Onzinnige ergernissen 2
zaterdag 15 augustus 2026 om 09:26
Toevallig zag ik daarnet dat het vorige topic alweer veel te lang was geworden, dus ik open een nieuwe.
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
Onzinnige ergernissen: irritatie over iets wat voor anderen totaal onschuldig is, zoals in het eerste topic mijn ergernis over de vrouw die bij 3 graden haar jas uittrok en met blote armen in de zon ging lopen.
Ook zinnige ergernissen zijn welkom. En alles wat tussen onzinnig en zinnig in zit. Maar ik vind de onzinnige ergernissen het leukst.
Zo erger ik mij ook aan mijn vroegere (Friese) buurman die helemaal hyper wordt als hij mensen Fries hoort praten. Dan mengt hij zich zomaar in het gesprek (in het Fries natuurlijk) terwijl hij dat niet zou hebben gedaan wanneer de mensen Nederlands hadden gesproken.
Ook vindt hij iemand met een Friese naam meteen leuk, ongeacht hoe hij of zij doet: Lutske, Foppe, Hidde, Jildou en ga zo maar door. Zo heb ik een horrorbuurvrouw, maar omdat ze een Friese naam heeft maakt haar karakter hem weinig uit.
Nou lijkt het misschien of ik iets tegen Friezen heb, of tegen de taal, maar dat is helemaal niet het geval. Ik heb jarenlang met veel plezier lesgegeven in die provincie. Leuke mensen, die Friezen!
Ik erger mij aan buurman wanneer ik de indruk heb dat hij Friezen positief discrimineert. Ook Denen vindt hij leuk, want die stammen volgens hem af van de Friezen.
Laat ik maar ophouden, want ik ga mij steeds meer onzinnig ergeren. Laat die man alsjeblieft blij worden van zijn taalgenoten.
En nu jullie weer!
woensdag 16 september 2026 om 19:54
Ja,alsof je niet snel genoeg bent. Een keer aanbellen is genoeg en dan ff wachten. Hoor je nog niets,dan kan je nog een keer aanbellen en evtl. voorzichtig kloppen. Dat kan ik nog accepteren.
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
woensdag 16 september 2026 om 20:03
Toen ik net met de hond liep te wandelen liep een jongen ons voorbij. Hij had zich duidelijk helemaal volgespoten met deo, of teveel parfum op gedaan. "Waarom?" denk ik dan. Een onzinnige ergernis, want ik hoef niet met hem mee te lopen.
Waar ik me ook aan erger is wietlucht. Dan loop je ergens en dan word je geconfronteerd met iemand, of een groepje met een enorme wietwalm.
Ik ga dan kokhalzen, zo'n hekel heb ik aan die lucht.
Waarschijnlijk komt dat omdat in mijn jonge jaren bijna iedereen om mij heen stoned was in de avond. Ik voelde me dan eenzaam, want ik snapte helemaal niets van hun gedrag en van wat ze zeiden.
Natuurlijk heb ik ook dapper geprobeerd om gezellig mee stoned te worden, maar ik moest altijd kotsen van dat spul, dus dat werd hem niet. En nog steeds heb ik een aversie tegen het gedrag van mensen die stoned zijn.
Waar ik me ook aan erger is wietlucht. Dan loop je ergens en dan word je geconfronteerd met iemand, of een groepje met een enorme wietwalm.
Ik ga dan kokhalzen, zo'n hekel heb ik aan die lucht.
Waarschijnlijk komt dat omdat in mijn jonge jaren bijna iedereen om mij heen stoned was in de avond. Ik voelde me dan eenzaam, want ik snapte helemaal niets van hun gedrag en van wat ze zeiden.
Natuurlijk heb ik ook dapper geprobeerd om gezellig mee stoned te worden, maar ik moest altijd kotsen van dat spul, dus dat werd hem niet. En nog steeds heb ik een aversie tegen het gedrag van mensen die stoned zijn.
vrijdag 18 september 2026 om 19:38
vrijdag 18 september 2026 om 22:23
vrijdag 18 september 2026 om 22:31
Het begon als Euro Disney volgens mij.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
vrijdag 18 september 2026 om 23:32
zaterdag 19 september 2026 om 10:29
zaterdag 19 september 2026 om 10:33
Ik vraag mij dan meteen af of ze plezier heeft in haar werk, of dat ze enorm baalt dat dit haar werk is.
zaterdag 19 september 2026 om 10:43
Zulke buren heb ik ook. Waarom laat je in godsnaam zo vaak iets thuisbezorgen als je er niet bent? Laat het lekker naar een pakketpunt brengen, denk ik dan. Maarja, het niet aannemen vind ik ook weer flauw. Maar dat doe ik dan meer voor die arme pakketbezorger dan voor de buurman (die ook nog es de gewoonte heeft om pas een dag of 2 later eens aan te bellen om zijn pakje op te halenSolomio schreef: ↑16-09-2026 19:12Over pakketjes gesproken: in mijn flat is iedereen altijd bereid om een pakje voor de buren aan te nemen.
Ik probeer zelf wel altijd thuis te zijn als ik een pakje verwacht, maar dat lukt niet altijd.
Maar ik heb één buurvrouw die echt heel vaak iets laat bezorgen en volgens mij gewoon nooit thuis is.
Ik neem minstens twee keer per week een pakje voor haar aan. En ik gok dat andere buren ook weleens iets voor haar aannemen.
Erger ik me wezenloos aan.
Nothing happens for a reason
zaterdag 19 september 2026 om 11:31
Ja, ik doe het ook vooral voor de bezorger.juliet64 schreef: ↑19-09-2026 10:43Zulke buren heb ik ook. Waarom laat je in godsnaam zo vaak iets thuisbezorgen als je er niet bent? Laat het lekker naar een pakketpunt brengen, denk ik dan. Maarja, het niet aannemen vind ik ook weer flauw. Maar dat doe ik dan meer voor die arme pakketbezorger dan voor de buurman (die ook nog es de gewoonte heeft om pas een dag of 2 later eens aan te bellen om zijn pakje op te halen)
Hier kan het vervolgens gelukkig veilig in het portiek staan, dus niemand komt aan de deur.
The early bird suffers longer.
zaterdag 19 september 2026 om 21:02
Dit! En soms iets bestellen een paar dagen voor je vakantie! Er heeft een keer 2 weken lang een pakket bij ons gestaan. Zelf laat ik een pakket ook altijd bij een afhaalpunt bezorgen.juliet64 schreef: ↑19-09-2026 10:43Zulke buren heb ik ook. Waarom laat je in godsnaam zo vaak iets thuisbezorgen als je er niet bent? Laat het lekker naar een pakketpunt brengen, denk ik dan. Maarja, het niet aannemen vind ik ook weer flauw. Maar dat doe ik dan meer voor die arme pakketbezorger dan voor de buurman (die ook nog es de gewoonte heeft om pas een dag of 2 later eens aan te bellen om zijn pakje op te halen)
I didn't say tak. YOU said tak. Tak ah lah!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in