**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Goedemorgen,

Bieteltje: ook ik ben het zat..... Heb geen echte klachten. Maar gewoon te moe om met alles en iedereen mee te doen. Moet gewoon af en toe even plat op de bank of een bijslapen. Heb er ook nachten bij dat ik helemaal niet slaap of nauwelijks en inderdaad ook benauwd. Ook zit de baby in de weg. Hij ligt bij mij nog steeds in een stuit. Hoop dat hij nog draait eigenlijk. Ik lees dat b ij jullie de baby's al zo'n beetje goed liggen. Maar ik ben natuurlijk de laatste in het rijtje

In totaal nu een kilo of 8 aangekomen denk ik. Ik moet 4 augustus naar de verloskundige, Denk dat ik in de vakanties wel een aantal kilootjes bij ben gekomen hahahaha

Voor sommige gaat het echt opschieten nu. Spannend hoor. bieteltje zelfs nog maar 4 weken.
Nou hier ook benauwd hoor, echt kortademig, en bloedheet de hele dag (en nacht). Als het afkoelt voel ik me meteen een stuk beter.

Ben nu 9 kilo aangekomen, zit bijna allemaal op mn buik en het kindje groeit als kool. Maak me klein beetje zorgen over komende weken want ik doe natuurlijk helemaal niets en wie weet vliegen ze er dan wel aan... Maar het kleintje groeit heel goed en is megadruk

En Lieselotje, bij mij ligt ie vooralsnog steeds dwars, dat wordt nog wat...

En beetje vroeg misschien maar hebben jullie over vaccinaties nagedacht? De eerste is al met 2 maanden, dat lijkt me zoooo vroeg?
Jij ook zo'n dwarsligger Shoshiva? Bij mij ligt hij echt met zijn billen richting uitgang :(

Vaccinaties? Tja... hoort erbij... Die andere twee hebben er bij mij nooit zoveel last van gehad eigenlijk. Weet alleen nog dat ik bij de hielprikjes altijd moest huilen. maar ja... dat gebeurt ook twee of drie dagen na de bevalling toch? Dus dan heb je nog last van de kraamtranen.

Hoe zit het met de namen hier? Zijn jullie er al uit? Wij hebben een top 3.

Blijf hangen bij Mees, Kris of Tijs...
Nou meiden hier ook weer een dwarsliggertje hoor. Hij heeft vandaag z'n moeder de stuipen op t lijf gejaagd. Normaal begint meneer te bewegen zodra ik wakker word, maar vanmorgen om 10u nog niks gevoeld. Meteen de vk gebeld, en die kwam meteen langs om naar het hartje te luisteren. Het was even zoeken, maar alles klonk perfect en meteen begint meneer ook weer zijn gebruikelijke drukke gedrag te vertonen. Je zou m toch wat doen he ;). Maar goed hij lijkt weer in stuit te zijn gedraaid en daarom voelde ik m anders dan normaal, pfft ik werd echt gek. Moest ook maar meteen een dagje heel rustig aan doen en dat doen we dan maar al is dat niet de aard van t beestje . Denk dattie afgelopen dinsdagavond is gedraaid, toen had ik zo pijn in m'n buik en hij was hard als steen, gisteren ook nog een beetje pijn, maar vandaag niet meer. Ik ben dus weer opgelucht nu met de hoop dattie me nooit meer zo laat schrikken.

Lieselotje wat een leuke namen zeg, lekker kort en krachtig, daar hou ik ook heel erg van en heerlijk simpel geschreven. Wij zijn er al helemaal uit, ook zo kort en krachtig wel uit de top 20, maar iig niet bij de eerste 5 haha.
Wat een leuke jongensnamen zeg Lieselotje. Ik hou ook wel van die korte namen. Wij zijn gelukkig ook uit. Het wordt een noorse naam, gezien mijn noorse achtergrond. De naam is wel goed uit te spreken op zijn nederlands en je schrijft het ook gewoon zoals je het zegt. Dan hoeft ze tenminste ook niet elke keer haar naam te spellen.

Ik ben de laatste tijd erg emotioneel weer. Moet echt om het minste geringste huilen. Merk dat ik het steeds zwaarder begin te krijgen. Vind dat me buik nu echt in de weg begint te zitten. Ook is mijn buik erg gevoelig.

Doen jullie trouwens nog gewoon (zware) boodschappen tassen dragen en stofzuigen. Ik nog wel maar nou hoor van iemand dat dit niet mag. Ik dacht dat zolang je geen last had van je rug of bekkeninstabiliteit hebt, dat dit nog wel kon. Iemand moet het toch doen...

32 weken!
Wel leuke jongensnamen Lieselotje.. Onze baby had Milan geheten als zij een jongetje zou zijn... :-).. Ook ergens uit de top zoveel, maar we vonden die naam al leuk voordat ik zwanger was vd de tweede. Meisjesnaam hou ik nog even voor mezelf... :-)

Prikjes heeft mijn zoontje ook gewoon gehad. Heb er toen eigenlijk niet over nagedacht. Nu eigenlijk ook niet. Wel vanaf de tweede keer (met 3mnd ofzo) een zetpil paracetamol vooraf gegeven, omdat hij van de eerste keer toch wel wat last (lees pijn) had.

Waar ik me nu iets meer druk om maak is het feit dat de H1N1-griep (voorheen mex.griep) er aan komt... En wij waarschijnlijk allemaal bijna moeten bevallen of bevallen zijn terwijl het dan juist op z'n ergst is of nog gaat worden.... Wordt een rustige kraamtijd dan... :-)... om besmettingen te voorkomen.

Juist omdat de griep nu vooral jongere mensen treft en moet er toch niet aan denken dat één van mijn ukken heel erg ziek wordt of ik vlak voor de bevalling.... en zo'n ukkie in het ziekenhuis moet worden opgenomen ofzo...

Ik doe eigenlijk alles nog wel... ook stofzuigen.

Met boodschappen doen, zorg ik wel dat ik pas het boodschappenkratje vul in de auto, zodat ik m maar 1x hoef te tillen (van auto in huis).

Heb afgelopen weekend mijn vriend nog geholpen met schuttingdelen sjouwen en twee betonnen palen voor de schutting.....

Maar ga maar niet beginnen aan de betonnen bielzen van 64kg per stuk en zeg op voorhand ook dat ik geen zand ga kruien... er moeten bijna 300 kruiwagens zand onze tuin in...

Maar volgens mij moet je gewoon doen waar je lichaam geen 'nee' tegen zegt. Vorige keer heb ik heel uitgebreid de tuin gesnoeid toen ik rond de 30 weken was ofzo.. Daar had ik 's avonds en de dag erop echt last van dus dat was gewoon teveel.. Maar nu had ik er eigenlijk niet zo'n last van dus denk ik dat het gewoon kan.
Ik mag van manlief niets tillen... Als hij me een boodschappentas ziet pakken, komt hij hem al afpakken. En stofzuigen deed ik toch al nooit, dat is altijd zijn werkje geweest.

Dames, ik heb verlof! Dus ik zal binnenkort de tabel eens helemaal bijwerken. Nu even bijkomen van deze hele dag werken.
Ik doe in principe ook nog gewoon alles behalve tillen, maar dat was voorheen al zo, omdat ik veel last van m'n rug had (tegen de verwachtingen in heb ik hier al sinds vorig jaar zomer geen last meer van, ff afkloppen dus). Mijn principe is ook dat ik alles probeer en heb ik er naderhand teveel last van dan weet ik dat ik dat niet meer moet doen, maar als ik eerlijk ben verschilt dat ook weer per keer.

Minie lekker genieten van je verlof, volgens mij komt het erg dichtbij allemaal als je verlof begint .

Persoonlijk denk ik dat wij net mazzelen met die mex. griep. Ik zorg dat ik desinfectans in huis heb en iedereen die binnenkomt laat ik ff de handjes wassen en ontsmetten tenzij ze griepverschijnselen hebben dan stel ik dat bezoekje liever even uit. Moeilijk dat wel, want hier in NL zijn we toch best nuchter wat dit soort nieuws betreft, maar je wil er ook niet te licht over denken.
Hoihoi! Ben ik ook weer, zijn nog dagje op vakantie (bij mijn ouders ;-b) dus lekker goed uitgerust en heerlijk verwend! Volgende week nog 4 dgn werken en week erna nog ma/di en dan lekker met verlof!

Ik ben nu ongeveer een kilo of acht/negen aangekomen, valt erg mee vergeleken met vorige keer!

Vind die mex griep toch soms ook wel eng worden, vnl omdat zwangere vrouwen in laatste trimester er sneller heftige dingen kunnen oplopen. En dan nu die eerste dode in Belgie, jonge vrouw van 34... Eng hoor!
Doe hier trouwens ook nog gewoon alles: behalve als man of moeder in de buurt is grappig die lieve bezorgdheid!

Leuke namen Liselotje: nog veel twijfel of al beetje voorkeur?

Wij zijn eruit, eigenlijk een paar jaar... Was ook onze jongensnaam bij eerste zwangerschap! Ik durf t nog alleen niet te schrijven...vreemd hè?
Hallo!

Hier geen nieuws, ik ben nog steeds aan het wennen aan het idee van verlof. Raar dat ik niet hoef te werken maar wel geld krijg, dat ben ik met mijn nul-uren contract niet gewend! Maar het haalt wel een hele hoop stress weg moet ik zeggen. Stiekem hopen we dat, door de 2 weken extra rust (wilde eigenlijk 4 weken van te voren pas stoppen), Miniemeisje nog wat extra aankomt. Ze is namelijk erg klein: vorige week werd ze op 1700 gram geschat en was ik toch al 33 weken zwanger. Vandaag precies 34 weken. Maar hoefde me geen zorgen te maken zei de VK.

Verder was er niet echt iets bijzonders bij de VK. Mijn ijzer was goed (7.8, lekker hoog ) en bloeddruk ook. Ze heeft geen boeiende klant aan me. Mag ook wel eens, toch? We hebben wel het beladvies gehad en ik heb me ingeschreven bij het ziekenhuis.

Best een lang verhaal nog geworden, voor iemand zonder nieuws.

Is er recentelijk nog iemand jarig geweest trouwens? Of kloppen al jullie leeftijden nog?
Leuke namen Lieselotje, ken inmiddels wel wat jongetjes (en meisjes) die Mees heten maar weet niet of je dat wilt horen...

En Kwimmie wat schrikken als ie niet meer op de vaste tijd van zich laat horen, goed dat je hebt gebeld en dat alles meeviel.

En aan alle ladies: tillen is nu echt uit den boze hoor! Niet dat er meteen van alles misgaat maar het schijnt erg slecht voor je buikspieren te zijn en daar kan je na de bevalling dan weer last van krijgen. Niet meer dan 3 kilo vertelde de vk me, en als je klachten hebt (BI, harde buiken) helemaal nix! Dus in elke hand een fles drinken en that's it. Het leek mij wat overdreven maar hoorde het ook op de 'gym' .

Ik heb een beetje zitten googlen op vaccinaties en mijn zorg is niet dat mn kindje pijn gedaan wordt maar dat ie stofjes toegediend krijgt terwijl zn immuunsysteem nog volop in ontwikkeling is, ook lees ik dat het meeste nog helemaal niet zo vroeg nodig is en ook later kan.

Over de mex griep maak ik me nou weer niet zo'n zorgen. Bij een ' gewone' griepgolf raken veel meer mensen besmet en gaan veel meer mensen dood. De vogelgriep en Sars zouden ook uitmonden in een pandemie... Ik ben nogal sceptisch geloof ik (of toch heel erg naief )

En ik denk dat we ook nogal 'mazzelen' , bevallen waarschijnlijk allemaal net op tijd, mocht die enorme uitbraak er komen.

Maarre... wat gaat het hard nu he? Vind het echt spannend worden en ben zoo benieuwd!
Gaat nu echt snel inderdaad! Nog paar wkn en dan begint de periode waarin ik me zo'n soort van tijdbom vond... Zo gek dat je niet weet wanneer t gaat beginnen!

@ minie: had vk het gewicht geschat of had je echo gehad?

@ soshiva: 3 kg is echt wel weinig, net nog dochter van bijna 9 kg getild: kan soms ook echt niet anders als ik alleen met haar ben. Probeer t wel zo min mogelijk te doen! Weet trouwens ook dat bij gewone griep meer doden enzo zijn maar lees wel vaker dat deze griep relatief gevaarlijker is voor jongeren en voor zwangeren... Maar niet teveel aan denken en positief blijven denken! Zat een tijdje geleden in werkgroep over pandemische griep op mijn werk dus misschien dat ik t daarom (te) serieus neem, normaal ben ik nl niet zo...

Gisteren poppenbuggy voor dochter gekocht, laatst al bedje en poppenluiers gekocht om haar alvast beetje te laten wennen/oefenen! Erg benieuwd hoe ze zal reageren!
Hebben jullie trouwens ook wat meer last met slapen? Rol vaak van ene naar andere zij en kan draai niet zo vinden. Heb net voedingskussen gezocht en ga vannacht eens proberen of dat wat helpt! Iemand nog andere tips misschien?
Ik heb vaak een rusteloos been als ik in bed lig, weet je wel? Dat je ermee moet wriemelen. Super irritant. Ik ga dan altijd even de trap op en af lopen. En ik kan ook niet lang meer op mijn rug liggen, dat gaat gewoon zeer doen!

We hadden met 30w echo en toen zeiden ze 1395 gram. Dit keer was het een schatting van de vk.

Ik laat ons meisje gewoon inenten volgens het reguliere protocol. Dat hebben ze niet voor niets zo gedaan, het zal geen kwaad kunnen! Plus dat wij tijdens colleges nét iets te vaak verhalen te horen hebben gekregen over niet ingeënte kindjes...
3 kg tillen.. mm dat is inderdaad wel lastig en erg weinig... mijn zoontje is 12 kg... wel erg zelfstandig, maar soms moet ik m toch echt wel optillen (uit zijn bed bijv.)....

Van het weekend ben ik wel druk geweest met allerlei klussen, want alles moet toch netjes en op orde zijn: 'nesteldrang'.. had ik de vorige keer TOTAAL GEEN last van... luxaflex soppen, studeerkamer vriend helemaal opruimen en meubels verplaatsen, de hele strijk in één keer wegwerken, babykleertjes wassen (heb mega veel rompertjes.. tegen de tijd dat ze ze allemaal heeft aan gehad, is ze er uit gegroeid) en de spullen voor de ziekenhuistas klaar gelegd.

Ik had dus wel veel gedaan (niet eens qua tillen) en merkte dat ik wel 'last' kreeg van harde buiken. Heb dus meteen maar wat meer rust genomen en vriendlief zag ook wel dat het niet ging dus nam wat dingen van me over. Ook zoonlief merkte het volgens mij want die werd ineens wel erg kroelerig met mama... :-)...

Die rusteloze benen heb ik ook last van, maar dat is dan nog een graatje erger en ik krijg gewoon kramp middenin de nacht. Heb daar van de VK bruispoeder voorgeschreven kregen van VitD/Calcium. En dat helpt wel... denk dat het voor jou ook wel kan helpen tegen je rusteloze been Minie!

Qua slapen gaat het soms wel en soms niet. Heb mijn voedingskussen alweer van zolder gehaald. Die heb ik nu dubbel geslagen onder mijn buik en been liggen.

Op mijn rug is gewoon niet lekker, wordt ik een beetje duizelig van. Schijnt te komen omdat de kleine dan drukt op een bloedbaan waardoor de bloedtoevoer minder wordt met oa. dat gevoel. Is dus beter (wanneer je er last van hebt) om niet op je rug te liggen.

PS: Minie: goed dat je het noemt (de leeftijden)... ik ben vorige week een jaartje ouder geworden... :-)

PSS: 33 weken
Minie: jee ik hoop dat rust er inderdaad voor zorgt dat ze wat zwaarder wordt. Maar misschien moet je even informeren bij je (schoon)moeder om na te gaan wat het geboortegewicht was van jou, je vriend en broers/zussen. Is vaak toch wel een genetische kwestie... Sommige families baren gewoon altijd zes ponders en andere 10 ponders... :-)...

Van mij zal volgens vk gemiddeld (7 pond) zijn net als de vorige... :-)

Hoorde trouwens ook bij vk ineens dat er nog een reden voor de KS bij de eerste was: zijn hoofdje lag er niet goed voor (naast dat hij in nood was en de ontsluiting niet snel genoeg vorderde en ik dus 40 graden koorts had)... Ik kan me vaag iets herinneren dat de vk van het ziekenhuis bij de bevalling wel zoiets zei van "het hoofdje staat nog" , maar heb niemand daar later meer over gehoord...
Tja, Jojo, ik heb het aan mijn moeder gevraagd. Ik woog krap 5 pond, mijn zus woog 3050 gram toen ze geboren werd (en was gelijk het zwaarste kind van mijn moeder), mijn nichtje (het dochtertje van mijn zus) woog 3195 gram en mijn man woog 6 pond. Dus het zijn allemaal lichte baby's geweest. Maar ze mag van mij nog wel een kilo aankomen, liefst nog iets meer maar denk niet dat we dat gaan halen. Ach ja, mijn vader zei: "Zo'n klein fijn poppetje is veel leuker, dat is nog echt een baby. Als je een 9ponder baart heb je meteen een peuter."

Dat met dat op je rug liggen komt omdat de baby dan op je buikslagader (aorta abdominalis) ligt en die voor een deel afknelt. En dat is ook slecht voor de baby!

Dat rusteloze benen door calciumgebrek kunnen komen had ik ook gehoord, daarom neem ik nu elke dag braaf een groot glas melk. Echt heel vies, maar ja, is ook beter voor de baby. In mijn multivitaminen zit ook calcium en vitamine D, die neem ik ook elke dag nog.
Lieve meiden!

Even een klein berichtje van mij. Zijn eindelijk is wat rustiger vaarwater beland, waardoor ik weer tijd heb voor mezelf. Hebben hier vakantie en gaan nu even met de jongens (van mijn vriend) de deur uit. Lees later alles terug en zal dan ook uitgebreider reageren. Niet dat jullie denken dat ik zomaar weg blijf.

Liefs,

Lynx
Oh ja, Jojo, nog gefeliciteerd! Ik vroeg het omdat ik zelf ook vorige week een jaartje ouder ben geworden. Welke dag was jij jarig?
eh... donderdag.. ben het al weer bijna vergeten... :-)

Jij ook gefeliciteerd!!
Minie en Jojo gefeliciteerd nog allebei

Ik slaap ook wat minder 's nachts, kan m'n draai niet echt vinden en daarnaast heb ik het ook continue bloedheet, ook wanneer vriendlief zegt dat t toch best fris is. Het is zelfs zo erg dat ik af en toe koelelementen bij mijn voeten leg tot grote hilariteit van mijn omgeving (maar stiekem zijn er al mensen die het ook doen nu) En kramp, tja vorige week 2 kuiten tegelijk 's nachts en ondanks dat de knoop bleef zitten verder geen last gehad gelukkig.

Onze beeb wordt nu op 7 pond geschat, zelf was ik bijna 8 pond mijn broertje ruim 9 pond en vriendlief geloof ik ook 7 pond, dus ik ben heel benieuwd.
En Choca beviel de voedingskussen vannacht? Ik slaap inderdaad ook erg slecht. Ik vind de voedingskussen wel lekker liggen maar vind het vervelend dat elke keer als je omdraait ( wat erg vaak is) de kussen mee te draaien en dan weer goed te leggen. Heb nu een klein kussentje tussen mijn benen en tegen mijn buik. Mijn buik ligt echt in de weg en ik heb s nachts veel last van buikpijn en harde buiken. Wordt daar dan echt wakker van. Ik heb gelukkig geen last van rusteloze benen, wel van krampen in mijn kuiten, maar moet zeggen dat het de laatste weken wel minder geworden is, gelukkig niet meer elke nacht.

Ik heb geen idee hoe groot onze meid is op dit moment. Bij de 30 weken echo was ze 1350 gram. Ik was zelf bijna 8 pond en mijn broer was over de 9 pond en bijna 60 cm lang! Hoop echt dat ze niet zo groot wordt. Dat gaat echt niet passen :-)

Volgende week heb ik weer een afspraak bij de gynaecoloog, ga dan toch wel even vragen hoe groot ze haar schatten.

Iedereen die jarig is geweest nog gefeliciteerd! Ik ben pas in Februari aan de beurt.
Grappig en herkenbaar die gebroken nachten. Ook hier dus

Probeer af en toe in de middag bij te slapen, maar ook dat lukt niet echt. Zal ook eens proberen een kussen onder mijn buik te leggen, want ook bij mij zit hij vreselijk in de weg en helemaal niet lekker. Ook schopt hij iedere keer tegen het matras aan, doet af en toe zelfs best zeer. En... zodra ik ga liggen wordt meneer wakker.....

Morgen naar de VK. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren... Hebben jullie allemaal standaard een echo gehad met 30 weken?

Mijn dochter is toendertijd (10 jaar geleden) geschat op 6 pond. Dus ik dacht leuk!!!!!!! allemaal kleine roze pakjes gekocht. Ging wederom helemaal los . Maar goed... mevrouw was mooi 9 pond!!! Kleine pakjes hebben echt voor de sier gehangen hahahahah

Mees gaat het trouwens niet worden. Ben ook bang dat het echt een naam van deze tijd is. Dusse.... we weten het nog niet

Kramp heb ik trouwens geen last van. Eigenlijk valt het allemaal wel moe. Vind het alleen "lastig" worden allemaal. Alles kost moeite en de hitte aankomende week zal ook niet helpen.

En nog gefeliciteerd voor de jarige :)De eerlijkheid gebiedt mij dan ook te melden dat ik inmiddels ook al 38 ben.......

Ben de oudste van het stel en de benjamin kwa bevallen
Gisteren naar de voetverzorgster geweest en die doet dan ook een lekkere massage van voeten en onderbenen... bij mijn kuiten aan gekomen schrok ze heel erg van de hoeveelheid knopen in mijn kuiten. Ik wist natuurlijk meteen dat dat door die krampen kwam en zij gaf aan dat mijn stofwisseling anders is en de afvalstoffen niet zo makkelijk meer worden afgevoerd.. met als gevolg die knopen en de kramp...

Nu vond ik het zelf qua pijn met masseren wel meevallen, maar ik vind eigenlijk ook altijd wel dat het (een beetje) pijn moet doen, want anders helpt het niet... :-)... Komt waarschijnlijk wel door de sportmassages op de voetbal... :-)..

Over een paar weekjes vlak voor de bevalling weer... :-)... Wel lekker hoor... ik heb de maandagen voorlopig voor dit soort dingetjes gepland omdat zoonlief dan toch vast op de KDV zit. Kan ik ook lekker relaxen... :-)

33 weken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven