwets plakboek, omdat die plakboeken zo mega dik zijn in je kast. Met ringband is dat precies zo! En dan heb je ook nog eens een super lelijke kaft!

En (dat zou een kers op de taart zijn): is er een site waarbij je die losse bladen dan weer over kunt zetten naar een echt boek? Dan zou ik al die losse delen als er ooit een eind aan komt toch nog samen kunnen voegen!

Waarschijnlijk zoek ik naar iets dat niet bestaat, maar wie weet is er hier iemand met de gouden tip!
Bij de hema kan je losse fotobladen laten afdrukken (staat bij fotoboeken). Of bedoel je dat niet ?
Rudolftherednosereindeer schreef:
18-07-2026 19:23
Bij de hema kan je losse fotobladen laten afdrukken (staat bij fotoboeken). Of bedoel je dat niet ?
Ja, zoiets bedoel ik.
Maar is er een manier om die bladen dan mooi in te binden met een mooie kaft?
En kan je van die bladen later eventueel online toch een boek samen laten stellen?
Ordinaire tvp. Hier komen fotoboeken ook nooit af
Oke, niet helemaal on-topic maar ik ben weer gewoon foto's gaan afdrukken en zelf gaan inplakken in een papieren album (losse bladen kan ook).
Dat ik de stapel zag liggen en als ik bezig was, meteen het resultaat zag, hielp mij hierbij. Niet alles hoeft digitaal ;-)
moizer schreef:
18-07-2026 19:49
Ja, zoiets bedoel ik.
Maar is er een manier om die bladen dan mooi in te binden met een mooie kaft?
En kan je van die bladen later eventueel online toch een boek samen laten stellen?
Dat kan je dan bij een copyshop laten doen.
Is het een idee om datgene wat af is meteen af te laten drukken. Dus dat je dan een klein album hebt met daarop bijvoorbeeld vakantie Italië deel 1. En dat als je dan weer zin en tijd hebt begint aan deel 2.
PoesMinoes schreef:
19-07-2026 11:17
Is het een idee om datgene wat af is meteen af te laten drukken. Dus dat je dan een klein album hebt met daarop bijvoorbeeld vakantie Italië deel 1. En dat als je dan weer zin en tijd hebt begint aan deel 2.
Dat doe ik tegenwoordig ook. Ooit begonnen met grotere projecten maar dat kost zoveel tijd. Veel leuker om een klein, afgerond projectje te waarvan je snel het album/boek in handen hebt. Een beperktere selectie is ook voor anderen leuker om te bekijken (denk aan de ellenlange dia-avonden van vroeger....).
Maar om nou een vakantie in 3 boeken te verdelen.... (ja: het was een mooie vakantie naar een prachtig oord. Maar dan nog...)

En ik wil zo graag jaarboeken van de kinderen. Dat eigenlijk dus ook niet per jaar in 4 boeken verdeeld.

Bij ons trouwalbum is er een harde voor- en achterkaft.
Dat is ingebonden met een soort schroefsysteem. Jammer dat zoiets er niet is voor fotoboeken. Of de optie van alleen een mooie harde kaft afdrukken, zodat je het zelf aan elkaar kan maken op een manier die je zelf uitvogelt.
Met schroeven? Google zoekopdracht fotoalbum met schroeven levert onder andere deze op, bij de kenmerken staat navulbaar:
https://www.vikingdirect.nl/nl/foto-alb ... c4QAvD_BwE
Irma_3110 schreef:
21-07-2026 20:22
Met schroeven? Google zoekopdracht fotoalbum met schroeven levert onder andere deze op, bij de kenmerken staat navulbaar:
https://www.vikingdirect.nl/nl/foto-alb ... c4QAvD_BwE
Ja! Zoiets zou dus perfect zijn! Alleen dan eentje waarvoor je via Albelli/cewe/popsa/wie dan ook de bladen zou kunnen laten maken!
Bestaat dat ergens?
Geen idee. Google even verder met deze opdracht, of stuur een van de aanbieders een mail of ze ook aanvullingen afdrukken?
Star⁴ schreef:
19-07-2026 10:58
Dat kan je dan bij een copyshop laten doen.
Dit dus.
Ga gewoon eens informeren bij een copyshop in je buurt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven