Donny Roelvink

02-09-2026 14:10 124 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een droevige vertoning van die Donny. Als dit de rolmodellen zijn waar (jonge) gasten tegenwoordig tegenop moeten kijken, dan is het wel heel erg gesteld met Nederland.

Voor degene die het niet hebben meegekregen: Donny liep rond te bazuinen dat een vrouw geen mannelijke personal trainer mag hebben en dat je "geen man" bent als je dat toelaat. Natuurlijk slikte hij die woorden tijdens de tv-show weer snel in, maar wat iemand er in eerste instantie uitflapt zegt vaak toch precies hoe zo iemand er werkelijk over denkt.. Dat gedraai achteraf is volgens mij puur schadebeperking.

Tuurlijk, iedereen mag een voorkeur hebben in de liefde, maar ik schrik van die bekrompen, controlerende denkbeelden die tegenwoordig weer overal opduiken. En het ergste is dat dit allang niet meer aan een bepaalde groep is gekoppeld.
Het trekt net zo hard door de oer-Hollandse gelederen. De giftige machocultuur is gewoon keihard terug van weggeweest.

Ben ik de enige die dit zorgwekkend vindt, of kijken we hier met zijn allen naar een wel erg gure wind die de verkeerde kant op waait?
Gisselle schreef:
02-09-2026 19:08
Wanneer heb jij voor het laatst in een kerk gezeten?! Ik ben gelovig, dus ik kom er regelmatig. Ik ken de parochianen en werkelijk niemand die er zulke ideeën op nahoudt.
Dat is dan een andere stroming dan waar BGB over schrijft.
Joppie schreef:
02-09-2026 19:09
Ik vind het ook echt nergens op slaan maar zei Donny niet dat hijzelf ook geen vrouwelijke trainer wil?
Op zich is dat helemaal prima ondanks dat het niet mijn relatie zou zijn. Als hij dat binnen zijn relatie samen afspreekt en ze zijn daar allebei senang mee, moet hij dat vooral doen. Daar heeft een ander weinig over te zeggen.
Ik vind het alleen niet juist wanneer Donny daar vervolgens aan toevoegt dat mannen die daar anders over denken “geen echte mannen” zijn. Dan maakt hij van een persoonlijke grens ineens een oordeel over de mannelijkheid van een ander.
Gisselle schreef:
Wanneer heb jij voor het laatst in een kerk gezeten?! Ik ben gelovig, dus ik kom er regelmatig. Ik ken de parochianen en werkelijk niemand die er zulke ideeën op nahoudt.
In dé kerk, dé moskee en dé synagoge wordt dit gedachtegoed tegenwoordig niet (meer) standaard gepredikt gelukkig. Maar er zijn wel degelijk geloofshuizen in alle groepen die er wel deze ideeën op nahouden. En dat is groeiende. En wat Sir net al aanhaalde, de groep (niet per se gelovigen) conservatieven met de filosofie ‘vrouw aan het aanrecht’ is wel aan het groeien onder jongeren.

Social media is hier voor de jeugd echt een katalysator en verschillende actoren spelen hier slim op in met ‘talking heads’ die dat gedachtegoed de wereld inslingeren.

Kijk ook eens naar een Mees Wijnants bijvoorbeeld of die mannen van ‘mag jouw vrouw’. Ik denk dat het juist heel goed is tegen dit soort mannen en hun boodschappen te ageren en jongeren te bereiken met de boodschap dat dit niet per se voor iedereen en vooral niet voor alle vrouwen hét ideaal is waarnaar je je dient te voegen.
Where is my mind?
Adela schreef:
02-09-2026 19:13
Op zich is dat helemaal prima ondanks dat het niet mijn relatie zou zijn. Als hij dat binnen zijn relatie samen afspreekt en ze zijn daar allebei senang mee, moet hij dat vooral doen. Daar heeft een ander weinig over te zeggen.
Ik vind het alleen niet juist wanneer Donny daar vervolgens aan toevoegt dat mannen die daar anders over denken “geen echte mannen” zijn. Dan maakt hij van een persoonlijke grens ineens een oordeel over de mannelijkheid van een ander.
Precies, daar zit de angel.
Where is my mind?
Joppie schreef:
02-09-2026 19:09
Ik vind het ook echt nergens op slaan maar zei Donny niet dat hijzelf ook geen vrouwelijke trainer wil?
Ik denk dat iedereen dat zelf moet weten, en voor mij geldt dat ik een sterke voorkeur had voor een vrouwelijke personal trainer. Ja, waarom? Misschien omdat ik de vorm van mijn billen liever met een vrouw besprak, of omdat ik me als beginner misplaatst voelde naast de reusachtige mannelijke trainer op mijn sportschool, of omdat ik in dat uurtje training per week meer zin had om lekker te trainen en te kletsen met een vrouw dan met een man, wat toch altijd iets meer energie en moeite kost. Maar dat ben ik. Dat gaat mijn vriend/man/vader/broer niet voor mij bepalen.

Uiteindelijk kwam het zo uit dat alleen de reusachtige mannelijke pt tijd had om met mij te trainen. Nou ja, ook prima. Toch zou ik ideaal gezien liever een vrouw als trainer willen. Zo vind ik het ook ongemakkelijk als een mannelijke spinnig-instructeur tijdens de les roept: kom op, denk aan die strakke bikini-body! Bij een vrouw kan ik dat beter hebben. Dus wat dat betreft heb ik ook mijn persoonlijke voorkeuren. Maar laat het alsjeblieft persoonlijk blijven.
SurferRosa schreef:
02-09-2026 19:38
In dé kerk, dé moskee en dé synagoge wordt dit gedachtegoed tegenwoordig niet (meer) standaard gepredikt gelukkig. Maar er zijn wel degelijk geloofshuizen in alle groepen die er wel deze ideeën op nahouden. En dat is groeiende. En wat Sir net al aanhaalde, de groep (niet per se gelovigen) conservatieven met de filosofie ‘vrouw aan het aanrecht’ is wel aan het groeien onder jongeren.

Social media is hier voor de jeugd echt een katalysator en verschillende actoren spelen hier slim op in met ‘talking heads’ die dat gedachtegoed de wereld inslingeren.

Ik ben er helemaal voor om social media voor kinderen en jongeren te verbieden, misschien leren ze dan ook weer goed Nederlands schrijven.
Gisselle schreef:
Protestants, om maar een stroming te noemen, is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Oud Gereformeerde Gemeente .
Dus jouw mede parochianen zijn de anderen weer niet.
https://drpdevries.com/2023/12/08/de-ta ... menleving/
Niet doen of deze gedachtegang erg on Hollands is. Wat dat is niet zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef:
02-09-2026 16:30
Heb je d’r column gelezen ? Ze vindt echt wel wat van “ dat soort mannetjes “ . Maar dat hij het mag roepen, daar heeft ze toch ook gewoon gelijk in ? Citaat : “ dat mag in dit land. De moskeeën en kerken zitten vol met lieden die precies dezelfde overtuiging hebben . Het wordt pas echt ! eng als we allemaal hetzelfde moeten gaan denken en vinden “ .Verder noemt ze hem ook nog een nono.

Als je nou zo heel verontwaardigd over Angela bent en dan uiteraard ook over Donny ben je dat dan ook over die moskeeën en kerken ? Waarom gaat nu iedereen ineens op zijn achterste benen staan ? Omdat het iemand is die bekeerd is en dus “ beter “ zou moeten weten ? Heel veel mensen die naar een moskee gaan maar hier hun opleiding hebben genoten ; die dan weer niet ?

Ik schrijf nota bene dat ik haar column niet heb gelezen. En nee, ik ben het niet eens met haar bagatelliseren van zijn uitspraken omdat hij dat 'nou eenmaal mag'. Het gaat erom dat hij wordt uitgenodigd in een talkshow en een podium krijgt voor zijn reactionaire ideeën. Hij heeft meer volgers dan de gemiddelde kerk - en hoeveel kerken zijn er nog die dit gedachtengoed uitdragen?
Gisselle schreef:
02-09-2026 19:59
Ik ben er helemaal voor om social media voor kinderen en jongeren te verbieden, misschien leren ze dan ook weer goed Nederlands schrijven.
Het is vechten tegen de bierkaai, want ze weten alles tegenwoordig toch wel te omzeilen. Elke gek kan iets het internet opslingeren en gedachtegoed aanwakkeren dat vroeger nooit verder was gekomen dan een paar man aan de bar..

Nu komt het rechtstreeks bij jonge mensen op hun scherm terecht en als ouder mag je vervolgens hopen dat ze daar een beetje weerstand tegen kunnen bieden.

Ik kan me ook écht niet voorstellen dat Donny niet had ingeschat hoeveel ophef zijn uitspraak zou veroorzaken. We hebben de afgelopen maanden de boel vol zien stromen met van die “mag jouw vrouw dit, mag jouw vrouw dat”-trends. Daar is ook flinke oproer over geweest.

Dan is het toch verdacht toevallig dat Donny nu precies op diezelfde trein springt. Alsof hij werkelijk niet wist hoe dit zou landen. Misselijk gedrag.
DebbieHerrie schreef:
02-09-2026 16:59
De kop van de bewuste column luidt: "Door de verbale lynchpartij van Donny Roelvink bij Renze lijkt het wel alsof we niet meer van mening mogen verschillen".

Maar dat is zo'n foute framing van het gesprek. Olcay was het niet eens met Donny en had zich duidelijk ingelezen en geluisterd naar zijn podcast. Dat noem je een gedegen voorbereiding maar tegenwoordig heet dat blijkbaar een verbale lynchpartij.

Als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren.

Precies, dat framen is verwerpelijk. Olcay zei het ook aan tafel: gaan we nou met z'n allen doen alsof dit een geaccepteerde manier van denken is, dát moet je dus voor zijn.
Vrouwenrechten worden op deze manier teruggebracht tot een mening. Dat is het probleem.
Hij is een bekeerling. Die hebben de neiging om extra orthodox te zijn om daarmee (zichzelf?) te bewijzen. En het past in het hele stoere mannen verhaal.

Zum kotsen.
Eirlys schreef:
02-09-2026 20:58
Precies, dat framen is verwerpelijk. Olcay zei het ook aan tafel: gaan we nou met z'n allen doen alsof dit een geaccepteerde manier van denken is, dát moet je dus voor zijn.
De media spelen hier ook een dubieuze rol in. Dat meewaaien met populaire flauwekul van sociale media is ronduit kwalijk. Alles voor de kijkcijfers, terwijl ze natuurlijk heel goed weten dat ze een stompzinnige hetze aanwakkeren. Maar ja, het is wel het gesprek van de dag. Ook hier :'-(
Eirlys schreef:
02-09-2026 21:04
Vrouwenrechten worden op deze manier teruggebracht tot een mening. Dat is het probleem.
Klopt helemaal. Als de vrijheid van vrouwen serieus werd genomen riep men niet zo makkelijk: “Ja, maar dat is gewoon zijn mening, die mag hij hebben, dus laat die jongen toch”

Kijk alleen al naar de Dolle Mina’s die na jaren weer de straat op gaan, omdat ze zich zorgen maken over de huidige manosphere en de druk die daardoor weer op vrouwenrechten komt te liggen. Dat vind ik eigenlijk veelzeggend genoeg! We zijn 55 jaar verder en de vlag hangt er treurig bij.
Waarom krijgen mensen als die Donny Roelvink eigenlijk zoveel aandacht? Wat heeft die nu gepresteerd in zijn leven? Er zijn toch wel belangrijkere of interessantere mensen in Nederland?
Ik kan me niet druk maken om een opmerking van een onbekende domme gast.
Denk Dat ze zulke idioten ook geen podium moeten geven.
SunShine35 schreef:
02-09-2026 23:16
Ik kan me niet druk maken om een opmerking van een onbekende domme gast.
Je had nog niet door dat er steeds meer van deze domme mannen zijn? Het lijkt wel een plaag. Een plaag met een groot bereik. Ze hebben niet slechts een podium, maar straks stadions vol.
Eirlys schreef:
02-09-2026 21:04
Dasha schreef:
02-09-2026 21:55

Klopt helemaal. Als de vrijheid van vrouwen serieus werd genomen riep men niet zo makkelijk: “Ja, maar dat is gewoon zijn mening, die mag hij hebben, dus laat die jongen toch”

Kijk alleen al naar de Dolle Mina’s die na jaren weer de straat op gaan, omdat ze zich zorgen maken over de huidige manosphere en de druk die daardoor weer op vrouwenrechten komt te liggen. Dat vind ik eigenlijk veelzeggend genoeg! We zijn 55 jaar verder en de vlag hangt er treurig bij.
Los van de belachelijke uitspraken van die hersenloze pannenkoek vind ik jullie uitspraken ook slappe hap. Weet je wel wat je zegt? Het komt op mij over dat jullie erkennen dat één man zoveel macht heeft dat hij met zijn uitspraken vrouwenrechten in kan perken. Donny loopt als een kip zonder kop dingen te roepen waar hij geen kaas van heeft gegeten. Die vent heeft geen inhoud. Het is een jochie die op zijn onzekerste momenten naar macht probeert te grijpen. Dat geeft een lekkere testosteron kick waar het dan weer even op kan teren. Je laat je door iemand zoals hij toch niet vertellen wat vrouwenrechten zijn en waar jij wel en niet recht op zou hebben?

De Nederlandse mediawereld is klein en het lijkt er al veel langer op dat een heleboel mensen denken dat alles wat daar wordt gezegd een soort van nieuwe standaard is waar iedereen aan moet voldoen. Misschien omdat je het woord manosphere vaker hoort heb je het idee dat dit onderdeel is van een nieuwe standaard. De media blaast dingen op. Dat is hun verdienmodel. Neem dat soort items met een korrel zout en minacht dat soort pannenkoeken die denken te kunnen uitmaken wie jij als vrouw mag zijn.
Dinterloord schreef:
03-09-2026 08:12
Los van de belachelijke uitspraken van die hersenloze pannenkoek vind ik jullie uitspraken ook slappe hap. Weet je wel wat je zegt? Het komt op mij over dat jullie erkennen dat één man zoveel macht heeft dat hij met zijn uitspraken vrouwenrechten in kan perken. Donny loopt als een kip zonder kop dingen te roepen waar hij geen kaas van heeft gegeten. Die vent heeft geen inhoud. Het is een jochie die op zijn onzekerste momenten naar macht probeert te grijpen. Dat geeft een lekkere testosteron kick waar het dan weer even op kan teren. Je laat je door iemand zoals hij toch niet vertellen wat vrouwenrechten zijn en waar jij wel en niet recht op zou hebben?

Precies. Als ik een mannelijke personal trainer wil, doe ik dat. Daar heb ik recht op. Al roepen een miljoen jongetjes op TikTok dat hun vriendin dat niet mag.

De helft van de samenleving is vrouw. Het is aan ons om onze rechten te beschermen en onze kinderen op te voeden met de 'juiste' normen en waarden. De Donnies pakken onze rechten niet zomaar af.
Dinterloord schreef:

De Nederlandse mediawereld is klein en het lijkt er al veel langer op dat een heleboel mensen denken dat alles wat daar wordt gezegd een soort van nieuwe standaard is waar iedereen aan moet voldoen. Misschien omdat je het woord manosphere vaker hoort heb je het idee dat dit onderdeel is van een nieuwe standaard. De media blaast dingen op. Dat is hun verdienmodel. Neem dat soort items met een korrel zout en minacht dat soort pannenkoeken die denken te kunnen uitmaken wie jij als vrouw mag zijn.
Nou, dan begrijp je het toch echt verkeerd.

Natuurlijk trekt zo een lege huls geen wetten door de Tweede Kamer, maar als hij er eigenhandig voor zorgt dat een compleet legioen gasten thuis denkt dat ze hun vriendin of vrouw de les mogen lezen en klein kunnen houden, dan ben je wel degelijk bezig om rechten in te perken. Daar hoef je geen premier voor te zijn. Als de sociale controle achter de voordeur verslechtert, is een vrouw aan de haard gewoon direct de pineut.

Het is geen op zichzelf staand incident van een of andere malloot die wat roept, maar een hele stroming die normaliseert dat vrouwen weer ondergeschikt moeten worden gemaakt. Als je dat wegzet als 'slappe hap' omdat het maar een onzeker jochie is, onderschat je totaal hoeveel impact die hele influencer-cultuur heeft op de hoofden van de generatie die nu opgroeit..
Ik denk dat we gewoon even moeten zwaaien naar dit soort mannen die elkaar vertellen hoe ze met vrouwen moeten omgaan. Een zwaai zo van joehoe hier ben ik dan, een vrouw (!), vraag het maar aan mij. Krijgen ze informatie uit de eerste hand in plaats van een man met een verdienmodel.
Dinterloord schreef:
Los van de belachelijke uitspraken van die hersenloze pannenkoek vind ik jullie uitspraken ook slappe hap. Weet je wel wat je zegt? Het komt op mij over dat jullie erkennen dat één man zoveel macht heeft dat hij met zijn uitspraken vrouwenrechten in kan perken.

Het gaat erom dat je de discussie erover normaliseert. Alsof het iets is waar serieus over gediscussieerd moet worden.
er waren altijd wel idioten van velerlei pluimage, er zijn allerlei idioten van velerlei pluimage en er zullen altijd wel idioten van velerlei pluimage zijn. Ik denk dan altijd aan een arabisch spreekwoord: de hond blaft, de karavaan trekt verder.
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Eirlys schreef:
03-09-2026 13:01
Het gaat erom dat je de discussie erover normaliseert. Alsof het iets is waar serieus over gediscussieerd moet worden.
Ja, dit is wel het belangrijke punt. Willen we elke mening ruimte geven in de publieke ruimte, terwijl we weten dat aandacht tot normalisering leidt? "Iedereen heeft recht op haar of zijn eigen mening" maar vinden we dat ook nog als die mening discriminerend is of leidt tot discriminatie? Als die mening vrouwonvriendelijk gedrag goedpraat of vrouwenhaat aanwakkert?
Si abra la puerta hay lobos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven