Donny Roelvink
woensdag 2 september 2026 om 14:10
Wat een droevige vertoning van die Donny. Als dit de rolmodellen zijn waar (jonge) gasten tegenwoordig tegenop moeten kijken, dan is het wel heel erg gesteld met Nederland.
Voor degene die het niet hebben meegekregen: Donny liep rond te bazuinen dat een vrouw geen mannelijke personal trainer mag hebben en dat je "geen man" bent als je dat toelaat. Natuurlijk slikte hij die woorden tijdens de tv-show weer snel in, maar wat iemand er in eerste instantie uitflapt zegt vaak toch precies hoe zo iemand er werkelijk over denkt.. Dat gedraai achteraf is volgens mij puur schadebeperking.
Tuurlijk, iedereen mag een voorkeur hebben in de liefde, maar ik schrik van die bekrompen, controlerende denkbeelden die tegenwoordig weer overal opduiken. En het ergste is dat dit allang niet meer aan een bepaalde groep is gekoppeld.
Het trekt net zo hard door de oer-Hollandse gelederen. De giftige machocultuur is gewoon keihard terug van weggeweest.
Ben ik de enige die dit zorgwekkend vindt, of kijken we hier met zijn allen naar een wel erg gure wind die de verkeerde kant op waait?
Voor degene die het niet hebben meegekregen: Donny liep rond te bazuinen dat een vrouw geen mannelijke personal trainer mag hebben en dat je "geen man" bent als je dat toelaat. Natuurlijk slikte hij die woorden tijdens de tv-show weer snel in, maar wat iemand er in eerste instantie uitflapt zegt vaak toch precies hoe zo iemand er werkelijk over denkt.. Dat gedraai achteraf is volgens mij puur schadebeperking.
Tuurlijk, iedereen mag een voorkeur hebben in de liefde, maar ik schrik van die bekrompen, controlerende denkbeelden die tegenwoordig weer overal opduiken. En het ergste is dat dit allang niet meer aan een bepaalde groep is gekoppeld.
Het trekt net zo hard door de oer-Hollandse gelederen. De giftige machocultuur is gewoon keihard terug van weggeweest.
Ben ik de enige die dit zorgwekkend vindt, of kijken we hier met zijn allen naar een wel erg gure wind die de verkeerde kant op waait?
vrijdag 4 september 2026 om 11:54
Ik vraag me af hoe alle mannelijke personal trainers hier nu tegenaan kijken. Want als ik op social media meelees in dit hele debat, lijken veel mensen het wel logisch te vinden dat vrouwen er niet mee mogen trainen, als hun man (type Donnie) dat niet wil.
Er werd zelfs door een vrouw beweerd met plaatjes als 'het is altijd een man' dat het onveilig is om met een man 1 op 1 te trainen. Dan lijkt het er op dat er in deze beroepsgroep veel seksuele predators zijn?! Dit lijkt me toch ook wel onprettig voor de mannen die dit beroep met plezier en zonder bijbedoelingen uitvoeren.
Er werd zelfs door een vrouw beweerd met plaatjes als 'het is altijd een man' dat het onveilig is om met een man 1 op 1 te trainen. Dan lijkt het er op dat er in deze beroepsgroep veel seksuele predators zijn?! Dit lijkt me toch ook wel onprettig voor de mannen die dit beroep met plezier en zonder bijbedoelingen uitvoeren.
Grief is just love with nowhere to go
vrijdag 4 september 2026 om 12:27
vrijdag 4 september 2026 om 13:38
Mee eens,
Joh ik kom nog uit een tijd waarin op het naambordje op de deur van ons huurhuis van ons gezin de voorletter van mijn vader en onze achternaam erop stond...alsof mijn moeder en ik er niet woonden...
Mijn moeder heeft dit aangekaart bij de woningbouw maar nee, daar konden ze niet aan beginnen...zo waren de regels nu eenmaal. Geen naambordje met ons erop.
Is nu gelukkig anders maar erg veelzeggend als in: Dit soort bullshit is er in heel de wereld, westers of niet.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
vrijdag 4 september 2026 om 14:03
Dat begrijp ik. Maar ik reageerde aanvankelijk op een post waarbij werd gesuggereerd dat het een westers probleem is.
Komt helaas overal voor.
vrijdag 4 september 2026 om 15:05
Nee, dat bedoel ik niet. Het komt in veel, zo niet alle, culturen voor. Dan steekt het Westen er wellicht nog gunstig van af, alhoewel ook hier nog een en ander mis is. Emancipatie is een langdurig proces, met ook weer periodieke terugvallen zoals nu weer gebeurt.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
vrijdag 4 september 2026 om 15:20
Heel erg ja. Het valt me op dat vrouwen helemaal niet zo hard en hatelijk over/naar mannen praten, maar andersom is het bizar! De minachting spat van het scherm. En bij alle feministische vrouwaccounts.
Het maakt me doodsbenauwd en heel erg verdrietig. Wat een engerds.
vrijdag 4 september 2026 om 15:30
vrijdag 4 september 2026 om 16:48
Dank voor je antwoord.oudebaas schreef: ↑04-09-2026 15:05Nee, dat bedoel ik niet. Het komt in veel, zo niet alle, culturen voor. Dan steekt het Westen er wellicht nog gunstig van af, alhoewel ook hier nog een en ander mis is. Emancipatie is een langdurig proces, met ook weer periodieke terugvallen zoals nu weer gebeurt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in