Contact met collega buiten werktijd om

31-07-2026 15:58 451 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man en ik zijn bijna 20 jaar samen met twee tieners van 13 en 15. Sinds vorig jaar heeft hij via een project van zijn werk veel contact met een vrouw (meisje) van 22. Enkele maanden geleden heeft hij ervoor gezorgd dat zij bij zijn bedrijf kon komen werken.

Ik kan niet uitleggen waarom maar het contact met haar geeft mij een vervelende bijsmaak. Hij heeft het veel over haar, is 15 kilo afgevallen en collega’s maken er grapjes over, dat hij tegenwoordig voor jonge bloemen gaat. Ondertussen blijft hij aangeven dat ik me nergens zorgen over moet maken.

We zijn nu op vakantie en hij heeft nog steeds heel veel contact. Hij geeft aan omdat hij haar moet helpen met een project. Maar toen ik gisteren binnenliep vanuit het park waar we zitten hoorde ik ze bellen. Niet meteen iets alarmerends maar het ging zeker niet over werk maar over van alles en nog wat, tot aan een tv realiteitsprogramma aan toe waar mensen met elkaar het bed in duiken en waar hij dan ook aan refereert met termen als ‘maar goed dat men vroeger niet alles opnam’.

Ik heb aangegeven dat ik hier allemaal een heel vervelend gevoel bij krijg. Hij geeft aan het te snappen maar dat er echt niets aan de hand is. Ondertussen heb ik er buikpijn van. Checkvraag; hoe zouden jullie je voelen of handelen in deze?
TO, hoe gaat het nu?
a.k.a. canis-dinges
rommelkont schreef:
05-08-2026 11:19
Ik heb één simpele regel: alles wat een partner niet zou mogen weten = NO GO.
Toen ik een paar jaar geleden weduwe werd, vroegen verschillende mannelijke collega’s en buurmannen of ze een kopje koffie/thee/wijntje mochten komen drinken.

Mijn antwoord was standaard: prima — neem je vrouw gezellig mee óf als je vrouw het weet: prima.

En dan gebeurt er iets opvallends:
er komt niemand.

Blijkbaar vinden mannen het ingewikkeld als hun vrouw weet dat ze bij een weduwe op de koffie gaan.

Maar precies dáárom wil ik het niet: ik ga niet de rol krijgen van boosdoener of verleidster omdat iemand thuis iets verzwijgt.

Transparantie is gratis — gebruik het.
Of ze mogen niet van hun vrouw, want het voelt niet goed.
Everything is possible for the one who believes.
Flandrien schreef:
05-08-2026 07:02
Dat is toch helemaal jouw goed recht? En ik mag het anders vinden. Moet ik jou daarom raar vinden?

Dit is trouwens hoe ervaring mij gevormd heeft. Ik ben ruim 50+. Ik heb genoeg tijd verspild aan mannen met ‘goede vriendinnen’ en die nog gaan eten met een ex.
Ah, de vrouw met levenservaring. Tsja, daar kan ik natuurlijk niet tegenop.
Trien31 schreef:
05-08-2026 09:14
Nee dat zeg ik ook niet. Maar het heeft weinig zin om iets te vragen als je vervolgens toch niks met het antwoord doet.
Er is meer te doen dan niet gaan toch?
Moiren schreef:
04-08-2026 15:01
Ik zou daar dan totaal weer geen problemen mee hebben, maar wel met een partner die mij beperkt in mijn contacten
Gezellig eten en bijkletsen met een oude vlam?

Hoe verzint hij het
calvijn1 wijzigde dit bericht op 05-08-2026 13:07
0.20% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Mephishardstylez schreef:
04-08-2026 20:58
Lief van je man. Maar ik ga 1 x per jaar met mijn verkering van vroeger lunchen. Wij hadden verkering toen ik 13 was en hij 17. Hij haalt me op, we eten wat, hij brengt me thuis. Dit moet helaas stiekem want zijn vriendin trekt het niet. Ik vind dat toch echt heel triest. Wij praten alleen maar en het zal nooit anders worden. Ik zou niet graag een partner hebben die zo weinig vertrouwen heeft.
Oprechte vraag, want ik snap het echt niet: wat is het nut dan van 1x per jaar die lunch?
Het is niet dat er een vriendschap onderhouden wordt toch?
Moiren schreef:
05-08-2026 12:45
Het zijn háàr ervaringen, mag toch
canis-felis schreef:
05-08-2026 11:28
TO, hoe gaat het nu?

Die ging lekker even vakantie vieren toch? Lijkt me ook heel gezond. Alles is een pagina of 4 geleden al wel gezegd. Zij ging alle input meenemen en is nu aan het focussen op het gezin.

(Ik snap die update-drang nooit zo goed, het neigt een beetje naar ‘entertain mij’)
calvijn1 schreef:
05-08-2026 12:57

Hoe verzint hij het
Maar waarom niet? Ik heb echt geen fysieke interesse meer in mijn middelbare school vlammen, waarom zou ik daar niet gezellig mee kunnen eten en bijkletsen?
Tavistock schreef:
05-08-2026 13:16
Die ging lekker even vakantie vieren toch? Lijkt me ook heel gezond. Alles is een pagina of 4 geleden al wel gezegd. Zij ging alle input meenemen en is nu aan het focussen op het gezin.

(Ik snap die update-drang nooit zo goed, het neigt een beetje naar ‘entertain mij’)
Dat had ik niet zo scherp begrepen, dat ze even niet meer mee zou lezen. Het was een vriendelijk bedoelde vraag - ook omdat het hier nogal off-topic gaat, ik zie niet wat jij er aan "drang" in leest.

Maar goed, dan de volgende vraag: on-topic maar weer? Mag ik dat wél vragen? Danku.
a.k.a. canis-dinges
Star⁴ schreef:
05-08-2026 13:25
Maar waarom niet? Ik heb echt geen fysieke interesse meer in mijn middelbare school vlammen, waarom zou ik daar niet gezellig mee kunnen eten en bijkletsen?
Dat wil je alleen maar als je seks wil. Dat je geen fysieke interesse hebt zeg je maar.
Moiren schreef:
05-08-2026 12:42
Of ze mogen niet van hun vrouw, want het voelt niet goed.
Dat zegt dan toch genoeg?

Ooit zei ook een collega: Mijn vrouw is mijn verantwoordelijkheid. Daar hoef jij niet over na te denken.

Ik denk daar wel over na: ik wil geen gedoe, je vrouw is ook welkom, maar ik wil achteraf geen gezeik.
Als het leven me citroenen geeft… geniet ik ervan. Anderen maken er iets ingewikkelds van.
calvijn1 schreef:
05-08-2026 13:03
Oprechte vraag, want ik snap het echt niet: wat is het nut dan van 1x per jaar die lunch?
Het is niet dat er een vriendschap onderhouden wordt toch?
Wij zijn na de verkering lang bevriend gebleven binnen een grote groep vrienden. Hij is op een gegeven moment naar 't buitenland gegaan en toen elkaar jaren niet gezien of gesproken. Toen elkaar weer tegengekomen en afgesproken om ieder jaar te gaan eten of lunchen. Ik kwam erachter dat z'n partner dat niet wist toen ik een foto op Facebook wilde plaatsen van ons. Toen vertelde hij dat zij t niet mocht weten. Wij gaan ook wel eens met andere mensen uit die vriendengroep van toen eten.
rommelkont schreef:
05-08-2026 14:46
Dat zegt dan toch genoeg?

Ooit zei ook een collega: Mijn vrouw is mijn verantwoordelijkheid. Daar hoef jij niet over na te denken.

Ik denk daar wel over na: ik wil geen gedoe, je vrouw is ook welkom, maar ik wil achteraf geen gezeik.
Wat zegt het dan precies?
calvijn1 schreef:
05-08-2026 12:57

Hoe verzint hij het
Hier gaat het nog een stapje verder, ik ga met een paar exen niet alleen uiteten en bijpraten, ze logeren hier ook af en toe. Soms zelfs met hun partner/kind(eren). En nee dan vraagt mijn partner niet hoe ik dat verzin, maar gaat hij vast het logeerbed opmaken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
OlleGrieze schreef:
05-08-2026 18:23
Hier gaat het nog een stapje verder, ik ga met een paar exen niet alleen uiteten en bijpraten, ze logeren hier ook af en toe. Soms zelfs met hun partner/kind(eren). En nee dan vraagt mijn partner niet hoe ik dat verzin, maar gaat hij vast het logeerbed opmaken.
Haha, ik ben jouw partner bij ons thuis ;-D Ik moest er eerlijk gezegd wel even aan wennen, maar ik vind het nu helemaal gezellig.

Zal nu stoppen met off topic, excuus.
Mephishardstylez schreef:
05-08-2026 14:53
Wij zijn na de verkering lang bevriend gebleven binnen een grote groep vrienden. Hij is op een gegeven moment naar 't buitenland gegaan en toen elkaar jaren niet gezien of gesproken. Toen elkaar weer tegengekomen en afgesproken om ieder jaar te gaan eten of lunchen. Ik kwam erachter dat z'n partner dat niet wist toen ik een foto op Facebook wilde plaatsen van ons. Toen vertelde hij dat zij t niet mocht weten. Wij gaan ook wel eens met andere mensen uit die vriendengroep van toen eten.
Voelt dat dan nu niet ongemakkelijk? Ik zou niet graag onderdeel van een geheim zijn.
Vivalafete25 schreef:
06-08-2026 05:43
Voelt dat dan nu niet ongemakkelijk? Ik zou niet graag onderdeel van een geheim zijn.
Als je die ander niet kent niet echt denk ik.
Star⁴ schreef:
05-08-2026 13:25
Waarom niet met je oude vlam eten en wel met een bestie van vroeger? Ik snap dat ook niet hoor, wat stelde een relatie op je 16e nou eigenlijk voor (nee, nu niet komen met voorbeelden van mensen die nog steeds met hun vriendje van toen samen zijn)?

Ik snap die angst nooit zo voor 'het andere geslacht'. Als mijn partner denkt dat hij iets beters kan krijgen, dan vindt hij dat heus wel ergens.
apppie schreef:
06-08-2026 03:51
Haha, ik ben jouw partner bij ons thuis ;-D Ik moest er eerlijk gezegd wel even aan wennen, maar ik vind het nu helemaal gezellig.

Zal nu stoppen met off topic, excuus.

Niks excuus hoor. Als het topic nou gewoon liep met on-topic berichten dan is veel off-topic tussendoor irritant, maar dat is gewoon niet het geval. Frettie is vakantie aan het vieren en ondertussen wordt hier verder gekletst op een zijspoortje (en niet over de bloemkool), helemaal niets mis mee, geeft tenminste een beetje leven aan het forum.
S-Groot schreef:
06-08-2026 11:39
Niks excuus hoor. Als het topic nou gewoon liep met on-topic berichten dan is veel off-topic tussendoor irritant, maar dat is gewoon niet het geval. Frettie is vakantie aan het vieren en ondertussen wordt hier verder gekletst op een zijspoortje (en niet over de bloemkool), helemaal niets mis mee, geeft tenminste een beetje leven aan het forum.
Ja oké, ook waar :heart:
Summertje schreef:
06-08-2026 11:36
Waarom niet met je oude vlam eten en wel met een bestie van vroeger? Ik snap dat ook niet hoor, wat stelde een relatie op je 16e nou eigenlijk voor (nee, nu niet komen met voorbeelden van mensen die nog steeds met hun vriendje van toen samen zijn)?

Ik snap die angst nooit zo voor 'het andere geslacht'. Als mijn partner denkt dat hij iets beters kan krijgen, dan vindt hij dat heus wel ergens.
Ik ben niet bang voor het andere geslacht en mijn man denkt niet dat hij het beter kan krijgen, maar iedereen kan een ander leuk gaan vinden. Een situatie opzoeken vind ik niet nodig, zou ik zelf ook niet doen. Ik verbied niets, maar ik heb geen ontspannen avond als mijn man met een oude crush herinneringen op zit te halen.
Moiren schreef:
05-08-2026 12:45
Nee, ik heb het gewoon over mijn ervaring en waarom ik dat niet meer duld. Dat anderen dat wel doen kan me eigenlijk heel weinig schelen en ik ga hen daarom niet beledigen of kleineren. You be you.
Een ex is niet voor niets een ex. Prima als zo iemand een keer langskomt. Maar individuele contacten, samen uit eten gaan of andere persoonlijke activiteiten doe ik met mijn partner of vrienden/familie. In een groepssetting is het geen probleem. Alleen heb ik geen behoefte aan. Die tijd is immers geweest!
rommelkont schreef:
05-08-2026 11:19
Ik heb één simpele regel: alles wat een partner niet zou mogen weten = NO GO.
Toen ik een paar jaar geleden weduwe werd, vroegen verschillende mannelijke collega’s en buurmannen of ze een kopje koffie/thee/wijntje mochten komen drinken.

Mijn antwoord was standaard: prima — neem je vrouw gezellig mee óf als je vrouw het weet: prima.

En dan gebeurt er iets opvallends:
er komt niemand.

Blijkbaar vinden mannen het ingewikkeld als hun vrouw weet dat ze bij een weduwe op de koffie gaan.

Maar precies dáárom wil ik het niet: ik ga niet de rol krijgen van boosdoener of verleidster omdat iemand thuis iets verzwijgt.

Transparantie is gratis — gebruik het.
Heel herkenbaar. Toen ik net gescheiden was wilden ook allerlei mannen even gezellig bijpraten met een drankje. Voorheen vroegen ze dat nooit. Dus daar ben ik niet aan begonnen, leek me overduidelijk wat ze hoopten. Met vrienden waarmee ik altijd al afsprak ging ik natuurlijk nog steeds op stap.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven