Mijn euthanasie traject mogelijk triggers

17-07-2026 21:45 796 berichten
Nieuw account en direct een pittig topic. Tenminste dat schat ik in want het is niet alledaags.
Ik zit dus in het euthanasie traject wegens ondraaglijk psychisch lijden. Al een flink eind op weg maar nu komen de meest spannende fases aan.
Al met al duurt het traject al ruim 2 jaar. Naar verwachting zal ik tussen de 3-5 maanden duren voordat ik weet of de euthanasie toegekend gaat worden. Natuurlijk hoop ik op toestemming. Liefst ruim voor de kerst.

Waarom dit topic? Ik wil het uit de taboesfeer hebben. En het is ook best een zwaar en eenzaam traject en dat kunnen delen lijkt me fijn. Misschien zijn er wel meer mensen die in het traject zitten.

Waarom euthanasie? Omdat ik dit de meest waardige manier vind en ook voor de paar nabestaanden minder heftig tov suicide. Ik wil dood maar wel zo zodat de schade zo beperkt mogelijk blijft. Zo nog 30 jaar verder leven is voor mij echt geen optie. Het is echt dagelijks ern strijd. Therapie lukt niet meer . Sociaal netwerk is nauwelijks aanwezig en mijn contacten bestaan voor 90% uit hulpverleners. Ik ben blij met ze hoor maar het is anders dan vriendschappen.

Waar ik wel een beetje bang voor ben zijn keiharde veroordeling dat ik voor euthanasie kies. Dat mensen tegen zijn vanuit religieuze en of principiële reden begrijp ik! Ik hoop dat het met wederzijds respect besproken kan worden.

Ik hou het voor de eerste post hierbij.
Vragen .. stel ze !

Ooit was ik best stoer maar nu... maar op topic plaatsen tikken is best eng.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fantasy schreef:
23-09-2026 15:51
Ben even weggebleven uit je topic Almostdone, het kwam te dichtbij. Nu lees ik weer mee.

Je bent zo sterk, je hebt zo'n groot hart. Ik zou zo graag willen dat je morgen wakker wordt en dat alles achter je ligt op een positieve manier. Dat je hier op de koffie komt en dat we daarna samen de stad ingaan om lekker te shoppen. Dingen te doen die voor anderen vanzelfsprekend zijn. Zonder pijn, herbelevingen, woede. Geen nachtmerries meer, geen flashbacks. Een fijne vriendenkring hebben, een leuke baan.

Het zit er niet in, en het maakt me verdrietig. En ookal ken ik je alleen van dit topic, ik ga je vreselijk missen.

En nog even over die boze buien. Mijn zus heeft, in tegenstelling tot mij, borderline ontwikkeld door het misbruik van onze verwekker. Zij gaat meerdere keren per dag helemaal uit haar panty. Om daarna verteerd te worden door spijt. Ik heb geleerd om daarmee om te gaan, ik ga dan gewoon even wat anders doen. Maar het blijft moeilijk. Ik heb andere manieren ontwikkeld, o.a. automutilatie. Maar we begrijpen elkaar en kunnen er best goed over praten. Maar nogmaals, het blijft moeilijk.
Welkom terug Fantasy !

Het is ook moeilijk ik heb ook echt wel begrip voor de afhakers. Ik ga gelukkig niet meermaals per dag los maar soms is de spanning wel zo groot dat het niet meer incidenteel is.

Automutilatie is meer beschadigend , pun intended , voor jezelf. Maar ook een nare manier. Het zal voor jou vast niet het stuk van jezelf zijn waar je het meest trots op bent.
Soms bereik je een grens van wat lukt om onder controle te houden.

Volgens mijn broer hoef ik alleen maar tot God te bidden en dan lost alles vanzelf op...
Ik geloof daar niet in. Ook niet als ik ervanuitga dat God bestaat.
Een oplossing komt er niet. En ja dat is verdrietig!
Mijn leven leefbaar hebben en hopelijk ooit weer contact met mijn zoon dat zou meer dan geweldig zijn.

Gelukkig heb ik " mazzel " en krijg ik zomaar euthanasie.. :biggrin:
Nounou schreef:
23-09-2026 15:41
Dat heb ik vanmiddag ook gedaan! Maar er kwam ff een stoorzender langs. ;)
Dat was echt een aanwinst voor je veilig voelen :rofl:
Almostdone2 schreef:
23-09-2026 16:13
Dat was echt een aanwinst voor je veilig voelen :rofl:
Zeker, jij mazzelaar! O_o :facepalm:
Yapster1982 schreef:
23-09-2026 12:12
Hi almost, ik heb een account gemaakt om jou een privéberichtje te kunnen sturen. Lukt niet, waarschijnlijk moet ik wachten tot men mij hier toestaat mee te mogen doen.
Voor nu alvast een hart onder de riem :hug:
Het is inmiddels gelukt, heb een PB gestuurd.
Ik hoop niet dat ik nu LV overrule, maar lieve Almostdone, LV attendeerde je in het Napraat topic op:

“Oh en nog een tip: haal je post weg uit het bantopic en doe je verzoek om een bezem in het vraagtopic. Wij gewone forummers mogen niet posten in het bantopic en met een beetje pech kan je er nog een ban voor oplopen ook.”

Edit: ik heb ook eens zo’n bericht gemist en kon een week op de bank zitten :-$
Waar zouden we zijn zonder beroepsgeheim.
Nounou schreef:
23-09-2026 16:18
Zeker, jij mazzelaar! O_o :facepalm:
Sommige mensen hebben gewoon altijd het geluk aan hun kant :facepalm:

Dit topic bv.. staat bol van de mazzelaar. Geeft toch een band :biggrin:
noglangnietjarig schreef:
23-09-2026 17:28
Ik hoop niet dat ik nu LV overrule, maar lieve Almostdone, LV attendeerde je in het Napraat topic op:

“Oh en nog een tip: haal je post weg uit het bantopic en doe je verzoek om een bezem in het vraagtopic. Wij gewone forummers mogen niet posten in het bantopic en met een beetje pech kan je er nog een ban voor oplopen ook.”

Edit: ik heb ook eens zo’n bericht gemist en kon een week op de bank zitten :-$
Ik had gehoord gegeven aan de tip van LV
Dus opgelost als het goed is.
Almostdone2 schreef:
23-09-2026 17:35
Top(per)!
Waar zouden we zijn zonder beroepsgeheim.
Almostdone2 schreef:
23-09-2026 17:35
Je bericht in het bantopic staat er nog. Haal dat weg ajb.
Niet quoten ajb
Almostdone2 schreef:
23-09-2026 14:28

Is vast omdat het mijn interpretatie van mazzel hebben is. Er worden 5 weekendjes weg verloot en ik ben uit de 200 mensen uitgekozen. Dat is mazzel hebben voor mij.
Deze schoot er helemaal tussendoor door die rare bezoeker: wat een mazzel! Toevallig naar de kust? Mag je kiezen of is het een arrangement wat al vaststaat?
ambra schreef:
23-09-2026 18:09
Deze schoot er helemaal tussendoor door die rare bezoeker: wat een mazzel! Toevallig naar de kust? Mag je kiezen of is het een arrangement wat al vaststaat?
Ik heb helaas alleen mazzel met euthanasie mogen :biggrin:
Geen weekendje naar de kust gewonnen.
En toch ga ik! Komt goed met zowel vervoer als verblijf !
Het was puur om duidelijk te maken dat een weekendje weg winnen mazzel is. Euthanasie mogen na een zwaar leven voelt voor mij niet als mazzel.

Ik ben wel blij dat mijn lijden als zwaar genoeg gezien word.

Rare kerel.. ( het was een kerel toch ? )
En ik was ff bang voor het gevoel van veiligheid voor iedereen.
overig/bantopic-2-0/list_messages/46516 ... #p36298109

Dit bericht bedoelt LV, haal deze even weg om een ban te voorkomen.
Almostdone2 schreef:
23-09-2026 15:35
Das fijn !! En lekker snel ook ! Thanks Wieke.

Nog ff de bezem erdoor en het is weer het fijne topic. :heart:
Done!
Nounou schreef:
23-09-2026 18:49
overig/bantopic-2-0/list_messages/46516 ... #p36298109

Dit bericht bedoelt LV, haal deze even weg om een ban te voorkomen.
Had ik al gedaan
WiekeV schreef:
23-09-2026 19:18
Done!
Dank je wel !
Almostdone2 schreef:
23-09-2026 18:46
Ik heb helaas alleen mazzel met euthanasie mogen :biggrin:
Geen weekendje naar de kust gewonnen.
En toch ga ik! Komt goed met zowel vervoer als verblijf !
Het was puur om duidelijk te maken dat een weekendje weg winnen mazzel is. Euthanasie mogen na een zwaar leven voelt voor mij niet als mazzel.

Ik ben wel blij dat mijn lijden als zwaar genoeg gezien word.

Rare kerel.. ( het was een kerel toch ? )
En ik was ff bang voor het gevoel van veiligheid voor iedereen.
Ohhh..niet goed gelezen, sorry.
En jammer, ik had je wel een totaal verzorgde vakantie gegund.
ambra schreef:
23-09-2026 21:09
Ohhh..niet goed gelezen, sorry.
En jammer, ik had je wel een totaal verzorgde vakantie gegund.
Het was om duidelijk te maken wat uk onder mazzel hebben versta. Bv iets winnen.

Ik ga 13 -16 nofember een weekendje naar zee. Vervoer is rond en een leuke accomodatie heb ik ook al op het oog. Financieel komt ook wel goed. Dus helaas niet gewonnen maar gewoon zelf getegeld en betaald. En ik heb er erg veel zin in!
Almostdone2 schreef:
23-09-2026 21:41
Het was om duidelijk te maken wat uk onder mazzel hebben versta. Bv iets winnen.

Ik ga 13 -16 nofember een weekendje naar zee. Vervoer is rond en een leuke accomodatie heb ik ook al op het oog. Financieel komt ook wel goed. Dus helaas niet gewonnen maar gewoon zelf getegeld en betaald. En ik heb er erg veel zin in!
Je hebt het huisje maar vast betegeld? :lol:
Jankerd
[quote=Almostdone2 post_id=36298446 time=1790192462 user_id=43173

[/quote]

Dat heb je goed gedaan!
Welterusten voor nu :heart:
Wat fijn, een weekendje naar zee. :love:
Delulu
Okeee het lukt me nu pas om terug te keren naar het topic. De oudste 2 kids hadden vrij van school vandaag.
Ik reageer vaak in de nachtelijke uurtjes door een baby van 4 maanden die nog regelmatig de fles wil :biggrin:

Dankjewel voor al jullie lieve reacties op mijn persoonlijk berichtje. Ook de knuffels en lange arm worden zeer gewaardeerd. Ik zal niet quoten per persoon anders wordt het zo’n rommeltje hier.

Nou, dat was wel een hele vreemde bezoeker die hier FF langskwam :clown: Gelukkig snel met een permaban opgeruimd. Daar moeten we de mods dan wel credits voor geven.
Almostdone , ik vind het echt knap hoe je zo eerlijk naar jezelf kunt kijken en er open over kunt schrijven.

Wat ik mij wel afvraag maar dat is misschien een gevoelige kwestie… Als je dat niet wilt delen begrijp en respecteer ik dat volledig.

Ik heb regelmatig iets over je zoon voorbij zien komen. Mag ik vragen hoe het contact nu is? Is hij destijds zelfstandig gaan wonen?

Mijn moeder woonde jarenlang samen met mijn autistische broertje sinds de scheiding. Toen hij 18 jaar oud werd en met begeleiding op kamers ging wonen, viel zij helemaal in een zwart gat. Ze had daardoor geen reden meer om te leven en toen is alles is een stroomversnelling geraakt. Door zijn autisme en anti sociale/wereldvreemde karakter had mijn broertje totaal geen behoefte aan contact en is dat ook niet meer goed gekomen.
:
Yasmijn schreef:
23-09-2026 22:06
Je hebt het huisje maar vast betegeld? :lol:
Ja, |-)

Sowieso...zoveel tikfouten in een paar regels.... :facepalm:
Fantasy schreef:
24-09-2026 00:39
Wat fijn, een weekendje naar zee. :love:
Ik heb een vrij korte bucket list maar dit is er 1 van.
Wilde het eerst niet doen want veel geld enzo. Maar dames hier hebben me overtuigd.

Heel veel zin in ! Ik heb een storm voor de zaterdag of zondag besteld want dat is helemaal heerlijk.
PickingUpThePieces schreef:
24-09-2026 02:55
Almostdone , ik vind het echt knap hoe je zo eerlijk naar jezelf kunt kijken en er open over kunt schrijven.

Wat ik mij wel afvraag maar dat is misschien een gevoelige kwestie… Als je dat niet wilt delen begrijp en respecteer ik dat volledig.

Ik heb regelmatig iets over je zoon voorbij zien komen. Mag ik vragen hoe het contact nu is? Is hij destijds zelfstandig gaan wonen?

Mijn moeder woonde jarenlang samen met mijn autistische broertje sinds de scheiding. Toen hij 18 jaar oud werd en met begeleiding op kamers ging wonen, viel zij helemaal in een zwart gat. Ze had daardoor geen reden meer om te leven en toen is alles is een stroomversnelling geraakt. Door zijn autisme en anti sociale/wereldvreemde karakter had mijn broertje totaal geen behoefte aan contact en is dat ook niet meer goed gekomen.
:
Ligt idd best gevoelig.
Ik heb in principe geen contact met mijn zoon.
Omdat ik moest weten wat zijn huidige adres is ivm testament heb ik hem een mailtje gestuurd en hij heeft die beantwoord. Met minimale woorden.

Ik weet nu dat hij nog samen is met zijn vriendin en dat ze nog op zelfde adres wonen. Verder weet ik niets.

Ik respecteer zijn grens omdat dat is zoals het moet . En ik weet als geen ander hoe het is als je ouders over je grens gaan.

Maar het druist 100% tegen mijn moederhart in. Ik mis hem zo verschrikkelijk . En ik ben er echt 100 % van overtuigd dat dit niet het beste is voor zoon. Hij gaat spijt krijgen.

Zijn vader is iemand die heel intimiderend is en waar je simpelweg niet tegenin gaat. Mijn vermoeden is dat zijn vader nog steeds veel invloed heeft ook al is zoon al wat jaren zelfstandig.
Dit is mijn idee , gebaseerd op ervaringen en ook teksten van hem dat ik mijn zoon nooit meer zal zien.

Ik hoop dat het goed met hem gaat ! Dat hij nog samenwoont daar ben ik blij om! Ik heb zijn vriendin slechts 2 keer gezien maar heel blij met haar !

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven