Postcrossing! Wie doet er aan?
zaterdag 29 maart 2008 om 17:44
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
woensdag 5 augustus 2009 om 17:16
Mja ik heb tegenwoordig met die spulletjes-tags/swaps zoiets van: Wat moet ik er eigenlijk mee 
Meestal gaat het weer in een envelop naar een ander, omdat ik er werkelijk niets mee kan......
Ik verveelde me en heb zonder eerst alle geregistreerde kaarten af te wachten toch 2 nieuwe aangevraagd hahaha!

Meestal gaat het weer in een envelop naar een ander, omdat ik er werkelijk niets mee kan......
Ik verveelde me en heb zonder eerst alle geregistreerde kaarten af te wachten toch 2 nieuwe aangevraagd hahaha!
woensdag 5 augustus 2009 om 21:17
woensdag 5 augustus 2009 om 21:23
Wat leuk is dat he... mensen die zo blij zijn met de kaartjes die je stuurt... Ook al weet je niet eens meer welke je gestuurd hebt.
Ik stuur zelf ook nooit geen kaarten terug als bedankje. Heb laatst ook mijn adres niet doorgegeven aan iemand die het wilde, dacht echt nee daar begin ik niet aan ( was erg in het begin.)
Ik stuur zelf ook nooit geen kaarten terug als bedankje. Heb laatst ook mijn adres niet doorgegeven aan iemand die het wilde, dacht echt nee daar begin ik niet aan ( was erg in het begin.)
woensdag 5 augustus 2009 om 21:59
quote:steph schreef op 05 augustus 2009 @ 13:11:
Even laten weten hoelang mijn kaarten erover doen:
Frankrijk 36 dagen
Finland 27 dagen
China 27 dagen
Amerika 7 dagen
Oekraine 7 dagen
Estland 7 dagen
Taiwan 6 dagen (is op vakantie staan er nu in haar profiel)
Nederland 6 dagen
Vele zullen nu wel op vakantie zijn helaas.
Dat is lang zeg Steph. Ik had verwacht dat het wat sneller zou lopen als je meerdere kaarten mocht versturen, maar dit schiet ook niet op.
Ik heb vandaag een kaartje gekregen uit Tsjechië. Leuk tekstje op de achterkant.
Ik heb ook nog een Hurray gekregen, dus ik kan weer een nieuw adres aanvragen!
Even laten weten hoelang mijn kaarten erover doen:
Frankrijk 36 dagen
Finland 27 dagen
China 27 dagen
Amerika 7 dagen
Oekraine 7 dagen
Estland 7 dagen
Taiwan 6 dagen (is op vakantie staan er nu in haar profiel)
Nederland 6 dagen
Vele zullen nu wel op vakantie zijn helaas.
Dat is lang zeg Steph. Ik had verwacht dat het wat sneller zou lopen als je meerdere kaarten mocht versturen, maar dit schiet ook niet op.
Ik heb vandaag een kaartje gekregen uit Tsjechië. Leuk tekstje op de achterkant.
Ik heb ook nog een Hurray gekregen, dus ik kan weer een nieuw adres aanvragen!

woensdag 5 augustus 2009 om 23:57
Ik weet niet wat ik nu het leukste vindt aan Postcrossing, het uitzoeken van een kaart bij de ontvanger, het versturen, of het ontvangen van de kaart, of de bedankjes.
Eigenlijk is het allemaal even leuk!
Dochterlief raakt ook heel enthousiast van de bedankjes.
Ik help haar wel met vertalen maar ze schrijft alles zelf. En ze versiert de kaarten met allerlei stickertjes.
Ik had nog een Hurray vandaag uit Taiwan, ook met een heel lief bedankje. De volgende kaart gaat naar Duitsland, een meneer die kaarten wil van mevrouwen in bikini.
Die heb ik gevonden, enorme mevrouwen, maatje XXXXL met bikini maat S. Ik denk niet dat hij dit bedoeld, maar het was een hele geinige kaart. Getekend trouwens, geen foto.
Groetjes,
NannieB
Eigenlijk is het allemaal even leuk!
Dochterlief raakt ook heel enthousiast van de bedankjes.
Ik help haar wel met vertalen maar ze schrijft alles zelf. En ze versiert de kaarten met allerlei stickertjes.
Ik had nog een Hurray vandaag uit Taiwan, ook met een heel lief bedankje. De volgende kaart gaat naar Duitsland, een meneer die kaarten wil van mevrouwen in bikini.
Die heb ik gevonden, enorme mevrouwen, maatje XXXXL met bikini maat S. Ik denk niet dat hij dit bedoeld, maar het was een hele geinige kaart. Getekend trouwens, geen foto.
Groetjes,
NannieB
donderdag 6 augustus 2009 om 00:51
Zo, eerst heb ik even heeeeeel wat bij moeten lezen want blijf het leuk vinden om jullie ervaringen te lezen!
Hier ook eindelijk een beetje actie!
Heb nu totaal 11 kaarten verstuurd, er zijn 5 onderweg en ik heb 6 ontvangen.
Het verschil ontvangen verstuurd is nog wel groot, maar dat zal wel wat bijtrekken hoop ik!
Wel kaartjes uit leuke landen:
- Australië
- USA
- Engeland
- Kroatie
- Duitsland
- Polen
Vind de kaart van de dames in bikini erg grappig klinken!
Hier ook eindelijk een beetje actie!
Heb nu totaal 11 kaarten verstuurd, er zijn 5 onderweg en ik heb 6 ontvangen.
Het verschil ontvangen verstuurd is nog wel groot, maar dat zal wel wat bijtrekken hoop ik!
Wel kaartjes uit leuke landen:
- Australië
- USA
- Engeland
- Kroatie
- Duitsland
- Polen
Vind de kaart van de dames in bikini erg grappig klinken!
donderdag 6 augustus 2009 om 09:13
donderdag 6 augustus 2009 om 09:54
quote:Jokejacket schreef op 06 augustus 2009 @ 09:11:
Vraagje: hoe moet je een postcard wall aanmaken op je profiel?quote:steph schreef op 06 augustus 2009 @ 09:13:
Je kunt de kaarten scannen of een foto van de kaart maken en ze dan op je computer zetten waarna je ze naar de postcrossingwall doet.Dat geldt alleen voor de kaarten die je verstuurd en ontvangt dus. Deze plaatjes die je scant worden gekoppeld aan de postcard ID's.
Vraagje: hoe moet je een postcard wall aanmaken op je profiel?quote:steph schreef op 06 augustus 2009 @ 09:13:
Je kunt de kaarten scannen of een foto van de kaart maken en ze dan op je computer zetten waarna je ze naar de postcrossingwall doet.Dat geldt alleen voor de kaarten die je verstuurd en ontvangt dus. Deze plaatjes die je scant worden gekoppeld aan de postcard ID's.
donderdag 6 augustus 2009 om 11:36
Vandaag een kaartje uit Finland in de brievenbus. Een heel mooi natuur plaatje en een leuk verhaaltje. Als ik kaartjes registreer kijk ik ook altijd even in het profiel. Deze vrouw had om precies te zijn 2 regels in haar profiel staan, was al meer dan een jaar lid en dit was haar eerste kaartje! Dat verwacht je toch ook niet??