Hoe groot is je koelkast?
zaterdag 12 september 2026 om 17:48
Paar jaar geleden een nieuwe inbouwkoelkast gekocht en nu spijt van deze miskoop. We zijn een gezin met studerende kinderen (dus door de weeks zijn we meestal met 2 personen, in de weekenden met 4 of 5. We hebben nu een koelkast met een inhoud van 180 l, en vriesgedeelte van 15l, en ik erger me kapot aan het proppen van alle boodschappen. Het past maar net met passen en meten en dan nog moet je vaak van alles uit de koelkast halen om iets te kunnen pakken. Vergelijkbaar met het leven uit een koffer tijdens de vakantie. Als we een keertje een feest hebben is het helemaal niet te doen.
Is speel met het een idee om een tweede koelkast te kopen. We hebben geen bijkeuken ofzo dus het moet gewoon naast deze koelkast in de keuken. Iemand die dit ook heeft? Ik ken het eigenlijk vooral van studentenhuizen.
Echt een andijvie topic maar ik ben benieuwd hoe groot de gemiddelde koelkast is van een 4-5 persoons huishouden.
Is speel met het een idee om een tweede koelkast te kopen. We hebben geen bijkeuken ofzo dus het moet gewoon naast deze koelkast in de keuken. Iemand die dit ook heeft? Ik ken het eigenlijk vooral van studentenhuizen.
Echt een andijvie topic maar ik ben benieuwd hoe groot de gemiddelde koelkast is van een 4-5 persoons huishouden.
zondag 13 september 2026 om 14:11
Hier had ik ongeveer hetzelfde: toen ik hier alleen woonde had ik een inhouwkoelkast en diepvries, beiden van 1.20 meter hoog. Ik wilde dit destijds met het plaatsen van de keuken hoger, maar volgens de keukenboer hield ik dan loze kastruimte over. Jammer dat ik daardoor niet naar een andere keukenboer ben geweest.
Inmiddels met 4 personen, na de hele kelder om te bouwen staat daar nu een diepvries van 1.20 en een tafelmodel koelkast bij. Het past helaas niet om iets groters te plaatsen. Als dit niet gepast had, had ik overwogen om een Amerikaanse koelkast erbij te plaatsen in huis. Als het dan toch “rommelig” moet omdat je twee koelkasten in het zicht hebt, dan maar zo, dacht ik. Gelukkig was het niet nodig en is het zo ook opgelost.
Inmiddels met 4 personen, na de hele kelder om te bouwen staat daar nu een diepvries van 1.20 en een tafelmodel koelkast bij. Het past helaas niet om iets groters te plaatsen. Als dit niet gepast had, had ik overwogen om een Amerikaanse koelkast erbij te plaatsen in huis. Als het dan toch “rommelig” moet omdat je twee koelkasten in het zicht hebt, dan maar zo, dacht ik. Gelukkig was het niet nodig en is het zo ook opgelost.
Het leven gaat niet over bier en bitterballen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in