Mijn man smst dagelijks met 'een vriendin'

04-08-2009 22:04 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man smst dagelijks meerdere keren met een een vrouw die hij een tijd geleden heeft leren kennen op zijn werk. Nu werkt zij daar niet meer.

Het gaat echt om zo'n 10 smsjes per dag en hij smst haar ook als hij op zijn werk zit. Die smsjes gaan over vanalles, maar ook over persoonlijke zaken zoals of zij het heeft 'gedaan' die nacht etc etc, Dit weet ik omdat ik wel eens in zijn telefoon heb gekeken. Meestal wist hij die smsjes gelijk weer.

Hij zegt dat het allemaal erg onschuldig is en een leuke onderbreking van de dag, maar ik vind het toch niet erg leuk.

Hij ontmoet haar niet (ze woont ook aan de andere kant van het land) dus het gaat puur om die smsjes.

Moet ik mij zorgen maken dat hij al die persoonlijke dingen met haar deelt per sms of moet ik het ook maar zien als 'een leuke onderbreking van de dag'?
Ik zou toch een beetje oppassen voordat je tegen hem gaat zeggen dat je het niet leuk vindt. Dat je het niet leuk vindt dat kan hij zelf ook wel bedenken en als je dat nu gaat zeggen dan neem je het risico dat ie het echt compleet stiekem gaat doen. Ik vind het in elk geval niet normaal om sex-getinte smsjes naar een ander te sturen. Het wekt toch een bepaalde geilheid op. Mag je die sms wel eens meelezen? Of vertelt hij weleens wat hij terugstuurt?
-
anoniem_70225 wijzigde dit bericht op 05-08-2009 12:20
Reden: Sorry, 2x pakte internet de tekst niet
% gewijzigd
-
quote:kingmarja schreef op 05 augustus 2009 @ 12:08:

[...]

Belachelijke reactie. TO voelt zich er niet prettig bij en man weet dat dus hij moet gewoon kappen. Daar ben je man en vrouw voor.Inderdaad, en ik zou ook geen enkele reden kunnen bedenken waardoor je zou moeten accepteren dat zij haar sexleven met hem bespreekt en wie weet vertelt hij jullie sexleven aan haar. Vertrouw op je intuitie!!!!
quote:Bianca40 schreef op 05 augustus 2009 @ 11:40:

Ik zou toch een beetje oppassen voordat je tegen hem gaat zeggen dat je het niet leuk vindt. Dat je het niet leuk vindt dat kan hij zelf ook wel bedenken en als je dat nu gaat zeggen dan neem je het risico dat ie het echt compleet stiekem gaat doen. Ik vind het in elk geval niet normaal om sex-getinte smsjes naar een ander te sturen. Het wekt toch een bepaalde geilheid op. Mag je die sms wel eens meelezen? Of vertelt hij weleens wat hij terugstuurt?Waarom moet TO bang zijn? Nu leg je de verantwoording bij haar neer terwijl haar man iets doet waar zij zich niet prettig onder voelt. En als ze dit aan gaat geven en hij gaat het vervolgens stiekem doen is het lul met hoofdletters en moet ze maken dat ze wegkomt.
quote:gelukkigmeisje schreef op 05 augustus 2009 @ 09:28:

nou ik vind die laatste reacties toch echt wel een beetje overtrokken...wat is nu tien smsjes? dat is waarschijnlijk nog geen 5 minuten msnnen....zou je daar ook moeilijk over doen?Belachelijk reactie, man doet iets waar TO zich niet prettig bij voelt en man weet dat dus hij moet gewoon kappen. Daar ben je man en vrouw voor.
direct kappen met smsen! zo ontstaat er een erg intieme vertrouwensband wat alleen maar leidt naar meer. op een gegeven moment krijg je er meer gevoelens bij, helemaal als ik zo hoor waar ze over smsen. vertrouw op je intuitie en vertel je vriend dat dit niet goed kan zijn voor je relatie.

het is nergens voor nodig om te smsen met een vrouw. dan zoekt ie maar een andere 'onderbreking' van de dag. succes!!
quote:Bianca40 schreef op 05 augustus 2009 @ 12:12:

[...]

Inderdaad, en ik zou ook geen enkele reden kunnen bedenken waardoor je zou moeten accepteren dat zij haar sexleven met hem bespreekt en wie weet vertelt hij jullie sexleven aan haar. Vertrouw op je intuitie!!!!Bespreek jij je sexleven nooit met je vriendinnen? Ik wel, gewoon om ervaringen uit te wisselen en elkaar adviezen te geven, een beetje net als hier op het forum. En ik maak daarin geen onderscheid tussen mannelijke en vrouwelijke vrienden, want als dat zou zou zijn, zou dat aangeven dat die vriendschap met de mannelijke vriend inderdaad anders en beladen is. overigens is mijn ervaring wel dat de mannelijke vrienden die stiekem meer willen afhaken als je een relatie krijgt.
idd waarom dat onderscheid...het lijkt wel alsof je het hem niet gunt om goed dontact te hebben met een ander....erg kinderachtig. Mag je vriend wel met andere vrouwen uiteten? Met andere vrouwen een terrasje pakken? Met andere vrouwen een film kijken in de bios? een vakantie met een vriend van hem? (voor het idee, ja die van mij 'mag' dat allemaal) smsjes sturen ook!! Hij ligt toch elke nacht bij jou in bed, hij is toch bij jou en hij wil met jou verder...waar maak je je druk om?!

Laat elkaar toch een beetje vrij zeg, die jaloezie leidt maar tot één ding en dat is dat je relatie eraan kapot gaat.
waarschijnlijk zijn er verschillende mensen op deze wereld. ik zou bijvoorbeeld geen vriendschap kunnen hebben met het andere geslacht. ik geloof daar niet (meer) in. vriend en ik zijn allebei de mist ingegaan in het verleden hierdoor (in de trant van: moet toch kunnen?).

ik heb nog nooit een vriendschap gehad met het andere geslacht zonder toespelingen. mijn vriend en ik accepteren dus ook niet dat de ander gaat terrassen, smsen, stappen, enz. met het andere geslacht (of het moet een (vrienden-/collega-)groep zijn.
quote:return_of_kreng schreef op 05 augustus 2009 @ 12:30:

[...]

Bespreek jij je sexleven nooit met je vriendinnen? Nee.. dat doe ik inderdaad niet. Ik vind sex iets intiems, iets voor met zn tweetjes. Als ik het wil bespreken dan doe ik dat met mijn mannetje zelf. Ik wil het liefst ook niks horen over het sexleven van vriendinnen, als ik ze dan later met man/vriend zie dan krijg ik beeldvorming.quote:gelukkigmeisje schreef op 05 augustus 2009 @ 12:46:

idd waarom dat onderscheid...het lijkt wel alsof je het hem niet gunt om goed dontact te hebben met een ander....erg kinderachtig. Mag je vriend wel met andere vrouwen uiteten? Met andere vrouwen een terrasje pakken? Met andere vrouwen een film kijken in de bios? een vakantie met een vriend van hem? (voor het idee, ja die van mij 'mag' dat allemaal) smsjes sturen ook!! Hij ligt toch elke nacht bij jou in bed, hij is toch bij jou en hij wil met jou verder...waar maak je je druk om?!

Laat elkaar toch een beetje vrij zeg, die jaloezie leidt maar tot één ding en dat is dat je relatie eraan kapot gaat.Nee dat mag hij inderdaad allemaal niet. Omdat ik daar heel onzeker van wordt en mezelf gek maak met allerlei gedachten. Gelukkig mag ik het andersom ook niet en hebben we er allebei totaal geen behoefte aan. Dus dat die relatie kapot gaat zal wel meevallen. Wij kunnen namelijk heel goed met zn tweetjes door 1 deur, zijn 24 uur per dag samen, werken samen, doen alles samen en het verveelt geen moment. Als ik een avondje alleen weg ben mis ik hem en heb ik het niet naar mn zin. En andersom ook. En toch zijn we niet klef.
quote:gelukkigmeisje schreef op 05 augustus 2009 @ 12:46:

Laat elkaar toch een beetje vrij zeg, die jaloezie leidt maar tot één ding en dat is dat je relatie eraan kapot gaat.

Dan heb jij een open relatie zeker.?! ieder heeft zn eigen grenzen in een relatie. Van mij mag mn vriend ook best met andere vrouwen praten of weet ik veel wat maar met zo'n contact hoor je niet met een andere vrouw over je sexleven te praten. Dat gaat een ander niks aan en sex is iets wat je met zn 2en deelt in een relatie, anderen hoeven hier niks van te weten en staan hier ook buiten.!

Dus ik zou het zelf ook niet pikken van mn vriend. En inderdaad, zoals al eens eerder gezegd is hier in het topic; als jij dat niet leuk vind hoort hij daar rekening mee te houden en zoekt ie maar een andere leuke onderbreking van de dag. Er zijn meerdere dingen te verzinnen voor een leuke onderbreking dan een andere vrouw zitten smsen..
nee ik heb geen open relatie maar ik vertrouw erop dat als hij met een vriendin in de bios zit (voor SF filmps waar ik een giga hekel aan heb of Harry P. films) op een terrasje, uit eten oid, dat ie zijn broek aanhoudt en zijn tong binnenboord:)

wij hebben allebei impulsen van buiten nodig....vind ik heel gezond...o ja, helemaal fout, ik mag ook met een vriend van me gaan zwemmen terwijl ik alleen een bikini aanheb (niet topless) en ook al zie ik vrienden in blote bast en zien zij mij in bikini....gebeurt echt geen drol dat niet door de beugel kan!
Maar dit is geen topic van gelukkigmeisje maar van Sanarama en Sanarama heeft moeite met dat smsen, dus daar reageren we op.

Mijn vriend mag gerust contact hebben met andere dames, smsen/bellen/ terrasje/ etentje en weet ik allemaal wat nog meer.

Maar wanneer er minstens 10 smsjes per dag komen en er gesproken wordt over Sanarama's sexleven ook, dan mag er toch aan de handrem getrokken worden.

Geloof niet dat Sanarama jaloers is, maar stelt ons de gezonde vraag ofdat ' het wel normaal' is wat haar vriend smst met die ex-collega en dan ook nog de hoeveelheid...

Ik vind dat niet normaal en velen met mij.
Kijk, TO zoekt bevestiging dat het idd heeeeeeeel fout is wat haar partner doet...en ja, we kunnen allemaal ja en amen zeggen, maar ik laat een andere kant zien en denk dat partner helemaal niks fout doet...
en ze durft niet eens te zeggen tegen haar partner dat ze er moeite mee heeft.....maar partner moet maar ruiken dat S hier moeite mee heeft en er maar mee stoppen....vreemd hoor!
@ Gelukkigmeisje: Sanarama zoekt geen bevestiging maar vraagt zich af of haar gedachte reeel zijn en ja hoor: de gemiddelde VIVA-vrouw geeft Sanarama gelijk in haar gedachten.

Jij doet naar mijn idee denigrerend over het gegeven dat Sanarama zulke gedachten heeft en dat vind ik niet kloppen.

Ze vraagt advies wat en hoe ze ermee om moet gaan, wat te doen en wat te laten en jouw opmerkingen doen voorkomen alsof het volslagen krankzinnig is wat Sanarama vraagt.

Dat wilde ik even kwijt, zonder vervelend of belerend over te komen naar je :-)
dat is toch heel simpel.....praten! het lijkt me toch niet meer dan normaal als iemand iets doet wat je niet prettig vindt (of het nu een collega is, familie, vrienden, kinderen of partner) dan praat je daar toch over?

Het lijkt mij als to tegen haart partner zegt 'ik voel me er erg ongemakkelijk bij als jij X smsjes per dag naar haar stuurt. Zou je alsjeblieft rekening kunnen houden met mijn gevoelens en niet meer zo vaak willen smssen en niet over onderwerp X praten. Daar zou je mij een groot plezier mee doen'

Ik verwacht dat partner zal zeggen dat het hem niet duidelijk was dat to daar moeite mee had/heeft en zijn gedrag aan zal passen.

mijns inziens is het pas een probleem, als dit besproken is, partner beterschap belooft en vervolgens vindt zij nog smsjes...dan is er een heel ander probleem (voor mij zou dan het liegen een probleem zijn)

Ik kan er niet bij dat je niet durft/wilt/kan/mag praten met je partner over jouw gevoelens in deze situatie.

Ik probeer het alleen een beetje luchtiger neer te zetten en het vanuit de 'vrouwenkant' te belichten in de hoop dat zij zich er dan veel minder onprettig bij voelt.
quote:gelukkigmeisje schreef op 05 augustus 2009 @ 14:02:

Kijk, TO zoekt bevestiging dat het idd heeeeeeeel fout is wat haar partner doet...en ja, we kunnen allemaal ja en amen zeggen, maar ik laat een andere kant zien en denk dat partner helemaal niks fout doet...Meisje meisje, je begrijpt er helemaal niets van
Zo geformuleerd, ben ik het helemaal met je eens gelukkigmeisje :-)
quote:return_of_kreng schreef op 05 augustus 2009 @ 12:30:

[...]

Bespreek jij je sexleven nooit met je vriendinnen? Ik wel, gewoon om ervaringen uit te wisselen en elkaar adviezen te geven, een beetje net als hier op het forum. En ik maak daarin geen onderscheid tussen mannelijke en vrouwelijke vrienden, want als dat zou zou zijn, zou dat aangeven dat die vriendschap met de mannelijke vriend inderdaad anders en beladen is. overigens is mijn ervaring wel dat de mannelijke vrienden die stiekem meer willen afhaken als je een relatie krijgt.Ja hoor, ik wel ik bespreek mijn sexleven soms ook met mijn beste vriendin. Er is alleen een klein verschilletje, mijn man weet dat en heeft er geen moeite mee. Ook is deze vriendin een vrouw en niet een vage mannelijke kennis waar mijn man moeite mee heeft. Heeft hij er wel problemen mee dat ik het doe dan zegt hij er wat van en doe ik het niet meer (nee, ook niet stiekem).
quote:gelukkigmeisje schreef op 05 augustus 2009 @ 14:19:

dat is toch heel simpel.....praten! het lijkt me toch niet meer dan normaal als iemand iets doet wat je niet prettig vindt (of het nu een collega is, familie, vrienden, kinderen of partner) dan praat je daar toch over?

Het lijkt mij als to tegen haart partner zegt 'ik voel me er erg ongemakkelijk bij als jij X smsjes per dag naar haar stuurt. Zou je alsjeblieft rekening kunnen houden met mijn gevoelens en niet meer zo vaak willen smssen en niet over onderwerp X praten. Daar zou je mij een groot plezier mee doen'

Ik verwacht dat partner zal zeggen dat het hem niet duidelijk was dat to daar moeite mee had/heeft en zijn gedrag aan zal passen.

mijns inziens is het pas een probleem, als dit besproken is, partner beterschap belooft en vervolgens vindt zij nog smsjes...dan is er een heel ander probleem (voor mij zou dan het liegen een probleem zijn)

Ik kan er niet bij dat je niet durft/wilt/kan/mag praten met je partner over jouw gevoelens in deze situatie.

Ik probeer het alleen een beetje luchtiger neer te zetten en het vanuit de 'vrouwenkant' te belichten in de hoop dat zij zich er dan veel minder onprettig bij voelt.Waarom zet je dan in je posting van 12:46 idd waarom dat onderscheid...het lijkt wel alsof je het hem niet gunt om goed dontact te hebben met een ander....erg kinderachtig. Mag je vriend wel met andere vrouwen uiteten?

Maar ik ben blij dat je nu opeens dezelfde mening hebt als de meesten hier
Mijn ex liep altijd en overal te sms-en met een bepaalde 'vriendin'. Zelfs op momenten dat ik al sliep en hij naast me in bed lag, of als we gezellig bij zijn ouders zaten te eten en zijn telefoon ineens bliepte. Heel irritant, vooral toen 'vriendin' ineens toch meer bleek te zijn...

Huidige vriend wist dit toen wij een relatie kregen (inmiddels al weer 10 maanden) maar had ook een vriendin waar hij veel mee smste. Notabene een vriendin waar hij in het verleden smoorverliefd op was geweest...

Erg blij werd ik dus niet van gesms met haar, en dat wist hij. Dus hij vroeg of hij er mee moest stoppen en gaf aan dat ik altijd zijn telefoon mocht pakken en alles mocht lezen.

Toen hoefde het voor mij al niet meer! Inmiddels smst hij haar soms nog 4x op een dag, maar ook wel eens een week niet en ik vind het prima. Doordat hij heel duidelijk aan heeft gegeven mijn grenzen te willen respecteren en omdat ik hem toen al vertrouwde en ergens ook niet zijn vriendschap wou verbieden.
quote:Tammetuk schreef op 05 augustus 2009 @ 14:26:

Mijn ex liep altijd en overal te sms-en met een bepaalde 'vriendin'. Zelfs op momenten dat ik al sliep en hij naast me in bed lag, of als we gezellig bij zijn ouders zaten te eten en zijn telefoon ineens bliepte. Heel irritant, vooral toen 'vriendin' ineens toch meer bleek te zijn...

Huidige vriend wist dit toen wij een relatie kregen (inmiddels al weer 10 maanden) maar had ook een vriendin waar hij veel mee smste. Notabene een vriendin waar hij in het verleden smoorverliefd op was geweest...

Erg blij werd ik dus niet van gesms met haar, en dat wist hij. Dus hij vroeg of hij er mee moest stoppen en gaf aan dat ik altijd zijn telefoon mocht pakken en alles mocht lezen.

Toen hoefde het voor mij al niet meer! Inmiddels smst hij haar soms nog 4x op een dag, maar ook wel eens een week niet en ik vind het prima. Doordat hij heel duidelijk aan heeft gegeven mijn grenzen te willen respecteren en omdat ik hem toen al vertrouwde en ergens ook niet zijn vriendschap wou verbieden.Precies, ook hier weer het verschil met TO. Je keurt het goed en je voelt je er niet vervelend dan is het prima toch?
Precies, heel duidelijk grenzen aangeven zoals Tammetuk al aan geeft.

Ik heb een vriend. Wanneer we gezellig aan de koffie ed zitten, dan hou ik mn benen bij elkaar en hij zijn broek aan.

Onze tongen steken we wel buitenboord.......in een drankje
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven