December 2006

05-08-2009 12:54 2954 berichten
WieKind(eren)GeborenNieuwsFalcon"M"21-nov-06 JoniBoyd

Eize27-nov-06

08-sep-08 Marloes"J"

"A"03-mrt-03

29-nov-06 KnorretjeJoeri

Meike03-dec-06

15-mrt-09 MainecoonDavina05-dec-06 Indian RoseStijn

Sophie07-dec-06

16-jun-08 Oef"B"

"D"&"R"10-dec-06

02-feb-09 Mette Mare"N"

"S"12-dec-06

08-apr-09 SannieRenske

Casper23-mrt-05

13-dec-06 TinusManuel13-dec-06 06/01/10A1meeKaya

Yahnoa18-dec-06

29-aug-08 FloddertjeTimo

Floortje

Pepijn06-mrt-05

19-dec-06

03-mei-09 The Nurse"R"

"Y"

"A"20-dec-06

08-dec-07

01-apr-09 Kletsmajoor"Y"26-dec-06 LoewyzMerijn

Yenthe05-jan-07

13-feb-09

Link naar het vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Nee Loewyz doet het nog steeds. Maar misschien wel handog dat iemand anders het overneemt want zij is hier niet veel te vinden.
ik kijk af en toe nog in de tabel, om te zien wanneer een broertje of zusje jarig is, dus liefst laten staan. verhuizen naar HM zou mogen, maar naar hyves of een totaal ander forum liever niet. moet ik nog meer gaan bijhouden (of ik kan het op mijn werk niet even checken, want daar wordt hyves al geboycot..). als mensen weten dat je hier schrijft, vinden ze je wel.

verder hebben we weer eens een langslaper, casper slaapt al 3,5 uur... en renske loopt in haar badpak, geschminkt als vlinder en ze verkleed zich daar nu bij als zwarte piet???? oh, zwarte piet is weer uit, ze wordt nu zeemeermin, dus wat meer in stijl... (de verkleedkleren zijn weer ontdekt, casper liep al de hele dag met kettingen en armbanden (om z'n bovenarmen, dat wel) van die heerlijke parelkettingen en foute nep gouden armbandjes (schoonmoeder heeft haar sieraden hier gedumpt..)

zo even koken..
Pfff nou werkdag is klaar.

Maar ik wil ook graag de tabel houden. Ik vind het erg makkelijk om af en toe wat terug te vinden. Verhuizen naar Hm mag van mij wel, al vind ik Viva 'leuker'.

Ik wil best de tabel gaan doen, maar ik weet niet hoe dat moet en of het vanaf Mac ook te doen is (zal best wel, maar hoe?)...

Goed ik ga naar huis, de hete auto in...
Nurse! Babybrabbel!?! Nou dan ga ik nog liever onder voornaam achternaam hier schrijven . Waarom lees je trouwens de Libelle of de Margriet? Of pik je die van je moeder? Ik heb vandaag een viva gekocht om te lezen in de speeltuin... maar vind het blad niet heel erg bijzonder. Ik wilde eigenlijk de Linda kopen maar die kon ik alleen vinden in een combipakket en dat vond ik zo duur worden. Iemand nog aanraders voor tijdschriften? Je had laatst een link geplakt nurse naar nu.nl op een of ander topic dat ik las... recht onder dat werkende vrouwen gebeuren stond toen iets over tupperware en avon (?)dames Had je dat toevallig ook gezien?

Ik heb laatst een cursusje tabellen gekregen van Loewyz dus ik wil me best opwerpen als tabelbijhouder hoor maar wat mij betreft mag die tabel ook op HM geplaatst worden.

Hyves vind ik trouwens eigenlijk ook lastig om bij te houden. Viva of HM check ik soms op mijn mobiel, maar hyves vind ik eigenlijk te veel werk daarvoor.

Y heeft vanmiddag de hele middag in de speeltuin gespeeld. Ik heb alle roddel en achterklap van de buurt weer opgevangen toen ik mijn tijdschriftje zat te lezen en een vrouw zat te vertellen dat ze een soort insnoeriets onder haar rokje aanhad zodat haar buik platter leek... (?) Alleen jammer van de spekrol die er toen overheen puilde

Y heeft een ruzietje gehad met een paar jongetjes en is daarna heel lief gaan spelen met het broertje. Heel leuk om te zien.

Morgen weer naar de manege
Mainecoon: Wat doe je verder voor lessen op de sportschool? Ik heb bodybalance 1x gedaan maar ik vind het niet leuk. Ik vind xco en body pump wel leuk. Zumba heb ik nu geprobeerd en ik wil nog een keer body steps en body combat proberen en rpm/ spinning etc.
KM ik vind body pump niet leuk, maar dat komt een beetje ook dat het gewoon niet geschikt is voor mijn knieen denk ik. xco hebben ze niet dus geen idee of ik dat leuk zou vinden. Body steps was mij te springerig kreeg prompt pijn in mijn liezen, heb daar denk ik de stabiliteit niet voor. Zumba lijkt me erg leuk en wil ik ook gaan proberen zodra ik wat meer conditie heb. rpm en spinning wil ik ook gaan doen. body combat trekt me niet zo dan ga ik wel weer karate doen ofzo. Ik wil eerst lekker met body balance verder en ik ga komende maandag avond denk ik eens de yoga proberen.
Ik ben al sinds eeuwen abonnee van Viva. Alle onderwerpen zijn de laatste jaren wel meerdere malen de revue gepasseerd, maar toch vind ik het wel lekkere-verstand-op-nul-leesvoer voor in het weekend. Ik zeg ook niet op uit gemakzucht denk ik.

Verder lees ik de Ouder van Nu, ook wel leuk...

Ik haal net Manu op van het kdv, heeft ie weer zo'n enorm dikke, warme arm. Echt je weet niet wat je ziet!! Gezien de muggenbulten in zijn gezicht (die goddank niet zo'n zwelling geven) weet ik de oorzaak wel weer. Rot hoor. Hij had op die arm ook al een flinke schaafplek van zijn valpartij zaterdagavond en hij heeft die wond opengekrapt vanwege de jeuk van de muggenbult. Ziet er niet uit dus... Arm ventje. Ik heb gelukkig nog wat van dat spul van de dokter, maar ik twijfel of de houdbaarheid nog goed is... Morgen anders nog maar ff bellen met de dok.
*komt hyperventilerend binnenrennen*

pff ik was jullie even kwijt zeg. He gelukkig weer gevonden. En al weer 3 paginas te lezen zie ik..
wat heb je, pilletjes of een zalfje. de meeste zalfjes zijn zeker een half jaar houdbaar, afhankelijk van de basis kan dat ook langer zijn. Alleen oogzalfjes enz zijn kort houdbaar. op pilletjes staat een houdbaarheidsdatum...

ik heb toevallig de viva dit jaar opgezegd, ik liep vaak maanden achter en vond het niet echt interessant meer. Ik wil wel wat anders, maar ik heb eigenlijk geen idee wat.

KM wat vind jij van start2run deel 2. ik loop nu zelf, omdat ik het weinig extra waarde vind, maar gebruik jij het nog wel.
Ik vind de topic titel hier prima zo en ik wil ook graag de tabel hier houden als dat kan. Ik zoek toch nog wel regelmatig eens op wie ook weer wanneer geboren is. De namen weet ik wel uit mn hoofd natuurlijk dus die mogen van mij weg als het echt moet.

Tijdschriften eh ik heb een abonnement gekregen voor mn verjaardag op de marie claire. Best leuk maar ik ga het niet verlengen.

Ik koop vaak de glamour... past zoooo goed bij mij. haha vind m erg leuk om te lezen.

Ik lees in ieder geval nooit tijdschriften over ouders of kinderen ik wil juist iets heel anders vandaar de glamour denk ik

Ok dat was mijn zinnige bijdrage.

Oh ja vanmiddag weer naar de tandarts geweest en linksboven heb ik nu 4 nieuwe tanden.

En het ziet er mooi uit! Echt super!
Ik zie in het oude topic helemaal geen berichtje dat we hierheen zijn verhuisd. Zal ik maar even doen dan zo
KM (en anderen die wat zoeken), ik ben lid van Opzij. Het is nu met de nieuwe hoofdredactrice iets luchtiger geworden dan onder Cisca D., en ik vind het dus een leuk blad. Veel nieuws over allerlei regelingen die vrouwen en combi werk/zorg betreffen, veel over werk en verder veel over vrouwenemancipatie in de rest van de wereld. Onder Cisca was het een en al Ayaan-stuff, emancipatie van de allochtone vrouw in NL, en daar werd ik wel wat zat van, maar nu is er meer over NL'se vrouwen in het algemeen.

O ja, verder nog veel aandacht voor cultuur en literatuur.

Zo. einde reclamepraatje.

Oef, Ainne had anders keurig een linkje naar hier gezet (ik klik alleen steeds nog in mijn favorieten op het oude topic..).

Wat is het warm vandaag! Ik ben de hele dag binnen geweest op mijn werk en toen ik buiten kwam viel er een warme deken over me heen. We hebben een pizza gegeten in de tuin bij een tante die vlakbij woont. Heerlijk. Toen kwamen mijn ouders onverwacht op doorreis langs en nu ga ik weer verder aan het werk.

Da-hag!
oh dat klinkt leuk falcon, ik zal een opzij meenemen op vakantie. Ik had echt een vooroordeel. ik ben best geemancipeerd, maar ik vind dat het een keus is, en geen must. en ik had bij opzij het idee dat het moest..
Misschien is de Opzij naar jouw smaak ook wel te feministisch hoor, dat kun je beoordelen als je er een probeert. Ik vind het een fijne aanvulling op de krant.
Oh, had in het oude topic nog teruggelezen en gereageerd.

Hier dus nog maar eens.

Tabel raadpleeg ik nog wel vaak. Maar misschien dat hij wat minder lang kan zijn. Bijv. de tabel byzonderheden weeg en de naam van het 2e of 3e kindje daarin. Het lijkt me makkelijker terugkijken.

Zoiets dus:

Joni2 Boyd 27-11-2006 Eize 08-09-2008

De loopfiets is binnen! Het is van plastic, maar een heel degelijk stevig ding. Boyd vond het meteen prachtig en ging er zelf al op zitten. Hij was nog een beetje wankel en aan het zoeken naar zijn evenwicht. Eerst moest ik hem nog vasthouden, maar na een blokje rond, mocht ik hem al niet eens meer vasthouden. Dat ging snel de goede kant uit. Het lijkt heel simpel om zo te ‘loopfietsen’, maar dat is het dus niet. Het evenwicht bewaren is nog niet zo makkelijk op deze leeftijd.

Moest vanmiddag toch eigenlijk wel heel erg lachen om het huilen van Boyd. Wij hebben een klein schoonloopmatje in de tuin liggen. Nils gaat grasmaaien en doet de maaier alvast aan op het matje. Deze wordt omhoog gezogen en aan flarden gescheurd door de maaier. Boyd helemaal in tranen dat dat matje kapot was. Ik moest erg lachen, want het was maar een matje. Maar hij was er heel erg verdrietig over. Ik heb het kapotte stuk eraf geknipt en toen was het weer goed.

GROEP

Hebben jullie kindjes dit ook?

Bij Boyd moeten dingen op dezelfde manier of volgorde gedaan worden. Of dingen moeten staan zoals ze altijd staan.

Het bedritueel moet altijd hetzelfde zijn. Benen smeren ivm eczeem op de commode, en dus niet in bed. Doe ik het eens niet op de commode, maar in bed en hij ligt al, en ik zeg: oja nog smeren, dan gaat hij zitten in bed. (liggend smeren mag dus niet). Hij zegt ook altijd dat ik zijn handjes nog moet doen (dat vergeet ik vaak).

Op dezelfde manier de trap af, ik eerst, dan hij. Hij wil altijd zelf daarna dan de deur in de hal naar de woonkamer opendoen.

KM

Per 1-9 heb ik de nieuwe baan, dan eerst een maand voor 24 uur. Per 1-10 dan voor 32 uur. Het KDV zit nog vol, totdat de nieuwe locatie klaar is. Hopelijk is dat eind oktober en zijn er ook meerdere groepen gemaakt. In oktober passen de opa’s en oma’s nog even op. We zijn zelf nog een week met vakantie, dus dat scheelt ook weer.

De hulp in de huishouding ben ik nog aan het zoeken. Maar ik moet nog steeds her en der informeren bij mensen, maar heb nog niet zo’n haast ermee.

De loopfiets is ook van pla

Flodder

Bij Boyd hield ik veel beter een dagboek bij. Bij Eize dus een heel stuk minder (oneerlijk he?)

Maar ik maak wel van alle byzondere dingen (kruipen, eten, gekke dingen doen enz.) een foto en ik film ook heel veel. Zo kan ik altijd de dingen terugzien en kan ik zo weer terugroepen hoe het toen was. Als de opa’s oma’s een oppasdag hebben, schrijven ze altijd in het oppasboekje. Is ook heel leuk voor later.

Falcon

Kan me voorstellen dat je uit de babytijd bent met gewichte en lengtes. En het zijn ook maar getallen, heeft geen toegevoegde waarde. In de tijd dat we allemaal in het begin van het topic decemberbabys waren, konden we goed 'vergelijken'. Nu met de 2e of 3e babys is dat ook moeilijker te doen.
Hoi Joni,

wat leuk dat hij zo goed op de fiets kan. Omdat M een klein loopfietsje heeft (met achter twee wielen) wachten we even tot hij groot genoeg is voor meteen een gewoon fietsje met zijwieltjes.

Ik dacht van tevoren dat alle kindjes zo zouden zijn als jij Boyd beschrijft, dus vaste volgorde, steeds hetzelfde alles en zo. Maar M blijkt veel fexibeler te zijn. Je kan het bedritueel elke keer weer anders doen, daar wordt hij niet warm of koud van (en hij slaapt ook gewoon). Ik denk dat het zijn karakter is. Af en toe moet er iets een paar dagen hetzelfde, maar hij lijkt het ook zo weer te zijn vergeten. Het lijkt wel of het voor mij makkelijker is om vastigheid te bieden dan dat het belangrijk is voor hem!
Oja, de opzij. Die hadden we ook nog. Lang niet meer gelezen dus misschien weer eens kopen.

Da-hag!?! Da-hag!?! Nou aan 't werk dan Flaconnetje

Sannie: Ik ben nu bij les 4 deel 2 blijven haken van start2run. Ik vind het juist erg prettig om met start2run te rennen omdat ik geen zin heb in zelf de tijd bijhouden. Ik vind het ook wel fijn om af en toe te horen dat ze fier op me is en dat ik nog twee minuten moet of iets in die richting

Ze begint nu ook over rek en strekoefeningen en ik moet huppelen en met mijn armen zwaaien. Da-hag! daar begin ik niet aan hoor. Maar ik heb nog wel mijn benen gerekt op een paaltje Ik zou ook wel zo'n nike+ ding willen hebben om te zien hoe ik nou precies loop etc. etc.

Oef: fijn van je nieuwe tanden! Even in een zakje ademen he

Joni: ik ben blij dat jij het ook weer gevonden hebt

Ik herken het niet zo op die manier van Y. Wel dat ze zich overal mee bemoeit en bij alles 'nee mamaaaa, ik doet 't' zegt. Misschien zou het trouwens wel type rust en regelmaat zijn zoals jij zegt bij Boyd maar dat krijg ik er bij mij niet in.

Ainne: wat scheelt dat een hoop tijd he kinderen niet weg hoeven brengen etc.

Y is helemaal in de ban van de wolf. Ik heb nog een poging gewaagd op haar eigen kamer maar dat vindt ze heel eng?! en er was een wolf. Dus ik allerlei achterlijke wegjaag moves gemaakt en kssst en sshhh geluiden gemaakt om die wolf weg te jagen... maar dat gaat ze dus nadoen... staat ze ook als een idioot in de lucht te trappen en te slaan

Vanmiddag in de supermarkt Dora-toiletdoekjes gekocht. Tegen de meneer achter ons in de rij: Kijk dit is Dora. Dit zijn doekjes voor mijn billen. Ondertussen een veegbeweging makend over haar billen tegen een mevrouw: kijk uit! daar komt een wolf aan! (en dat mens snapt er niks van )

Opsommingen van wat we vanmiddag gedaan hebben tijdens het eten: 'naar de speeltuin geweest en van de glijbaan geweest en van: eeeuuuh hoe heet dat ding ook alweer?'
KM; heb een leuk adresje in noordwijk waar maar 5 paarden staan. Dus altijd kleine club maar wel iemand er bij dus. Leuke meid.

Zo. Vandaag naar vriendinnetje geweest. Heeft een meisje net zo oud als Timo. Ze is autistisch. Dacht dat ik geduldig moest zijnmet deze drie. Nou, zij moet veel geduldiger zijn met 1 meid. Petje af. Pittig hoor.

Haar man zet tattoo's. He toch de stoute schoenen aangetrokken en hij gaat een ontwerp maken !!!

Morgen ochtend bij iemand op de koffie en verder vooral niks doen. Veel te warm. P is op kamp met de jongeren dus komt vrijdag weer thuis. Ik ga bij mijn zwger in de tuin het badje opezetten. Heerlijke tuin heeft hij en dan kan ik op mijn gemakkie de knijnen (zeg maar kruising tussen varkens en koeien) verschonen. Zin an.

Zo Pepijn wakker maken voor eten en dan ook naar bed. Truste !!
Flodder: dat klinkt leuk dat adresje van je

Sannie: ik zat ook te denken aan een loopgroep voor dat hardlopen. Is vast ook niets voor jou?
het nadeel van een hardloopgroepje is dat je op een bepaalde tijd moet. En ik kan nu weg wanneer ik wil en als ik afspraken heb kan ik het een dag verplaatsen. ik loop nu of een rondje van een km of 6-7 aan een stuk, of een langer en veel mooier rondje rond de plas, maar dan moet ik door een aantal hekken en als ik dan stop om het hek te openen, lukt het mij de eerste 50 meter niet meer om direct te starten. en als ik langs de grote koeien loop (soort oeros achtige beesten met van de grote hoornen op hun kop), durf ik niet te rennen (officieel moet je 25 meter afstand houden, maar ja als zij op het pad staan...), dus ik wissel het doorlopen nu af met het rondje rond de plas (zo mooi, zie je de zon over de plas onder gaan...)

en armenzwaaien en strekken heb ik ook niet zo'n zin in. Ik heb tegenwoordig cabaret op de mp3speler en dat loopt wel leuk..

kinderen met een autistische stoornis, dat is heftig hoor, poeh, dan moet je je leven echt aanpassen. (ik ken dan weer alleen de kinderen met een flink autisme, dat zijn ook niet de makkelijkste)

joni, zo'n structuur is boyd heeft, hebben we niet. Ik vind structuur goed, maar vind ook dat een kind er flexibel mee om moet kunnen gaan. Dus als een structuur leidend gaat worden (in de zin van dat het moet, want anders ontstaan er boze buien oid), probeer ik hem te doorbreken. Casper wilde bv een tijdje steeds als eerste naar beneden, en kon heel boos worden als het anders ging. Dus dan gebeurd het een tijdje niet en na een paar keer is het ook weer goed.

Casper was met koninginnedag wel helemaal in paniek toen z'n balon de lucht in ging. maarja, hij had hem net gekregen en we hadden eigenlijk niet gezegd dat we ze direct weer zouden gaan oplaten...
Sannie: Ik heb een drankje van Xyzal. Ik had gisteren niet goed gekeken, maar ik zie nu dat het na opening nog 3 maanden houdbaar is, dus ik mag het gewoon geven.

Sielug hoor, zijn arm is nog steeds heel dik en zijn bedje zat vol met bloed omdat hij in zijn slaap heeft zitten krabben.

Oef: Wat tof dat je gebit steeds mooie wordt! Je bent er zeker superblij mee!?

Oh ja wat ik ook wel leuk vind is de Esta. Lees het niet zo heel vaak eigenlijk. Ben toch meer van de boeken.

Joni: Een beetje herken ik het wel, maar niet zo erg als jij van Boyd omschrijft. Manuel vindt het ook leuk om juist dingen uit te proberen die we al eeuwen hetzelfde doen. Dan wil hij ineens voor de tv ontbijt eten (mag niet van mij). Maar ik ben meer zelf zo dat ik het ritueel erin houd omdat ik dat zelf prettig vind. We hebben sinds kort het tanden poetsen voor het boekje gelezen ingevoerd. Nu gaat het echt veel makkelijker met poetsen! (kan hem een beetje omkopen, als hij niet meewerkt gaan we geen boekje lezen).

Manuel is wel heel slecht in veranderingen. Dat nieuwe bedje zal ook wel een 3 maanden project worden...

Klinkt leuk zeg, zo'n loopfietsje! Ik heb ook altijd begrepen dat het heel goed is voor de motoriek.

Kletsmajoor: Haha die wolf! Manu doet precies hetzelfde maar dan met een tijger. Dan roept ie zomaar 'oh jee, komt tijger aan!'.

Wat ga jij lekker zeg met hardlopen en sporten!

Floddertje: Heftig hoor, een kindje met autisme. Hebben ze om die reden ook geen wens voor een tweede?

Spannend hoor een tattoo! Heb je al een idee van wat en waar?

Wel leuk trouwens, ze waren gisteren met het kdv naar het strandje geweest hier in de wijk (er is hier een reacreatieplas). Toen ik Manuel 's avonds uitkleedde zat het zand nog in zijn luier!

Ik denk dat ik zo lekker ff met Manu naar de kinderboerderij ga. Nu is het nog niet zo heel warm.

FIjne dag allemaal!
Heel snel bijgelezen en moest zo lachen!

Hier heeft R. het namelijk over een beer of krokodil.

''Aaagghh, komt een beer aan!''

Wat een fantasie he?!

Ga nu weer snel, moet een geboortebord klaarmaken!

Kuss!

He Dames nou goed nieuws! Zoals het er nu uit ziet mag ik meedoen met de groep Fibro in actie! Moet nog een keer naar de fysio voor beoordeling en moet nog volgende week donderdag wat lijsten invullen, maar daar verwachten ze niks vreemds. EN het begint 14 september al dus dat is echt super. Het is wel op maandag ook 5 uur lang en op donderdag geloof ik, maar mijn moeder is bereid om op de maandagen op Davina te passen gelukkig.
He ladies,

Ik ben vandaag naar de dierentuin geweest met m'n moeder, zus en de kinderen. Heel erg leuk maar ik ben nu zoooo moe, haha!

Wel een rotstart gehad, we waren nog geen 5 min. binnen en aan de koffie, werd Noof in dr gezicht gestoken door een wesp.

Wat een drama om het uitgezogen te krijgen. We hadden zo'n uitzuigsetje mee, maar dat moet 1,5 minuut vacuumtrekken, en met een worstelend gillend kind lukte dat niet..

Dus maar gewoon uitgezogen. Dikke vette angel eruit, en bloeden!

Daarna was ze vooral erg bang *lees panisch* voor wespen. En d'r vlogen er nog al wat daar, dus dat wel sneu. We hadden de buggy mee, en daar zat ze helemaal opgerold in, met haar gezicht naar de achterkant Zo sneu.

Gelukkig trok ze weer bij, maar ze bleef tot aan de terugweg heel alert op alles wat vloog, en als ze maar dacht dat er een paar meter een wesp vloog, hing ze al gillend in m'n armen.

Ik hoop dat dat na een nachtje slaap over is.

Verder heeft ze zo genoten van de dieren, en van de hele dag. De treinreis was ook 1 groot feest.

Ainne; moest zoo lachen, ik kreeg een melding van Facebook; de 'vreemde' Ainne heeft mij geaccepteerd als vriend

Ik kom later lezen en reageren! Nu even met Tris in de tuin zitten.
anoniem_5439 wijzigde dit bericht op 07-08-2009 17:40
Reden: O Stom stom stom, sorry!
% gewijzigd
O Mette, bah een wesp.. Het is echt erg! Bij ons op het kdv durven ze al niet meer naar buiten, er zijn al acht kinderen gestoken.

Whahahaha je nieuwe vriendin op Facebook (je moet even die naam weghalen!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven