Veranderd product !

04-09-2026 22:38 150 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vond je altijd heel lekker maar is na " vernieuwd" niet meer je favoriet.

Zo vond ik de Bros bros bros uit het Adele Bloemendaal tijdperk het allerlekkerste.
Sinds ze dat harde laagje eromheen hebben verwijderd koop ik het niet meer.

Nu kocht ik van de week weer taaitaai..is het ineens platter, andere smaak en het " laklaagje" zit er niet meer op, alleen sintjes en piet is vervangen voor de zak van Sinterklaas...

Waarom veranderen fabrikanten een goed lopend product of halen ze een goed lopend product uit de schappen ?Zoals een paar jaar geleden haalde de ruiter Hagelslag de karamel uit de schappen terwijl die vaak uitverkocht was, zo gewild !

Ik snap er soms helemaal niks van .
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Wat mij echt zo tegenvalt is de Viennetta tegenwoordig. Vroeger was die lekker knapperig, met veel chocoladelaagjes erin. Nu heel veel minder.
Over krimpflatie gesproken...! o_o
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik vind de Buys zoenen ook niet meer lekker. Dat witte binnenste was altijd zo heerlijk zacht, maar tegenwoordig is het wat opgestijfd. En vroeger zat er zo’n leuk topje bovenop, dat is ook al heel lang niet meer.
Renske schreef:
05-09-2026 17:56
Niet veranderd maar verdwenen: Iglo Crosso pizza, met een heerlijke krokante ziltige bodem. Opeens bestond het niet meer :|
Die mis ik dus ook nog steeds, die met broccoli en gehakt, heerlijk was die!
MaggieMae schreef:
05-09-2026 16:53
De kip a la romana van Knorr. (De website doet raar)

Deze wilde ik dus ook noemen. Dit stond minstens twee keer per maand op tafel bij ons. Zo jammer nu met die vieze poeder. Ik koop het nooit meer.
Ik had begrepen dat veel mensen erover hadden geklaagd maar dat Knorr zei dat het testpanel deze écht lekkerder vond. Zeker allemaal mensen die na Corona hun smaak zijn kwijt geraakt ofzo :P . Een andere verklaring kan ik niet bedenken.
Grief is just love with nowhere to go
De 15+ smeerkaas sambal van Albert Heijn. Die komt sinds een tijdje uit dezelfde fabriek als die van Jumbo, het lijkt wel plastic. Ik stapte daarom over op die van Lidl, maar die is nu helemaal uit het assortiment gehaald :@
laiskuri schreef:
05-09-2026 11:03
Europese richtlijnen hebben ertoe geleid dat chips en zoutjes nu vaak minder zout en verzadigd vet bevatten. Het is voor je eigen gezondheid veranderd :proud:

Als je nog zoute chips zoekt:
toko's of internationale supermarkten verkopen vaak chips met ouderwets zoute smaak.
https://amazingoriental.com/?s=chips
Tevens met krabsmaak of de smaak van bibimbap (Koreaans gerecht)
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
laiskuri schreef:
05-09-2026 11:03
Europese richtlijnen hebben ertoe geleid dat chips en zoutjes nu vaak minder zout en verzadigd vet bevatten. Het is voor je eigen gezondheid veranderd :proud:
Worden ze daar ook taaier van?
Ik had laatst wokkels gekocht, die leken "bol" als in: dat de zak al een tijd open is geweest.
Maar ik maakte hem echt net open.
LunchLover schreef:
05-09-2026 16:25
Geen eten, wel iets wat ik mis. De oude keukenrollen van Maestro. Die kon je natmaken en uitwringen als een doekje. Ook zacht genoeg om je neus te snuiten lol en je kon hem gemakkelijk 4 stukken scheuren (ons ben zuunig).

Sinds jaar of 4 "nieuw". Ja bagger geworden. Nog over gemaild. Nou het testpanel was tevreden. Ja leuk. Ik niet. Graaiers. Was al een hele dure rol, had er het geld voor over. Nu is het dure zooi.
Ik gebruik Nalyz Blitz huishoudrol.
Ook heel duur, maar deze kun je ook wel wat uitwringen. En ik scheur er ook stukken af, niet in 4-en maar wel in stukken.
VR26 schreef:
05-09-2026 07:38
Geen eten maar waar ik ook enorm van baalde was de Parodontax tandpasta die een paar jaar geleden aangepast is. Zo vies. En het was op dat moment de enige tandpasta die ik kon verdragen, van andere kreeg ik vaak een soort eczeem in mijn mondhoek. Alle winkels af geweest destijds om nog een ‘restpartij’ te vinden maar helaas.
De blauwe tube van weleda komt best in de buurt....
VR26 schreef:
Geen eten maar waar ik ook enorm van baalde was de Parodontax tandpasta die een paar jaar geleden aangepast is. Zo vies. En het was op dat moment de enige tandpasta die ik kon verdragen, van andere kreeg ik vaak een soort eczeem in mijn mondhoek. Alle winkels af geweest destijds om nog een ‘restpartij’ te vinden maar helaas.
Ik gebruik nu de blauwe tubes van weleda. Ook die zoutige smaak
Geen eten, maar bij de schuursponsjes van "vroeger" bleef het groene schuurgedeelte aan het gele gedeelte zitten, maar de laatste jaren laat het groene deel binnen de kortste keren los.
VR26 schreef:
Ik gebruik nu de blauwe tubes van weleda. Ook die zoutige smaak
Edda schreef:
05-09-2026 20:39
Geen eten, maar bij de schuursponsjes van "vroeger" bleef het groene schuurgedeelte aan het gele gedeelte zitten, maar de laatste jaren laat het groene deel binnen de kortste keren los.
O, heb jij dat ook.
Ik heb hier van die groene lapjes schuur liggen.
En weer breek ik een nieuw pakje open.
#NietDuurzaam
Durf te antwoorden: één van de leukste topics op het forum!
Niet veranderd maar wel verdwenen:
Zuivel die Umer heette.
Explorista schreef:
05-09-2026 20:42
O, heb jij dat ook.
Ik heb hier van die groene lapjes schuur liggen.
Haha, ja, ik gebruik het groene en gele deel dan maar afzonderlijk, maar handig is het niet.
De vleeswaren vond ik vroeger lekkerder.had al n tijdje zin in paling worst gisteren mee genomen maar nee niet echt de smaak.
En cornedbeef ook niet altijd lekker.cornedbeef moet niet droog en zacht zijn .maar lekker smeuig. Bij de Nettorama. komt ie er het dichtst bij.maar is het net niet..
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Pizza Crossa, met die bubbel bodem

De ouderwetse groente burger van McDonalds, die was echt heerlijk, maar nu is het nep kip geworden die lang niet zo lekker meer is :-[

Ik mis gewoon frisdrank met suiker. Ik hoef geen light, aspartaam of stevia.

Quorn, is ook ineens verdwenen, en ik ben nog geen enkele vleesvervangers tegengekomen die net zo lekker is

Mars smaakte "vroeger " ook heel anders, net als Twix. Minder suiker? Lagere kwaliteit grondstoffen?
Lemon_Pledge schreef:
05-09-2026 21:44

Nou dit. De stevia verdraag ik dan tenmiste nog. Maar waarom zit er in zoveel gewone 'niet light' drankjes nu ook ineens deels aspartaam of aseculfaan k etc?
Ik mis de oude bros echt zo erg. En dan toch weer kopen en dan steeds weer teleurgesteld zijn dat het niet meer zo brossig is. Sowieso vind ik chocola nu vaak anders smaken dan eerst. De smarties zijn ook niet meer zo lekker
Lemon_Pledge schreef:
Hier dus nog iemand. Ik drink tegenwoordig blikjes san pelligrino dat is nog gewoon frisdrank met suiker en smaakt nog wel lekker.
Forever is a hell of a long time.
pepexx schreef:
05-09-2026 18:43
Mijn AH heeft nog wel 1,5 literflessen , normale Sprite.
ga is kijken bij de Appie :thumbsup: , had er laats zo'n zin in :hihi:

Lemon_Pledge schreef:

DIT donder op met je suikervrije bs, smaakt ook allemaal hetzelfde
Relax we're all crazy, it's not a competition
Maleficent schreef:
05-09-2026 11:41
De Rapid Repair van Sensodyne is van samenstelling veranderd. Was de enige waarbij ik geen pijn kreeg aan mijn gevoelige tandhalzen. Nu wel pijn. Stom vind ik dat. Nu hebben ze een nog duurdere variant die wel helpt tegen de pijn, maar die is nog veel duurder dan degene die ik eerder gebruikte.
De gentle whitening is ook veranderd. Het was eerst wit met een korreltje en nu blauw. Schuurt minder goed.
LunchLover schreef:
05-09-2026 16:25
Geen eten, wel iets wat ik mis. De oude keukenrollen van Maestro. Die kon je natmaken en uitwringen als een doekje. Ook zacht genoeg om je neus te snuiten lol en je kon hem gemakkelijk 4 stukken scheuren (ons ben zuunig).

Sinds jaar of 4 "nieuw". Ja bagger geworden. Nog over gemaild. Nou het testpanel was tevreden. Ja leuk. Ik niet. Graaiers. Was al een hele dure rol, had er het geld voor over. Nu is het dure zooi.
Ik ben naar het Jumbo huismerk gewitched nadat Maestro verpest werd. Die is wel vergelijkbaar qua stevigheid en snuitproof.
De oude groentenburger van de McDonalds. Die was echt zo lekker.

Heel stom: de Lidl verkocht vorig jaar landkomkommers, van die komkommers die je ook Oostenrijk en de Balkan koopt. Ik at die altijd tijdens de nachtdienst en ze waren zo lekker. En opeens waren ze er niet meer! Ik heb serieus afkickverschijnselen gehad.
De chocolade van Boulanger bonbons vind ik ook tegenvallen. Heb het idee dat daar ook met inferieure ingrediënten wordt gewerkt net als bij Lindt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven