Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Hoi hoi, ben ik ook weer!

Vandaag 2 kaarten binnen, eentje uit Denemarken en eentje uit NL (een Kikker en Beer kaart!!, vind ik zo leuk ).

Ik heb er zondag weer 4 op de bus gedaan, hopelijk snel weer een paar Hurrays!

Sweetcandy, leuk! hoe ben je aan je pal gekomen waar je verrassinkjes naar opstuurt? Schrijf je dan ook brieven of emails of is het echt alleen kaartjes en verrassingen) Dat zou ik ook wel wat vinden Ik heb redelijk wat emailpals en rond kerst en verjaardagen stuur ik naar een aantal van hen cadeautjes op (en zij naar mij, gelukkig, anders was het minder leuk).
@ Steph: mijn Finse kaartje kwam van de user Peramuru

Vandaag trouwens ook een U2U dat ik een lottery had gewonnen (a dog's life), ikke blij want ik ben op dit moment heel selectief in de tags etc waar ik aan mee doe.

Kristin, GEFELICITEERD met je eerste kaartje. En gelijk een mooie, leuk zeg.

Chrisy1, jij gefeliciteerd met de lottery.

NannieB: groot gelijk, zou ik ook doen.
Die penpals heb ik volgens mij via die verschillende hyves opgeduikeld hahah! Als je interesse hebt kan ik je wel de linkjes sturen via PB

Verder heb ik nog een man die ooit een boekje stuurde voor mijn scriptie, daarna is er een postwisseling ontstaan (geen brieven, wel kaartjes en kleinigheidjes)
Aha! Zijn het wel internationale penpals dan?

Linkjes sturen klinkt goed, alleen hoe gaat dat in z'n werk via PB??

Chrisy1, wat leuk dat je een lottery gewonnen hebt!
Sweetcandy, welke hyves ja. Wat is PB?
PB is persoonlijk bericht ? :P

Moet je volgens mij eerst vrienden worden via de viva-site

Het zijn geen internationale penpals helaas :( Wellicht komt dat in de toekomst! Via mailfriends.com loopt dat nog niet zo lekker
Ik heb vroeger ook zo veel geschreven... Echt leuk! Stiekem kom je op die manier erg veel over iemand te weten. Nu heb ik wel een mail-vriendinnetje (via dit forum leren kennen), maar verder doe ik alleen nog aan PC.

Had gisteren trouwens ook een kaartje in de bus, uit Taiwan! Ik vind wel dat ik steeds kaartjes uit erg leuke landen krijg!!! Sta ik echt wel een beetje van te kijken Ik denk dat dit laatste kaartje wel een gratis kaart was, zoiets als Boomerang, maar ik vond hem toch leuk. Had het menu van een lokaal restaurant erop. Toch leuk om te zien hoe echt Taiwanees eten er uit ziet.

Meisje was ook heel aardig. Ik stuurde haar een bedankje en zei dat ze over kwam als een erg aardig meisje (ze schreef heel spontaan). Toen zei ze dat ze dat lief vond en dat ze me nog een kaartje wilde sturen?? Haha, dat zal wel een cultuurverschil zijn. Stond er een beetje van te kijken, in ieder geval.

Nog steeds weet ik niet helemaal hoe dat werkt met tags en loteries... Zie er nooit iets van op de site van PC staan...
Sweetcandy, je mag me PB'en hoor! Ik ken trouwens nog wel een leuke penpalsite, waar ik leuke mensen heb leren kennen (Interpals.net). Mailfriends.com ken ik niet.

Linndaatje, Taiwan, toe maar :p Leuk hoor! Dat met die tags en lotteries vind je via het PC forum. Ik heb me er nog niet in verdiept, maar kan leuk zijn.

Nou ik ga eens even naar buiten, boodschapjes doen
Tellen de tags ook gewoon als verzonden kaartjes of zijn die eigenlijk buiten het normale systeem van pc om?
Hmm ik zie er wel het een en ander van staan, maar snap het niet helemaal. Je doet een tag op een onderwerp als je kaartjes daarvan spaart?

BV:

Ik tag 'vuurtoren' als ik kaartjes met vuurtorens erop wil ontvangen?
Linndaatje: de tags tellen buiten het systeem om.

Je moet eerst aan de tag beheerder m/v vragen of je een tag kunt starten, misschien bestaat hij al of is er geen vraag naar.

Sweetcandy, ik heb je ge-PB't.
Ja dat begreep ik al, zo legt de beheerder het uit. Maar het is dus idd om onderwerpen aan te vragen? Want ik dacht eerder dat je iemand kon taggen als je diegene een kaartje wil sturen. Je zoekt een gebruiker op en wil hem/haar een kaartje sturen, dan dus. Maar dat is dus niet zo?
quote:Linndaatje schreef op 05 augustus 2009 @ 10:02:

Ja dat begreep ik al, zo legt de beheerder het uit. Maar het is dus idd om onderwerpen aan te vragen? Want ik dacht eerder dat je iemand kon taggen als je diegene een kaartje wil sturen. Je zoekt een gebruiker op en wil hem/haar een kaartje sturen, dan dus. Maar dat is dus niet zo?Als bv een vuurtorentag al bestaat kun je de persoon voor je altijd taggen ja. Adres via een u2u vragen.
Je tagt op thema's.... als je kijkt op het forum bij tags- only postcards... kun je de laatste persoon die op het topic heeft gereageerd taggen. Je stuurt die persoon dan een u2u voor het adres. Als je bijvoorbeeld hebt gereageerd op het 'sunflower-tag'.. stuur je een zonnebloem kaart :D En die ontvang je dan ook terug als iemand na jou, jou tagt

Hopelijk heb ik het ook een beetje uitgelegd nu Het zijn geen officiele kaarten, het forum +tags + loterijen staat los van de officiele kaarten met een registratie nummer..

Ik heb je geaccepteerd steph ! Zal eens kijken hoe het nu verder werkt... hahaha!
Nooouuu ik wilde nog wat typen, maar hij werd al verzonden :(

Svea: ik zal ook eens op interpals.net kijken!
@ Linndaatje, Taiwan, erg leuk!

bij mij is het al een paar dagen erg stil. Ik had wel zojuist een Hurray! Maar die was van de laatste kaart die ik gestuurd had. De andere kaarten zijn al erg lang onderweg, dus mijn geduld wordt op de proef gesteld.

Ik heb ook een nieuw adres aangevraagd. Ik mag opnieuw een kaartje sturen naar Finland.
quote:chrisy1 schreef op 04 augustus 2009 @ 15:16:

Er gaan ook weer 5 kaarten onderweg naar USA, Finland, Portugal, Nederland (Utrecht) en Taiwan.

Naar mij misschien???

Ik zit nog steeds te wachten totdat mijn kaartje naar Finland geregistreerd wordt. Dit is al 29 dagen. Ze is al 19 dagen niet online geweest. Beetje jammer!

Ik ben 26.
Erg jammer inderdaad als kaartjes soms superlang onderweg zijn... Tot nu toe zijn er van de 44 kaarten iets van 3 expired.
Hoera! Weer een hurray De kaart naar Duitsland deed er al 2 weken over, dus ik heb de mevrouw vanochtend een berichtje gestuurd. Nu een hurray van haar met de mededeling dat ze de kaart kwijt was geraakt maar nu toch maar even was gaan zoeken...

Het was een van de leukste kaarten die ze ooit had gehad zei ze (ik meen dat ik haar Jip&Janneke had gestuurd)... Dan is het niet zo slim om die kwijt te raken, hè

Ik geloof dat ik het taggen snap. Maar stel nou dat ik gewoon een beetje door de profielen van de gebruikers kijk en op een gegeven moment iemand tegen kom die mij heel aardig lijkt, die ik graag een kaartje wil sturen. Daar is geen command voor? Kan natuurlijk altijd wel via een u2u, dat snap ik. Maar er zijn zoveel officieuze termen hier (hurray / tag / u2u) dat ik dacht dat dit beestje misschien ook wel een naampje had.
quote:sweetcandy schreef op 05 augustus 2009 @ 12:37:

Erg jammer inderdaad als kaartjes soms superlang onderweg zijn... Tot nu toe zijn er van de 44 kaarten iets van 3 expired.Daarvan weet je wel zeker dat de gebruiker ze niet ontvangen heeft? Kan ook dat zo iemand een kaart niet registreert om welke reden dan ook.
Hier een volle brievenbus:één officiele kaart uit Duitsland (twee dagen onderweg), twee envelopes van een swap en een vakantiekaart van een goede vriendin.

Linndaatje: je kunt nooit weten of de gebruiker de kaart niet ontvangen heeft en ze om welke reden dan ook niet registreerd.

Als jij gewoon iemand een kaartje wilt sturen dan mag dat ten alle tijden, via een u2u even het adres vragen.
Even laten weten hoelang mijn kaarten erover doen:

Frankrijk 36 dagen

Finland 27 dagen

China 27 dagen

Amerika 7 dagen

Oekraine 7 dagen

Estland 7 dagen

Taiwan 6 dagen (is op vakantie staan er nu in haar profiel)

Nederland 6 dagen

Vele zullen nu wel op vakantie zijn helaas.
Ja, of je kijkt in hun profiel of hun 'swaps' op yes staat.... dan willen ze toch vaak wel iets gestuurd krijgen? en terug sturen?
Hmm ik ga ook es ff rondspeuren op postcrossing.com..

Lijkt me leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven