Minnaar deel 44

15-08-2026 13:38 266 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al 43 delen schrijven we over ons minnaar wel-en -wee. De leuke kanten, geile kanten, spannende kanten. Maar ook over kopgeworstel, schuldgevoelens en onzekerheden.
Dit topic is bedoeld om hierover uit te wisselen, ook als je (nog) geen minnaar(s) hebt maar wel behoefte hebt aan een wake up call of als je minnaartijd achter je ligt en zaken toe wil voegen.

Probeer zo min mogelijk te quoten.
Linkje van deel 43: https://forum.viva.nl/seks/minnaar-deel ... ges/478008

In de openingspost van deel 43 staan de linkjes naar voorgaande topics.
sebedeüs wijzigde dit bericht op 16-08-2026 14:56
18.04% gewijzigd
Elmervrouw schreef:
08-09-2026 16:22
maar toch lijken we nu ook weer (of nog steeds) in dit patroon te blijven hangen.
Begrijp ik hieruit dat de relatiekies nog aan een draadje hangt? Dat het nog niet helemaal over is dus? Of lees ik het verkeerd?

Ah, ik dacht dat je weer op zoek was naar een verse, volwaardige relatie maar als ik het goed snap is het nu vooral iets van FWB waar je naar op zoek bent? Ik snap het, manloos is ook zowat hè? Ik vind mannelijke energie lekker, dat (toch vaak) ietwat ruige, dat veilige, dat het-komt-wel-goed-wijffie, daar ga ik wel lekker op. Dat zou ik ook wel missen in een evt periode van bezinning maar ik denk niet dat ikzelf weer zou gaan minnaren, het voelt wel alsof dat klaar is. Ondertussen ben ik er misschien ook een beetje te oud voor? Of is dat een heel stomme gedachte...

Natuurlijk mag jij Seeb zeggen. Of Roos. Of kutwijf, ik vind het allemaal goed.
Elmervrouw schreef:
08-09-2026 16:43
Hevige verliefdheid heb ik eigenlijk ook nooit gevoeld, bij geen enkele relatie. Is dat noodzakelijk? vraag ik me af. En wat is een 'echte' relatie dan?
Echt niet? Ook niet bij ooit-minnaar? Wel toch?

Voor mij is verliefdheid wel noodzakelijk denk ik, voordat we stevig verankerd zijn in het houden-van heb ik wel iets van lamellen voor mijn scherpe blik nodig vrees ik. Daar is verliefdheid wel heel behulpzaam in. En eigenlijk ben ik nog steeds verliefd op Vent. En verlust ook, ook fijn.

Een "echte" relatie is het gevoelsmatige "met jou wil ik wel oud worden". En hoe je dat inkleurt is voor iedereen anders.
Misschien weet ik dan wel niet zo goed wat echt verliefd is. (Tja, wat hechtings- en andere problematiek hier vanuit vroege jeugd, en daarna). Dat wat ik met ooit-minnaar voelde kwam wel nog het dichtst in de buurt van verliefd denk ik, of was het verslaafd? Ik leefde voor zijn berichtjes en als ik hem zag, en als ik hem niet zag voelde ik hem nog steeds. Hmmmmm.........

Ja, dat wat je zegt over mannelijke energie is voor mij ook zo :-)

Minnaren, als in: bezette man, dat wil ik zeker weten nooit meer!
Teveel verdriet gehad na ooit-minnaar. En als ik nog even aan hierboven denk: zoveel heb ik nog nooit gevoeld na het einde van een relatie. We matchten op zoveel punten..!

Oef.
Echt zo lastig allemaal. Want ik denk dat ex-partner wel iemand is om oud mee te worden, maar ik mis het speelse, het verleiden, het jongensachtige; dat allemaal! En daar verlang ik zo erg naar.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw schreef:
08-09-2026 19:20
Want ik denk dat ex-partner wel iemand is om oud mee te worden, maar ik mis het speelse, het verleiden, het jongensachtige; dat allemaal! En daar verlang ik zo erg naar.
Maar met ex hád je ook een echte relatie dus wat dat betreft klopt het helemaal, hij is relatiemateriaal.

Maar als hij heel veel niet biedt waar jij wel blij van wordt dan wordt samen oud worden een onnodige worstelpartij en maak je een andere keuze. Dan betekent het niet dat je niet samen oud kúnt worden. Het betekent dat jij daar niet meer voor kiest.
Elmervrouw schreef:
08-09-2026 19:20
Misschien weet ik dan wel niet zo goed wat echt verliefd is. (Tja, wat hechtings- en andere problematiek hier vanuit vroege jeugd, en daarna). Dat wat ik met ooit-minnaar voelde kwam wel nog het dichtst in de buurt van verliefd denk ik, of was het verslaafd? Ik leefde voor zijn berichtjes en als ik hem zag, en als ik hem niet zag voelde ik hem nog steeds. Hmmmmm.........
De definitie van verliefdheid is ook niet voor iedereen hetzelfde. Vent noemt het een hormonale psychose, alleen bestaande in zijn pubertijd en oké, jongvolwassen leeftijd hoorde er ook nog wel bij. Volgens hem is dat niet wat hij voor mij gevoeld heeft, hij omschreef het anders. Mooi maar wel anders.
Ik heb wel degelijk gezien dat hij verliefd op me was, de emotionele incontinentie als we een intens gesprek voerden en elkaar vertelden waarom we zo blij waren met elkaar. De innigheid waarmee we vreeën en de manier waarop hij me half in zijn slaap beetpakte om me nooit meer los te laten. De intensiteit waarmee we elkaars nabijheid opvraten... En nog steeds zijn die blikken, die intensiteit regelmatig aanwezig.
En het is prima dat hij dat geen verliefdheid noemt, het is maar een woord. Het mag ook gewoon liefde zijn. Of houden van. Maar liever geen verslaving.

Waar was je verslaafd aan, Elmervrouw? Aan hem? Aan zijn liefde? Of aan de vrouw die jij zelf was als jij van hem deze aandacht kreeg?
Elmervrouw schreef:
08-09-2026 16:43
Hevige verliefdheid heb ik eigenlijk ook nooit gevoeld, bij geen enkele relatie. Is dat noodzakelijk? vraag ik me af. En wat is een 'echte' relatie dan?
Ik weet niet of het echt noodzakelijk is maar ik zou het wel graag weer ervaren in een normale relatie. Maar zoals het bij ex-minnaar voelde heb ik ook nog niet eerder gehad, dat was echt die cliché zevende hemel en rondfladderende vlinders en kriebels. Ik durfde me daar toen ook echt aan over te geven, ik weet niet of ik dat nu nog eens zou durven.
Oh, wat klinkt dat heerlijk, Rooss!
Hopelijk ga ik dat ooit ook eens zo ervaren..

Waar was ik verslaafd aan?
Ik denk aan de vrouw die ik zelf was toen ik van hem deze aandacht kreeg. Hij bracht van alles in me naar boven wat ik nog niet kende van mezelf. De sensuele vrouw was wel de allergrootste verrassing voor mezelf. Naast nog veel meer dingen, die ik wel min of meer van mezelf kende, maar die bij hem alle ruimte kregen.
Mis ik hem?
Nee, eigenlijk niet, maar oh, wat wil ik dat graag allemaal weer voelen!!
Ja, herkenbaar Elegantic, zou ik dat nog een keer durven?
Misschien was de relatie met ex-partner wel veilig voor wat ik in die tijd aankon, nu ik er zo over nadenk.
Sebedeüs schreef:
23-08-2026 21:43
@Elegantic, wat jammer maar niet echt verbazingwekkend denk ik. Voor mij heeft het eerlijk gezegd nog nooit geklonken alsof jij over exminnaar heen was en ik vrees dat dat ook nog wel even duurt. Ben je voor nu prima om lekker casueel te daten zonder blik op de toekomst? Het klinkt voor mij alsof je daar nog niet helemaal aan toe bent.

@Voor-de-lol, kom maar op met die uitleg hoor, mij hoeft niks bespaard te blijven. Zie jij een seksloze relatie altijd als broer-relatie? Of zijn jullie gewoon een prima team maar ontbreekt het lijflijke?
Ik persoonlijk zie niet zo hard in waarom je met je zus zou blijven samenleven, vandaar mijn vraag.

@EV, daar zeg je een waar woord denk ik, ik zie in mijn omgeving wat het met mensen doet als je jaren geleden (soms wel een stuk of 40) je hart verloor aan een onbereikbaar iemand. Diegene dondert nooit van zijn/haar voetstuk af. Elk bereikbaar mens steekt daar bleekjes bij af.

@Rabatia, waarom heb je niet gereageerd? Een paar dagen geleden overwoog je zelf de pen weer ter hand te nemen. Ja, het gaat op zijn condities, dat ging het al die tijd al maar volgens mij wil jij niks liever dan hem terug? Wat is voor jou dan nu de reden niet te reageren?
De relatie is prima, we hebben zelden ruzie of meningsverschillen maar blijkbaar is het er in geslopen m
aar ik mis die aandacht wel.
Voor-de-lol schreef:
09-09-2026 19:39
De relatie is prima, we hebben zelden ruzie of meningsverschillen maar blijkbaar is het er in geslopen m
aar ik mis die aandacht wel.
En wat zei ze toen je daar over begon te praten?
Ik wil het weer goed maken met minnaar. Ik mis hem zo
Het is weer een maand geleden sinds de breuk.
Rabatia schreef:
18-08-2026 21:57
-Slechte communicatie
-Nooit initiatief nemen om te bellen.
(Toen we elkaar net kenden kon het wel)
Of zeggen ik bel je straks en dan niks laten horen.
-Uren later reageren op berichtjes.
-Hij heeft smetvrees en sommige dingen in bed wilde hij dan niet doen.
-Hij was altijd kritisch op mijn uitgaven. Beetje gierig denk ik?
-Heel oppervlakkig waren onze gesprekken altijd. De diepte in dat kon hij niet en ging dat liever uit de weg.
Ik ben erin getuind. Ben al een tijdje aan het daten voor de fun, zoek geen relatie. Al leuke mannen ontmoet, gezellige dates gehad en ook nog op de planning. En nu is er eentje die de hoofdprijs krijgt voor invoelend, afgestemd, liefdevol, alles uit me weet te halen wat erin zit. Vreselijk lekker ding ook. Ben helemaal hoteldebotel, vlinders all over the place. Hoef nog steeds geen relatie, maar contact met hem is wel echt heel lekker.

Maar toen kwam het hoge woord eruit: de ex-vriendin is eigenlijk nog niet helemaal ex, gaat dat wel worden want het is helemaal op, maar ja, moeilijk-moeilijk.

Pffff, ga weg man! Ik weet dat ze er met bosjes zijn, de vreemdgaande mannen. Maar al die anderen waren echt single, woonden echt alleen, en precíes die ene allerleukste zit nog aan z’n vriendin vastgeplakt. Hoe krijg ik het toch uitgezocht? Dit was niet mijn bedoeling, risico van het vak?

Nu zit ik in de ellende van proberen hem los te laten. Want viva-vrouwen met vreemdgaandemannen-ervaring, vertel me, dat is toch het enige wat ik te doen heb?

Oh, ik wil hem zo graag nu hier. De dates na hem waren leuk, maar vallen in het niet bij zijn aandacht en energie. Maar ik ben in mijn hoofd heel realistisch: Hij kan wel zeggen dat zijn relatie gaat stoppen, maar dat kan hij met een beetje pech over een jaar nog steeds zeggen. En ook al zouden we elkaar maar af en toe zien voor de leuk, want ik date intussen verder, dan prop ik mezelf in de rol van minnares, en dat past me niet. Ik vind het zó oneerlijk naar zijn vriendin!

Please, help me met jullie wijze woorden.
Rabatia schreef:
10-09-2026 21:32
Ik wil het weer goed maken met minnaar. Ik mis hem zo
Goed idee! Succes.
Rosalieke schreef:
11-09-2026 08:37
Nu zit ik in de ellende van proberen hem los te laten. Want viva-vrouwen met vreemdgaandemannen-ervaring, vertel me, dat is toch het enige wat ik te doen heb?
Ja klopt. De theorie ken je dus die wijze woorden heb je niet nodig.
Blijft over: "ik hoef geen vreemdganger dus je mag contact opnemen als je relatie over is".

En dan maar zien hoe leuk hij jou nou werkelijk vindt.
Rosalieke, ik zie jouw probleem niet, want je zoekt geen relatie schrijf je, nou mooi toch bij hem krijg je geen relatie, die heeft hij namelijk al. Ga er voor de zekerheid maar van uit dat hij gewoon bij haar blijft, de smoezenlijst over hoe moeilijk moeilijk weggaan is ken jij waarschijnlijk ook al.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven