Uitspraken - dooddoener?

09-08-2009 00:09 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op mijn topic "Als je de mensen leert kennen, ga je van de dieren houden" reageerden sommigen met "wat een dooddoener net als bijvoorbeeld een dag niet gelachen is een dag niet geleefd".

Wat vind jij nou een echte dooddoener? Ik kan zelf bijvoorbeeld he-le-maal niks met "het heeft zo moeten zijn"
"Wie goed doet, goed ontmoet", hier word ik razend van! Of die uitspraken die vallen in de categorie: je bent verantwoordelijk voor je eigen leven zoals daar zijn: je kunt bereiken wat je wilt, het zit tussen je oren, positief denken, morgen komt er weer een dag en ga zo maar door.

En al eerder genoemd: lekker in je vel zitten, hier kan ik werkelijk niks mee. Hoe ik me voel, ik zit elke dag voor zover ik weet in hetzelfde vel met dezelfde inhoud.

"Komt tijd, komt raad", hysterisch word ik hiervan als iemand dit tegen me zegt!!
quote:fleurtje schreef op 09 augustus 2009 @ 16:04:

Huh, niet aan gedacht? Mijn vader is nu 17 jaar dood en ik denk er nog elke dag aan. Heb ik het nog nieteens over mijn moeder, die bijna drie jaar geleden overleed.Lees dit nu pas, maar voor jou Fleur!
What doesn't kill you, makes you stronger.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Mirrex schreef op 12 augustus 2009 @ 00:19:

"Geef 'm maar een weekje aan mij, dan is het zooo over"

Over mijn zoon die een drietal psychiatrische stoornissen heeft

Dan word het je toch zwart voor de ogen? Wat een domme mensen...

Ook irritant (maar minder ernstig); als ik mijn zoontje bij mijn schoonmoeder op komen halen, dan krijg ik altijd (maar dan ook ALTIJD) te horen 'hij is de hele dag zo lief en rustig, maar nu jij er bent....'
quote:rastafun schreef op 12 augustus 2009 @ 01:31:

En al eerder genoemd: lekker in je vel zitten, hier kan ik werkelijk niks mee. Hoe ik me voel, ik zit elke dag voor zover ik weet in hetzelfde vel met dezelfde inhoud.

"Komt tijd, komt raad", hysterisch word ik hiervan als iemand dit tegen me zegt!!

Nou...dat is niet helemaal waar van dat in hetzelfde vel zitten elke keer Je cellen vernieuwen zich namelijk continue en je 'draagt' niet meer hetzelfde velletje als toen je 2 jaar oud was

"Komt tijd, komt raad" vind ik wel een lekker relativerende. Soms kun je zo panisch worden van een probleem ergens in de toekomst dat het toch geen zin heeft om je er nu druk om te maken. De oplossing komt soms sneller als je het hele geval loslaat. Dus in die context plaats ik de uitspraak. Maar ik kan me voorstellen dat ' ie voor jou kiliing is ;)
quote:Sensy12 schreef op 12 augustus 2009 @ 21:35:

[...]Nou...dat is niet helemaal waar van dat in hetzelfde vel zitten elke keer Je cellen vernieuwen zich namelijk continue en je 'draagt' niet meer hetzelfde velletje als toen je 2 jaar oud was Zou ook verdomde strak zitten, trouwens.
Oh ja, schiet me ook nog te binnen. Ik heb lange tijd anorexia gehad, en kon daardoor ook een periode niet werken. Op een gegeven moment ben ik gestart met een re-integratietraject. Ik kreeg een consulent toegewezen, die mij moest helpen weer aan het werk te komen. Aardige man, maar een beetje simpel. Ik had het in die tijd vaak nog erg moeilijk, en belde hem dan om mijn hart te luchten. Aan het eind van het gesprek zei hij dan áltijd: 'Nou succes, en MAAK JE NIET DIK'........

Nog even ten overvloede; ik had dus anorexia.......

En hij bedoelde het niet als grapje, dat heb ik hem uiteindelijk toch maar gevraagd. Helaas begreep hij de vraag niet.
quote:jackie23 schreef op 09 augustus 2009 @ 12:37:

[...]

Ik snap 'm niet geloof ik ....is toch leuk om te horen? Of bedoel je "je hebt een prachtig gezicht (m.a.w. je lichaam is niet om aan te zien)"? Zoiets?Ik ben behoorlijk te zwaar en krijg vaak te horen dat ik een prachtig gezicht heb ookal ben ik te zwaar. Tja...
quote:fleurtje schreef op 09 augustus 2009 @ 14:28:

De meeste bijbelteksten.O, noem er eens een dan?
quote:Jaschenca schreef op 09 augustus 2009 @ 00:40:

"Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden", misschien niet veelgebruikt, maar wel een dooddoener.

Inderdaad erg.

Ook erg: Als er ergens een deur dichtgaat, gaat er ergens anders wel weer een raam open.
Met slechte mensen gaat het altijd goed. (als je vraagt hoe t gaat)

Geld maakt niet gelukkig staat overigens wel met stip op 1 bij mij, wat betreft dooddoeners.

Zo is het leven is ook een echte dooddoener.
quote:Mirrex schreef op 12 augustus 2009 @ 00:19:

"Geef 'm maar een weekje aan mij, dan is het zooo over"

Over mijn zoon die een drietal psychiatrische stoornissen heeft

*Sarcasme modus aan*

Ja maar Mirrex , je weet toch dat dat aan jouw opvoeding ligt en niet aan het feit dat hij een drietal psychiatrische stoornissen heeft. Dat van die psychiatrische stoornissen is gewoon nieuwerwetse onzin."

*Sarcasme modus uit*

Bovenstaande werd regelmatig gezegd tegen mijn buurvrouw die een zoontje heeft met ADHD. Er is meerdere malen letterlijk tegen haar gezegd dat ze tegenwoordig op elk onopgevoed kind maar het labeltje ADHD plakken. Buurvrouw werd daar altijd heel boos om en dat kan ik me heel goed voorstellen.

Ik vind "Geluk kan je zelf maken" nogal een dooddoener.
de oma van mijn man verzucht regelmatig:"Ja jongen, dat zijn allemaal dingen, daar doe je niks aan."
Ik vind je een superleuke meid, maar.....

Iets te vaak gehoord inmiddels
Leuk topic Jacky

Ik heb er ook nog 1,

Soms praat je met mensen over dierbaren,die je verloren hebt, sommige kunnen dan zo achteloos zeggen:, "tsja meid, maar het leven gaat verder"...
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:Bikkie schreef op 18 augustus 2009 @ 00:24:

de oma van mijn man verzucht regelmatig:"Ja jongen, dat zijn allemaal dingen, daar doe je niks aan." Die vind ik leuk (sorry)
Ieder pondje gaat door het mondje
quote:Jaffa schreef op 09 augustus 2009 @ 10:39:

Je moet het een plekje geven.

Oh ja, deze opmerking ben ik inmiddels ook zo spuugzat, hoe goedbedoeld waarschijnlijk ook. Vooral ook omdat het zo'n vaag begrip is, 'het een plekje geven'. Wat houdt dat in dan? Ga ik me daardoor beter voelen? Hoe doe ik dat dan?

quote:lichtpuntjes schreef op 19 augustus 2009 @ 23:37:

Ieder pondje gaat door het mondje

In dezelfde categorie en net zo irritant:

"Ik word al dik van een glas water!" of:

"Ik word al dik als ik er naar kijk!"
"het komt wel weer goed"

Soms komt het niet meer goed. Ik heb het wel eens horen zeggen tegen iemand die ongeneeslijk ziek is. Duh, het komt wel weer goed? Wat komt wel weer goed dan?
quote:Mieshka schreef op 24 augustus 2009 @ 00:45:

[...]

In dezelfde categorie en net zo irritant:

"Ik word al dik van een glas water!" of:

"Ik word al dik als ik er naar kijk!"Ook zeer irritant!
Nog een van mezelf

Waar ik altijd een beetje de kriebels van krijg; in de krant heb je vaak berichtjes van mensen voor een overledene (dus niet de overlijdensadvertentie zelf) en dan staat er in dat bericht: "(namen van de achterblijvers) wij zullen er altijd voor jullie zijn / jullie kunnen altijd op ons rekenen". Ik kan niet precies uitleggen waarom, maar brrrrrrr......
"er is er nog nooit eentje blijven zitten"

Tegen een zwangere vrouw die al over de uitgerekende datum heen is....
Niets is zeker en zelfs dat niet
'Geniet er nog maar van nu je nog geen kinderen hebt'

(als je al meer dan drie jaar aan het proberen bent zwanger te worden). Die krijg ik echt heel vaak te horen. Wat moet ik daar nou mee?
Als je even niet lacht..

Dat ze dan gelijk vragen of je soms chagarijnig bent..

of overal met ok op reageren..

het zijn dan wel geen uitspraken maar wel ongelofelijke dooddoeners

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven