Minnaar deel 44
zaterdag 15 augustus 2026 om 13:38
Al 43 delen schrijven we over ons minnaar wel-en -wee. De leuke kanten, geile kanten, spannende kanten. Maar ook over kopgeworstel, schuldgevoelens en onzekerheden.
Dit topic is bedoeld om hierover uit te wisselen, ook als je (nog) geen minnaar(s) hebt maar wel behoefte hebt aan een wake up call of als je minnaartijd achter je ligt en zaken toe wil voegen.
Probeer zo min mogelijk te quoten.
Linkje van deel 43: https://forum.viva.nl/seks/minnaar-deel ... ges/478008
In de openingspost van deel 43 staan de linkjes naar voorgaande topics.
Dit topic is bedoeld om hierover uit te wisselen, ook als je (nog) geen minnaar(s) hebt maar wel behoefte hebt aan een wake up call of als je minnaartijd achter je ligt en zaken toe wil voegen.
Probeer zo min mogelijk te quoten.
Linkje van deel 43: https://forum.viva.nl/seks/minnaar-deel ... ges/478008
In de openingspost van deel 43 staan de linkjes naar voorgaande topics.
sebedeüs wijzigde dit bericht op 16-08-2026 14:56
18.04% gewijzigd
donderdag 27 augustus 2026 om 14:38
Dit klopt als een bus, weet ook ik uit ervaring
Destijds, in mijn minnaarsperiode, was hij de gebonden persoon, ik single. Vanaf start hadden wij onze verwachtingen richting elkaar heel helder, hij wilde absoluut getrouwd blijven en ik absoluut single, maar desondanks kon het tussen ons giga knallen hoor! Minnaar had best een groot ego en soms kon hij precies fout reageren op mijn onvrede vwb onze ‘relatie’.
Dan kwam hij weer eens met zo’n belerend berichtje over het feit dat hij nu eenmaal gebonden was en daardoor niet aan bepaalde wensen van mij kon voldoen. Duh!! Bepaalde normen en waarden bestaan ook binnen een geheime relatie hoor, ook als 1 vd 2 single is! Dus stop maar met je egocentrische gedachtegang, want als je mijn grenzen/wensen/whatever niet kunt waarderen of invoelen, dan koop je maar een opblaaspop of zoek je een andere minnares! Ook ik heb in onze (bijna) 5-jarige minnaarperiode diverse keren een date afgeblazen, hoezeer ik daar stiekem ook van baalde.
Moest hier gewoon even aan denken toen ik gequote zin van Elize las
Live Life to the fullest
donderdag 27 augustus 2026 om 15:27
Haha dit kon die van mij ook zo goed. Heel irritant! Alsof mijn wensen zo onredelijk waren ook.GeweldigWeer schreef: ↑27-08-2026 14:38
Dan kwam hij weer eens met zo’n belerend berichtje over het feit dat hij nu eenmaal gebonden was en daardoor niet aan bepaalde wensen van mij kon voldoen. Duh!! Bepaalde normen en waarden bestaan ook binnen een geheime relatie hoor, ook als 1 vd 2 single is! Dus stop maar met je egocentrische gedachtegang, want als je mijn grenzen/wensen/whatever niet kunt waarderen of invoelen, dan koop je maar een opblaaspop of zoek je een andere minnares!
donderdag 27 augustus 2026 om 15:40
donderdag 27 augustus 2026 om 15:53
donderdag 27 augustus 2026 om 16:04
Leerzaam was het zéker! Terugkijkend ook vooral een frustrerende tijd, een man die leuk was gaf nooit genoeg aandacht en een man die minder leuk was teveel. Wat een kopworstelingen toentertijd. En wat een rust is er nu voor in de plaats gekomen. Ik twijfel eigenlijk bijna nooit meer aan Vent, alles is wel uitgeknokt en tig keer besproken, we kennen de triggers, de valkuiltjes en weten dat allemaal prima te omzeilen en weten voor 99% van de tijd de harmonie te bewaken. Gosh, ik zou niet terug willen naar 10 jaar geleden.
vrijdag 28 augustus 2026 om 19:24
Ik heb een onverwacht moeilijke dag. Ik heb ineens weer zware gevoelens van gemis, waarom kon/wilde hij niet voor mij kiezen? Of in z’n minst meer rekening houden met mij en mijn gevoelens?
Zijn late reageren, niets laten weten, slecht communiceren, niet weten waar ik aan toe ben en het steeds hopen dat het weer wordt zoals toen, het heeft allemaal emotioneel zo veel met me gedaan. Het lijkt nu alsof ik nooit meer zo van iemand kan houden als voor hem, en dat terwijl hij helemaal niet zo leuk was op het eind?!
En dan na alles mij ook nog berichtjes sturen alsof er helemaal niets gebeurd is, alsof ik er niet ontzettend veel last van heb gehad. Hij zei zelf dat hij ‘een beetje stom’ was die periode. Wat een understatement, hij heeft me zo veel gekwetst in die tijd, en dat dan een beetje stom noemen. Wat een eikel.
Zijn late reageren, niets laten weten, slecht communiceren, niet weten waar ik aan toe ben en het steeds hopen dat het weer wordt zoals toen, het heeft allemaal emotioneel zo veel met me gedaan. Het lijkt nu alsof ik nooit meer zo van iemand kan houden als voor hem, en dat terwijl hij helemaal niet zo leuk was op het eind?!
En dan na alles mij ook nog berichtjes sturen alsof er helemaal niets gebeurd is, alsof ik er niet ontzettend veel last van heb gehad. Hij zei zelf dat hij ‘een beetje stom’ was die periode. Wat een understatement, hij heeft me zo veel gekwetst in die tijd, en dat dan een beetje stom noemen. Wat een eikel.
vrijdag 28 augustus 2026 om 22:05
Ik wou bijna schrijven: ik wou dat ik er nooit aan begonnen was, maar dat is toch ook niet helemaal waar. Want ik heb mezelf op andere manieren leren kennen door hem, en dat is ook een eye-opener geweest. Maar de pijn was ook heel groot toen ik ermee stopte. Weegt het tegen elkaar op?
Onbegrijpelijk, mannen, die gewoon doorgaan alsof er niets gebeurd is. Ik zou er wat om durven verwedden dat hij nog steeds braaf bij zijn vrouw zit (en door de weeks stiekem avonturen heeft met weer een ander), als ik het over mijn EX-minnaar heb.
Maar ook andere mannen, die gewoon doorgaan alsof er niets gebeurd is.
Onbegrijpelijk, mannen, die gewoon doorgaan alsof er niets gebeurd is. Ik zou er wat om durven verwedden dat hij nog steeds braaf bij zijn vrouw zit (en door de weeks stiekem avonturen heeft met weer een ander), als ik het over mijn EX-minnaar heb.
Maar ook andere mannen, die gewoon doorgaan alsof er niets gebeurd is.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 29 augustus 2026 om 05:49
zaterdag 29 augustus 2026 om 08:37
@Rabatia, je hebt het verkeerd. Het is: wat een spelletje speel ik (jij Rabatia dus) zeg.
Wat vind je ervan dat dit spel wat jij speelt zo ten koste van je gezin/kinderen gaat? Je gaf eerder al aan dat je zo moe was hierdoor. Is dit dan echt de manier waarop je je gezin bij elkaar wil houden?
@Elegantic, ik weet niet meer hoe het zit bij jou, of je eerder al therapie gehad hebt, maar is er echt geen optie voor jou om in therapie je oude pijnen en gemissen aan te gaan? Want die maken dat je zo vatbaar bent voor de aandacht van een onbereikbare man die je in eerste instantie helemaal het gevoel geeft je op handen te dragen (wat al een rode vlag is wat mij betreft, als je daar behoefte aan hebt), zo gevoelig bent voor de verslaving van de geheime spanning en vervolgens alle shit blijft pikken (zijn late reageren, niets laten weten, slecht communiceren, niet weten waar je aan toe bent en het steeds blijven hopen dat het weer wordt zoals toen).
Wat vind je ervan dat dit spel wat jij speelt zo ten koste van je gezin/kinderen gaat? Je gaf eerder al aan dat je zo moe was hierdoor. Is dit dan echt de manier waarop je je gezin bij elkaar wil houden?
@Elegantic, ik weet niet meer hoe het zit bij jou, of je eerder al therapie gehad hebt, maar is er echt geen optie voor jou om in therapie je oude pijnen en gemissen aan te gaan? Want die maken dat je zo vatbaar bent voor de aandacht van een onbereikbare man die je in eerste instantie helemaal het gevoel geeft je op handen te dragen (wat al een rode vlag is wat mij betreft, als je daar behoefte aan hebt), zo gevoelig bent voor de verslaving van de geheime spanning en vervolgens alle shit blijft pikken (zijn late reageren, niets laten weten, slecht communiceren, niet weten waar je aan toe bent en het steeds blijven hopen dat het weer wordt zoals toen).
zaterdag 29 augustus 2026 om 08:50
S-Groot schreef: ↑29-08-2026 08:37@Rabatia, je hebt het verkeerd. Het is: wat een spelletje speel ik (jij Rabatia dus) zeg.
Wat vind je ervan dat dit spel wat jij speelt zo ten koste van je gezin/kinderen gaat? Je gaf eerder al aan dat je zo moe was hierdoor. Is dit dan echt de manier waarop je je gezin bij
Ik herken mij heel erg in elegantic haar verhaal.
Nu heeft hij weer alle tijd en zomer is voorbij de sleur begint weer thuis in zijn gezin. En dan ben ik wel weer goed.
Maar de hele zomer hoorde ik weinig. Zat niet lekker in z’n vel.
Ik mocht niet vragen wat er precies speelde.
Hij zei dan alleen: na de zomer spreken we weer af.
En nu is de zomervakantie voorbij. En net nu begint hij weer te komen.
En ik ga er in mee. Want ja verslaving aandacht spanning.
Ik lees momenteel iets over traumaband.
En herken mezelf er wel in.
zaterdag 29 augustus 2026 om 09:27
@Elmervrouw dat denk ik ook vaak, was ik er maar nooit aan begonnen. En ik denk dat ik dat ook wel echt zo vind, behalve dat ik nu wel herken wat ik absoluut niet wil.
Maar de leuke momenten wegen nu echt niet meer op tegen de slechte. Al dat verdriet is het niet waard geweest..
Ik denk idd ook dat je ex-minnaar nog braaf bij zijn vrouw zit, onbegrijpelijk.
@S-Groot, ik heb therapie gehad maar dat is al langer geleden, voor mijn verlatingsangst en andere onzekerheden door mijn jeugd. En het leek allemaal eigenlijk best prima te gaan tot ik hem tegenkwam. Hij triggert alles in mij en hij weet ook precies hoe dat te doen.
@Rabatia ik hoop dat het je lukt om niets terug te sturen, kun je hem blokkeren?
Maar de leuke momenten wegen nu echt niet meer op tegen de slechte. Al dat verdriet is het niet waard geweest..
Ik denk idd ook dat je ex-minnaar nog braaf bij zijn vrouw zit, onbegrijpelijk.
@S-Groot, ik heb therapie gehad maar dat is al langer geleden, voor mijn verlatingsangst en andere onzekerheden door mijn jeugd. En het leek allemaal eigenlijk best prima te gaan tot ik hem tegenkwam. Hij triggert alles in mij en hij weet ook precies hoe dat te doen.
@Rabatia ik hoop dat het je lukt om niets terug te sturen, kun je hem blokkeren?
zaterdag 29 augustus 2026 om 10:13
Ja, typisch is dat, ze weten precies hoe ze dat moeten doen, ze zien volgens mij onze kwetsbaarheid (ja, want bij mij ook jeugd, prille jeugd zelfs, en ook therapie gehad) en spelen daar bewust of onbewust op in.
Lekker makkelijk.
Een speeltje.
En oh zo dankbaar en blij met een beetje aandacht...
Als ik het zo schrijf denk ik: oef, confronterend.
Maar hetzelfde gebeurde met de monteur, eigenlijk. Hij kwam, praatte met mij, zag mij echt achter mijn blije-guppen-smile, en oh, ik stond te trillen op mijn benen. Vervolgens maar uitkijken naar berichtjes, vragen, wachten op reactie, trage communicatie..... nee, nou, gelukkig heb ik het nu sneller ingezien, maar ik kan niet zeggen dat ik niet meer aan hem denk en ergens toch nog hoop.
Stom, want gaat het wel om die man?
Of gaat het om mijn behoefte?
Lekker makkelijk.
Een speeltje.
En oh zo dankbaar en blij met een beetje aandacht...
Als ik het zo schrijf denk ik: oef, confronterend.
Maar hetzelfde gebeurde met de monteur, eigenlijk. Hij kwam, praatte met mij, zag mij echt achter mijn blije-guppen-smile, en oh, ik stond te trillen op mijn benen. Vervolgens maar uitkijken naar berichtjes, vragen, wachten op reactie, trage communicatie..... nee, nou, gelukkig heb ik het nu sneller ingezien, maar ik kan niet zeggen dat ik niet meer aan hem denk en ergens toch nog hoop.
Stom, want gaat het wel om die man?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zaterdag 29 augustus 2026 om 12:33
Het was heel lang geleden dat ik een minnaar had. Achteraf denk ik dat het vooral ging om het gezien en begeerd worden. Dat miste ik in mijn huwelijk. De minnaar kleurde dat gemis in met mooie praatjes terwijl het hem alleen om de seks ging. En ik trapte er met open ogen in doordat hij zei wat ik wilde horen. Het was een pijnlijke les.Elmervrouw schreef: ↑29-08-2026 10:13Stom, want gaat het wel om die man?
Ik denk dat veel vrouwen die dingen missen, waardoor er altijd een markt is voor die mannen. Ze weten inmiddels welke mooie praatjes werken en denken met hun pik, waardoor ze ook op zoek blijven naar meer seks.
lemon wijzigde dit bericht op 29-08-2026 13:12
11.40% gewijzigd
terug van weggeweest
zaterdag 29 augustus 2026 om 12:40
Ik werd zeker moe van dagelijks wachten op antwoord of appjes of telefoontjes.S-Groot schreef: ↑29-08-2026 08:37@Rabatia, je hebt het verkeerd. Het is: wat een spelletje speel ik (jij Rabatia dus) zeg.
Piekeren of hij me nog wel leuk vind of mij nog in z’n leven wilt etc.
Bij hem is het alleen wanneer het hem uitkomt. Wanneer hij weet het is nu schoolvakantie voor de kids (dan spreken we namelijk nooit af) dan hoor ik zelden nog iets van hem op whatsapp of telefoon.
Zoals nu de zomervakantie is op z’n eind.
En krijg ik meteen berichtjes.
Heel voorspelbaar.
zaterdag 29 augustus 2026 om 12:52
Rabatia schreef: ↑29-08-2026 12:40Ik werd zeker moe van dagelijks wachten op antwoord of appjes of telefoontjes.
Piekeren of hij me nog wel leuk vind of mij nog in z’n leven wilt etc.
Bij hem is het alleen wanneer het hem uitkomt. Wanneer hij weet het is nu schoolvakantie voor de kids (dan spreken we namelijk nooit af) dan hoor ik zelden nog iets van hem op whatsapp of telefoon.
Zoals nu de zomervakantie is op z’n eind.
En krijg ik meteen berichtjes.
Heel voorspelbaar.
Maar zo zit minnaren nu eenmaal vaak in elkaar. Als je dat niet wilt moet je dat niet doen.
zaterdag 29 augustus 2026 om 13:00
Zeker, als je zo onzeker bent over jezelf is minnaren vooral problemen opzoeken inderdaad.
En nu? Ga je jezelf nog een ronde uitputten aan die minnaar? Wat is je plan nu?
zaterdag 29 augustus 2026 om 20:58
nee ga ik niet doen.Lalaloepsie schreef: ↑29-08-2026 13:00Zeker, als je zo onzeker bent over jezelf is minnaren vooral problemen opzoeken inderdaad.
En nu? Ga je jezelf nog een ronde uitputten aan die minnaar? Wat is je plan nu?
heb z’n bericht vanmiddag gelezen.
Ik zit weer inmiddels beter in mijn vel. Binnenkort even opladen op vakantie.
zaterdag 29 augustus 2026 om 21:26
zaterdag 29 augustus 2026 om 21:50
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in