Januari 2009 (Deel 2)

22-04-2009 15:40 2502 berichten

En hier weer verder!

Link oude topic: JANUARI 2009
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker Sam, nog een vakantie in het vooruitzicht! En fijn dat het zo goed gaat met je twee kinderen.

Chili, klinkt toch wel aantrekkelijk, die eilandjes bezoeken. Maar ik kan me voorstellen dat je het liever met je vriend en dochter had gedaan dan voor je werk. Ben je daar wel goed bereikbaar, want dat zal ook meespelen in je beslissing lijkt me.

Leuk weer iets van jou over Dieke te lezen Hip.

Nog een paar daagjes, dan is Elena weer terug. De afgelopen dagen vielen wel mee want ik ben aan het aftellen en nog allerlei klusjes aan het doen voordat ze thuiskomt. Het huis schoonmaken bijv want dat schiet er bij ons ook regelmatig bij in. En ik heb al vast eten voor haar gekookt en ingevroren. Elena kan pas eind september op het KDV terecht. In de tussentijd zal de buurvrouw haar opvangen. Toch heb ik daar nog steeds meer moeite mee als dan dat ze bij m'n ouders is. Ze doet het daar ook zo goed. Ze slaapt er van 8 uur 's avonds tot 8 uur 's morgens en ook overdag nog zo'n 3 tot 4 uur. Tussendoor nemen ze haar vaak mee uit naar de eendjes, hertjes ed.

Ik lees iets over de kuif van Dieke. Nou, m'n moeder heeft van de 10 haartjes op Elena's hoofd ook een kuifje gemaakt... Ik zal de foto wel op Hyves zetten.

Elena kruipt nog niet maar staat ook graag aan een tafel en als je haar vasthoudt zet ze 3 stapjes. Daarna kijkt ze je trots aan en dan zet ze nog een paar stapjes. Ze deed dat bij ons al, maar nu belde m'n moeder gisteren op om te vertellen dat ze dat bij haar ook doet. Heel grappig.
Jeetje, al staan en zelfs al lopen! Het gaat echt hard ja.

Nog even volhouden Kitty, dan kun je je kleine meisje weer knuffelen! Heerlijk lijkt me. Ook fijn dat het zo goed met haar gaat bij jouw ouders. Ze zullen haar wel erg gaan missen als ze straks weer bij jullie is! Mijn ouders klagen na een dag al dat het zo stil is zonder de kindjes.

Hip; leuk om weer van je te lezen! Wat grappig, dat kuifje. Leuk he, dat ze zichzelf op deze leeftijd nog zo goed kunnen vermaken. Een lapje stof is vaak al genoeg om lang mee zoet te zijn.

Wat Lize nu trouwens ook doet en wat echt heeeel schattig is, is zwaaien. dat kan ze al een paar weken, maar het gaat steeds gerichter (en op commando ). Als ze naar bed gaat zwaait ze altijd heel hard naar papa. Heel erg lief. Soms met haar hele hand , maar soms ook met de vingertjes. Met een brede smile erbij. Nog steeds zonder tandjes. Maar ja, je kan niet met alles tegelijk bezig zijn he?
Jemig, dus niet alleen staan en lopen maar ook nog zwaaien! Waar zijn die hulpeloze wezentjes gebleven

En ach, tandjes worden overschat vindt Bloem

Eten gaat hier ook steeds beter Hip! Ze pakt het behoorlijk gericht op, kauwt lekker en werkt zo best wat stukjes brood weg. Vanochtend op het kdv voor het eerst fruit gehad, ze waren verbaasd over hoe goed ze dat al zelf kan eten (eerste kindje dat rapleyt daar).

Zo eens even het kuifje van Elena bekijken, ik ben benieuwd! En het kuifje van Dieke, ik zie het helemaal voor me hoe ze daar in de box verstoppertje zit te spelen.

Elena komt al bijna weer thuis Kitty! Donderdag toch?
Wat leuk dat Lize zwaait Helena! M'n moeder heeft Elena blijkbaar 'klappen in de handjes' geleerd. Ik ben benieuwd. En ja, ze is terug vandaag Ik ben heel benieuwd hoe ze reageert als ze ons ziet. Hopelijk herkent ze ons nog! M'n moeder huilde vanmorgen al aan de telefoon. Dat ze haar weer moet missen. Dat wordt nog wat.

Verder heeft m'n schoonzusje gisteren een kopie van een foto achtergelaten waar zij op staat toen ze een baby was. En guess what? Elena lijkt als 2 druppels water op haar. Onvoorstelbaar. Het bewijs dat er niets van mij in haar (gezicht) zit !

Nou, nog even een paar uurtjes werken en dan na m'n werk rechtstreeks richting vliegveld!
Veel plezier vanmiddag Kitty! Laat je nog wat van haar heel na alle knuffels?

En misschien komen jouw trekken gewoon pas wat later tevoorschijn?
Wen: neem aan dat ze inderdaad niet al te lang wachten in het ziekenhuis. Wellicht na de vakantie periode? Hier ook nog steeds geen tandjes.

Kitty; succes met werken en heel veel plezier vanavond. Knuffel haar maar lekker.

Hip; leuk om van je te horen. Gelijk hoor, dat je lekker geniet. Zit helaas 4 dagen per week op gesloten in een kantoor ;(.

Helena; probeer Yuna ook te leren zwaaien maar dit lukt nog niet. Ook in de handjes klappen probeer ik vaak maar ook dan kijkt ze me aan alsof ik gek ben. hahaha

Hier gaat het eten ook echt goed en je ziet het ook aan haar ;). Vraag me af of ik nu moet minderen met de flessen. Zal het dinsdag eens vragen op het CB. Ja, ik mag weer....

En zoooo schattig maar ze kruipt nu echt. Vorige week schoof ze nog vooruit maar eens had ze het te pakken en nu is dus niets meer veilig.
Ik ben weer terug van vakantie! T was heerlijk. Zie de foto's

Poeh, veel geschreven zeg, ga morgen wel even bijlezen. Ik zag allerlei mijlpalen voorbij komen. Leuk! En wat een verschillen he!

De 'score' hier tot nu toe:

- Tanden, 3 door, 1 bijna

- Zitten, check

- buikschuiven, check

- staan aan de tafel (net meteen even geprobeerd nadat ik het hier zag staan), nope. Ze snapt niet dat ze zich dan vast moet houden, haha. Ik ga t ook niet meer proberen, ze moet t zelf maar leren!

- lopen, totaal niet

- kletsen, de héle dag. Favoriet: TATATATATATATATATA (héél hard..), pweeeee, heeeeeeeeeey, hoeeewaaaa, adat en hihihihihihihihihihi ( ze schatert de hele dag door)

Tot snel!
Wauw, al kruipen Chili. Daar is ze snel mee!

Ik lees dat Rapley z'n vruchten af aan het werpen is. Chili, m'n moeder heeft het aantal flessen bij Elena teruggebracht tot 3 per dag (210 ml). Mij lukte dat niet. Ik zat nog steeds op 5 flessen bij haar, maar 3 schijnt normaal te zijn vanaf 7 maanden ongeveer.

Gezellig dat Chica de hele dag kletst en lacht Lucia!

Ik maak me een beetje zorgen momenteel. Als het goed is zit Elena met m'n ouders in het vliegtuig maar ik hoorde dat er noodweer op komst is en ik zag op de buienradar dat dat momenteel net voor de kust van Nederland hangt. Ik ben bang dat zij er dus ook in terecht komen. Ik ben blij als we een uur verder zijn. Dan zouden ze hier moeten zijn.
Krijg net een sms berichtje van m'n vader dat het vliegtuig nog niet vertrokken is.... Als het goed is vertrekken ze over enkele minuten. Zo'n drie kwartier later dan gepland. Hopelijk gaat het goed.

Trouwens Wen, ik vind het niet echt heel erg hoor dat Elena niet op me lijkt. Gelukkig is m'n schoonzus niet heel lelijk Ik hoop wel dat ze haar krullen dan ook maar meteen erft!
bah kittycat, ik zou me ook zorgen maken dan hoor.

ik ga er vanuit dat ze ondertussen weer veilig en lekker in je armen ligt

owh om deze tijd misschien gewoon veilig en lekker in haar eigen bedje.

Hier hebben we een rot nacht achter de rug.

Dieke was vannacht echt om het uur wakker en dan maar huilen,huilen en huilen.

Troosten ging ook maar moeizaam maar ik kon buiten een beetje een snotneus niets aan haar ontdekken waar ik iets aan kon doen.

zielig!

Vandaag ging het gelukkig goed. ze was vrolijk, propte lekker een boterhammetje naar binnen en dronk haar flessen leeg.

Maar een uurtje nadat ze naar bed was gegaan hoorde ik wat gemompel en gekreun.

Toen ik ging kijken en haar uit bed pakte voelde ik het al... koorts!

heeft ze toch een temperatuur van 39,5 graden...

nog zieliger!

ik heb haar een paracetamol zetpil gegeven en toen heeft ze een poosje met dat warme koppie tegen me aan gehangen op schoot.

Later was de koorts een klein beetje gezakt, nu slaapt ze en ik hoop dat ze dat voorlopig blijft doen.

Zoals mijn moeder vroeger altijd zei.. slapen is het beste medicijn

Stiekem zou ik het zelf ook wel prettig vinden want ik had net 5 nachten gewerkt en gisteren overdag niet geslapen.

Er kwam dus een 6de nachtje bij.

Hopelijk knapt ze snel op, vind het zo zielig als zo'n kleintje ziek is.

Ondertussen al bericht gehad van het ziekenhuis Wen ?

Denk het niet want anders had je het vast wel gemeld.

owh en Kittycat,

Dieke heeft uiterlijk ook helemaal niks van mij.

geen donker haar, geen donkere ogen, niks van dat alles!

Heb wel het idee dat ze mogelijk met haar karakter wel op mij lijkt.

papa maakt zich daar al een beetje zorgen over:)

Owh geloof dat ik haar weer hoor.

goedenacht allemaal !
Hip, wat vervelend en zielig dat Dieke ziek is. Hopelijk duurt het niet lang. Het zal voor jou inderdaad ook wel zwaar zijn met die slapeloze nachten (en dagen!). Oh, en toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige moeder ben die een kind heeft dat niet op haar lijkt. Nou ja, Elena heeft m'n (lelijke) voeten gekregen. Dat is het wel zo'n beetje. We zijn er nog niet uit van wie ze haar karakter heeft.

Nou, ze is weer veilig bij ons gelukkig. De vlucht was goed verlopen dus ik had me voor niets zorgen gemaakt. Toen ze me zag verscheen er een lach op haar gezicht en ik smolt meteen toen ik die twee tandjes zag die er uitstaken .

Toen m'n man er ook bijkwam keek ze even verbaasd van mij naar m'n man en toen verscheen er ook een lach op haar gezicht voor hem. Ze is om half 9 gaan slapen en toen ik vanmorgen om 8 uur naar m'n werk wilde gaan sliep ze nog! Ik vond het wel een beetje jammer, had haar graag nog even geknuffeld voordat ik vertrok maar gelukkig ben ik om half 4 afgewerkt vandaag en kan ik het hele weekend van haar genieten. M'n ouders zitten inmiddels weer in het vliegtuig.

Lucia, wat heb je weer een leuke foto's op Hyves gezet van Chica. Heb ze vanmorgen al bewonderd!
Fijn dat alles goed is gegaan Kitty!! En geniet maar lekker van je meisje het komende weekend, heerlijk! Heb ook echt zin in het weekend. Nog even doorwerken hier en dan lekker vrij. Oh ja, wanneer krijgt ze nu nog de fles dan? Hier dus nog vier: 7, 11, 15 en 19 uur. Welke kan ik skippen (althans, proberen)?

Hip; wat vervelend dat Dieke ziek is. Hoe gaat het nu met haar? Nog koorts? Heeft ze nog meer klachten?

Lucia; leuke foto's inderdaad! Waar zijn jullie geweest op vakantie? Wij gaan eind september nog maar weet niet goed waar naar toe te gaan.

Misschien een rare vraag maar wat verstaat men precies onder rode billetjes bij het door komen van tandjes? Gister wilde ik Yuna temperaturen omdat ze vaak 's avonds nog hoest en lichte verhoging heeft. Dit vond ze erg pijnlijk en rondom was het een beetje rood. Weet iemand ook of 37.8 'mag' bij een baby en hoelang?
Sorry, ik heb geen verstand van verhoging e.d. bij baby's Chili. Was het ook niet zo dat rode billetjes en verhoging toch niet direct te linken waren aan tandjes?

Kitty, fijn dat Elena weer veilig bij je thuis is! Leuk welkom zo En ik kan me voorstellen dat je dan ook hoopt op krullen als ze op haar tante lijkt, krullen vind ik zo schattig!

Bloemetje lijkt sprekend op mij, ik zal eens een fotootje op de Hyve zetten van ons tweeën. Sowieso ga ik even kijken want het klinkt alsof er weer veel leuks te zien is!

We hebben net een brief gekregen van het ziekenhuis: 16 oktober mag ze komen. Vind ik persoonlijk wel heel lang duren, twee maanden. Maar ik neem aan dat als het iets ernstigs is, je wel sneller terecht kunt.
Ik zou het ook positief zien Wen. Als het ernstig was hadden ze er wel spoed achter gezet.

Chili, m'n ouders deden het eten/drinken als volgt: 8.00 uur fles, 9.00 uur liga en een beetje roosvice uit een beker, 11.00 uur naar bed, 13.00 uur fruithapje, 14/15.00 uur fles, weer naar bed, 18.00 uur avondeten (aardappelen/groente), 19.00 uur yoghurtje of danoontje, 20.00 uur fles. Daarna naar bed.

Zelf wil ik die Liga proberen te vervangen door een boterham dit weekend en ik wil proberen of ze water uit een beker wil drinken ipv roosvice. Ik geloof dat het ook aangeraden wordt om ipv melk meer water te geven of ongezoete fruitsap. M'n ouders gaven haar ook regelmatig een soepstengel en dat vind ze ook lekker. Van die verhoging weet ik ook niet. Misschien heeft iemand anders ervaring?

Dat Bloemetje op jou lijkt was me trouwens al opgevallen Wen. Ik herinner me zelfs dat ze al op een echo die tijdens je zwangerschap gemaakt is, op jou leek!

Prettig weekend allemaal.
Haha Kitty, dat klopt van die echo! Grappig he? (de oren had ze waarschijnlijk liever van mijn vriend geërfd... )
Bedankt Kitty! Ik ga er komende tijd eens meer bezig. Zal wel lastig worden want ze vindt de melk nog erg lekker ;). Enne, nog niks van de krullen te zien bij Elena hahaha Maar inderdaad ik vindt krulletjes ook errrruuggg schattig.

Wen; ze hoest nog steeds dus linkte het zelf daaraan maar ze heeft het al een tijdje dus was benieuwd hoelang het mag aanhouden. Het is geen koorts maar toch. Zal het dinsdag eens vragen op het CB. Fijn dat je een oproep hebt gehad en idd zou me niet teveel zorgen overmaken anders hadden ze er wel spoed van gemaakt. En ja, ik vind Bloem ook echt een kopie van jou! Zo leuk.

Ik weet nog niet goed of Yuna op mij lijkt of op mijn vriend. Karakter volgens mij van ons beide het eigenwijze, dus dat wordt nog wat! Zie trouwens ook haar gezichtje terug in die van de echo. Wel bizar eigenlijk!
Fijn dat Elena weer lekker bij jullie is en dat alles goed gegaan is.

Ze heeft ook een aantal mooie veranderingen ondergaan dus toen ze in nederland was, leuk!

Kan me ook wel weer voorstellen dat je ouders haar nu weer missen, zo'n lekker meissie in huis

Dat duurt inderdaad nog even Wen, 16 Okt. maar net wat je zegt...als het ernstig zou zijn hadden ze je wel eerder laten komen.

Daar zou ik ook vanuit gaan.

Hoe dan ook is het wel lekker als jullie gewoon duidelijkheid erover hebben.

Net ook de foto bekeken op Hyves, Bloem lijkt echt heel veel op jou!

Leuk

Hier gaat het weer een stukje beter.

Ze heeft toch nog wel een paar keer 39 of 39,5 graden koorts gehad.

De koorts is nu weg en wat overblijft is een snotneus en hoesten.

Dat hoesten vind ik erg zielig, ik kan me zo voorstellen hoe zo'n rauw gehoest keeltje aanvoelt.

Afgelopen nacht ging nog steeds niet echt soepel., regelmatig hoorde ik haar een beetje jammeren.

Het is niet echt huilen maar wel duidelijk aangeven dat ze zich niet prettig voelt.

Beetje drinken of gewoon even lekker knuffelen doet al heel veel goed gelukkig

Vrolijk is ze wel!

Vanmorgen hebben we samen koffie gedronken bij het kippenhok.

Het is maar goed dat die kippen nog niet leggen anders zouden ze nu door haar gegil spontaan een maand of 3 van de leg zijn.

Sjonge het maandelijkse luchtalarm is er niks bij.

Vandaag ga ik denk ik voor het eerst het buggy gedeelte van de kar proberen, ben heel benieuwd!.

Ze is trouwens gek op karnemelk, ik kan nergens vinden of dat slecht zou zijn op deze leeftijd, iemand van jullie een idee ?

In onze familie's komt geen koemelkallergie enz voor.

Ik ga snel even wat nuttigs doen nu ze even lekker slaapt.
He bah Hip ook al een zieke meid! Maar gelukkig is de koorts weer voorbij. Hopelijk het hoest ook. Hier hoest Yuna nog steeds een beetje en vaak 's avonds nog licht verhoging. Vanavond wel echt koorts trouwens met 38.5. Maak me gelijk weer zorgen, hoop niet dat ze weer ziek wordt.

Hoest met de rest? Het is hier zo rustig. Hopelijk alles goed!
kom ook nog even hoi zeggen voordat we op vakantie gaan! we hebben geboekt vanaf zaterdag, maar ms gaan we eerder weg.

alles hier goed, nachten nog wat onrustig, maar tand vijf is inmiddels door. ze gaat als een speer. zitten hier ook al en vandaag wilde ze gaan staan leek wel, zo grappig!

verder ben ik al een paar dagen ziek, vannacht was echt drama. maar ik lijk nu het ergste wel gehad te hebben. vervelend was dat mijn vriend ook ziek was en dan is twee kinderen niet handig kan ik jullie vertellen....
Fijne vakantie dan Sam! Hopelijk hebben jullie niet teveel last meer van jullie ziekzijn, en kun je lekker genieten.

Wat gaat het hard met de tandjes Hier nog steeds niets, gelukkig maar want ze lijkt me af en toe wat te bijten tijdens het voeden. Zonder tanden doet dat veel minder zeer en nu kan ik het haar redelijk pijnloos afleren (hoop ik)

Hip, arme kippetjes Karnemelk weet ik ook niet, wel dat je gewone melk het beste nog even kunt verdunnen met water.

Hoe ging het met de buggy? wij hebben nog steeds niet omgebouwd, ze zit thuis rechtop in de bak en om te vervoeren gebruiken we draagdoek of manduca eigenlijk alleen maar.

Wat zielig, al die zieke kleintjes Gelukkig blijft het ons tot nu toe bespaard *fingers crossed*
Oh, wat vervelend al die zieken! Helaas kan ik er inmiddels een beetje over meepraten. Elena heeft haar eerste verkoudheid te pakken. Man was vorige week verkouden en afgelopen weekend kregen Elena en ik het. Gelukkig heeft ze geen koorts en eet en drinkt ze goed alleen het slapen lukt niet echt. Daardoor jengelde gisteren ook veel en was ze niet zo actief als normaal. Hopelijk gaat het vandaag weer wat beter.

Chili, ik hoop dat de koorts snel wegblijft bij Yuna want het duurt nu al een poosje, niet? Is je vriend weer helemaal beter?

Hip, hier wordt het afgeraden om bekers of flessen met koemelk te geven tot het eerste levensjaar. In kleine hoeveelheden mag het wel. Ik denk dat voor karnemelk hetzelfde geldt. Het zal op zich geen kwaad kunnen zolang je het maar met mate geeft.

Wen, krijg je geen last van je rug nu je Bloem zoveel draagt naarmate ze zwaarder wordt? Ik voel m'n rug al als ik Elena alleen maar optil. Ze is inmiddels ook al 10 kg. Gelukkig doet ze het prima in de buggy.

Sam, prettige vakantie en beterschap!
Fijne vakantie Sam! Wat is het uiteindelijk geworden? Geboekt via de site die ja aanrade?

Wen; hier ook nog geen tandjes en vanochtend op het CB zeiden ze ook nog niets te zien/voelen. Hier nu sinds 2 wkn Yuna in de wandelwagenbak met het gezichtje naar me toe. Ze vindt het heel erg leuk en gelukkig kan ze er ook nog haar dutjes in doen ;).

Kitty; he bah ook al een verkouden meisje. Het is zo zielig he?! Hier duurt het inderdaad al een tijdje. Maar sinds het weekend weer erger en sinds gister weer koorts. Op het CB heeft de kinderarts nog even geluisterd en constateerde nog steeds licht bronchitis. Ook haar oortjes waren een beetje ontstoken. Hoop dus niet dat allemaal gaat doorzetten. Maar net als bij jou een jengelende meid die ook al is ze heel moe, moeilijk wil slapen.

Verder is ze alweer ruim 8 kilo, 8370 geloof ik en bijna 70 cm. Pfff wat groeien ze toch hard!!
Ach arme Yuna en Elena. Hopelijk knappen ze allebei snel weer op!

Hier vanmiddag een klein ongelukje gehad Bloem zat op het speelkleed, maar ik had haar net iets te dicht bij de rand gezet. Ze leunt voorover, nog iets verder (ik dacht nog, hee ik moet haar verder op het kleed zetten) en boem, met haar voorhoofd op de houten vloer. Brullen natuurlijk.... op zulke momenten ben ik wel blij dat ik nog even de borst erin kan stoppen na even uithuilen, ze was meteen stil (nou ja, ze snikte nog wat door tijdens het drinken). En ik heb een klein schuldgevoel gekregen

Chili, je bedoelt de buggy-inzet denk ik? Die van mij kan dus niet naar me toe, achteraf heel jammer. Maar aan de andere kant, ik draag haar toch altijd.

Kitty, Bloem is wel iets minder zwaar, ik denk zo'n 8 kilo (morgen CB!). Maar nee, ik krijg gelukkig geen last van mijn rug van het dragen. Zondag bij DelfSail nog de hele middag (van 2 tot 6) continu gedragen op rug en buik, en ik merk het amper. Komt doordat je met een doek heel dicht bij je draagt, het gewicht komt dicht bij je middelpunt (of hoe zeg je dat). Een goed geknoopte doek draagt met je mee. Mensen met rugklachten en reuma die veel dragen, zeggen zelfs dat ze minder klachten hebben door de training en goede houding die je er automatisch krijgt.

Nou ja, morgen dus CB, ik ben benieuwd! Ik gok dat ze bijna aan de 8 kilo zit nu.
Wauw Kitty lees nu dat Elena al 10 kilo is. Hoelang is ze? Volgens mij een stuk langer dan Yuna toch?

Oeps Wen kan gebeuren. En ja, dat vond ik ook een heel groot voordeel van bv ;). Hier ook al een keertje haar koppie gestoten tegen de tafel... ze kan soms ook ineens haar hoofd voorover of achterover gooien. Succes op het CB!
Dag, dag,

Ben ik weer even.

Wat veel zieken en zieke kindjes. Vervelend hoor. Sterkte allemaal! Op mijn werk hoor ik dat ook veel mensen ziek zijn. Wel griep maar toch geen Mexicaanse....

mmmm... ik weet het niet zo. Ik denk dat de Mexicaanse griep misschien wel zo mild is dat het ook een gewone griep kan zijn.

Ook een aantal al tandjes? Leuk hoor. En wat betreft die rode billen en verhoging. Dat klopt wel hoor! Ik weet dat sommige bladen e.d. anders beweren maar hier was het zowel bij mijn eerste als 2e zo dat ze wat hangerig en koortsig werden en vuurrode billen kregen. En ja hoor. Één of meer dagen later een tand!

Björn heeft er inmiddels 3 door: 2 beneden in het midden en 1 boven links in het midden en rechts midden zit te drukken (wittig door het tandvlees kun je zien).

Ook tijgert hij de hele kamer al rond en als hij op schoot zit wil hij gaan staan. Los zitten doet hij nog niet. Heel soms heel eventjes maar hij vindt het gewoon niet leuk genoeg. Hij wil alleen maar bewegen en rondkruipen. Te lang in de stoel wil hij dus ook niet en ook niet in de buggy behalve als we gaan wandelen of gaan autorijden.

In de buggy gaat hij al een tijdje. Als ik even boodschappen ga doen bijv. Ideaal. Kan je ze ook in de ligstand doen en kunnen ze veel zien.

Björn is over 4 dagen alweer 8 maanden!

Hij was vorige week 7,5 kg en 72 cm. Hij zit boven het gemiddelde qua lengte maar de rest precies gemiddeld.

Hij is gek op brood. Hij krijgt een halve boterham zonder korst met smeerworst of appelstroop per dag. Ik denk dat ik hem meer ga geven. Verder een klein potje of de helft van een groter potje en soms vers. Van ons ook stukjes tussendoor. Bijv. aardappel.

Soepstengels vindt hij ook erg lekker en liga. Met diksap kijk ik nog wat uit. Vooral nu die tandjes heeft. Ik maak het heel waterig. Hij krijgt nog 4 flessen maar kan eigenlijk naar 3. Dit lukt nog niet echt omdat hij nog niet zoveel anders drinkt.

rond 7.00 uur krijgt hij 210 ml met pap. dan 11.00 fruit of brood + soepstengel. 12.00 uur drinkt hij ca. 100 ml en dan slapen. Rond 14.30/15.00 uur brood of fruit en dan rond 16.00 uur weer ca. 100/150 ml. rond 17.30 warm eten en rond 19.30/20.00 uur de laatste fles 190ml met rijstebloem. Dan slaapt hij weer door tot ca. 7.00 uur v.a. ca. 20.30 uur.

Verse melk zou ik voor het eerste jaar niet geven. Het schijnt te vet te zijn. maar misschien kan het wel met water? En ik denk dat ze het vroeger ook dronken maar toch...

Tot snel.

groetjes,nikiet
Pluk de dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven