gemengde bruiloft

28-07-2009 19:57 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijdje gaat een vriendin van ons trouwen met haar marokkaanse liefde. We zijn heel blij voor haar maar maken ons om 1 ding een beetje zorgen: kunnen we wel gewoon een borrel drinken tussen de " moslim" gemeenschap? Heeft iemand hier ervaring mee? We weten dat er drank zal worden geschonken, maar willen geen mensen tegen het verkeerde been stoten...

Zagen op een marokkaans topic op andere site nogal schrikwekkende reactie, en we hopen een beetje gerustgesteld te worden....
Als zij drank schenken op hun trouwerij dan betekent dat toch dat zij die dat willen, ervan mogen drinken? Ik zie geen probleem hoor.
Lijkt mij ook ja.
Ik zie het probleem ook niet hoor,er is drank aanwezig dus wie dat wil drinkt en wie dat niet wil doet het niet.
Het is 'n gemengde bruiloft schrijf je zelf, dus zullen beide culturen elkaar moeten respecteren. Jij laat de hoofddoekjes in hun waarde en zij bemoeien zich er niet mee als mensen wensen te drinken. Als 1 van de gasten moeite heeft met de gewoontes uit de andere cultuur horen ze niet thuis op dit gemengde feestje.
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2009 @ 20:10:

Het is 'n gemengde bruiloft schrijf je zelf, dus zullen beide culturen elkaar moeten respecteren. Jij laat de hoofddoekjes in hun waarde en zij bemoeien zich er niet mee als mensen wensen te drinken. Als 1 van de gasten moeite heeft met de gewoontes uit de andere cultuur horen ze niet thuis op dit gemengde feestje.Sorry????
Ik snap het probleem niet. Je zegt dat er drank wordt geschonken, dus wordt er gedronken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2009 @ 20:10:

Het is 'n gemengde bruiloft schrijf je zelf, dus zullen beide culturen elkaar moeten respecteren. Jij laat de hoofddoekjes in hun waarde en zij bemoeien zich er niet mee als mensen wensen te drinken. Als 1 van de gasten moeite heeft met de gewoontes uit de andere cultuur horen ze niet thuis op dit gemengde feestje.

Dat méén je niet...

Jij laat de hoofddoekjes in hun waarde, dan laten zij de westerse snollen ook in hun waarde, zoiets?
Als het koppel geregeld heeft dat er drank aanwezig is bij de bruiloft, lijkt het me ook zij ervan uit gaan dat dit opgedronken wordt.

Niet elke Marrokaan is streng gelovig en het lijkt me niet dat de bruidegom (en waarschijnlijk ook de rest van zijn familie) er bezwaar tegen heeft als anderen wel drinken.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ben het eens met de meeste reacties hier. Als het een gemengd feest is (en dan bedoel ik niet mannen en vrouwen samen maar 2 verschillende culturen samen) en er wordt alcohol geschonken kun je het gewoon drinken. En het ligt aan jou of je je helemaal klem onder tafel zuipt, of dat je het bij het aangeschotene laat

Nee even zonder dollen, ik zou me er niet al te druk om maken hoor. Mijn vriend is marokkaan en hij had laatst een bruiloft waar ik niet bij kon zijn omdat ik ziek was, maar daar waren ook mannen en vrouwen samen, alleen werd er geen alcohol geschonken. Dus dat is al vrij ruimdenkend voor islamitische begrippen. Maar goed, er wordt gewoon alcohol geschonken, dus gewoon van genieten.
En als het nou wel een bruiloft zonder alcohol wordt, is het dan écht zo erg om een avondje alcoholvrij te feesten?
quote:lindy schreef op 28 juli 2009 @ 20:18:

En als het nou wel een bruiloft zonder alcohol wordt, is het dan écht zo erg om een avondje alcoholvrij te feesten?Precies
quote:Appelsientje schreef op 28 juli 2009 @ 20:14:

[...]

Dat méén je niet...

Jij laat de hoofddoekjes in hun waarde, dan laten zij de westerse snollen ook in hun waarde, zoiets?Precies ja!
quote:elninjoo schreef op 28 juli 2009 @ 20:20:

[...]

Precies ja!Not even remotely funny. Er zijn grenzen El.
@ ElNinjo: ben je de smiley vergeten in je berichtje?
bedankt voor jullie snelle reacties! Op zich is een avond zonder alcohol niet zo erg, maar op de dansvloer gaat het net allemaal iets soepeler met een borrel op. De alcoholloze periode voor de ramadan is begonnen, dus vandaar dat het misschien een beetje bezwaarlijk is.....
Als jullie je dáár alleen maar zorgen om maken, valt het nog wel mee.

*gaat weer gauw weg*
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat??? Heb je drank nodig om te kunnen dansen op de dansvloer? Misschien hebben ze alleen maar marokkaanse/arabische muziek. Oh, kun je daar wel op dansen?

Pff komop zeg! Alsof dat het belangrijkste is, drank om te kunnen dansen Maak je niet zo druk, geniet gewoon van het heerlijke eten, de gezelligheid en de (hopelijk) leuke muziek!
trouwens is een avond weg zonder kids een tijd geleden, dus wil het er wel even van nemen....
met een borrel op, dans ik overal de moonwalk op....
Ik vraag me af of ik dit serieus moet nemen. Dan ga je je daarna lekker uitleven in de kroeg ofzo. Of je gaat helemaal niet en blijft in de kroeg.
quote:mother75 schreef op 28 juli 2009 @ 20:41:

bedankt voor jullie snelle reacties! Op zich is een avond zonder alcohol niet zo erg, maar op de dansvloer gaat het net allemaal iets soepeler met een borrel op. De alcoholloze periode voor de ramadan is begonnen, dus vandaar dat het misschien een beetje bezwaarlijk is.....

hahaha, grappige opmerking... want in principe drinkt een moslim nooit alcohol...

en wat ik zo weet vd islamitische cultuur en helemaal als het al een nederlands-marokkaans huwelijk is, is dat je makkelijk samen naast mekaar mag drinken hoor...
Goed punt Rary.

En Mother75, als het al een bezwaarlijk punt was geweest hadden ze echt nevernooitniet de optie genomen om alcohol te schenken.
Een avondje zonder drank, zou geen probleem moeten zijn, lijkt mij.

Of je drinkt eerst thuis in, en dan ga je daarna feesten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven