Het Gouden Ei
zaterdag 18 juli 2009 om 10:23
hier verder, zonder hubs, beebs, klusserij of wat dan ook!
1 oktober mega-tribune
Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto
Mexx25Okt.0830/07/09L.M.
Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!
Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!
Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08
17/09/09husk en momo strijken de eer op.
Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m
Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!
Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m
Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m
party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!
Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!
Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken
Yaya28Dec.0802/02/10
well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!
GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!
Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK
2:j - 7:m
Mariss27Nov.081 okt
Momo31Sept.081 okt
Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn
Erine25Dec.08
Mulan33Nov.08
Kath32Jan.091 okt
Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt
Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek
Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.
Stukje geschiedenis:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
1 oktober mega-tribune
Naam Sinds DatumBijz.Zwarte lotto
Mexx25Okt.0830/07/09L.M.
Ik30Dec.0813/09/09Ze is er!!
Duvel26Nov.0814/09/09Verse Baby!!!
Maya23Sept.0816/09/09oh boy, a baby boy!party, yaya, beck, rain en speecLeonor34Sept.08
17/09/09husk en momo strijken de eer op.
Charlotte24Nov.0816/10/09aftellen naar 37 wkn3:j - 6:m
Justdeb25Okt.0819/10/0925/9 VK + groei echo5:j - 4:m Murron31Aug.0822/10/09oud nieuws!
Fanatic28Nov.0816/11/098/10 VK8:j - 1:m
Husky28Dec.0814/11/0929/9 VK 8:j - 1:m
party29Jul.0724/11/092/10 VKgeslacht al bekend!
Riz26Okt.0815/12/09flow-echo was goed!!zusje voor lois!
Thee26Sep.0812/01/108/10 vkmakkelijk gokken
Yaya28Dec.0802/02/10
well done char, hus, GW, beck, speec, duuv, marriss!
GW32Jan.0916/02/1028/9 controle, 5/10 20 wk echochar, hus en speec winnen de pot!
Becky30Dec.0828/04/1016/10 nekplooi, 26/10 VK
2:j - 7:m
Mariss27Nov.081 okt
Momo31Sept.081 okt
Rainbow30Nov.081 okt 9 okt gyn
Erine25Dec.08
Mulan33Nov.08
Kath32Jan.091 okt
Specu30Nov.084 okt Annika29Jan.0910 okt
Poll31Nov.0814 okt28/9 uitslag onderzoek
Jompel colour scheme copyrighted by DJ Momo. Patent pending.
Stukje geschiedenis:
Deel 1
Deel 2
Deel 3
zaterdag 1 augustus 2009 om 23:16
Ja, is geen gek idee volgens mij. Kan rust geven. Ik denk dat fanatic daar gelijk in heeft. Ik ben al opgelucht dat man zelf met het idee kwam om naar de HA te stappen als het deze en volgende maand niet lukt. Ik hoop alleen zo dat zo'n HA je wel serieus neemt en je niet naar huis stuurt met een "probeer het gewoon nog een paar maandjes", want daar ben ik wel een beetje bang voor.
Ik word ook woest van mensen als Ils! Gatver. Ik word sowieso woest als ik al die maandtopics zie met tabellen vol juichende jompels achter namen die veel later dan ik zijn begonnen met prijsschieten... Maargoed (ik praat man even na) ik moet niet naar anderen kijken, maar alleen naar mezelf.
Ik word ook woest van mensen als Ils! Gatver. Ik word sowieso woest als ik al die maandtopics zie met tabellen vol juichende jompels achter namen die veel later dan ik zijn begonnen met prijsschieten... Maargoed (ik praat man even na) ik moet niet naar anderen kijken, maar alleen naar mezelf.
zaterdag 1 augustus 2009 om 23:18
Tja specu, het was maar een gedachtengang van me... het gebeurt namelijk heel vaak... en je hebt er dan totaal geen invloed op... mijn moeder was al 5 jaar bezig om zwanger te worden, en op het moment dat ze zei van nou bekijk het maar het lukt toch niet ik leg me er bij neer werd ze zwanger van mijn oudste broer... en bij een collega na 4 jaar proberen precies hetzelfde.
Bij mij op de werkvloer zijn 2 collega's die niet via de "normale manier" kinderen kunnen krijgen. De 1 komt in aanmerking voor IVF (na 9 jaar proberen he...) en de ander was bezig met adoptie maar dit kan niet doorgaan omdat ze ziek is... en kinderen krijgen op een natuurlijke manier kan misschien wel voor haar maar dan moet ze eerst groen licht krijgen van de dokter (en dat is ook zo makkelijk niet)
Dan denk ik wel eens van hoe klote zou het voor hun zijn dat ze werken op een uiterst vruchtbare afdeling (als iedereen op tijd z'n kind krijgt krijg ik baby nr 10 in 3 jaar tijd he...)... vind dat zo klote voor hun
Bij mij op de werkvloer zijn 2 collega's die niet via de "normale manier" kinderen kunnen krijgen. De 1 komt in aanmerking voor IVF (na 9 jaar proberen he...) en de ander was bezig met adoptie maar dit kan niet doorgaan omdat ze ziek is... en kinderen krijgen op een natuurlijke manier kan misschien wel voor haar maar dan moet ze eerst groen licht krijgen van de dokter (en dat is ook zo makkelijk niet)
Dan denk ik wel eens van hoe klote zou het voor hun zijn dat ze werken op een uiterst vruchtbare afdeling (als iedereen op tijd z'n kind krijgt krijg ik baby nr 10 in 3 jaar tijd he...)... vind dat zo klote voor hun
zaterdag 1 augustus 2009 om 23:21
Ja, fanatic, je hebt wel gelijk hoor. Ik moet blijven relativeren, want er zijn natuurlijk echt schrijnende verhalen (zoals de voorbeelden die jij noemde). Ik hoop dat het voor niemand in ons groepje zo'n ellenlang verhaal gaat worden en dat iedereen uiteindelijk (relatief) snel zwanger wordt en een gezond kindje krijgt!
zaterdag 1 augustus 2009 om 23:37
Hiep hiep hoera Mexxx, van harte gefeliciteerd met jullie zoon, hij heeft ook een hele mooie naam! Alles goed verlopen??? Wat een mooi ventje is het zeg! ...
Hoe gaat het met jou en he meisje IK?
Leuke dag gehad Poll? Wat een leuke verassing, en nog van harte gefeliciteerd met je vriend!
Blijf heeel hard duimen voor je! En neemt hoe laat plaats op de tribune??? Wat een gezeur met die familie zeg, vind toch echt dat ze jullie eerst eens wat meer mogen steunen. Stom gedoe!
Nog twee hele dikke knuffels voor Rain, hoe gaat het nu met je???
En Moomie krijgt ook twee heeeule dikke knuffels! Snap je gevoel trouwens wel heel goed hoor! Heb ook geen idee tot hoe ver ik in de medische molen zou willen gaan. Ben al bang voor doe ovulatietesten dus laat staan de rest!
Rustig aan he Huksy, wel super dat alles goed gaat!
Beetje te laat maar alsnog een fijne vakantie voor jullie Marriss! Ennuh jammer van die test hoor, zou zo geweldig zijn een positieve!
Beetje gemengde gevoelens schoonmoeder bezoek begrijp ik Fanatic?
Gaan jullie het halen om over drie weken klaar te zijn Maya?? Wat gaat dat snel he?
Hoe gaat het nu Charlotte?
Lekker geweest Speec, vervelend he al die gevoelens…..
Yaya ooh jij maakt me zo jaloers! Woon je dicht bij het strand??
He gw, fijne vakantie gehad???
Oogjes vallen dicht ga zo maar eens naar bed, altijd weer fijn in je eigen bed slapen!
Xjes….
Hoe gaat het met jou en he meisje IK?
Leuke dag gehad Poll? Wat een leuke verassing, en nog van harte gefeliciteerd met je vriend!
Blijf heeel hard duimen voor je! En neemt hoe laat plaats op de tribune??? Wat een gezeur met die familie zeg, vind toch echt dat ze jullie eerst eens wat meer mogen steunen. Stom gedoe!
Nog twee hele dikke knuffels voor Rain, hoe gaat het nu met je???
En Moomie krijgt ook twee heeeule dikke knuffels! Snap je gevoel trouwens wel heel goed hoor! Heb ook geen idee tot hoe ver ik in de medische molen zou willen gaan. Ben al bang voor doe ovulatietesten dus laat staan de rest!
Rustig aan he Huksy, wel super dat alles goed gaat!
Beetje te laat maar alsnog een fijne vakantie voor jullie Marriss! Ennuh jammer van die test hoor, zou zo geweldig zijn een positieve!
Beetje gemengde gevoelens schoonmoeder bezoek begrijp ik Fanatic?
Gaan jullie het halen om over drie weken klaar te zijn Maya?? Wat gaat dat snel he?
Hoe gaat het nu Charlotte?
Lekker geweest Speec, vervelend he al die gevoelens…..
Yaya ooh jij maakt me zo jaloers! Woon je dicht bij het strand??
He gw, fijne vakantie gehad???
Oogjes vallen dicht ga zo maar eens naar bed, altijd weer fijn in je eigen bed slapen!
Xjes….

zondag 2 augustus 2009 om 00:16
zo, ben ik ook weer, hadden vanavond nog een verjaardag van collega/vriendin. Was erg gezellig, vond man ook, die ligt nu al in bed, zijn kater uit te slapen...... iets te veel tequila geloof ik...
nou ja, heb ik even rustig tijd om te forummen. Kan morgen toch uitslapen want ik geloof niet dat man veel zin heeft om morgen nog wat te gaan doen...
Momo, volgens mij kan je vriend gewoon zijn kwakje inleveren bij zijn huisarts en doet de jouwe dan de rest. Maar er zijn ook heel veel huisartsen die niets doen en die je meteen naar de gyn. doorsturen.
Ik ben trouwens wel zwanger geworden in de cyclus waarin ik getemperatuurd had, ik vond het ook niet heel erg. Nu leef ik van mezelf vrij regelmatig, dus ik vond het niet erg om iedere dag op hetzelfde tijdstip mijn temp op te nemen. En ik zag wel echt duidelijk wanneer mijn ovulatie was (ik had ook zo'n hele mooie site waarop ik het aangaf en die rekenden het dan ook voor je uit, www.fertilityfriend.com geloof ik, vond ik toen wel heel handig).
En dat hele loslaten principe geloof ik niet zo in hoor, want dan zou iedereen die met ivf bezig is toch ook nooit zwanger moeten kunnen worden. Dan ben je er volgens mij echt heel erg mee bezig. En ik was er eigenlijk ook wel veel mee bezig... tja, als je zo in elkaar zit kun je dat volgens mij ook niet zo maar veranderen.
Fanatic, ik heb dus ook nog niets van kleertjes gekocht (mijn moeder heeft wel het eerste setje voor me gekocht) ik vind het ook allemaal nog te neutraal en en niets aan. Dus ik wacht wel totdat ik weet wat het gaat worden. Vind het nu eigenlijk ook nog helemaal niet moeillijk om niets te kopen.
Zijn vandaag nog even de easy walker gaan bekijken. Ik vond de postbank aanbieding wel aardig, dan was ie nu 300 euro. Maar ik vind de bugaboo mooier. Vind alleen het prijsverschil wel erg groot. Dus ik ga er nog maar even over nadenken....
Erine, je bent er ook alweer van je honeymoon? Was het geslaagd?
Vakantie hier was relaxed, niet veel gedaan, beetje fietsen, beetje lezen, beetje wandelen, tja, wat kan je verder op zo'n eiland? En er was echt een ware zwangere/net bevallen invasie. Ik denk dat ongeveer elke 3e vrouw zwanger was of net bevallen, het viel zelfs manlief op.
nou ja, heb ik even rustig tijd om te forummen. Kan morgen toch uitslapen want ik geloof niet dat man veel zin heeft om morgen nog wat te gaan doen...
Momo, volgens mij kan je vriend gewoon zijn kwakje inleveren bij zijn huisarts en doet de jouwe dan de rest. Maar er zijn ook heel veel huisartsen die niets doen en die je meteen naar de gyn. doorsturen.
Ik ben trouwens wel zwanger geworden in de cyclus waarin ik getemperatuurd had, ik vond het ook niet heel erg. Nu leef ik van mezelf vrij regelmatig, dus ik vond het niet erg om iedere dag op hetzelfde tijdstip mijn temp op te nemen. En ik zag wel echt duidelijk wanneer mijn ovulatie was (ik had ook zo'n hele mooie site waarop ik het aangaf en die rekenden het dan ook voor je uit, www.fertilityfriend.com geloof ik, vond ik toen wel heel handig).
En dat hele loslaten principe geloof ik niet zo in hoor, want dan zou iedereen die met ivf bezig is toch ook nooit zwanger moeten kunnen worden. Dan ben je er volgens mij echt heel erg mee bezig. En ik was er eigenlijk ook wel veel mee bezig... tja, als je zo in elkaar zit kun je dat volgens mij ook niet zo maar veranderen.
Fanatic, ik heb dus ook nog niets van kleertjes gekocht (mijn moeder heeft wel het eerste setje voor me gekocht) ik vind het ook allemaal nog te neutraal en en niets aan. Dus ik wacht wel totdat ik weet wat het gaat worden. Vind het nu eigenlijk ook nog helemaal niet moeillijk om niets te kopen.
Zijn vandaag nog even de easy walker gaan bekijken. Ik vond de postbank aanbieding wel aardig, dan was ie nu 300 euro. Maar ik vind de bugaboo mooier. Vind alleen het prijsverschil wel erg groot. Dus ik ga er nog maar even over nadenken....
Erine, je bent er ook alweer van je honeymoon? Was het geslaagd?
Vakantie hier was relaxed, niet veel gedaan, beetje fietsen, beetje lezen, beetje wandelen, tja, wat kan je verder op zo'n eiland? En er was echt een ware zwangere/net bevallen invasie. Ik denk dat ongeveer elke 3e vrouw zwanger was of net bevallen, het viel zelfs manlief op.
zondag 2 augustus 2009 om 08:12
Hoi meiden, ik ben sinds gisteren weer thuis uit het ziekenhuis met de baby nog in mijn buik. Sinds vrijdagmiddag is het weer rustig in mijn buik. In het ziekenhuis heb ik weeenremmers gekregen en corticosteroiden om de longetjes versneld te laten rijpen. Met de baby gaat gelukkig alles nog steeds goed. Het hartje klopt goed en ook de groeiecho van vrijdag zag er goed uit en ze beweegt goed. Ik moet het nu thuis rustig aan doen en het is nu gewoon afwachten tot wanneer ze blijft zitten.
@mexx, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Ik zag op hyves dat het echt een prachtig ventje is.
@mexx, gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Ik zag op hyves dat het echt een prachtig ventje is.

zondag 2 augustus 2009 om 10:33
zondag 2 augustus 2009 om 10:36
GW, ik raad aan een wind en waterdicht jack. een winterjas is wat overdreven. ik had zelf een bodywarmer mee, en deed daar een tshirt met lange mouwen onder, dan een lekker warme trui. als het regende had ik nog een licht gevoerd wind en waterdicht jack die ik er overheen deed. was prima te doen zo.
ik denk dat je windjack meer dan genoeg is. laagjes kleding zijn echt het makkelijkste eronder.
ik denk dat je windjack meer dan genoeg is. laagjes kleding zijn echt het makkelijkste eronder.
zondag 2 augustus 2009 om 10:39

zondag 2 augustus 2009 om 10:49
goed, dan gaan we voor windjack. Wil nog wel even een nieuwe fleece halen. Die lamssoep had schijnbaar nogal veel indruk gemaakt, want die had je idd al genoemd. Nu hou ik normaal gesproken niet echt van lamsvlees, dus ik weet niet of ik me daar aan ga wagen. En ik hou ook al niet van vis..... Maar daar ontkom ik wss niet aan, dus hoe zat het ook al weer, welke vis mag ja als zwangere nu wel en niet eten?
Waren zeker telefoontjes voor je vriend momo? Gelukkig heeft mijn man er nooit last van als ik gebeld word. Maar ik ken mensen die als ze dienst hebben op de logeerkamer moeten slapen.... Ik ben ondertussen diensten aan het aftellen. Ik heb geloof ik nog 5 diensten voordat ik officieel bekend maak dat ik zwanger ben en ik dus geen diensten meer hoef te doen! Jippie!
En poll, ik vind dat je nu wel lang genoeg uitgeslapen hebt! Piesen!
Waren zeker telefoontjes voor je vriend momo? Gelukkig heeft mijn man er nooit last van als ik gebeld word. Maar ik ken mensen die als ze dienst hebben op de logeerkamer moeten slapen.... Ik ben ondertussen diensten aan het aftellen. Ik heb geloof ik nog 5 diensten voordat ik officieel bekend maak dat ik zwanger ben en ik dus geen diensten meer hoef te doen! Jippie!
En poll, ik vind dat je nu wel lang genoeg uitgeslapen hebt! Piesen!
zondag 2 augustus 2009 om 10:54
GW, ik lust ook geen vis. in ijsland staat er verder veel lam op het menu. ik vind het wel lekker, maar niet elke dag. de rest van de kaart is gevuld met hamburger en pizzas (pizzur) (en vis dus). ik kwam er wel uit hooor, met geen vis eten. geen idee welke je niet mag als zwangere!
ja, vriend heeft weer oproepdienst. nog 2 nachten.
ja, vriend heeft weer oproepdienst. nog 2 nachten.

zondag 2 augustus 2009 om 11:01
dat toetje klinkt goed!
En ik ben gewoon een moeillijke vis/vlees-eter. Daarom was India ook zo perfect. Nergens zo goed vegetarisch gegeten als daar.
Maar goed, een keer zalm overleef ik ook wel, maar er staat me iets van bij dat dat niet mag. Straks anders nog maar even googlen.
Zit nu weer marktplaats af te struinen voor een babykamer. Helaas nog zonder succes.
En ik ben gewoon een moeillijke vis/vlees-eter. Daarom was India ook zo perfect. Nergens zo goed vegetarisch gegeten als daar.
Maar goed, een keer zalm overleef ik ook wel, maar er staat me iets van bij dat dat niet mag. Straks anders nog maar even googlen.
Zit nu weer marktplaats af te struinen voor een babykamer. Helaas nog zonder succes.
zondag 2 augustus 2009 om 11:04
Oh, ik dacht: ik ben te laat, maar Poll is ook nog niet wakker. Nou, dan kom ik gezellig met jullie op de tribune zitten.
Volgens mij mag je geen rauwe vis (maar wel haring, toch?) en dus ook geen gerookte zalm. Tenminste, niet als het al een tijdje in de koelkast heeft gelegen (maar dan zou je het toch al niet meer eten, of wel?). Als het verhit is mag het weer wel, want dan zijn alle verschrikkelijek bacterien dood. En vis is heel goed vanwege de omega 3 vetzuren en de ontwikkeling van de hersens enzo. Maar in vette vis zitten ook veel dioxines en dat is weer niet goed. Dus de conclusie: ik weet het ook niet, maar zo lang je alles met mate doet, lijkt het me geen probleem.
Volgens mij mag je geen rauwe vis (maar wel haring, toch?) en dus ook geen gerookte zalm. Tenminste, niet als het al een tijdje in de koelkast heeft gelegen (maar dan zou je het toch al niet meer eten, of wel?). Als het verhit is mag het weer wel, want dan zijn alle verschrikkelijek bacterien dood. En vis is heel goed vanwege de omega 3 vetzuren en de ontwikkeling van de hersens enzo. Maar in vette vis zitten ook veel dioxines en dat is weer niet goed. Dus de conclusie: ik weet het ook niet, maar zo lang je alles met mate doet, lijkt het me geen probleem.