ligt het nou aan mij, of is dit echt niet normaal

05-08-2009 14:33 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmorgen in het zwembad met mijn zoontje van 17 maanden. Hij was lekker aan het spetteren in het peuterbad, toen ik een klein meisje (ongeveer 3 jaar denk ik) tegen haar moeder hoorde zeggen: mama ik moet plassen.

Zegt die moeder doodleuk: ga maar op je hurken zitten, en dan plas je maar lekker, want dat mag in het peuterbad...

?????

Ik was echt sprakeloos!

Okee, ik weet heus wel dat bijna alle kleine kindjes weleens een plasje doen in het peuterbad, maar om je kinderen nou zelf te gaan aanleren dat dat heel normaal is...??

Overigens: dit speelde zich af in het buitenbad, maar het is maar een klein stukje lopen naar het binnenbad, waar genoeg wc's zijn.

Waarschijnlijk had moeders gewoon geen zin om dat stukje mee te lopen naar de wc, vandaar deze eh... creatieve oplossing.
quote:shining schreef op 05 augustus 2009 @ 15:46:

[...]

Wat ben jij RANZIG zeg!!!!!!!
quote:Yraatje schreef op 05 augustus 2009 @ 15:42:

[...]

Ehm.. dat vind ik altijd wel. Als ik niet gecontroleerd word heb ik altijd het gevoel dat ik voor Jan-met-de-korte-achternaam een kaartje heb gekocht. En dan kan ik nog 100 keer moeten betalen omdat ik voor die manier van vervoeren kies, het voelt dan toch als "zonde van mijn geld, want kaartje gekocht terwijl het eigenlijk niet nodig was want ze controleerden toch niet"

Dat doe ik ook.

Héél slecht!
Oh en sterker nog, als ik een kaartje heb gekocht voor de trein en hij is niet afgestempeld en ik moet 's avonds weer dat traject met de trein, dan koop ik echt geen nieuw kaartje hoor.

Maar dat doet iedereen hier yuiteraard wel.
quote:Melpomene schreef op 05 augustus 2009 @ 15:46:

[...]

Waarmee je suggereert dat iedereen die hier zegt het niet te doen, het wel doet?Waarmee ik zeg dat degene die zonder zonde is de eerste steen mag werpen
Ikzelf vind die urine wel een vies idee, maar ik vind bijvoorbeeld al die zooi die veel vrouwen in hun haren smeren ook een behoorlijk vies idee. Tegelijkertijd smeer ik mezelf helemaal in voor ik het zwembad inga, anders heb ik een week huiduitslag.

Wat mij betreft is vooral het idee smerig, maar het water op zich dat wordt zo goed gecontroleerd, daar word je echt niet ziek van. Ik zwem liever in een zwembad dan in stilstaand water bijvoorbeeld als we het dan hebben over ziektes en uitslag en irritatie.

Ik herinner me nog goed dat ik in de zee was om wat af te koelen en toen een ander meisje bij me kwam staan en zei, oh hèhè, ik moest zó nodig plassen. Op een halve meter afstand

Dat is dus inderdaad een heel erg goor idee. Maar eerlijk gezegd vind ik het idee van walvissensperma met liters per ejaculatie véél ranziger.

(maar het schijnt wel weer goed te zijn voor je haar :puke: )
quote:Melpomene schreef op 05 augustus 2009 @ 15:45:

[...]

Maar je hebt toch in die trein gezeten, of niet? Je maakt er dan toch wel degelijk gebruik van? Je 'koopt' gewoon een dienst af.

Weet ik ook wel en ik koop ook altijd een kaartje maar als er vervolgens niet gecontroleerd wordt voel ik het ook zo.

Bovendien ruim ik de hondepoep van de hond ook niet op maar die poept altijd wel helemaal onderaan de schuine helling van het kanaal of onder een struik zodat er niemand met zijn schoenen in kan gaan staan. Doet hij helemaal uit zichzelf is geen aangeleerd gedrag. Ik gooi nooit rotzooi op straat maar neem dit altijd keurig mee naar huis als er onderweg geen vuilnisbakken zijn.
Goh wat ben jij een stouterd en lekker tegendraads Shining. Wees maar lekker trots op je anarchistische gedrag. Lekker stoer hoor! Jij doet echt waar je zelf zin in hebt en hebt schijt aan de rest. Geweldig!!!
Wat ben je denigrerend bezig zeg Shining, alleen omdat er hier mensen zijn die het goor vinden dat jij een zwembadzeikerd bent!

Dus doe je àl die mensen maar meteen af als heilige boontjes? Iedereen doet wel eens wat fout, maar daarmee mag ik nog steeds wel zeggen dat ik het goor vind, datgene wat jij zo normaal vindt. En nee, ik wil liever niet worden afgedaan als heilig boontje, dat ben ik niet en daar gààt het ook helemaal niet over.
Of het kindje uit de OP zegt elke 5 minuten dat ze moet plassen en moeder was het even zat om steeds voor niks met dat kind naar de wc te gaan. (ja, mijn zoontje had daar op z'n derde ook een handje van; steeds maar zeggen dat hij moest omdat hij dan hoopte een sticker te verdienen).

Zelf zei ik dan ronduit: nee hoor, je moet helemaal niet plassen.

Maar als dit nou allemaal niet zo was, had moeders natuurlijk gewoon haar kind naar de wc moeten begeleiden (of die taak aan vader moeten overlaten). Natuurlijk is het niet normaal om je kind op driejarige leeftijd al asociaal gedrag aan te leren.

Want even los van het feit of je nu wel of niet zonder gevolgen in het zwembad kan plassen, zal dit gezin het vast ook minder nauw nemen met papiertjes in de vuilnisbak gooien etc.
quote:Margaretha2 schreef op 05 augustus 2009 @ 15:50:

Maar eerlijk gezegd vind ik het idee van walvissensperma met liters per ejaculatie véél ranziger.

(maar het schijnt wel weer goed te zijn voor je haar :puke: )Dat vind ik dus ook vreselijk ranzig. Maar goed, alsof je dat merkt in de zee.
quote:duploo schreef op 05 augustus 2009 @ 15:46:

Juist de combinatie van chloor met Urine en andere stoffen zorgt voor irritatie Lees maarhier.Interessant! Ik krijg altijd uitslag in het zwembad! Maar ik heb nu gehoord van zwembaden waar ze niet met chemische middelen werken maar met apparaten met zuurstof en weet ik veel wat om het te zuiveren. Bijvoorbeeld het zwembad op mijn sportschool.
Precies Shining, urine schijnt trouwens ook goed te zijn voor je huid, als je eczeem hebt wordt weleens geadviseerd om over je eigen huid te plassen, als een soort oma's middeltje. Ik plas trouwens ook gewoon onder de douche, een keer kwam dat toevallig ter sprake met vriendinnen (vraag me niet hoe ) en sommigen vonden het doodnormaal terwijl anderen het het ranzigste van het ranzigste vonden.
quote:robo schreef op 05 augustus 2009 @ 15:51:

Dus doe je àl die mensen maar meteen af als heilige boontjes? Iedereen doet wel eens wat fout, maar daarmee mag ik nog steeds wel zeggen dat ik het goor vind, datgene wat jij zo normaal vindt. En nee, ik wil liever niet worden afgedaan als heilig boontje, dat ben ik niet en daar gààt het ook helemaal niet over.Precies, das nou juist mijn punt.
Vroeger plaste ik ook wel eens in het zwembad maar nu niet meer. Niet omdat ik dan anderen in mijn urine laat zwemmen

(= zwaar overdreven gezien de zuivering) maar omdat ik het niet netjes vind en het ook geen prettig idee zou vinden als anderen het zomaar zouden doen.

Pies overigens wel gewoon in zee hoor, kom op zeg.
quote:Margaretha2 schreef op 05 augustus 2009 @ 15:54:

Precies Shining, urine schijnt trouwens ook goed te zijn voor je huid, als je eczeem hebt wordt weleens geadviseerd om over je eigen huid te plassen, als een soort oma's middeltje. Ik plas trouwens ook gewoon onder de douche, een keer kwam dat toevallig ter sprake met vriendinnen (vraag me niet hoe ) en sommigen vonden het doodnormaal terwijl anderen het het ranzigste van het ranzigste vonden.

Oh ik ook. Ik vind dat helemaal niet ranzig, alhoewel ik weet dat sommigen dat heel vies vinden.

Maar het komt ook in het riool terecht.

Ik poets mijn tanden ook onder de douche trouwens.
quote:shining schreef op 05 augustus 2009 @ 15:41:

Ach ja, ik had het ook kunnen weten.

Niemand maakt ooit rotzooi. Niemand plast in de zee of zwembad. Niemand heeft ooit wat gestolen. Niemand laat de uitwerpselen op straat liggen van haar huisdier, niemand gooit ooit een blokje cola weg. Enz.

Maar heel gek, toch gebeurt het.

- Ik maak regelmatig rotzooi in mijn eigen huis, niet daarbuiten. Vriendlief daarentegen gooit wel eens een papiertje uit het autoraam... Daar kan ik heel boos om worden.

- Ik heb wel eens in zee of het zwembad geplast. Tegenwoordig doe ik dat niet meer. Ik ga én niet vaak naar de zee én niet vaak naar het zwembad

- Ik heb nog nooit wat gestolen. Ik ben zelfs zo "heilig" dat ik ooit per ongeluk een pakje kauwgom was vergeten af te rekenen. Ik ben vervolgens weer terug gegaan de winkel in (nota bene weer achteraan in de rij aangesloten en alsnog de kauwgom afgerekend)

- Mijn hond poept niet op straat. Ze poept óf in het bos óf op de groenstrook voor ons huis. In beide gevallen ruim ik haar uitwerpselen niet op

- Ik gooi wel eens een blikje cola weg, maar nooit op straat...

Hmm... Ik lijk wel 'heilig' zo he?? Ben ik niet hoor...
quote:Yraatje schreef op 05 augustus 2009 @ 15:56:

[...]- Mijn hond poept niet op straat. Ze poept óf in het bos óf op de groenstrook voor ons huis. In beide gevallen ruim ik haar uitwerpselen niet op

Hmm... Ik lijk wel 'heilig' zo he?? Ben ik niet hoor...Dat vind ik persoonlijk dus viezer dan plassen in de zee of in een zwembad.

Ik plas trouwens ook gewoon onder de douche, een keer kwam dat toevallig ter sprake met vriendinnen (vraag me niet hoe ) en sommigen vonden het doodnormaal terwijl anderen het het ranzigste van het ranzigste vonden.

Schuldig! Ik plas ook onder de douche. Als het water klettert, moet ik gewoon (ook al ben ik daarvoor al op de wc geweest). En we hebben geen wc in de badkamer, dus om nou weer kleddernat naar beneden te gaan, nou nee.

Ach ranzig? Het spoelt meteen weg en daarna komt er nog allerlei shampoo en zeepsop achteraan; het zal wel meevallen dus.
quote:Melpomene schreef op 05 augustus 2009 @ 15:45:

[...]

Maar je hebt toch in die trein gezeten, of niet? Je maakt er dan toch wel degelijk gebruik van? Je 'koopt' gewoon een dienst af.Ja, dat weet ik wel... en ik koop ook altijd braaf een kaartje... maar toch kan ik dat gevoel dan niet helemaal onderdrukken van "Ik betaal er flink voor (want ik vind het niet per se goedkoop) en dan mogen ze er tenminste wel één keer op controleren"... maar goed.. da's een gevoel

Sorry hoor maar hoe kun je je eigen urine nu ranzig vinden? Dat snap ik nou niet. Dan ben je ook vies van je eigen zweet, speeksel, nagels, huidschilfers e.d. Als ik 's ochtend onder de douche spring en ik ben vergeten om eerst naar het toilet te gaan en ik voel dat opeens (kan wel eens gebeuren door het warme water) dan ga ik ook niet drijfnat naar de wc wandelen maar doe ik het in de douche.

Ik ga het niet met voorbedachte rade doen maar het kan gebeuren. Vind er niets ranzigs aan zolang je alles goed schoonmaakt en uitspoelt.
Is plassen onder de douche raar dan? Ik moet ook altijd als ik onder de douche sta.
quote:Star schreef op 05 augustus 2009 @ 15:59:

Is plassen onder de douche raar dan? Ik moet ook altijd als ik onder de douche sta.volgens mij doen heel veel mensen dat, maar durven ze het niet toe te geven (net als neuspeuteren).
quote:Starshine schreef op 05 augustus 2009 @ 16:01:

[...]

volgens mij doen heel veel mensen dat, maar durven ze het niet toe te geven (net als neuspeuteren).Exact mijn punt als het gaat over plassen in het zwembad. één op de vijf mensen doet het, maar je hoort er nooit iemand over.
Ja net zoals mensen die nooit een scheet laten. Mijn zus beweert dat namelijk. Laat me niet lachen.
Ik hoop dat de mensen die niet in t zwembad naar t toilet willen, nooit andere aandrang krijgen dan plassen

Ik ben als kind wel eens door de badmeester aangesproken: niet meer doen he? waarop ik verbaasd keek. Ja dat weet je best, zei hij.

Denk dat hij bedoelde dat ik in t water had geplast. Ik heb me daarna andere gewoontes aangeleerd.

Shining, nooit bang dat je door t zwembadpersoneel wordt aangesproken?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven