Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Ga je nog, Voy? Zo te horen zijn jullie er inderdaad wel aan toe

(Elmo wordt hier natuurlijk het meest gesproken woordje, dat snap je. Net zo lang tot ze niet alleen in mama's oren Elmo zegt, maar ook anderen dat erin horen )
Nou jij hebt het ook niet makkelijk Voy! Gaan jullie nog iets leuks doen? Of gewoon lekker thuis en veel tijd voor elkaar?

Golfje; dat is schrikken zeg! Hier een iets lichtere vorm en daar schrok ik al van. Duim voor je dat hij snel weer de oude is. Wel fijn dat hij super vrolijk bleef, geeft je toch iets van houvast.

Kitty; goed dat je ook geniet van de momenten alleen en samen met je man. Voor je het weet is ze weer lekker bij je en kan je weer samen knuffelen.

Wen; hahaha Elmo echt super hoor. Hier is het dus veel mamamama dus dat oefen ik dan ook ;) (terwijl ze begon met babababa.

Las het net 'oei ik groei' boek. Krijg het idee dat die niet helemaal klopt. Kindjes moeten wel heel snel kruipen, zitten en staan! Yuna ligt nu naast me te spartelen maar ze komt nog niet vooruit. En dat frustreert haar enorm haha
Was het met Oei ik groei niet zo dat daarin het eerste moment waarop ze het zouden kunnen, vermeld staat? Ik heb weleens gelezen dat veel ouders hartstikke onzeker worden door dat boek, daardoor.

Hier ook nog spartelen hoor, de rest komt vanzelf wel eens.

Hmmm, mamamamama oefenen moet natuurlijk ook, haar vader is al vanaf de geboorte een papa-zeg-offensief begonnen
Ja klopt Wen. En dat boekt klopt dus inderdaad voor geen meter. Ach, ik lees het soms wel maar doe er niet veel mee.
hai, hai,

Golfje. Jee wat naar was dat zeg van die verstopping bij je uk. Ben je in 1 keer gestopt dan? Ik hoop dat het nu goed blijft gaan en anders heb je misschien toch wel voeding tegen moeizame ontlasting? Björn kreeg daarom nutrilon omneo. Daar kreeg hij in het begin leek het juist wel meer ontlasting van. Nu zit hij op de nutrilon standaard want het maakt nu niets meer uit. Hij spuugt niet tot nauwelijks en heeft makkelijke ontlasting. En het scheelt toch bijna 4,= per pak geloof ik.

Van dat oei ik groei. herken ik. Staat er bijvoorbeeld dat ze achter je aan kruipen rond deze leeftijd. Ja dag?!! 1 op de 1000 uitzonderlijk snelle baby's misschien? Onze eerste kwam pas echt vooruit rond 8 maanden en dat was alleen buikschuiven. Kruipen kwam geloof ik pas rond de 9/10 maanden. Met staan al eerder geloof ik.

Björn draait alle kanten op en om zijn as maar komt nog niet vooruit. Maar hij oefent zo veel als hij ligt (wat hij ook alleen maar wil want hij wil niet echt op schoot).

Ook zegt hij echt al iets waar ik mammammaa uit kan opmaken. Zo lief! Komt vooral omdat onze oudste de hele dag mama zegt vermoed ik . Van mama mag ik... mama ik wil... mama vieze neus... zucht best vermoeiend hoor zo'n drukke peuterpuber die de hele dag door kletst en aandacht eist hihi..

Dan is dat gebrabbel best lekker.

Wat opvalt is dat Björn steeds minder melk drinkt. Hij wil het gewoon niet meer. Geef daarom tussendoor steeds vaker wat water en soms met een heeeeeeel klein beetje appeldiksap. Ook brood eet hij nu redelijk en fruit. Warm eten (potje) gaat erg goed.

Tot later.

lfs nikiet
Pluk de dag!
Geen melkliefhebber Nikiet? Ach ja, water is ook lekker hoor, als hij zijn voedingsstoffen op een andere manier wel binnenkrijgt. Of is er een minimumhoeveelheid melk die ze moeten drinken met flesvoeding?

Wij zijn begonnen met broodkorstjes, en volgende week gaan we ook met boterhammetjes aan de slag! Ik heb appel-perenstroop gekocht voor af en toe, verder gewoon lekker brood met boter.

Aha, ik dacht ook al, wat kruipt er nou toch achter mij aan. 't Was de Oei ik groei-versie van Bloemetje!

Wat een onzin zeg, er zijn echt maar een paar kruipertjes met 7 maanden. Geen wonder dat zoveel ouders onzeker worden daarvan!

Hier wordt trouwens gewoon doorgepoept, maar mén wat stinkt dat! Je zou toch denken dat er nog niet zoveel naar binnengaat, maar kennelijk voldoende om een klein stinkdiertje na te doen.
Voy, ik denk dat een 'time out' van de kinderen voor jou en je vriend ook geen slecht idee zou zijn. Nu bedoel ik geen 2 weken, maar een paar daagjes kan echt wonderen doen. Twee weken zou ik trouwens niemand aanraden, ik vind het nu al veel te lang.

Hier geen 'oei ik groei' boek dus ook geen onzekerheid :)! Maar meiden, Ik wil jullie niet teleurstellen maar ik heb wel een boek waarin staat dat dat 'mamamam' een universeel geluid is die alle kinderen over de hele wereld maken en dat het eigenlijk niets te maken heeft met het al 'mama' zeggen. Er wordt wel gesuggereerd dat het woord 'mama' ontstaan is n.a.v die geluiden en dat het daarom een woord is dat in veel talen gebruikt wordt.

Elena is juist gek op haar melkflessen. Ik heb een keer roosvice uit een beker geprobeerd en m'n moeder heeft het een keer in een fles gedaan maar daar wil ze niets van weten. Het moet melk zijn! Ze heeft ook de een na de andere poepluier, vooral sinds ze aan het vaste voedsel zit. En die stinken inderdaad!

Elena kruipt trouwens ook niet hoor. Ze doet wel verwoedde pogingen maar tot nu toe schuift ze alleen nog maar op haar buik rond. Heel normaal dus als ik dat hier lees.
Klopt Kitty. Heb ik ook gehoord, dat juist daardoor het woordje mama is ontstaan. Maar toch blijft het leuk om te oefenen ;). En je mist dus niks aan het boek. Lees het amper nog. Ach ja, leuk cadeau.

Hier ook een echte melkdrinker. Als ze teveel honger heeft dan wil zo ook geen groentehap maar alleen de fles. En hier ook een klein stinkdiertje ;). Al 's ochtends voor de eerst fles. Goedemorgen!

Hier wil Yuna helaas niet meer slapen na de eerst fles. Dus mis nu zelf wel wat slaap. Maar goed, zij is gelukkig weer bijna beter. Vriend nog niet. Krijgt morgen uitslag van een bloed test. Hopelijk niks raars!
Voy; is Linde nog huilerig of heeft ze het sprongetje weer genomen?

Lucia; hoe is het met jou chica? En hoe gaat het werken met je rug? Geen last meer?
Ik ben zo benieuwd hoe het met Sam en Sammetje is... de laatste keer dat ze schreef was Sammetje ziek, hopelijk is er niets aan de hand!
Ben ik ook wel benieuwd naar Wen. Lily hebben we trouwens ook al lang niet meer gezien hier.

Chili, ik hoop dat het snel morgen is voor jullie en dat jullie dan een positieve uitslag krijgen. Die onzekerheid is niet leuk.
Net een leuk tafereeltje: we zitten te eten. Bloemetje heeft een bakje met stukjes peer en broodkorstjes voor zich, en heeft er behoorlijk in lopen graven. Dus haar gezicht zit eronder, de slab zit eronder en er steken nog wat stukjes peer en broodkorst in haar hand. Alles afgesabbeld uiteraard. Dan werpt ze haar hoofd naar voren en stoot haar lip tegen het bakje. Niet heel hard maar hard genoeg om even hard te moeten huilen. En dan moet je haar gaan troosten
Ja inderdaad, ik moest gister nog aan Lily denken, en er zijn er wel meer waar ik erg benieuwd naar ben.

Spannend Wen, met het brood. Wij zijn twee weken geleden met broodkorstjes (volkoren) begonnen en nu sinds een paar dagen krijgt ze zelfs vierkantjes brood met een plakje jonge kaas! Smullen! Waar ze helemaal geen genoeg van kan krijgen zijn druiven. Pitloze blauwe, door de helft en zonder velletje. Ze krijgt ze nog niet zo goed in haar knuistje, dus help ik haar erbij, maar ze snaait zo zes druiven weg. ook yoghurt met fruit is een groot succes. Alleen groente is een beetje een "probleem". ik weet niet zo goed wat ik haar moet geven.

Chili, jammer dat ze wat minder slaapt. dat kan trouwens makkelijk weer veranderen hoor, gaat hier ook altijd een beetje in golfbewegingen. Met Linde gaat het wel beter sinds gister, ze huilt nu weer op "normaal" niveau.

Kitty, ik ben heel erg toe aan een time-out, maar eigenlijk niet zozeer van mijn kindjes. Meer van het dagelijks leven, van de hitte (kan ik slecht tegen), van het vaak alleen zitten (vriend heeft wisselende diensten) en gewoon van dit huis (we willen zo graag verhuizen).

Ik vind het trouwens al heel wat dat Elena "buikschuift" of "swiffert" zoals een vriendin van me zo prachtig verwoordde..

Nikiet wat lief, dat mamamamamamama! Denk ook niet dat het echt "mama" betekent, maar het begin is er!
Oh en sterkte voor morgen Chili!!
Ach ik had helemaal over de bloedtest heengelezen. Hopelijk geen rare dingen Chili! Is je vriend nog steeds niet lekker?

Voy, wij geven als groenten broccoli, worteltjes, courgette (gekookt en dan het midden eruit halen), sperzieboontjes, tomaat, komkommer, aardappel, bloemkool en ook al eens gekookte witlof. Meestal wat we zelf eten. Als we iets anders eten, krijgt ze wat fruit, meloen of appel of zo.

De broodkorstjes gaan erin als koek ik ben benieuwd of ze het brood zelf straks ook zo lekker vindt!
Ja dat is eigenlijk precies wat wij ook geven, we hebben alleen nog geen courgette geprobeerd. maar al die dingen zijn niet echt een succes, ze sputtert ze er zo weer uit. Eens kijken of ik courgette kan vinden vanmiddag!
Moet ze misschien nog een beetje aan de smaak wennen? Bloemetje vindt tot nu toe vooral worteltjes en courgette lekker, de boontjes beginnen ook te komen. Oh, dat teleurgestelde gezichtje als ze enthousiast in haar bordje grijpt, een hap neemt en *nee niet weer broccoli*
hai, hai,

Ik denk dat het mammamamaaa ook meer oefenen is hoor en niet bewust. Maar ik denk wel dat het komt doordat ze dat zoveel horen en dan proberen na te doen. Net zoals hij gaat gillen als zijn broer in de buurt is en als die een kreet terug doet doet Björn vervolgens weer precies hetzelfde terug.

Voyager. Wat grappig druiven?!

En Wen wat eet ze al veel soorten groenten zeg. En hoe doen jullie dat? Allemaal stukjes of geprakt? Hoe krijgt ze het anders weg? Björn moet al snel kokhalzen. Hij heeft immers nog maar 2 minitandjes. En zoveel smaken lust hij nog niet denk ik al is het een kwestie van proberen en blijven aanbieden denk ik.

Brood (licht volkoren) eet hij goed in hele kleine stukjes zonder korst met smeerworst of smeerkaas. Hij doet er wel minstens een half uur over hahaha...

Ik denk dat hij boven 2 tanden krijgt en daar erg last van heeft. Hij kan moeilijk in slaap komen in de nacht. Overdag gaat het wel. Gisteren maar een zetpilletje gegeven omdat hij zo'n pijn leek te hebben en ook druppeltjes. Eten (geprakte banaan) ging vanmorgen ook niet zo goed. De eerste papfles (210) wel maar daarna drinkt hij meestal 2 x max 100 ml. Dat is wel normaal volgens het cb schema als ze ook vast voedsel krijgen. In de avond krijgt hij nog een fles van 190 ml met een btje rijstebloem.

groetjs, nikiet
Pluk de dag!
Lijstje wat Linde allemaal eet:

Brood

Kaas

Yoghurt

Perzik

Druiven

Banaan

Peer

Appel

Mango

Komkommer

Wortel

Sperzieboontjes

Aardappel

Tomaat

Slablaadje

Bloemkool

Rijstwafeltjes

Pasta (macaronietjes)

En nog wat dingen die ik vergeten ben. Alleen de groenten gaan hier dus even niet zo voorspoedig, daar krijgt ze niet zoveel van binnen.

Wij doen alles in stukjes, behalve de Yoghurt
Zou natuurlijk goed kunnen nikiet. Zitten er van die harde rooie bobbels? Zielig he!
Whahaha Linde ligt nu op mijn borst echt vreselijk te poepen. Ze doet enorm haar best. Persen en Hngngng zeggen. Je voelt dat lijfje helemaal aanspannen en een lucht!!!! Ik vind dat zooo grappig!
Die lucht vind ik dan weer niet zo grappig

Nikiet, alles gaat hier in stukjes (wel gaargekookt, behalve de stukjes fruit). Ze krijgt het prima weg hoor, ze kan al goed kauwen met die tandeloze kaakjes! Ze vindt niet alles even lekker hoor, maar wat ze niet lekker vindt blijven we wel aanbieden, dan went ze vanzelf aan de smaak. Bij de boontjes leidt dit al tot succes! In het begin kokhalsde ze nog weleens maar nu eigenlijk helemaal niet meer. Ze eet gewoon gezellig mee met ons.

Ons lijstje tot nu toe (altijd leuk om eens helemaal op te schrijven)

Appel, peer, banaan, perzik, mango, meloen, broccoli, worteltjes, courgette, sperzieboontjes, tomaat, komkommer, aardappel, bloemkool, witlof, broodkorstjes (soms met een beetje boter), rijstwafeltjes.
Lief dat jullie meeleven! We horen het morgen...

Hier blijven we ook stukjes aanbieden. Al prak ik soms wel eens het laatste restje omdat Yuna errruuggg weinig geduld heeft. Maar gaat ook hier goed, net ook weer gezellig met z'n drietjes gegeten. Hier ook een stuk vroeger (18:00) dan voorheen (19:30). Nu ligt zij rond 19:30-20:00 op bed.

Ze heeft het volgende al gegeten: peer, banaan, meloen, mango, tomaat, courgette, boontjes, tomaat, komkommer, aardappel, rijst (wel met een lepeltje ;)), broccoli, bloemkool, worteltjes, rijstwafeltje, broodkorstje. Lijkt aardig op jou lijstje Wen ;) Ze vindt tot nu toe echt alles lekker, het is echt een kleine veelvraat. Ze drinkt ook nog elke keer alle flesjes leeg. Denk dat ze straks op het CB zullen zeggen dat ik een fles moet gaan minderen ;).

Voy; jij had toch ook het boek van kleintjes? Sla en pasta 'mag' dat al? Dacht dat het later pas 'mocht'. Fijn dat het weer beter gaat met Linde!

Kitty; bedankt voor je reactie op de foto's. Hoe gaat het met je meisje? En trek je het nog, ook met 5 dagen werken?

Hier vandaag de wandelwagen aangepast. Heb het zo lang mogelijk uitgesteld omdat ze er nog zo lekker in kon slapen. Ze past er nog in maar ze begon sinds zondag telkens te draaien in de bak naar de buik. Dus enorm veel bekijks in de AH hahaha. Dus de bak eraf na 71/2 maand en nu het zitgedeelte erop. Ze vond het wel even raar maar ook wel weer erg leuk en spannend. En toch ook nog geschikt voor een dutje.
Haha, onze lijstjes lijken inderdaad veel op elkaar. Duidelijk dat jij ook de voedselintroductielijst van Kleintjes aanhoudt

Sla mag al vanaf 6 maanden maar staat niet bij de rauwkost. Dus ik ben bang dat het de bedoeling is dat je het gekookt aanbiedt. Lijkt mij niets, dus we wachten daar nog wel eventjes mee, over een paar weekjes krijgt ze dat dan wel.

Je hebt de bak lekker lang kunnen gebruiken Chili! Welke wagen had je ook alweer? Wij gebruiken de wagen nog maar weinig buitenshuis, ze slaapt er nog wel eens in op de veranda, en verder zit ze er vooral veel rechtop in als wij erbij zijn. Dus wij wachten denk ik nog even met ombouwen tot ze er ook in slaaphouding niet meer in past. Maar de buggytijd zit er aan te komen... zucht...

Wat gaat het hard he, met die kleintjes van ons!
Hallo meiden,

hier weer eens even een berichtje van mij. Ik lees nog steeds mee, ben altijd toch nieuwsgierig hoe het met alle kindjes (en jullie ) gaat. Maar tegenwoordig lees ik het forum vooral op het werk (tijdens het kolven, heel handig!) en daar ben ik nooit ingelogd. Dus ik kan daar niet reageren (is trouwens ook best moeilijk met die kolf aan de borst )

Leuk om al jullie verhalen steeds te lezen! Heel herkenbaar allemaal. Alleen ligt Lize wel steeds wat voor op jullie (ze was de eerste van alle kids hier), dus die is al bijna 8 maanden. En compleet tandeloos .

Ze krijgt nog steeds BV en ik kolf me helemaal suf (als ik werk dan). Moet zeggen dat ik er wel genoeg van begin te krijgen. Maar het gaat nog zo goed, dus ik vind het ook zonde om met kolven te stoppen. Ach ja, je mag tot de negende maand op het werk kolven, dus langer dan dan zal er wel niet van komen!

Ze eet ook ontzettend goed; een hele boterham tussen de middag, s avonds een warme hap en natuurlijk fruit. Echt alles gaat er met veel gesmikkel in. Hier geen rapley; we prakken en dat gaat prima. Ze krijgt wel eens een stukje van iets, maar we voeren het niet consequent door.

Ze zegt inmiddels al papa en mama en begint te kruipen. ze probeert zelfs op de voetjes te staan als ze de benen opgetrokken heeft! En dan kukelt ze op haar zij en lacht zich rot. Het gaat zo hard!!! En ik blijf zo verliefd op haar. Ze is echt erg makkelijk en ontzettend vrolijk. Heerlijk! Wel heel erg ondernemend en nieuwsgierig.

Even een vraag aan de moeders die nog Bv geven; Lize heeft de laatste tijd dat ze helemaal niet meer geinteresseerd is in de borst. Ze vindt de wereld eromheen veeeel interessanter. Dus ze hapt vrolijk aan, drinkt 3 slokken en werpt zich dan achterover om te zien wat er allemaal om haar heen gebeurt. Als ik geluk heb heeft ze de tepel nog losgelaten. Herkennen jullie dat? Tips?!? Ben bang dat ze te weinig drinkt.

Lang verhaal; ik ga binnenkort weer op jullie apart reageren. Ga zo slapen; twee zieke kinderen en een nacht slaap overgeslagen daardoor. Kindjes zijn leuk, maar ik ben wel errug moe steeds.... Jullie ook, of doe ik iets verkeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven