goedkoop een mooie badkamer?

25-07-2009 19:18 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn vriend en ik hebben een (voor ons) iets te duur huis gekocht. het was het huis van ons dromen maar er bleek toch nog veel opgeknapt te moeten worden. de badkamer is een mooie grote ruimte maar zeer gedateerd. nou weet ik wel dat bruin met oranje ook nu weer hip kan zijn maar dit gaat iets te ver.

we zijn naar diverse winkels gegaan en hoewel je ook goedkope badkamertjes hebt willen we toch iets speciaals

nou lees je weleens in bv 101woonideeen van mensen die op een ludieke manier toch iets heel moois hebben te weten creeeren.

bv een houtenvloer met zes lagen bootlak, een speciale betonlook op de muren zodat je niet hoeft te tegelen, nog een paar andere dingen wat dingen van de gamma en dat je dan voor een "schijntje" klaar bent.

wie heeft hier ervaring mee?
ja zoiets lijkt me ook wel wat. ik zit nog even in wat boekjes te kijken en ik denk dat als ik doe wat jij zegt we voor nog geen duizend euro echt heel ver kunnen komen (verf hooguit 250, nieuwe wasbakken 300, nieuwe badhanddoeken enzo 150 en dan de rest van het geld voor de rest)

wat ook al heel mooi kan zijn bedenk ik me zo is een mooie kroonluchter ofzo, dat leidt de boel heel erg af

ik ben ooit een keer met mijn ex naar een koopwoning wezen kijken dat is inmiddels alweer 8 jaar terug ofzo hoor

maar die mensen hadden (dit heb ik pas vannacht me herinnerd) ook echt niet een hele mooie badkamer en toch kwam mijn ex toen thuis met de woorden "droombadkamer"

volgens mij was het toch echt de kleurencombi die die mensen hadden toegepast, met wat leenbakker-zogenaamde-antieke-spulletjes, wat gedroogde hortensia;s-uit-eigen-tuin-dus-gratis, een xenoskroonluchter

niet om die mensen af te zeiken hoor helemaal niet maar er zat echt geen waarde aan. het was vooral de combi van kleur en spulletjes die het gevoel aan mijn vriend gaven.
ik vond dat idee van het bamboozeil op de grond trouwens ook heel erg leuk! ik vraag me alleen af of het niet leuker klinkt dan dat het is. het kan vrij sjiek uitpakken maar ook echt heel plastic-achtig zeg maar...
Je kan natuurlijk ook van die speciale bamboo vlondertjes speciaal voor de badkamer op een paar plekken neerleggen, dan krijg je ook een beetje dat spa-achtige idee.
ja ik denk wel snel. maar ik zit hier ook met een badkamerboekje op schoot waar veel met hout wordt gewerkt. is dat alleen showroomlook? heb niet het idee dat daar tien potten bootlak overheen gegaan zijn!
ja ik denk wel snel. maar ik zit hier ook met een badkamerboekje op schoot waar veel met hout wordt gewerkt. is dat alleen showroomlook? heb niet het idee dat daar tien potten bootlak overheen gegaan zijn!
sorry voor het dubbelposten de hele tijd
Daar is idd vast heel veel botenlak overheen gegaan en vergis je niet in de prijs van die lak.

Als je toch kiest voor tegels verven, vergeet dan niet een goede primer te gebruiken.

Succes met je zoektocht naar je droombadkamer en mss zijn er nog meer mensen met goede ideeen.

Gr Leeuw
Paar dingen: Hout in badkamers is vaak hardhout+ zeer goed behandeld, zacht hout dat je niet drie keer in de dure beits of botenlak zet (denk zo 50- 100 euro per pot, pot of 3 voor een badkamer) is binnen een maand lelijk, binnen een jaar volkomen weggerot. Tegellak is een goede optie, maar niet in alle kleuren verkrijgbaar én moeilijk, je moet echt wel een beetje geoefend zijn om dit goed op te brengen (en drie lagen aanbrengen) Wasbakken schat je echt te goedkoop in.

Kijk ik zeg niet dat de tegels lakken, nieuw sanitair, een nieuw zeil en nieuwe kranen e.d. niet enorm schelen, maar wil je 2000 euro en enorm veel moeite uitgeven aan iets wat er nog steeds uitziet als wat het is; een goedkoop opgeknapte badkamer. Of spaar je nog een jaartje door zodat je er 6000 euro aan uit kunt geven, aanbiedingen in de gaten kunt houden en er wel gewoon iets moois van kunt maken. Heb je bovendien meer tijd om na te denken over wat je nu écht wilt want je vliegt nu nog alle kanten uit.
Eens met mevrouwdekees: zet die 2000 euro lekker op de bank ( ook om bijv onverwachte verhuis of verbouwingskosten op te vangen) en spaar door. Dan kun je bedenken wat je precies wil en bijv. op zoek naar bijzondere items die je dan langzaam verzamelt, zodat je straks je echte droombadkamer hebt!

En als je met je ogen dicht in dat bad ligt, fantaseer je gewoon dat ie pootjes heeft
Ik zou wachten en door sparen.

In onze vorige flat was de badkamer ook lelijk en toen heb ik de tegels overgeschilderd,eerst 2 lagen primer eronder en toen 2 lagen lak en het moest speciale waterbestendige verf zijn,nou in de douche bladderde het binnen een jaar van de muur af.Op de vloer hadden we andere tegels erover heen gelegd(was maar een heel klein badkamertje met alleen een douche en wasbak)

Ok het zag er wel tijdelijk beter uit(zeker toen we gingen verkopen) maar als ik er was blijven wonen had ik doorgespaard en alles vervangen.

Ik zou me dus afvragen of het echt de moeite van het geld en de tijd die je erin steekt waard is....
dit klinkt allemaal idd wel heel aannemelijk.

en accesoires (mooie wasmand bv...mooie badhanddoeken...evt een mooi meubel voor de shampoo enzo en evt wat mooie planten) kunnen de boel ook al heel erg opleuken en dan ben je dus wel klaar voor bv 300 euro
Ik zou niet gaan lopen prullen en verder sparen. Dan kun je het in een keer goed doen en op je gemak kijken wat jullie willen.
Cum non tum age
ja maar even wat leuke accesoires zijn voor ons de kosten niet. en wat ik zeg voor 300 euro ziet het er al heel wat gezelliger uit, die planten houden we natuurlijkgewoon na afloop en de rest maakt niet zoveel uit
Hang alstjeblieft niet zomaar een kroonluchter van de Xenos in je badkamer. Het ziet er dan misschien wel super uit, maar er zijn niet voor niets speciale badkamerlampen. Een gewone lamp zou in combinatie met het badkamervocht kortsluiting kunnen veroorzaken (en in het ergste geval kan je huis daar zelfs door afbranden).
tsja... mijn zwager heeft wél door mooie kranen, een nieuwe wasbak en een nieuwe hang-wc zijn badkamer opgeknapt en ik moet zeggen dat ik onder de indruk was van wat je met een beetje slim kiezen van wat je vervangt kunt doen. Nu had hij in zijn badkamer van die hele goedkope witte tegeltjes die vaak in huurhuizen gebruikt worden (en nog) dus niet echt een spuuglelijke kleur of zo, dat scheelt misschien. Het ligt er echt aan hoe snel je denkt wel het bedrag bij elkaar te hebben voor een echt mooie badkamer en hoe erg je je nu aan die badkamer ergert. Mijn zwager heeft er voor gekozen om nu de gang en de keuken goed te doen, en de badkamer voorlopig niet (die gaat zo nog wel een paar jaar mee). Het kán dus wel!
Ik zou ook voor het wat betere en kwalitatievere sanitair gaan en nog even wat doorsparen.

Een professionele toiletcombinatie van bijv. Sphinx, Villeroy&Boch, Keramag, Duravit of Laufen is wel zo mooi en zoveel beter in kwaliteit. Wil je toch iets voordeliger, dan is het Spaanse Roca misschien iets. Dit merk heeft een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Voor WC brillen heb je bijv. Pressalit of het Italiaanse Carrara&Matta. Kies nooit meteen voor een Villeroy&Boch toiletbril, want die komt gewoon uit de fabriek van Pressalit. Voor het kraanwerk zou ik gaan voor merken als Grohe, Hans Grohe, Ideal Standard en Venlo want ook hier geld vaak dat kwaliteit zich uiteindelijk wel bewijst.

Niets is vervelender dan een toiletpot met een dusdanige kom dat die niet helemaal optimaal doorspoelt of een kraan die heel gevoelig is voor kalk en vuil. Voor baden en douchebakken heb je bijvoorbeeld Ucosan, Bette of Riho. Voor douchewanden bijv. Novellini of het huismerk van de Praxis, want die schijnen uit dezelfde fabriek te komen. Voor verlichting zou ik zeer zeker speciale badkamerverlichting kiezen die aan de vereiste ip classificatie voldoet voor natte/vochtige ruimte's. En als je hier toch ook heel goedkoop uit wil zijn, dan kun je altijd nog kiezen voor de simpele bol/schroefkop van het Zandvoortse Corodex. Wat de toiletreservoirs betreft, opbouw is meestal goedkoper maar inbouw weer mooier. Ook kun je bij inbouw kiezen voor reservoirs met 2 standen, voor de 'grote' boodschap of alleen een plasje. Geberit en Wisa zijn hier de merken. Toiletcombinaties vind ik persoonlijk niet zo mooi, uit de tijd en storingsgevoelig.
wow jij weet er wel veel van! ik heb d eboel ff uitgeprint en opgeborgen!
Ik heb ruim 10 jaar!! met een vieze bruingekleurde jaren 70 badkamer gedaan en nog steeds trouwens! Hij deed en doet het nog en er moesten nog nog veel andere dingen in het huis gedaan worden die meer spoed hadden. En ik wilde liever het in 1x goed doen, dan geld eraan te besteden terwijl ik al wist dat ik het over een paar jaar weer af zou breken!

Het afgelopen jaar ben ik begonnen met spullen voor mijn toekomstige badkamer te verzamelen, zo heb ik nu al een wastafel, wastafelkraan en inloopdouche bij elkaar gesprokkeld via leuke showroomopruimingen en/of MP. Als jij maar een budget van 2000 euro heb dan zou ik dat op de bank zetten, doorsparen, volgend jaar niet op vakantie gaan en het vakantiegeld er bij doen zodat jullie de badkamer kunnen maken zoals jullie dat echt willen!! Want met 2000 euro ga je het echt niet redden ook al vind je alles via MP etc.!

In de 101woonideeen van deze maand staat trouwens een interview met iemand die haar badkamer zelf heeft gedaan met tadelakt en dat was haar vies tegen gevallen! Niet het resultaat, maar wél het aanbrengen er van!
ik zou daar zelf nooit tien jaar in blijven zitten. je leeft maar een keer (dit komt wat simpel over maar zo zie ik eht wel)

met nog geen 300 euro had je die badkamer al tien keer op kunnen leuken, dat zijn de kosten echt niet, een weekendje centerparks kost tegenwoordig al meer naar het schijnt
Ja, maar als je maar een beperkt budget heb en er andere zaken zijn die wél direct moeten gebeuren of in ieder geval meer haast hebben dan een nog werkende badkamer vervangen dan gaan die voor.

Daarnaast doe ik het liever in 1x goed en precies zoals ik het wil dan het eerst half bakken te doen om het een beetje op te pimpen om vervolgens het weer overnieuw te doen..... Vind ik zonde van mijn geld!

Het heeft 'even' geduurd, maar nu komt er op een andere plaats in huis een nieuwe badkamer die precies gaat worden zoals ik het wil hebben!

Je wilde trouwens van de tegels af....Kijk even op de site van Praxis. Op hun website staat een artikel over hout in de badkamer, zij zeggen dat ze iets hebben waardoor het wél kan.....
ik kan dat artikel niet vinden...
Heb gekeken of ik het nog terug kon vinden en ja hoor. Ga naar de site van Praxis, vervolgens naar inspiratie en klik op de foto van de badkamer. Eens kijken of ik de tekst die ik las op de site van Praxis hier kan plakken.....

Dat een houten vloer niet samen zou kunnen gaan met een natte ruimte als een badkamer, is oud nieuws! Bij Praxis vindt u een speciale vloer geschikt voor alle vochtige ruimtes die honderd procent watervast is.

Op naar de Praxis dus......
Om nog een gedachte mee te geven:

Ik heb met ex in vorig huis de badkamer geheel laten inrichten door een dure badkamer speciaal zaak, alles was van sphinx en villeroy&boch. Houten meubel, mooie wasbakken, muurtjes, leisteen achtige tegels. De inrichting van een luxe hotel, dat idee. Ik vond het lelijk geinstalleerd (was ook een heel gedoe met de aannemer) en het was uiteindelijk mooi, maar die duizenden euro's waard? Nee, ik zag het er niet aan af.

Mijn broer kocht een huis waar alles prima in orde was, behalve de badkamer. Gruwelijke kleuren en hopeloos ouderwets. Hij kocht de luxere sanitairspullen bij de praxis en had een goede aannemer de boel laten installeren. Zeker minder dan de helft van wat ik en ex hadden betaald voor de badkamer, en wauw wat was dat mooi gedaan! Hele apare douche cel op maat laten maken, echt gaaf gedaan.

Vrienden van mij hadden een huis gekocht en niet veel geld meer over voor de badkamer. Ze hadden max. 2000 euro. Heel geduldig speurden ze MP af voor aanbiedingen. Ze hebben een prachtig bad gevonden en toen ze die gingen afhalen werd ze aangeboden om ook de wasbakken en kranen over te nemen. Mooie tegels, hele luxe aparte douche cel, alles zelf geinstalleerd (zijn dan ook wel heel handig met dit soort klussen). En met al het materiaal om te installeren waren ze 2000 euro kwijt. Het is echt een prachtbadkamer met vooral luxe en groot sanitair (was design voor een prikkie).

Kortom, vele wegen leiden naar Rome en alles heeft zijn eigen prijskaartje. Ondertussen weet ik wel, dat geduldig speuren naar koopjes en iemand hebben die goed werk kan afleveren de sleutelwoorden zijn. Die vrienden die ik hier boven beschrijf, zijn echt experts in het goedkoop inrichten van hun huis met spullen, die eigenlijk heel duur zijn. Speuren speuren speuren, succes!
Hahahaha lees nu dit topic.

Je koopt een te duur huis, hebt geen geld meer over voor de badkamer..... en je zit heerlijk te zeiken op mensen die wel een 2 kapper kopen, met wellicht voldoende geld om hun huis in te richten...

Djeeeez, ik vind je echt de grap van de dag!
DTEEZ!
Hey maar ze hebben wel een prachtig groot en duur huis he! van de bank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven