Het Bezemtopic

05-08-2009 21:43 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die een stok achter de deur wil, zijn lijstje niet af krijgt, beter in zijn vel of huis wil zitten....

De mores is hier een beetje dat iedereen (meestal, vaak, soms) zijn lijstje met dingetjes die hij wil doen post, zodat je die lekker af kunt strepen aan het eind van de dag. Verder geven we elkaar schoppen onder de kont, aaien over de bol, schouders om uit te huilen en veren in de bibs. Oh, en tips doen we ook wel eens. Het gaat niet alleen over schoonmaken, er wordt vaak genoeg gebezemd in relaties, hoofden, eetpatronen en werksituaties. Werkt prima.

Dus welkom, en pak een bezem.

Edit: Het Bezemtopic (oude topic)
Spannend Tammetuk een nieuwe baan! Kan me voorstellen dat dat even prioriteit heeft nu..

Ik ga vanavond mijn bonkende hoofd maar gewoon even rust geven en dan later in de week maar weer eens wat bezem-activiteiten inplannen...

Ik moet in ieder geval:

- alweer een heleboel was vouwen

- fietstassen (hele leuke nieuwe) op mn fiets klussen

en eh.. vast nog veel meer
Leuk TT!

Fuss, pfff druk he zo'n verhuizing!

Boor, sneu voor Terror.

Bijna 5 uur! Jippie!

Vanavond

Leren, leren, leren
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Zoeb, wat fijn, dat is goed nieuws!

TT, jij ook al goed bericht met je nieuwe baan, gefeliciteerd!

Coebergh Knap dat je die stap hebt genomen, er zijn er veel die je dat niet na doen. Hoop voor je dat alles weer in rustiger vaarwater terecht komt.

Boro, Terror nog steeds ziek? Nog een keer HA geen optie?

Hier gaat het weer de goede kant op, gisteren even knallende ruzie gehad over het ongeluk, hij vond dat ik me niet zo moest aanstellen, ik vond dat hij niet zo laconiek moest doen. Wel weer bijgelegd voor we gingen slapen.

Vanmorgen weer gaan wandelen, weegschaal geeft nu -4 kilo aan!
Coebergh, wat heftig, maar gelijk heb je...

Hopelijk komt vriend tot inzicht!

Hier is het ook balen, de droger is stuk (motor kapot) en kan er ieder moment definitief mee ophouden. We kunnen hem nog gebruiken, tot we een brandlucht ruiken, dan is 'ie echt op.

Dus nooit meer aanzetten als we er niet bij zijn en sparen voor een nieuwe.

Nu is de monteur weg en ben ik weer een was aan het draaien, en lekt er water onder uit de trommel van de wasmachine.

Die is vorig jaar nog gemaakt, maar dat gaat dus ook niet goed. Nu is het plan overmorgen een nieuwe wasmachine te regelen, en het vervangen van de droger zo lang mogelijk uit te stellen. Zo wordt het een dure vakantie

Ondertussen ben ik bezig de studeerkamer leeg te krijgen en ik wordt er ronduit wanhopig van, al die troep en James kan niets weggooien. Hij helpt ook niet echt, en ik heb voor vandaag mijn taks bereikt want mijn buik begint pijn te doen.

Mannen
Zooo Coebergh dat is drastisch. En hoog nodig zo te horen. Maar ook dat ie wel weer terug komt. Gelukkig. Lekker he dat je dan zo goed poetst. Werkt hier ook altijd. Hou je poot stijf want mannen met schuttingen voor hun kop moet je af en toe eens door mekaar rammelen. Hoor wie het zegt.

Tammetuk spannend een nieuwe baan. Succes.

Mamz er wordt aan gewerkt zo te lezen. Hopen dat het succes oplevert.

'k Ga eten maken. Heb de hele middag aan de telefoon gehangen en zonder succes. Zoonlief kreeg zijn andere auto opeens niet meer verzekerd omdat hij 6 jaar geleden 4 maanden zijn rijbewijs kwijt is geraakt doordat hij te hard had gereden. Hij heeft wel 8 schadevrije jaren en zijn no-claim zou ie dus ook kwijt zijn. Jezus wat was ik (alweer) laaiend zeg. Dan kan half Nederland de autoverzekering wel op zijn buik schrijven. En na dat akkefietje heeft hij nooit geen bekeuring meer gekregen. Maar daar wordt niet naar gekeken. Nu is het bij een andere verzekering wel gelukt en nu gaat dus alles over.

Belachelijk en ik ben er nog niet klaar mee.
Hallo maisjes!

Ik zwaai even, want druk met vakantievieren.

Tjonge Coebergh, dat is schrikken.

Je hebt wel lef, dat zei iemand anders ook al.

Ik hoop dat jullie er snel samen uitkomen.

Zoebie, ik vind het zo vreselijk lief dat ik die mooie jurk van je krijg!

Heel erg dankjewel!!!

Ik stuur je mijn adres via Hyves.

En nu zoef ik er weer vandoor.

Ik wordt geroepen om weer verder vakantie te vieren!

Grouphug voor alle meidels!
Helleu!

Ik ben er weer, ik was niet weg maar ach........................................

Coubergh, wat een actie, ik hoop dat jullei eruit komen.

Zoeb, fijn dat je dag goed was. Waalhaven is op Zuid.

Boro, Terror weer opgeknapt?

MissM, waardeloos dat alles er gelijkertijd mee op houd.

Ik doe vandaag nix meer, er komt straks weer een plafondmannetje langs. Ik ben benieuwd wat hij zijn prijs is.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Coebergh, wat heftig zeg, klinkt ook wel alsof het nodig was. Hoop dat dit voor een positieve wending zorgt.

Borodini, ik wil ook een kaartje sturen. Mag ik je 'vriendje' maken voor het adres?

Ik had een heel lijstje voor vandaag maar heb uiteindelijk weinig gedaan.

Ben de hele ochtend op mijn werk bezig geweest met meubilair op z'n plek zetten e.d. want moet maandag weer beginnen.

Daarna samen met mijn hond, de hond van een vriendin opgehaald waar ik op moest passen en een heel eind gewandeld en toen ik net met beide honden in de tuin zat kwam een vriendin langs en toen...was opeens de middag om.

Verder ook niets meer gedaan omdat vriendin haar hond op kwam halen en nog even bleef en nu hang ik dus tijdens het avondeten op het forum rond...kortom; morgen flink aan de slag!
Gold ik zie je adres wel verschijnen. Dan gaat de jurk meteen op de post. Veel succes ermee. Ik ben zelf ook zo blij dat jij er blij me bent.

Mijn moeder belde vanmorgen nog dat ze het een veel te duur cadeau vond. De hele serie was van Wim Sonneveld en niet van Toon Hermans. Ze vond het geweldig, genoot ervan en was ze al aan het kijken. Och ik had ze eens op een aanbieding gekocht omdat ik wist dat mijn moeder Wim Sonneveld zo leuk vond. Dus ze was er erg blij mee. Leuk is dat toch he, Geven en weten dat het een juist cadeau is.

Fus schiet je al op? Wanneer denk je te verhuizen?
Mijn bezemen staat op een zacht pitje maisjes! Met de vakantie komt er weinig uit mijn handen en ik doe in het huishouden zo weinig mogelijk en al helemaal geen extra klusjes. Ik zorg dat er gewassen en gestofzuigd wordt en daar houdt het ver bij op.

Plafondmannetje al geweest Nikki?

Wauw Rainz, -4 kilo! Chapeau!

Fijn dat jullie het bij konden leggen voor het slapen gaan.

Coebergh, heb jij je vriend nog gesproken?

Hoe gaat het met leren Pips?

MissM, morgen is er weer een dag. Iedere dag een beetje, dan komt het ook af...

Morgen ga ik eerst tennissen en dan trekken we er weer voor de hele dag op uit.

We gaan bij pleeg-mutti langs. Als de rolstoel in het kofferbakje van het Altootje past nemen we haar een dagje op sleeptouw. Gezellie!

Nu gaan we nog even een flinke ronde met de hond lopen. Maar dan moet het wel droog blijven. Lang leve buienradar.
Oh Zoeb, adres zit in je mailbox op Hyves!
Fuss en Coebergh, dan wordt het zonder mij, of een weekje later. Op en neer vanaf Ameland is iets te..

Hoe voel je je nu, Coebergh?

Tammetuk, gefeliciteerd met nieuwe baan, hoop dat 'ie bevalt.

MissM, heel erg balen dat die zooi er tegelijk mee ophoudt.

De rest van de dag afgezien van een zeik van buurvrouw goed doorgekomen. We werken eraan.. ben wel afgetaaid nu.
Klinkt als een leuke dag 1609!

Lijstje kan altijd nog hoor.
Da's die vent van Murpy en z'n wet he? Dat alles tegelijk fout gaat...

Mamz, wat had buurmiep nu weer te zeiken dan?
Oja, ik ging lopen...
Hoop dat je nu niet in de regen loopt Goldie, hier plenst het behoorlijk..
Mijn Muis heeft een wat exhibitionistische hobby: huilen om werkelijk elk akkefietje.

Ondanks net ingestelde beloningskaart is hij daar nog niet van af. En dat kon buurvrouw dus niet waarderen, zeg maar.

Ik ook niet maar ja, dichttapen is geen optie :(

(Het lullige was dat hij na een gesprekje achteraf over dat buurvrouw het echt niet fijn vindt en dat dat ook wel terecht is zijn koppie stootte tegen een keukenkastje en zich enorm liep te verbijten. Dan wel).
Ach gossie, het prulleke. Wat knap dat hij dan juist zijn best zo goed doet!

Na jouw weekje Ameland ben ik trouwens een weekje weg! Schiet lekker op zo he? Laatste week van de schoolvakantie dan maar?

Lekker gewandeld Goldie?

1609, Tammetuk en Gelfling had ik al welkom gezegd? Zo nee: Welkom

Fus is te druk momenteel met de verhuis om heel sociaal te zijn. Komt wel weer!

Nikki, je kunt toch ook gewoon hier bijkletsen zonder te bezemen?

Rainz, jammer dat man er zo laconiek onder blijft. Bah. Maar misschien wel maneigen?

1609, werk je in het onderwijs?

Zo, vandaag veel gedaan. Vanavond is het plafond gestuct, ben erg benieuwd. Nu zo lekker in bed liggen maar eerst even douchen. Wat wordt een mens vies van klussen zeg!
Doe ik ook Fuss, maar ik had van het weekend gewoon geen tijd om te bezemen én te kletsen!

Plafondmannetje is alweer een tijdje weg. Vaag mannetje vond ik het.

Hij is volgens mij wel een stuk goedkoper dan het andere mannetje, morgen mailt 'ie een offerte.

Lijkt me zo leuk naar een Waddeneiland, ik ga eens kijken of ik volgend jaar Sportman zo ver kan krijgen!

Waar gaan jullie heen Fuss?

Ik denk wel dat het maneigen is hoor dat laconieke gedrag, vooral als het om iets 'ergs' gaat.

Het eerste wat Sportman zei in het ziekenhuis toen zijn vingers eraf waren, "Ze hebben in de Arena kuipstoeltjes."

Toen hij een flink ongeluk had op zijn werk was de Arena die dag geopend, vandaar.

HotPip, hoe ist het met de studie?

Lijst voor morgen,

- Werken.

- Hardlopen.

- De was.

- Alles opschrijven wat ik eet en drink.

- Vooral niet snoepen dus!

Nu ga ik nog ff een spelletje doen op de psp, slaap lekker alvast!

Da's wel heeeel laconiek, Nikki.

Ik heb zelf nog geen idee hoe het is op een waddeneiland, het is mijn eerste!

Fuss, inderdaad dan een afspraak in de laatste week *noteert*

Truste mensen!
Ja, mannen kunnen zo roar doen... Man zei vanmorgen.. bel je de BSO nog even wanneer onze oudste daar terecht kan voor de vakantiedagen!!! Ehhh???? Denk je nou werkelijk dat ik haar naar de BSO breng als ze niet eens zelfstandig naar de wc kan? Ja, maar we hebben er voor betaald... Ja en dus?

Ben de dag doorgekomen. Zoals ik al vermoedde, weinig gedaan. Wel met de bakfiets de stad doorgefietst, Knibbel knabbel knuisje gespeeld, gekleurd, Pipi Langkous gekeken, brandjes geblust en dochter uiteindelijk vermanend toegesproken.

Ze liet het zich allemaal nogal aanleunen. Even naar de wc dragen, stiften van de grond oprapen, even dit, even dat. Vanavond heb ik gezegd dat haar been nog heeeeeeel lang in het gips moet. En dat dat heel rot is, maar dat zij het echt zelf leuk moet maken. Papa en mama kunnen helpen, maar uiteindelijk moet zij het grootste deel doen. En dat als ze op krukken leert lopen, ze misschien wel naar het speeltuintje kan... niet om te spelen, maar om te kijken en te kletsen. En dat als ze nog niets kan, de juffen misschien wel zeggen dat ze beter thuis kan blijven, omdat het niet kan zo op school... .

Niet in deze bewoording natuurlijk, maar wel de strekking. En we gaan morgen meteen met de krukken oefenen zei ze. Mijn lieve kleine, grote slimme meisje.

Waddeneilanden zijn zo leuk. Ameland en Vlieland zijn leuk, Terschelling vind ik persoonlijk wat minder (veel jeugd), Texel wat minder eilandgevoel. Schier schijnt ook leuk te zijn, maar daar ben ik nog nooit geweest. Ik vind het een bijzonder stukje Nederland. Door het varen heb je het gevoel dat je erg ver weg bent. Leuk is dat.

Een paar jaar geleden ging ik met een stel vriendinnen en toen zagen we zo'n onderzeeboot-kijkertje boven water komen. Dat was zo grappig.

Leuk hoor.. de wadden...
Nee hoor 1609, hier was het buitje regen al voorbij!

We hebben een flinke ronde gedaan en het was heerlijk buiten.

Mamz, da vind ik dan weer zielig. Heeft ie echt pijn en zou ie terecht even mogen janken, dan verbijt het menneke zich.

Geeft wel te denken trouwens...Dat ie dus wel altijd huilt om allerlei kleinigheidjes, maar als er echt iets is kan ie zich wel beheersen?
Je hebt gelijk hoor Druif, anders blijf je sjouwen

Mamz, dus hij kán het wel? Heb je hem daarop gewezen?

Nik, vingers eraf bij sportman? Auw!

Leren gaat echt slecht hier. Toen ik in een grijs verleden theorie deed was het een makkie. Niet geleerd, 1 fout.

Nu leer ik me suf en heb met die oefenexamens 25 fouten. Ik zit te denken om dat examen maandag te laten schieten en eerst nog wat lessen op de rijschool te doen.
Ik schiet ook helemaal in paniek van dat examen, wat dat nu opeens is.
Je wordt een dagje ouder HotPip! Of zouden ze het écht moeilijker hebben gemaakt?!

Ik zit ook steeds meer te denken aan een rijbewijs, alleen nog denken hoor....................

We hebben nu wel een een auto waar ik mee overweg zou kunnen, denk ik....................

Hij mist wat kootjes van zijn wijs - en middelvinger.

Ik ga ontbijten, moet écht weer eens gaan afvallen en ontbijten moét hè!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven