Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat fantastisch Es! Beetje surrealistisch.

Ow Remma, een praatschilder, wat zou ik daar moe van worden. Was hij nog wel een beetje leuk om naar te kijken?

Ik zag zonet op het journaal dat er inderdaad een wespenplaag gaande is, in Belgie is het nog erger. Dus dat verklaart het wel een beetje. Ik moet toch eens even op zoek of ik een nest kan vinden. Arme Kruimeltje zat vanochtend 2 minuten in zijn uppie buiten en die werd dus in zijn handje gestoken, moest de angel er nog uit trekken, handje helemaal dik. Hij was echt superzielig.

Hij had trouwens waarschijnlijk de zesde ziekte, dus toch geen tandjesprobleem, hij heeft van vrijdag t/m maandag koorts gehad, en gisteravond in bad zag ik dat hij vlekjes had op zijn romp. Hebben we dat ook weer gehad.

Hoe is het met Limoen nu?
Ach, arme Kruimel, echt ziek dus en nog gestoken ook. Zesde ziekte duurt niet zo heel lang toch als de vlekjes komen is het leed wel weer geleden, hoop ik? Heeft ie veel last van zijn wespensteek?

PFfff.. schilders moeten gewoon schilderen, niet praten.

Limoen gaat wel weer wat beter gelukkig. Wat er uit haar oor komt (als je niet van onsmakelijk houdt, even stukje overslaan) is zo ongeveer lichtgevend groen van kleur, en het loopt nog steeds behoorlijk. Mocht er vanavond heel voorzichtig en onder heel veel protest wel met een washandje langs, gelukkig, want haar oor en wang zagen er niet uit

AK gelezen, wat een verhaal Es! Ben helemaal enthousiast

Anky, ik hoop dat het bij jullie zo mooi weer gevworden is als het hier was, erg warm vanmiddag. En ik denk dat het vaak ziek zijn haar humeur inderdaad niet ten goede komt.

We hebben afgelopen nacht trouwens allemaal behoorlijk goed geslapen.

Vanavond heeft ze er alleen geen zin is, ze is er al weer 2 keer uitgekomen.
De buurvrouw is op haar helft een schutting tegen de onze aan het plaatsen. Zucht. De onze stond scheef en is niet mooi genoeg. Veel getimmer natuurlijk, en dat moet uiteraard ook weer s avonds.

Ze heeft er inmiddels helemaal genoeg van met ons, dus ze zegt ook geen gedag meer. Wat een raar mens. Dat we andersom genoeg hebben van haar met haar gezeur, OK, maar ik heb werkelijk geen flauw idee waarom ze de pest aan ons heeft, behalve dat we niet mee wilden betalen aan een gezamelijke mooie schutting.
wat zielig, Koeky, van die wespensteek van Kruimel! hopenlijk heeft-ie er niet al te lang last van. en nog ziekjes ook, arrum ding!

fijn dat het wat beter gaat met Limoen, Citro. ik ben niet gauw onder de indruk van vieze verhalen, maar lichtgevend groen klinkt als knap ontstoken. Zei de huisarts er niks van, dat ze, ondanks de buisjes, toch weer een ontsteking had?

en heel fijn, zo'n gezellige buurvrouw. en altijd fijn, avondklussers.

probeerde net mijn ouders te bellen, maar ze hadden bezoek. later belde mijn moeder terug, maar toen stond ik onder de douche. maar ze was dusdanig moe van het bezoek en de telefoontjes dat ze liever had dat ik morgen terugbelde. dat is soms wel een nadeel; er bellen veel mensen om te vragen hoe het gaat. Hartstikke goed bedoeld maar dat kan heel belastend zijn als je de hele avond aan de telefoon moet hangen

heb net gesport en het ging niet heel lekker en ik ben werkelijk bekaf. en heb ongenadig zin in chocola
Volgens huisarts waren de buisjes juist daarvoor, zodat als ze een onsteking heeft, de prut er makkelijk uit kan. Wat ik ook wel logisch vond klinken, zal er nog eens op googlen.

Buuf is nog niet klaar , Limoen ligt inmiddels in ons bed, daar heeft ze geen last van het geboor en getimmer, ze was om half 10 nog wakker, ze vindt geboor vreselijk.

Wel goed dat ze het aangeeft, dat ze er even moe van is, van het gebel. Hopelijk doet ze dat niet alleen naar jullie maar ook naar haar kennissen toe. Best lastig, met goedbedoelde belangstelling, maar wel belangrijk, denk ik.

We zijn nog steeds niet uit het schooldilemma. Bedacht me net dat ik de onderwijsinspectierapporten wel eens kon gaan bekijken. School die voorkeur heeft want openbaar, heeft veel achterstandsleerlingen, maar heeft een heel gemotiveerd team dat daar wel weer goed mee omgaat. School die voorkeur heeft want gastouder kan ze daar ophalen heeft andere schoolpopulatie, maar scoor(de) nog redelijk wat onvoldoendes op te weinig consequente toepassing van kwaliteitszorg. Dat maakt het er ook niet echt makkelijker op.
Hormonale zin in chocola, Sok?

Fijn zo'n buuf, Citro. Dat ze maar lekker mag genieten van haar schutting.

Die oorpijn die Limoen eerder had, dat hoort toch niet bij buisjes? Volgens mij is de bedoeling van die dingen dat de druk helemaal niet zo hoog kan oplopen, en er zich geen fluoriscerend groene smurrie kan ophopen, maar ben geen KNO arts natuurlijk...

Es, lekker dagje vandaag! Gefeliciteerd!

Arme Kruimel met zijn wesp. Pluis heeft ook duidelijk nog niet door dat je niet naar wespen moet grijpen, maar Kruimel zal het nu wel geleerd hebben...
Hmm ik wil niet te opdringerig zijn, Citro, maar de rapporten van de onderwijsinspectie zijn geen goede weergaven van wat een school doet en kan.

Stomme buuf trouwens.

Wel jammer dat jij daardoor niet even met je moeder kan praten SOk. Wel begrijpelijk, uiteraard, van moeders kant.
Dussssss. De laatsten zullen de eerste zijn.
Simon de Schilder staat alweer op de ladder. Dat moet ik 'em nageven, als ik om 7.15 mijn bed uit ga omdat hij er om half 8 wil zijn, dan ga ik in ieder geval niet voor niks mijn bed uit.
Is ie ook alweer aan het praten???
Goedemorgen trouwens
Goedemorgen!

Ik had ook altijd begrepen dat buisjes voorkomen dat trommelvlies onder druk scheurt, maar geen oorontstekingen voorkomen. Maar ik ben geen expert, want hier geen orenkinderen (wat een geluk is, want ikzelf had vroeger volgens mijn moeder zo ongeveer elke 2 weken een prutoor).

Elessie, kan je geen hint geven . Ik kan niet bij de AK en ik stik nu van de nieuwsgierigheid .

Zo, het stormt hier. We gaan over een uurtje een eiland naar beneden, want de voorspellingen zijn niet al te best voor vanmiddag. Eerst nog even wachten tot Maby uitgeslapen is (wat zal ik blij zijn als we binnenkort van de middagslaap af zijn).

Balen trouwens, ik heb een knieblessure. Eerst alleen bij hert sporten, maar nu zo erg dat ik er 's nachts van wakker lig en niet zo goed kan lopen. En hoe ik er aan kom is een raadsel, want ik heb nooit beginnende pijn gevoeld ofzo.
Hier waait het ook behoorlijk.

Raar van die knie. Heb je misschien hetzelfde als ik? Dat je een knakje voelt/hoort?
Nee geen knakje, wel pijn, vooral bij buigen en de trap aflopen (gelukkig hier even geen trappen op de camping). Jij hebt dus ook nog last van je knie?
ja, al een jaar bijna. Soms is ie helemaal stijf 's ochtends. Kan ik er amper op lopen.
Da's ook erg Remma. Is daar niets meer aan te doen? En Anky, misschien even HA daar opzoeken? Of een pijnstiller voor 's nachts? Wakker liggen is ook zo wat. Beterschap in ieder geval.

Ik ben dus aan het werk, maar moet de hele tijd kijken op dat handlijntopic. Fascinerende materie.
Hahaha, ik zit daar ook al een poosje met stijgende verbazing te lezen, Koeky.

Nou, ik was toen wel naar de huisarts geweest en zij zei dat het met rust over moest gaan. Ze had het over een peesontsteking. Ik heb dus niet meer gevolleybald afgelopen seizoen. Ik moet denk ik maar eens weer naar de huisarts dan. Ze had het over een spuit met ontstekingremmend spul ofzo.
omg, hij is echt te erg. De schilder.
hoe lang blijft-ie Remma?

en waar heeft hij het de hele dag over? heeft-ie een mooi accentje? en een mooi koppie?

hier alles goed; kom eindelijk weer een beetje bij, hoewel de dag niet heelv ervelend was; vanmorgen naar de kinderboerderij en wat geshopt, vanmiddag wat gerommeld en Poek heeft zich vandaag tot half 4 zonder morren vrijwel zelf vermaakt (dan tel ik het memory spelen en de puzzel maken niet mee).

Slof was alleen een beetje irritant (mepte uit narrigheid z'n beker melk van tafel) maar is nu wel lief. ga zo eens koken. nasi: lekker
Is het nog droog geworden Anky?

Kinderboerderij klinkt leuk Sok, ik word altijd helemaal blij van enthousiaste kinderen daar.

Es ik vind het super lachen! Reactie verder in de AK.

Ik zie een Remma voor mij die haar gezicht in de plooi probeert te houden bij zo'n enorm kletsende schilder .

Weinig te vertellen hier, vandaag gewerkt en ik duik er vroeg in omdat ik morgen weer mag. Ga computer uitzetten, ben klaar met kijken naar een scherm voor vandaag.
Zo, weer even met beide benen op de grond; gezakt voor beide examens.

Afijn, ik heb maar meteen een traininkje in september geboekt want van die losse examens zonder training word ik niet zo vrolijk. Dan weet ik tenminste zeker dat ik klaar ben met een dag want toets is dan direct na de training.

Maar goed. Vakantie!!! Ik ga ff kijken of mijn inpaklijstje compleet is.
Gelukkig dat ik die andere drie examens al gehaald had. Anky, het gaat over mijn boek, het was nogal euh... postief ontvangen zeg maar. Voor de rest moet ik echt naar de AK verwijzen.
Fijn dat je weer een beetje bijkomt, Sox. Dat was ook wel nodig volgens mij.

Ank, lastig zo'n overleden knie. Mijn ervaring is dat zoiets zo maar kan komen en ook zo maar ineens weer weg kan zijn. Ik heb dat wel eens gehad, heel raar. Maar als het blijft, zoals in geval Remma zou ik idd wel naar HA gaan.
Balen van je knie Remma. Hier is het ook iets met een pees en vandaag was echt knap pijnlijk, we liepen door Vlissingen en ik werd er zelfs een beetje naar en misselijk van. Hopenlijk is het morgen iets beter.

Handlijntopic heb ik ook doorgelezen, maar dat is omdat Maby afwijkende handlijnen heeft (een vorm die bij een syndroom kan horen) + nog een paar andere dingen. Maar eigenlijk moet ik daar gewoon niet over lezen, want reden tot zorgen heb ik niet (en dat vertel ik mezelf dan maar weer een paar keer).

Maby was overigens weer zeer aanwezig vandaag. Het is te erg voor woorden, maar toen ik met Ot en Sien een verdieping lager aan het plassen was hoorde ik haar gewoon luid en duidelijk schreeuwen (boven de andere 300 gillende kinderen uit). En A-man had even later precies hetzelfde . Ze had ook weer een indrukwekkende driftbui toen ze niet in de vissenvijver mocht zwemmen (goh), compleet met blauwe lippen door niet meer ademen toe. Ja, madam zit duidelijk in de fase van eigen wil.

Remma, schilder nog overleefd vandaag ?
Jammer Es, van die examens, maar wel slimme zet om het volgende examens met training te doen; dan gaat het vast wel lukken. Wanneer gaan jullie ook alweer weg met vakantie?

en remma's schilder inmiddels uitgel*ld?

welterusten voor Esmee! slim plan, vroeg gaan slapen. ik moet nog een wijzigingsformulier voor de kinderopvangtoeslag invullen en eigenlijk moet dat vóór 1 augustus de deur uit. maar als ik ergens géén zin in heb, is het dat wel. ik zit er echt al weken tegenaan te hikken. heb het formulier inmiddels gedwonload en heb ook al wat gegevens ingevuld, maar haak alweer snel af als ik iets moet opzoeken

ben trouwens errug moe. Ik vind het erg prettig om op de fiets weg te gaan met het gespuis, maar merk dat het steeds in en uit de stoeltjes tillen van de monsters me niet in de kouwe kleren gaat zitten en na een dag heb ik het wel gehad. en aangezien het mannetje ook geregeld niet wenst te lopen, moet ik die ook nogal eens ergens wegslepen en dat valt niet mee.

Nou ja, zijn ergere dingen op de wereld, maar ik mer wel dat ik er moe van wordt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven