Opruimchallenge
donderdag 3 september 2026 om 18:14
Ik heb jaren geleden al eens een zelfde topic geopend en dat was toen heel leuk maar ik heb nog steeds teveel troep. En nu het september is en niet meer zo blafheet, krijg ik weer zin om op te ruimen.
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
Het idee: vijf dingen per dag wegdoen (meer mag natuurlijk ook). Verkopen, weggooien, weggeven, alles telt. Kleine moeite, maar uiteindelijk toch een groot resultaat.
Ik ben vandaag begonnen. Ik heb 14 kookboeken opgeruimd. Of nou ja, ik heb er drie verkocht (dat ging heel snel via Vinted) en de rest ligt nog op een stapel te wachten tot ze weg gaan. Volgende week is man jarig en dan ga ik proberen er nog wat te slijten.
Wie doet er mee?
zondag 13 september 2026 om 17:55
SinPermisimo ja hier is af en toe een dana ofwel gota fria. Ik woon halverwege een heuvel, in Nederland noemen ze dat waarschijnlijk een berg. Dus weinig last. Traditionele huizen, zoals dat van ons, zijn er ook op gebouwd. 3 treden naar binnen. Verder woon ik tussen 2 meren dus meestal weinig last. Alleen als hier onweer of regen komt gaat het heel hard. Internet en stroom is dan tijdelijk foetsie.
zondag 13 september 2026 om 19:10
Oh lekker, altijd droge voeten! En als het er al lang staat weet je ook waar je aan toe bent gelukkig. Als ik je hier en daar lees dan klinkt het altijd heel fijn hoe je woont
Mijn beauty trutten begon met een douche met al de dingen die ik bewaar voor "speciale" momenten/gelegenheden. Onzin eigenlijk, iedere dag mag gewoon gevierd worden. Dus nu heb ik minder flessen/flacons en tik ik alsnog de vijf aan. En er kwam net een kind binnen en weer buiten flitsen en nu is er ook een fles 43 "opgeruimd". Maar die vervang ik pas in december ofzo, dus ik reken hem voor nu goed
Mijn beauty trutten begon met een douche met al de dingen die ik bewaar voor "speciale" momenten/gelegenheden. Onzin eigenlijk, iedere dag mag gewoon gevierd worden. Dus nu heb ik minder flessen/flacons en tik ik alsnog de vijf aan. En er kwam net een kind binnen en weer buiten flitsen en nu is er ook een fles 43 "opgeruimd". Maar die vervang ik pas in december ofzo, dus ik reken hem voor nu goed
zondag 13 september 2026 om 19:43
SinPermisio we wonen inderdaad top. Het viel ineens allemaal samen toen we op huizenjacht waren. We hebben echt geluk gehad. En heel snel beslist.
Ik ben goed in de opruim modus nu. Morgen begin ik in mijn atelier. In ieder geval met opruimen. Wegdoen moet ik dan echt weer even over nadenken qua spullen.
Man heb ik aangestoken, die is begonnen met de schuur.
Ik ben goed in de opruim modus nu. Morgen begin ik in mijn atelier. In ieder geval met opruimen. Wegdoen moet ik dan echt weer even over nadenken qua spullen.
Man heb ik aangestoken, die is begonnen met de schuur.
zondag 13 september 2026 om 23:07
maandag 14 september 2026 om 17:50
Vooral (kook)boeken. Ik ga dit zeker de volgende keer weer doen.
Vandaag ook weer wat kleine dingen opgeruimd. Weer begonnen aan een nieuw kratje waar ik spullen in doe die naar de kringloop kunnen.
Ik heb zelf geen auto dus naar de kringloop is voor mij niet zo handig. Ik spaar het dus altijd een beetje op en vraag dan iemand met een auto voor een ritje kringloop en milieustraat.
maandag 14 september 2026 om 19:05
maandag 14 september 2026 om 21:06
Hier krabbelen we er langzaamaan weer bovenop. Ik heb vanochtend een autostoeltje op Marktplaats gezet. Binnen 5 minuten al reactie en een uur later is het opgehaald. Het is best een groot ding, dus dat is lekker opruimen.
Ook weer drie tassen kleding van buurmeisje gekregen voor mijn dochter. Nu dus eerst die tassen en de kledingkast van mijn dochter weer doorspitten.
Ook weer drie tassen kleding van buurmeisje gekregen voor mijn dochter. Nu dus eerst die tassen en de kledingkast van mijn dochter weer doorspitten.
maandag 14 september 2026 om 21:45
Als ik straks de winterkleding tevoorschijn haal kijk ik wat ik vorige winter niet of nauwelijks droeg,weg ermee!
Zo eens in de 2 jaar ruim ik de zolder op,weet nu al dat er n vloerkleed weggaat naar de kl,2 oude jassen en er staat een grote kast met ong 100 vergeelde boeken de kl wil ze niet dus bij t oude papier,kast mag ook weg.
Zo eens in de 2 jaar ruim ik de zolder op,weet nu al dat er n vloerkleed weggaat naar de kl,2 oude jassen en er staat een grote kast met ong 100 vergeelde boeken de kl wil ze niet dus bij t oude papier,kast mag ook weg.
dinsdag 15 september 2026 om 01:36
Fijn dat je opknapt Zizo, rustig aan.
Wat een geniaal idee die meeneemtafel! Die ga ik ook in mijn achterhoofd houden.
Maandag niks opgeruimd maar wel mijn kat getrimd. In zijn geval betekent dat dat ik ongeveer vijf nieuwe katten kan punniken van wat er in de vuilnisbak verdween. Dus als je door je wimpers kijkt en heel coulant bent dan zou je kunnen zeggen dat ik heb meegedaan.
Morgen/vandaag wil ik meer leegte in mijn keuken maken. Maar daar zijn alle makkelijke keuzes al gemaakt. Dus dat gaat discipline vragen
Wat een geniaal idee die meeneemtafel! Die ga ik ook in mijn achterhoofd houden.
Maandag niks opgeruimd maar wel mijn kat getrimd. In zijn geval betekent dat dat ik ongeveer vijf nieuwe katten kan punniken van wat er in de vuilnisbak verdween. Dus als je door je wimpers kijkt en heel coulant bent dan zou je kunnen zeggen dat ik heb meegedaan.
Morgen/vandaag wil ik meer leegte in mijn keuken maken. Maar daar zijn alle makkelijke keuzes al gemaakt. Dus dat gaat discipline vragen
dinsdag 15 september 2026 om 11:26
Ik kan gelukkig makkelijk spullen weg doen maar ik heb wel last van koop onrust. Mijn koop drang gaat eigenlijk altijd om dingen te verbeteren of comfortabeler te maken. Dat komt omdat ik voor het eerst een hoger budget heb om meer spullen te kopen of vervangen. Vooral als ik na aankoop toch niet helemaal tevreden ben , blijf ik onrustig en ga ik weer op zoek. Dat kan van alles zijn : sokken, shampoo , jas of interieur spul. Als ik helemaal tevreden ben dan stopt het kopen van betreffende thema meteen. Ik heb inmiddels echt fijne dingen om me heen verzamelt .
Mijn doel is dat ik alleen nog in huis heb waar ik 100% blij mee ben ( en niks onnodig) maar dat zorgt dus ook voor een doorlopende cyclus van kopen en wegdoen. Ik zal hierin wel iets willen veranderen.
Mijn doel is dat ik alleen nog in huis heb waar ik 100% blij mee ben ( en niks onnodig) maar dat zorgt dus ook voor een doorlopende cyclus van kopen en wegdoen. Ik zal hierin wel iets willen veranderen.
dinsdag 15 september 2026 om 15:44
dinsdag 15 september 2026 om 15:48
Dit herken ik wel. Ik probeer bij vervangen wel een rondje recensies te doen, of in m'n omgeving te vragen, of geen impuls aankopen te doen. En toch lukt t niet altijd. Nou ja.Anderlicht schreef: ↑15-09-2026 11:26Als ik helemaal tevreden ben dan stopt het kopen van betreffende thema meteen. Ik heb inmiddels echt fijne dingen om me heen verzamelt .
woensdag 16 september 2026 om 12:13
woensdag 16 september 2026 om 15:23
Ik heb geaccepteerd dat mijn basilicum en munt niet meer terug tot leven zullen komen. Eigenlijk niet eens zo dramatisch want ik heb het hele voorjaar èn de hele zomer gegeten van dezelfde supermarkt basilicum. Maar ja, nu was ik natuurlijk weer aan hem gehecht geraakt. Anyway, in de kliko en de potten goed gesopt. Die gaan volgende maand vol met bollen zodat het voorjaar lekker vroeg begint. Samen met de koriander die ik had geprobeerd zelf te zaaien maakt dat drie dingen, verder kwam ik gisteren niet.
Wat goed dat jullie heel je humeur om hebben gekregen met opruimen Huismusje en Drakenoog! Ik ga jullie voorbeeld volgen vanmiddag
Wat goed dat jullie heel je humeur om hebben gekregen met opruimen Huismusje en Drakenoog! Ik ga jullie voorbeeld volgen vanmiddag
woensdag 16 september 2026 om 17:18
woensdag 16 september 2026 om 17:24
donderdag 17 september 2026 om 20:35
Hahaha! Misschien uitschrijven voor dit soort nieuwsbrieven?MevrouwJack schreef: ↑17-09-2026 20:29Kan iemand me eraan herinneren dat ik niet nog meer kopjes en borden nodig heb? Ik kreeg een mail met een vooruitblik naar de nieuwe HK Living collectie voor dit jaar![]()
Of vaker mensen uitnodigen voor een hightea of zo, want dan heb je ze wel nodig!
Vandaag 5 dingetjes op Vinted gezet en gelijk 5 (deels andere) dingetjes verkocht.
Ik moet nog wel mijn kledingkast door. Misschien dat ik er morgenochtend zin in heb.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in