ligt het nou aan mij, of is dit echt niet normaal

05-08-2009 14:33 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmorgen in het zwembad met mijn zoontje van 17 maanden. Hij was lekker aan het spetteren in het peuterbad, toen ik een klein meisje (ongeveer 3 jaar denk ik) tegen haar moeder hoorde zeggen: mama ik moet plassen.

Zegt die moeder doodleuk: ga maar op je hurken zitten, en dan plas je maar lekker, want dat mag in het peuterbad...

?????

Ik was echt sprakeloos!

Okee, ik weet heus wel dat bijna alle kleine kindjes weleens een plasje doen in het peuterbad, maar om je kinderen nou zelf te gaan aanleren dat dat heel normaal is...??

Overigens: dit speelde zich af in het buitenbad, maar het is maar een klein stukje lopen naar het binnenbad, waar genoeg wc's zijn.

Waarschijnlijk had moeders gewoon geen zin om dat stukje mee te lopen naar de wc, vandaar deze eh... creatieve oplossing.
ik vind het gruwelijk smerig en onfatsoenlijk dat volwassenen in het zwembad pissen. Gatverdamme. Totaal respectloos ook naar anderen toe in het zwembad.
quote:Bianca40 schreef op 05 augustus 2009 @ 17:35:

en zij zijn.... vrienden voor het leven.. lalala

Een goede inhoudelijke pittige discussie op zijn tijd doet wat mij betreft niets af aan enige vriendschappelijke of positieve gevoelens die ik tegenover Shining en de persoon achter de nick Shining zou kunnen hebben.

Ik waardeer Shinings' posts in veel gevallen en ik waardeer het juist in dit topic dat ze discussie niet uit de weg gaat.
quote:duploo schreef op 05 augustus 2009 @ 17:30:

[...]

In mijn ogen heb ik je boodschap dus in eerste instantie al goed begrepen afgezien van het feit dat je jezelf niet stoer vind.

Oke Duploo, nog een keer een reactie dan en als je het dan nog niet duidelijk vindt dan is het jammer.

Jij zegt 'iemand een heilig boontje noemen is geen compliment'.Daarmee zeg je dat ik iemand (of jou misschien) een heilig boontje heb genoemd, maar ik heb niemand een heilig boontje genoemd, dus die opmerking klopt gewoon niet.

In de tweede plaats heb ik niet gezegd dat veel meer mensen het doen, maar dat ik dénk dat veel meer mensen in het water plassen, maar dat ik dat niet hard kan maken.

In de derde plaats plas ik niet in het water 'omdat iedereen dat maar doet', maar plas ik in het water omdat ik de wc's vies vind. Ik vind het viezer om op de wc te plassen dan in het water.

In de vierde plaats dat van dat water en chloor met elkaar mengen, dat ik daar niet op reageerde was omdat je inderdaad zo achterlijk reageerde. Maar bij deze wil ik dat alsnog doen.

Het is niet mijn bedoeling om anderen in gevaar te brengen.Ik denk nog steeds dat urine in een zwembad te verwaarlozen is. Het water wordt steeds gezuiverd en zoals al vaker is aangegeven hier is het geen stilstaand water. Water wat in beweging is kan bijna niet vewrvuild raken. Water wat stilstaat wel.
ik ik ik shining, jij vindt wc's vies en daarom pis jij gewoon daar waar anderen zwemmen en water in hun ogen krijgen en misschien wel een slok. Smerig. En ik pies ook nooit op w.c's in het zwembad, bewaar ik wel voor thuis, maar zeker ook niet in het water.
quote:Supersmollie1 schreef op 05 augustus 2009 @ 17:36:

Ik plas in het zwembad omdat ik simpelweg te lui ben om naar het toilet te lopen en daar mijn natte badpak van mij af te stropen. En vooral om het daarna weer omhoog te hijsen.

Badpak is hartstikke elastisch. Ik trek ook niet mijn hele badpak uit maar doe alleen het badpak even opzij. Zo gedaan!

Enne, ik ga voordat ik het zwembad in ga even naar het toilet. Dat verkleint de kans dat ik tijdens het zwemmen drang krijg om te plassen.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips en maak je vervolgens de gang naar het toilet!
Nou kom ik niet vaak in zwembaden, maar hoe smerig zijn de wc's daar nou helemaal? Springt er iets vanaf de bril tegen je poes aan of zo, als je daar boven hangt?

Piesen in het zembad = vies.
quote:arwen173 schreef op 05 augustus 2009 @ 17:42:

ik ik ik shining, jij vindt wc's vies en daarom pis jij gewoon daar waar anderen zwemmen en water in hun ogen krijgen en misschien wel een slok. Smerig. En ik pies ook nooit op w.c's in het zwembad, bewaar ik wel voor thuis, maar zeker ook niet in het water.

Ja joh, ik denk altijd en alleen maar aan mezelf. Ik ben de grootste egoist die op aarde rond loopt.

Ik ga koken.
quote:duploo schreef op 05 augustus 2009 @ 17:42:

[...]

Badpak is hartstikke elastisch. Ik trek ook niet mijn hele badpak uit maar doe alleen het badpak even opzij. Zo gedaan!

Enne, ik ga voordat ik het zwembad in ga even naar het toilet. Dat verkleint de kans dat ik tijdens het zwemmen drang krijg om te plassen.

Hopelijk heb je wat aan mijn tips en maak je vervolgens de gang naar het toilet!

Bedankt voor je tips, maar maak je geen illusies.

En voor iedereen die dat nog niet deed: altijd even douchen nadat je in het zwembad was.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:LolitaLempicka schreef op 05 augustus 2009 @ 17:18:

[...]

Nou dan moeten de mensen die zo'n systeem hebben daar maar rekening mee houden, zoveel verstand hebben ze dan wel...ik heb zo'n systeem niet en het overgrote deel van de mensen ook niet neem ik aan...dus no problem for me. Douchewater hergebruiken om de wasmachine te laten draaien? (planten water geven ok) ehmm dat is toch vuil? Douchewater is vuil want het vuil wordt van je afgespoeld...Ja maar dat wordt uiteraard gezuiverd alleen bepaalde dingen zoals poep kan zo'n zuivering nooit zodanig zuiveren dat het daarna in contact komt met mensen (afwasmachine, wasmachine, etc). Gezuiverd toiletwater mag zelfs niet gebruikt worden om te sproeien (alleen druppel-irrigatie). Maar dat een wc doorgespoeld wordt met liters drinkwater is natuurlijk van de gekken.
Als die wc zo vies is, spoel je je zelf na een toiletbezoek toch gewoon ff af in het zwembad?
Ik geloof niet meer in sprookjes.
ik vind het zo ronduit asociaal. Ik kom nooit in zwembaden, omdat er van die gore mensen rondlopen als shining en supersmollie, maar nu ik kinderen heb wel, die moeten toch leren zwemmen, en die drinken dus graag zwembadwater, ook al zeg ik 100 keer dat dat niet mag.
@ Arwen, van mijn plas zullen jouw kinderen niet vergiftigd worden. Misschien moet ik erbij vertellen dat ik 1 a 2 keer per jaar in een zwembad kom en er dus geen liters Smollie-pis in zwembadland ronddrijven.
het gaat me om het principe, ik weet ook wel dat het geen vergif is, maar ik vind het gewoon zo asociaal en goor. Dat je het gewoon niet even op kan brengen om of je pis op te houden of even naar de wc te lopen. Terwijl je weet dat er kleine kinderen in het water zwemmen die het water drinken.
Er zijn mensen die drinken urine uit medicinaal oogpunt heb ik me ooit eens laten vertellen.

Ik begrijp je punt, Arwen, echt, maar ik vind het een minimaal "vergrijp".
quote:duploo schreef op 05 augustus 2009 @ 17:40:

[...]

Een goede inhoudelijke pittige discussie op zijn tijd doet wat mij betreft niets af aan enige vriendschappelijke of positieve gevoelens die ik tegenover Shining en de persoon achter de nick Shining zou kunnen hebben.

Ik waardeer Shinings' posts in veel gevallen en ik waardeer het juist in dit topic dat ze discussie niet uit de weg gaat.

Oke, goed om te lezen. Ik kreeg echt het gevoel dat je mij persoonlijk wilde aanvallen. Ik zeg iets en daar wordt zo vreemd op gereageerd vooral door jou en Enigme ( die vroeg of ik me wel eens na had laten kijken ) .

Daar werd ik door geïriteerd. Het was absoluut niet mijn bedoeling om mensen te ergeren door te vertellen dat ik weleens in het water plas. Iemand mag dat hartstikke goor vinden, uiteraard.

Ik vind het alleen wat overdreven hoe TO haar openingspost opende. Ik zie er niks kwaads in, plassen in een zwembad en dat mag ik ook gewoon zeggen.

Maar goed om het even uit te praten.

Waar gáát dit eigenlijk over.
quote:shining schreef op 05 augustus 2009 @ 18:07:

[...]

Oke, goed om te lezen. Ik kreeg echt het gevoel dat je mij persoonlijk wilde aanvallen. Ik zeg iets en daar wordt zo vreemd op gereageerd vooral door jou en Enigme ( die vroeg of ik me wel eens na had laten kijken ) .

Daar werd ik door geïriteerd. Waarom raak je daar geirriteerd door als je toch denkt niets verkeerd te doen?
omdat er volwassenen zijn die in het zwembad pissen zul je mij dus never nooit niet in een zwembad aantreffen. Bah wat ontzettend vies! En dan ook je kinderen nog toestemming geven om het ook maar gewoon te laten lopen.

En zeker wel allemaal mekkeren als de kindjes eens in de hondenpoep hebben gestaan met hun schoenen.......

bah bah bah
quote:Enigme schreef op 05 augustus 2009 @ 18:10:

[...]

Waarom raak je daar geirriteerd door als je toch denkt niets verkeerd te doen?Omdat ik jouw opmerking achterlijk vond.
Pis in het zwembad of hondenpoep op straat... Geen vergelijk, dit komt nog niet in de buurt van appels en peren, maar het is eerder appels vergelijken met bomen.
quote:shining schreef op 05 augustus 2009 @ 18:07:

[...]

Ik vind het alleen wat overdreven hoe TO haar openingspost opende. Ik zie er niks kwaads in, plassen in een zwembad en dat mag ik ook gewoon zeggen.

Pardon? Overdreven?

Ik vind het aso dat je als ouders je kind gaat leren dat het oké is om in het zwembad te plassen.

Maar da's mijn mening.
quote:Wen1977 schreef op 05 augustus 2009 @ 18:17:

[...]

Pardon? Overdreven?

Ik vind het aso dat je als ouders je kind gaat leren dat het oké is om in het zwembad te plassen.

Maar da's mijn mening.Tuurlijk mag je die mening hebben. Net zoals ik die van mij.
quote:shining schreef op 05 augustus 2009 @ 18:11:

[...]

Omdat ik jouw opmerking achterlijk vond.Ik vind jouw gedrag achterlijk. Zou het je nog vergeven als je een kind van 10 zou zijn...Grow up.
quote:Enigme schreef op 05 augustus 2009 @ 18:19:

[...]

Ik vind jouw gedrag achterlijk. Zou het je nog vergeven als je een kind van 10 zou zijn...Grow up.Mag ook.
ik vraag mij af, nu ik zo lees dat volwassen mensen ook in het zwembad plassen, hoe het zwembad in een willekeurig saunacomplex eraan toe is :p en dan vooral die warme badjes *brr* plassen in het zwembad vind ik persoonlijk niet erg volwassen. en dan niet per definitie omdat 't onhygiënisch is, maar meer het gevoel dat je door andermans uitwerpselen zwemt.. hoeveel moeite kost het nu helemaal om op de wc te plassen, daarna even onder de douche te springen in geval toilet vies is en dan weer terug het zwembad in te gaan?
Het idee dat er mensen in een zwembad plassen is goorder dan de feitelijke situatie hoor. Ik denk dat de zwembadvloer en kleedkamers goorder zijn (en inderdaad de wc's).

Overigens plas ik niet (meer) in het zwembad, maar ga met de rillingen op mijn lijf naar het toilet. Brrr, dat is erg vies. Vooral vanwege de vrouwen die uit hygieneoverwegingen boven het toilet gaan hangen en dus gezellig op de bril spetteren.

En 1 op de 5 volwassenen plast in het zwembad? Zitten daar de incontinente bejaarden en eventuele geestelijk gehandicapten bij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven