2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
truste mimpje
Truste! Ik zou ook moeten slapen. Morgen belangrijke dag op mijn werk...
Rossia ja kleine eskimo'tjes! Ik krijg straks ook een seabert denk ik hihi, verwekt in de iglo!
Succes dan Vera!
lig dus nog niet in bed hihi heb eerst de ventilator even aangezet!
Verwekt in de iglo, nou dan zul je het niet heel warm krijgen denk ik.....

Oke ik ga nu echt! baai
Trusten!

Zusje kwam neteven maandverband scoren. Had ze niet meer, en tja, bij haar is de boel ook weer op gang

Tot morgen!
Meiden, meiden, HO! Wat zijn we aan het doen? Proberen deel 2 in 1 avond vol te krijgen?? En nu ben ik er, gaan jullie allemaal naar bed?? Ga ik me even over mijn boekwerk(je) buigen.
handig zo'n zussie om de hoek.

ik ga zo ook maar eens kijken of mijn bed er nog staat
zo de slaapkamer is weer begaanbaar zullen we maar zeggen, meiden slaap lekker! Tot morgen!
Ellein, gelukkig had jij een kast vol of niet hihi.

Michigan!!!! Hoe is het met je. Is het goed gegaan. Ben benieuwd naar je roman!

Floor, Ellein, Teddy, Mimpje, weltrusten!!
Vandaag was inderdaad De Dag. Fijn! Het was best even pijnlijk en ook nu nog heb ik er wel wat last van. Door de 'combinatie-behandeling' heb ik natuurlijk ook op twee verschillende plaatsen wat pijnklachten. Maar ik ben er nu als alles goed is wel lekker weer van af! Ben erg benieuwd hoe dat spiraaltje me bevalt. Moest wel weer even terugdenken aan 5 maanden geleden toen ze weer met kraamverband en een wit broekje aankwamen... Straks lekker met twee paracetamolletjes naar bed en hopelijk is het dan morgen alweer wat beter. Dank voor jullie lieve berichtjes!

Gorgi, wij hebben een Teutonia. Erg fijne wagen, we zijn er erg blij mee, maar volgens mij is hij niet heel licht. Was voor ons ook geen criterium, weet niet hoe hij in vergelijking met andere wagens is, maar ik vermoed niet heel licht.

Ellein, lekker aan het poedelen geweest? Klinkt heerlijk zeg! Bij mij dus vandaag niet van gekomen, hopelijk voel ik me morgen fitter want ik heb daar ook wel zin in! Oh, ook andere meiden aan het badderen lees ik. Dat heeft vast wel wat fotoshoots opgeleverd, dus kom maar op!

Vera en Teddy, sorry als ik in herhaling val, maar zouden jullie me nog eens willen vertellen hoe jullie minis dagritme er momenteel qua eten uit ziet? Mijn mini is nu ruim 5 maanden, ik heb besloten om met 5,5e maand 1x kolven door een flesje te vervangen en met 5 maanden 3 weken het eerste groentehapje te gaan geven en dat dan langzaam maar zeker wat uit te gaan bouwen. Maar ik lees zoveel verschillende dingen, ben echt een beetje op zoek wat nu wijsheid is. Krijgt jullie mini ook al pap? En zijn er nog dingen die ik aan moet schaffen, behalve lepels?

MissC, ik liep vooral in mijn lekker wijde balletbroeken. Maar ik heb ook al snel een niet te dure, baggy spijkerbroek gekocht (online, er was toevallig net uitverkoop bij Esprit). Vond het ook wel lekker om er al snel weer 'gewoon' uit te zien, dat hielp mij om me ook sneller weer 'gewoon' te gaan voelen.

Mimpje, wat fijn dat het zo goed gaat op het kdv. Dat moet wel een rustig gevoel geven! En goed bezig zeg, met het niet snoepen. Daar moet ik maar eens een voorbeeld aan gaan nemen.... Fijn dat de bloeduitslagen goed zijn! Maar wel erg naar dat je daarmee feitelijk niet geholpen bent. En nu, gebeurt er nu verder nog iets aan de melkproductie? "Vroeger" bonden ze dat af he, zou dat nu ook geen optie zijn?

Floortje, erg fijn om je weer te lezen! Heb je update op de mail al gelezen, later of anders morgen daar ook even een reactie. Good to have you back!

Rossia en Teddy, blij dat mijn roze briefje in de smaak viel Slecht he, in envelop van de baas?? Parfum, damn, dat had ik er bij moeten doen! Toch nog wat vergeten. Teddy, wat heb je over mijn persoonlijkheid af kunnen lezen aan mijn handschrift? Oh haha lees nu dat jullie nog verder zijn gegaan over mijn handschrift!! Wat grappig, het idee dat dat sierlijk zou zijn! Mijn moeder (juf) geeft mij altijd op mijn donder dat ik niet schrijven kan....... probeer dus hard het zo leesbaar mogelijk te houden!

Pfffff jullie met die letters.... mijn topografie is errug slecht! Ik woon in W, vlakbij Z, vlakbij A. Hebben jullie hem nog?

Hebben jullie trouwens ook af en toe het idee dat zo'n box veel te klein is? Dat rolt maar heen en weer en dan hard brullen als er weer eens een arm en een been klem zitten tussen de spijlen! Of heeft die dame van mij gewoon te veel spek??
altijd fijn om nog een boek te lezen voor het slapengaan michigan dus brandt los
Teddy, jij schrijft inderdaad best veel op het forum! Waar haal je de tijd vandaan...... ik lees ook wel eens mij bij anderen En inderdaad, soms hilarische topics.... Grappig dat jij (Teddy) naar die meeting gaat, ben benieuwd hoe dat zal zijn en wil wel een verslag hoor!!

Heel fijn op de mail te zien dat onze meeting er ook gaat komen, lijkt me erg leuk! Zal daar ook morgen even verder op reageren.

Trusten iedereen!
Michigan, toch wel een beetje pijnlijk geweest, maar gelukkig nu achter de rug. Misschien een rare vraag, maar zou je wel mogen badderen morgen, met oog op infecties bedoel ik. Ik hoop dat je lekker slaapt en dat de pijntjes morgen meevallen. Moet je nog rustig aan doen. Dingen laten?
anoniem_61458 wijzigde dit bericht op 05-08-2009 22:45
Reden: Niet helemaal goed getypt....
% gewijzigd
Oke en nu gaat bij mij ook mijn lichtje uit.

Slaap lekker allemaal!!
michigan hier zit mini ook geregeld klem tussen de spijlen en dan wordt ze heel boos als ik haar niet op tijd kom redden, hahaha

ons schema is nu als volgt:

tussen 7 en 7.30: fles 200 ml opvolgmelk

tussen 9.30 en 10.30 (afhankelijk van wanneer ze wakker wordt: fruithapje (ongeveer 3 a 4 eetlepels)

tussen 11.00 en 12.00: fles 200 ml opvolgmelk

Tussendoor sabbelt ze af en toe een halve liga weg.

tussen 15.00 en 16.00: fles 200 ml opvolgmelk

tussen 18.00 en 18.30: groentehapje (ongeveer 3 a 4 eetlepels) + soms een beetje diksap. (drinkt ze niet echt, maar ze vindt de tuitbeker wel intressant)

rond 19.30: 180 ml pap. Eerst opvolgmelk met rijstebloem en sinds een week vervangen voor 'avondpapje' ook wel koekjespap genoemd hier. (Is met biscuit smaak)

Dan slapen tot de volgende morgen.

wil na de vakantie beginnen met brood en dan langzaam de middagvoeding afbouwen. Probeer dan de voeding van 11/12 uur naar ongeveer 13 uur te rekken en dan die van 15/16 uur er langzaam af. lastig is hier dat mini best veel slaapt en ik haar eigenlijk niet wakker wil maken voor eten. Moet dus langzaam haar ritme gaan aanpassen. Maar op zich gaat het prima op de manier waarop we het nu doen.
Michigan, gelukkig is alles goed gegaan. Morgen een mooie dag om te herstellen!

Onze meid krijgt nu 7:15 borst, rond 10:00 fruit (2-3 eetlepels), 11:30 fles 200 ml, 15:30 fles bv, vanaf morgen 200 ml fv, 18:30 groente, soms met aardappel/rijst (75-100 gram), 20:00 borst.

Ik geef geen pap. Eigenlijk omdat ze goed doorslaapt en zichtbaar groeit, dus ik denk niet dat ze het nodig heeft. En het is ook geen verplichte kost.

Als je vers wilt koken zou ik veel bakjes aanschaffen. Ik heb ze van de Xenos, 250 ml. En ik gebruik de bakjes van Avent die ik eerst gebruikte voor moedermelk.

Verder zijn de lepels bij de Hema lekker goedkoop. Heb ik een heel stel van. Oh, en slabbetjes! Een heeeeeleboel! Bij de Zeeman hebben ze ze voor een euro.
*Dubbel*
Hoi!

Joepie, ik kan eindelijk op mijn iPhone posten op het forum! Viva heeft me geholpen via de mail.

Lig nu dus in bed te typen. Gaat alleen een beetje langzaam op zo'n klein toetsenbordje.

Heb net ook al jullie berichtjes gelezen. Jeetje wat kunnen jullie kletsen! Lijkt wel msn!

Ik snap alleen niet al jullie afkortingen. Ik woon in U. Ideale plaats voor een meeting, al zeg ik het zelf. Alleen is ons huis daar iets te klein voor.

Nou, ik ga slapen! Tot morgen!

X jobje
Oh en hier is de box ook niet populair. Ze ligt liever op het speelkleed.
Teddy, we hebben dus een beetje hetzelfde schema. Wij geven bij de hapjes soms ook wat water of diksap. Maar meestal heeft ze daar na een paar slokjes genoeg van.

Net een huilend meisje in bed!! Hebben we nog nooit meegemaakt. Ze is erg verkouden. Even getempt, maar geen verhoging. Dus ingesmeerd met Luuf, zoutoplossing in neus.... en ze slaapt weer...

Ga ik ook doen trouwens. Weltrusten!
lastig he jobje, die kleine toetsjes? ik draai hem sowieso altijd al een kwartslag, dan zijn ze ietsje groter.

ik leg hier ook vaak het boxkleed op de grond. De box gebruik ik nu eigenlijk vaak als ik een fles ga maken of ik even boven ben ofzo. Dan hoef ik haar niet in de gaten te houden.
ach arme mini-vera. Hier was de buurman vanmiddag ineens aan het boren geslagen. Mini moest heel hard huilen. Ze schrok er zo van. Gelukkig viel ze na even troosten wel weer in slaap.

ok nu ga ik echt naar bed.
Welterusten allemaal!

Michigan, fijn dat het goed is gegaan! Hoop dat je lekker slaapt.

Floortje, ook al problemen met het internet net als ik en je woont vlak bij mij. Misschien was het een algehele storing, want een paar dagen deed ie het niet en vanavond in een keer weer wel. Bij jou ook?

Nu ga ik echt slapen en hopelijk mini ook, want die ligt nog te miepen...

Doei doei!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven