gemengde bruiloft
dinsdag 28 juli 2009 om 19:57
Over een tijdje gaat een vriendin van ons trouwen met haar marokkaanse liefde. We zijn heel blij voor haar maar maken ons om 1 ding een beetje zorgen: kunnen we wel gewoon een borrel drinken tussen de " moslim" gemeenschap? Heeft iemand hier ervaring mee? We weten dat er drank zal worden geschonken, maar willen geen mensen tegen het verkeerde been stoten...
Zagen op een marokkaans topic op andere site nogal schrikwekkende reactie, en we hopen een beetje gerustgesteld te worden....
Zagen op een marokkaans topic op andere site nogal schrikwekkende reactie, en we hopen een beetje gerustgesteld te worden....
dinsdag 28 juli 2009 om 21:20
Mijn marokkaanse man en ik hadden wel drank op ons huwelijk. Mijn man drinkt niet en ik heb op onze bruiloft ook niet gedronken. Maar we hadden wel wijn ed. bij het eten. We hadden geen enorme hoeveelheid sterke drank maar dat had ook te maken met dat ongeveer 50% van de gasten niet drinkt, 20% vrij weinig drinkt en maar 30% wel een borreltje lust.
Maar goed ik vind wel dat je kan drinken want er zal immers alcohol aanwezig zijn. Wij hadden die wijn ook niet ingeslagen voor de decoratie maar het was ook echt de bedoeling dat mensen het zouden drinken.
Ik ben regelmatig op islamitische bruiloften zonder alcohol geweest en dan is er gewoon geen drank aanwezig. Maar als er alcohol is dan lijkt me dat het gewoon gedronken kan worden.
Maar goed ik vind wel dat je kan drinken want er zal immers alcohol aanwezig zijn. Wij hadden die wijn ook niet ingeslagen voor de decoratie maar het was ook echt de bedoeling dat mensen het zouden drinken.
Ik ben regelmatig op islamitische bruiloften zonder alcohol geweest en dan is er gewoon geen drank aanwezig. Maar als er alcohol is dan lijkt me dat het gewoon gedronken kan worden.

dinsdag 28 juli 2009 om 21:21
Heb je wel zin in die bruiloft? Heb meer het idee dat je hem gebruikt als excuus om er eens even uit te zijn.
En ja, wat meer mensen zeggen hier, kan dat niet zonder drank?
Maar goed, als je echt wat wilt drinken daar en er wordt alcohol geserveerd dan is er toch geen probleem. Misschien dat door sommige gasten het niet op prijs gesteld wordt als je drinkt als vrouw, dat zou ik me nog voor kunnen stellen, alhoewel je je daar niks van aan zou moeten trekken natuurlijk.
Ik zou daar niet al dronken aan komen of helemaal dronken weg gaan, maar gewoon een glaasje moet toch kunnen.
En ja, wat meer mensen zeggen hier, kan dat niet zonder drank?
Maar goed, als je echt wat wilt drinken daar en er wordt alcohol geserveerd dan is er toch geen probleem. Misschien dat door sommige gasten het niet op prijs gesteld wordt als je drinkt als vrouw, dat zou ik me nog voor kunnen stellen, alhoewel je je daar niks van aan zou moeten trekken natuurlijk.
Ik zou daar niet al dronken aan komen of helemaal dronken weg gaan, maar gewoon een glaasje moet toch kunnen.
dinsdag 28 juli 2009 om 21:30
quote:Elmervrouw schreef op 28 juli 2009 @ 20:43:
Als jullie je dáár alleen maar zorgen om maken, valt het nog wel mee.
*gaat weer gauw weg*
*dacht al gescheidene van een Marokkaan precies hetzelfde*
Overigens geloof ik dat het best kan slagen hoor, gemengde relaties, maar waar 1 op de 3 reguliere huwelijken al strandt, doet 2 op de 3 gemengde huwelijken dat.
Ik ben op vrij veel gemengde huwelijken geweest en nooit problemen gezien. Als er drank is mag er ook van worden gedronken.
Als jullie je dáár alleen maar zorgen om maken, valt het nog wel mee.
*gaat weer gauw weg*
*dacht al gescheidene van een Marokkaan precies hetzelfde*
Overigens geloof ik dat het best kan slagen hoor, gemengde relaties, maar waar 1 op de 3 reguliere huwelijken al strandt, doet 2 op de 3 gemengde huwelijken dat.
Ik ben op vrij veel gemengde huwelijken geweest en nooit problemen gezien. Als er drank is mag er ook van worden gedronken.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

dinsdag 28 juli 2009 om 21:33
Oja, wat betreft El Ninjo's opmerking, zo noemen een hoop Marokkanen die ik ken vrouwen met een hoofddoek ook. Ik zou er niet te zwaar aan tillen.
En kledingvoorschriften, als er niets genoemd wordt zou ik gewoon iets leuk naar eigen keuze aantrekken en niet ter integratie een djellaba, bij wijze van spreke, en dan de risee van de Marokkanen zijn. Niemand verwacht dat jij je ineens anders kleed dan gewoonlijk.
En kledingvoorschriften, als er niets genoemd wordt zou ik gewoon iets leuk naar eigen keuze aantrekken en niet ter integratie een djellaba, bij wijze van spreke, en dan de risee van de Marokkanen zijn. Niemand verwacht dat jij je ineens anders kleed dan gewoonlijk.
Wat Supersmollie zegt vind ik ook

dinsdag 28 juli 2009 om 21:33
gelukkig eindelijk wat mensen met ervaring!! thanx lady's
mag ik ff wat off topic vragen? kan het zijn als je nieuwe schoenen heb gedragen met hogere hak dan je gewend bent, dat je daarvan 's avonds vreselijke kramp in je voet krijgt?
sorry hoor, maar doet echt zeer! doe die maar niet aan naar de bruiloft!
mag ik ff wat off topic vragen? kan het zijn als je nieuwe schoenen heb gedragen met hogere hak dan je gewend bent, dat je daarvan 's avonds vreselijke kramp in je voet krijgt?
sorry hoor, maar doet echt zeer! doe die maar niet aan naar de bruiloft!

dinsdag 28 juli 2009 om 21:44
Ik zou ook gewoon aan doen wat je naar een Nederlandse bruiloft ook aan zou doen en niet een hele dure Marokkaanse jurk aan gaan schaffen, die je daarna misschien nooit meer draagt.
En ja over die schoenen klinkt me wel bekend. Ik heb vrij brede voeten en als ik lang smalle schoenen aan heb en zeker ook nog met hak hou ik het 's avonds niet van de kramp. Dat is ook logisch omdat je voeten heel raar in zo'n schoen zitten. Eigenlijk zou je schoenen een dag moeten kunnen lenen en dragen en dan pas definitief beslissen of je ze koopt of niet.
En ja over die schoenen klinkt me wel bekend. Ik heb vrij brede voeten en als ik lang smalle schoenen aan heb en zeker ook nog met hak hou ik het 's avonds niet van de kramp. Dat is ook logisch omdat je voeten heel raar in zo'n schoen zitten. Eigenlijk zou je schoenen een dag moeten kunnen lenen en dragen en dan pas definitief beslissen of je ze koopt of niet.
woensdag 29 juli 2009 om 19:12
Ik heb ervaring met gemengde bruiloft (mijn eigen bruiloft).
Onze kledingvoorschriften waren schouders en knieen bedekt, maar mouwloos topje kon wel. En vooral aandoen wat je zelf leuk en feestelijk vindt.
Voor de zekerheid had ik de tip gegeven een sjaal om te doen, mochten gasten zich toch wat underdressed voelen konden ze de sjaal nog over schouders of te diepe decoletees draperen.
Uiteindelijk was ik zelf nerveuzer over de voorschriften dan mijn schoonfamilie.
Niet iedereen had zich er helemaal aan gehouden, maar maakte helemaal niets uit.
Iedereen respecteerde elkaar en we hadden een super dag!
Onze kledingvoorschriften waren schouders en knieen bedekt, maar mouwloos topje kon wel. En vooral aandoen wat je zelf leuk en feestelijk vindt.
Voor de zekerheid had ik de tip gegeven een sjaal om te doen, mochten gasten zich toch wat underdressed voelen konden ze de sjaal nog over schouders of te diepe decoletees draperen.
Uiteindelijk was ik zelf nerveuzer over de voorschriften dan mijn schoonfamilie.
Niet iedereen had zich er helemaal aan gehouden, maar maakte helemaal niets uit.
Iedereen respecteerde elkaar en we hadden een super dag!
woensdag 29 juli 2009 om 21:12
Ik maak me maar over 1 ding zorgen bij een huwelijk waar Marokkaanse vrouwen komen....hoe kom ik een beetje voordelig uit? Jeetje, wat een mooie meiden (over het algemeen), prachtig aangekleed en opgemaakt en wat kunnen ze schudden met hun heupen. Ik vind het niet gek dat ze zo mannen het hoofd op hol kunnen brengen
Zonder gekheid, geniet van het feest want het zal wrs. toch wat anders zijn dan een "Nederlandse" bruiloft.
Zonder gekheid, geniet van het feest want het zal wrs. toch wat anders zijn dan een "Nederlandse" bruiloft.
woensdag 29 juli 2009 om 22:03
haha elianne, daar heb je gelijk in! Nou maar hopen dat ze allemaal een hoofddoekje dragen en ik in ieder geval nog met mn blond bos haar kan pronken.... Is wel zo eerlijk toch?
Fladder: werd er bij jullie alcohol geschonken? Sjaal tip is een goeie! thanx!
pff gelukkig geen schrikwekkende reacties hier! Krijg er steeds meer zin in!
Fladder: werd er bij jullie alcohol geschonken? Sjaal tip is een goeie! thanx!
pff gelukkig geen schrikwekkende reacties hier! Krijg er steeds meer zin in!
woensdag 29 juli 2009 om 22:16
Zou me niet te druk maken om dat alcohol gedeelte.
Ik drink zelf niet en mijn man ook niet, maar toen wij gingen trouwen boden we wel de mogelijkheid aan diegenen die wel wilden drinken.Dus wie wilde drinken, dronk en wie niet dronk die nam een colaatje.
Was een waanzinnig te gek feest )
En ik heb ook wel feestjes thuis gehad en dan heb ik dus echt geen alcohol in huis, heb niemand ooit horen klagen hierover. Maar goed de mensen die ik ken hebben totaal geen alcohol nodig om helemaal los te gaan.
Ik drink zelf niet en mijn man ook niet, maar toen wij gingen trouwen boden we wel de mogelijkheid aan diegenen die wel wilden drinken.Dus wie wilde drinken, dronk en wie niet dronk die nam een colaatje.
Was een waanzinnig te gek feest )
En ik heb ook wel feestjes thuis gehad en dan heb ik dus echt geen alcohol in huis, heb niemand ooit horen klagen hierover. Maar goed de mensen die ik ken hebben totaal geen alcohol nodig om helemaal los te gaan.
woensdag 29 juli 2009 om 22:44
Overdag geen alcohol. 's Avonds soort van receptie gegeven op een andere locatie en daar hadden we champagne en open bar.
Was ook klein beetje bang dat mensen daardoor misschien minder makkelijk contact met elkaar zouden maken (velen kenden elkaar nog niet) maar het was heel gezellig en iedereen kletste met iedereen. Heb het zelf ook helemaal niet gemist.
Mijn man drinkt helemaal niet maar ik normaal gesproken wel, toen we bij de receptie waren kreeg ik als eerste een glas champagne van hem, maar omdat schoonfamilie toen ook net binnenkwam heb ik (heel schijnheilig) maar even gewacht met drinken.
Was ook klein beetje bang dat mensen daardoor misschien minder makkelijk contact met elkaar zouden maken (velen kenden elkaar nog niet) maar het was heel gezellig en iedereen kletste met iedereen. Heb het zelf ook helemaal niet gemist.
Mijn man drinkt helemaal niet maar ik normaal gesproken wel, toen we bij de receptie waren kreeg ik als eerste een glas champagne van hem, maar omdat schoonfamilie toen ook net binnenkwam heb ik (heel schijnheilig) maar even gewacht met drinken.
woensdag 12 augustus 2009 om 16:34
nou nog even een verslag van de bruiloft. Wat een fantastisch voorbeeld van een gemengde bruiloft. Helaas kon een vriendin zich qua alcohol in geheel inhouden, en heeft beschamend uitgebreid de moslim vader van de bruidegom gedag gezoent terwijl dat eigenlijk haram is. Nou gelukkig voor haar heeft de alcohol haar hersenen genoeg aangetast zodat ze zelf hele delen van de avond heeft gemist...
Maar verder TOP feessie!!
Maar verder TOP feessie!!

zondag 16 augustus 2009 om 21:01
Wat een schaamteloze vertoning moet dat geweest zijn, Driffa. Vind het heel erg voor je. Dat moet de mooiste dag van je leven zijn!
Heb je zelf niks van die zuipende en zoenende vriendin van Mother meegekregen? Waarom heeft niemand haar er uit laten gooien?
Nou ja, gefeliciteerd in ieder geval en hopelijk duurt jullie huwelijk heel lang. Meestal niet, maar voor jullie hoop ik dat toch wel!
Heb je zelf niks van die zuipende en zoenende vriendin van Mother meegekregen? Waarom heeft niemand haar er uit laten gooien?
Nou ja, gefeliciteerd in ieder geval en hopelijk duurt jullie huwelijk heel lang. Meestal niet, maar voor jullie hoop ik dat toch wel!